Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Renault Laguna Coupe

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Renault Laguna Coupe

Počalji od Ryan taj Sub Dec 17, 2011 4:35 pm

avatar
Ryan

Broj poruka : 9046
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Renault Laguna Coupe

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 19, 2011 1:31 am

Nakon što je dugi niz godina prepustio Peugeotu da vlada domaćim tržištem, Renault se na scenu vraća atraktivnim Coupeom, koja očito ima želju da se dopadne i kupcima sa druge obale Rajne.



U početku, radilo se samo o prototipu nazvanom Fluence. No, nakon četiri godine neizvesnosti, svetlost dana ugledao je elegantan Coupe, direktno izveden iz postojeće Lagune. Time je završeno dugo odsustvo Renaulta iz ove kategorije, na koju je nekada bio i te kako ponosan.

Za rezultat imamo sve snažnije motore, tako da se uz ovu Lagunu podrazumevaju šestocilindarski, baš kao i famozno upravljanje na sva četiri točka. Sasvim dovoljno da se probude strasti, pogotovo što nas je umesto uobičajenog ”maltretiranja” po Parizu i okolini, čekao poduži put do Švajcarske i Nemačke.

Spreda, logično, podseća na standardnu Lagunu (poklopac motora i svetlosna grupa), no, donji deo je personalizovan velikom aluminijumskom maskom za vazduh.

Zadnji deo je ubedljivo originalniji i retki su oni koji nisu pronašli zajedničke crte sa prestižnim Aston Martinom.



Iako smo pretpostavljali da u ovako kriznom periodu, Renault ne može sebi da dozvoli ogromna ulaganja u ovaj Coupe (nije u segmentu koji donosi ”pare u kuću”), ipak smo očekivali malo više originalnosti u njegovoj unutrašnjosti.

Ovo se posebno odnosi na komandnu tablu, preuzetu iz limuzine. Iskreno govoreći, ovo i nije neki hendikep, uzevši u obzir da je ova estetski dopadljiva i kvalitetna, ali kupci koji plate i do 47.000 evra, svakako očekuju više. U redu, ergonomija je bez zamerki, instrumenti su veliki i pregledni, Hi-Fi sistem ”Bose” je savršen, upravljač ”podrezan” na donjem delu deluje sportski i odlično ”leži” u rukama…, no metalizirana plastika na centralnoj konzoli zaista deluje jeftino.

Sve što distancira Coupe jesu jače profilisana prednja sedišta, obložena kožom, no, i ona bi mogla biti nešto kvalitetnija.




Za uzvrat, pokazala su se veoma udobnim, a u testiranoj verziji poseduju električne komande za podešavanje, kao i grejače. Vozač dakle, nema većih zamerki na svoje radno mesto, a čak i kada se radi o izrazito krupnim osobama, prostora ne nedostaje.

Jeste da nema previše polica i boksova za odlaganje sitnica, no bože moj, nismo u Espaceu, već u kupeu. Iz tog ugla gledano, mesta pozadi zadovoljavaju, pod uslovom da su putnici napred solidarni.

Laguna Coupe dugačka je 4,64 m (5 cm manje od limuzine), tj. kraća je za 18 cm od Peugeota 407 Coupe. Prtljažnik je sasvim zadovoljavajuće zapremine, od nekih 440 dm3, a može se i povećati, jednostavnim povlačenjem ručica sa strane.

Nasloni zadnjih sedišta tada se automatski preklapaju, tako da je moguće transportovati predmete i do 1,75 m dužine.



Sistem inaugurisan od strane japanskih proizvođača 80-ih godina, ovde je doveden do savršenstva, koji u saradnji sa efikasnom šasijom i ogibljenjem, omogućuje kupeu referentno ponašanje na putu. Uz kraće međusovinsko rastojanje (–7 cm) i širi trag zadnjih točkova (+3 cm), već u prvoj oštrijoj krivini, bivamo impresionirani njenim ponašanjem, iako je i Laguna GT među najtalentovanijim na ovome polju.

Zapravo, stiče se utisak da se vozilo okreće oko svoje ose, bez imalo podupravljanja, karakterističnog za vozila sa prednjim pogonom. Dovoljan je samo nagli zaokret veoma direktnog upravljača (2,3 okretaja, umesto 2,9 sa samo prednjim upravljanjem), kako bi se istoga trena postavio u željenu putanju.

Podsećanja radi, recimo samo da se do 60 km/h, zadnji točkovi zaokreću u pravcu suprotnom od prednjih, pod maksimalnim uglom od 3,5°. Time je ostvarena veća agilnost, dok je prečnik okretanja smanjen za 10%. Zahvalno prilikom parkiranja i u vožnji po gradu, baš kao i u ”lakat” krivinama. Iznad 60 km/h, zadnji točkovi zauzimaju isti smer kao i prednji, ali ovoga puta pod maksimalnim uglom od 2°, stvarajući tako protivtežu centrifugalnoj sili, koja želi da izbaci zadnji deo sa zadate putanje.

Do sada, nova Laguna nije imala pravo na šestocilindarske motore, mada su, ruku na srce, aktuelni četvorocilindarski ”puna kapa” za jednu porodičnu limuzinu. Coupe je dakle, inagurisao novi V6 dCi od tri litre, dok je benzinski poznat od ranije.

Radi se o poboljšanom Nissanovom V6 3.5, koji razvija respektivnih 240 KS. Upravo sa njim smo i proveli najviše vremena, mada je sigurno da bi uštedeli znatno više goriva i para, da smo na put krenuli sa dizelom, koga smo testirali par dana ranije. Naime, velika zapremina i automatski menjač, uz ”teško stopalo na gasu”, za rezultat imaju izuzetno visoku potrošnju, u proseku od 13,5 litara.

Jeste da je motor prestižan, kultivisan i perfomantan, te kao takav, pruža ogromno zadovoljstvo u vožnji, ali videti kazaljku merača za gorivo u slobodnom padu, užasava. Prilikom sportske vožnje i u gradskim gužvama, putni računar pokazuje potrošnju i do 20 litara, tako da se sa 66 litara u rezervoaru, ne može daleko stići.

Razumnije je dakle, opredeliti se za sofisticirani 3.0 dCi, pogotovo što su karakteristike približne, ukoliko ne i superiornije. Radi se ”kućnom” agregatu, koji se po ugledu na odlične četvorocilindarske dCi, sada ”ladno” može porediti sa najboljim nemačkim.

Osim zavidne snage (235 KS), treba istaći i obrtni moment od 450 Nm, raspoloživ već pri 1500 o/min. Diskretan, kako u radu ”u mestu”, tako i u najvišim obrtajima (lako se zavrti do 5000 o/min), u savršenoj je harmoniji sa automatskim menjačem, kod oba ”šestaka” u serijskoj opremi. I dok u benzinskom verziji ovaj zna i da okleva prilikom odabira, u dizelu se ponaša bez greške.

Radi se isto tako o novoj generaciji menjača, koji se opciono pronalazi kod benzinskog 2,0 T/170 KS i dizela 2,0 dCi/150 KS.V6 dCi pokazao se ubedljivo ekonomičnijim, a njegova prosečna potrošnja stabilizovala se na 8,8 l/100 km. Iako je skuplji za 2.200 evra, investicija se brzo isplati. U ponudi je još i 2,0 Turbo sa 205 KS, odnosno, dobro poznati 2,0 dCi od 150 i 180 KS.

Bez mnogo oklevanja, smatramo da je najbolji odnos cena/perfomanse/ekonomičnost, ostvaren kod ovog poslednjeg. Mirne savesti možemo potvrditi da se radi o jednom od najboljih u klasi, čijih 400 Nm i manuelni šestostepeni menjač, obezbeđuju veoma dobre karakteristike.

Kako je Coupe već u startu na raspolaganju sa čak šest agregata i četiri paketa opreme (Basic, Dynamique, GT i Initiale), jasno je da u Renaultu od njega mnogo očekuju.

Ne bez razloga, još samo da su odgovorni bili malo razumniji kada su određivali cene, sigurno je da bi zainteresovani lakše progutali pilulu. Najjeftinija verzija ”menja” se za ček od 32.000 evra (2,0 T/170 automatik), dok je za najskuplji V6 dCi Initiale, uz par opcija (4Control, naplaci od 18 cola, Bluetooth…) neophodno bezmalo 50.000 evra.

U redu, u serijsku opremu ulazi sve što se poželeti može (pored svih sigurnosnih sistema, navedimo GPS, klima-uredaj sa dve zone podešavanja, Hi-Fi sistem ”Bose”, kožnu unutrašnjost, senzore napred i pozadi, kontrolu pritiska u gumama…), a ni konkurenti nisu mnogo jeftiniji, no, što je mnogo, mnogo je.

Primera radi, sa istim motorom i sličnom opremom, Laguna sa petoro vrata jeftinija je za skoro 9.000 evra.




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1447
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Renault Laguna Coupe

Počalji od Petar023 taj Sre Dec 21, 2011 12:56 am

Renault Laguna Coupe 2012: LED svetla i manja potrošnja

Renault Laguna Coupe se proizvodi tri i po godine (od maja 2008. godine). Došlo je vreme za zatezanje bora? Pogrešno. Zašto menjati dizajn, kada kupe srednje klase još uvek izgleda sveže i atraktivno? Na izgledu se nije puno toga promenilo, ali je potrošnja goriva značajno smanjena...



U prednje svetlosne grupe su ugrađene LED komponente za dnevno svetlo, u obliku slova L. Nov je i dizajn standardnih felni prečnika 18 inča i većih felni prečnika 18 inča, kao i bela boja sa perla efektom, koja je do sada bila dostupna samo u ediciji Monaco GP.



Kupe pod haubom sada ima standardan četvorocilindrični turbodizel motor 2.0 di, čija snaga može biti 150 KS ili 175 KS. Vrhunac ponude predstavlja benzinski agregat V6 3.0, koji razvija 240 konjskih snaga. Sa novim ESM (Energy Smart Management), smanjena je emisija CO2 najslabijeg motora, sa 149 g/km na 126 g/km, a prosečna potrošnja iznosi 4,8 l/100 km. Svi električni sistemi imaju optimizovanu snagu korišćenja, a alternator koristi i energiju kočenja.




Modernizovana Laguna Coupe će biti dostupna u tri nivoa opreme. Pored pomenutih LED svetala, u standardnu opremu će spadati i indikator pritiska u pneumaticima, integrisan navigacioni sistem, AUX i USB priključci i Bluetooth konekcija. Kupac može izabrati jednu od nekoliko boja karoserije. Instrument tabla može biti izvedena u koži sa dvostrukim šavovima.



Edicija Monaco GP sa krovom u mat crnoj boji i hromiranim felnama prečnika 18 inča, biće u ponudi u drugoj seriji. Biće proizvedeno samo 49 primeraka, na bazi verzije 150 dCi sa manuelnim menjačem. Automobil je opremljen sistemom upravljanja preko svih točkova 4Control, retrovizori su u crnoj boji, a poseduje i unikatni aerodinamički paket. Svi vlasnici edicijskog modela, imaće priliku da isprobaju bolid Formule 3.



U Renault salonima, automobil će se pojaviti početkom sledeće godine.



Izvor: automagazin.rs
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1447
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Renault Laguna Coupe

Počalji od PEPI92 taj Pon Feb 13, 2012 9:24 pm

avatar
PEPI92

Broj poruka : 66
Datum upisa : 24.12.2011
Godina : 25
Vozilo: : Renault Megane Sćenic 1.6 16v
Raspolozenje : :D

Nazad na vrh Ići dole

Re: Renault Laguna Coupe

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu