Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Megane III

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Megane III

Počalji od Ryan taj Sub Dec 17, 2011 4:42 pm

avatar
Ryan

Broj poruka : 9060
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Megane III

Počalji od Petar023 taj Pet Dec 23, 2011 2:35 am

Francuski Renault bez sumnje zna kako da konstruiše veoma udobne kompakte ugodne za oko, sa sjajnim motorima koji troše manje od konkurencije, a pritom su i pouzdaniji, tiši i sofisticiraniji. Testirani Mégane sa turbo dizel agregatom 1.5 DCI, koji je na zahtevnom testu potrošio samo 6,9 litara evro dizela, pravi je Renault u svakom smislu te reči. Pomenuti motor, sa umerenijom nogom na gasu, neće potrošiti više od 5,0 litara i na odredište će vas dovesti ugodnije nego bilo koji drugi kompakt. Udobniji od kompletne konkurencije, zasenjuje čak i limuzine iz D segmenta, koje koštaju znatno više od njega. Francuzi za common-rail verziju sa dobrom opremom traže koliko i Nemci za model sa osnovnim, "anemičnim" agregatom i, naravno, malo manje opreme. Mégane je, pored svega, i jedan od najbezbednijih automobila na svetu u "Golf" klasi. Renaultovim inženjerima je bezbednost putničkih automobila jednako važna kao i u F1, gde su opet uzeli titulu sa svojim motorima u bolidima Red Bulla. Uz svu svoju tehničku superiornost, Renault ume, zna i može da napravi lep i originalan automobil kakav je Mégane, od enterijera – što se vidi u svakom detalju – do uvek originalnih svetlosnih grupa. Mégane je drugačiji od svega što se nudi na tržištu, pa zbog toga i nije za svakog vozača.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

Kad god sam testirao bilo koji Renault, uvek bih iznova bio oduševljen komforom koji ovi automobili nude. Mégane prethodne generacije bio je najudobniji u kompakt klasi. To danas važi i za Mégane III generacije koji nudi najviši nivo komfora u uživanja u vožnji, čak i po Srbiji. Mirnoća sa kojom Mégane upija neravnine, poprečne i uzdužne, pa čak i šine, nije poznata u kompakt klasi kod konkurencije. Zvučna izolacija je takođe sasvim pristojna, kvalitet finalne obrade takođe. Instrumenti su lako čitljivi, analogni obrtomer je rešen klasično, dok je brzinomer digitalni, sa velikim brojevima, koji su vidljivi čak i putnicima na zadnjem sedištu. Sve je rešeno zanimljivo, moderno, a praktično. Mégane sada ima "normalnu" ručnu kočnicu uobičajenog oblika kao kod drugih, "običnih" kompakta. Pedale su jako mekane i ne zamaraju stopalo, a ne zamara ni ručica menjača, koje nije najpreciznija u klasi, ali je vrlo dobra.

Pretplaćen na uspeh

Kompaktni Renaultov bestseler godinama se uspešno prodaje širom EU u nekoliko karoserijskih izvođenja. Velika paleta odličnih agregata samo upotpunjuje Renaultovu ideju da sa Méganom III ponudi "idealan" automobil za skoro svakog. Iako se naši kupci mnogo češće odlučuju za Berlinu, odnosno verziju sa petoro vrata i motorima skromnije snage, u ponudi su još i praktičniji karavan (Grandtour), avangardniji kupe i "vetrovitiji" kabriolet. Uspeo kompromis prefinjene udobnosti i dobre vozne dinamike prisutan je i kod ovog Mégana, dokazujući da inženjeri mogu spojiti i nespojivo.

Mégane 1.5 dCi nudi vozačima decenijski predmet želja – brz auto koji troši "kao upaljač". Ovaj model je jedan od najštedljivijih u klasi – uz umerenu vožnju troši oko 5,0 litara evro dizela. Francuski agregat je i dovoljno elastičan zahvaljujući obrtnom momentu od 240 Nm pri samo 1.750 o./min. radilice, pa su međuubrzanja vrlo dobra, uprkos prenosnim odnosima koji su dugačko proračunati, a sve radi niže potrošnje i manje obrtaja motora.

Ono čime Mégane III generacije u verziji Berlina osvaja kupce nije samo štedljiv common-rail agregat 1.5 dCi, već i avangardni, pomalo ekstremni dizajn koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Francuski kompakt nudi dovoljno mesta u kabini i prtljažniku za prosečne porodice, pa je dorastao dužim putovanjima. U gradu se Mégane III takođe dobro snalazi zahvaljujući prečniku okretanja od 11,2 metara, što je neznatno više od proseka klase. Zato je prava šteta što zaista veliki C stub kvari preglednost, ali elegancija se mora platiti.Utisak kvari i krov koji se relativno naglo spušta, ali ga ipak glavom nećete dodirivati ukoliko ste niži od 195 cm, što se ipak može primeniti na značajan procenat stanovništva. Dakle, mane su ostale iste kao i kod starog modela.

Kompletna oprema

Za razliku od nekih evropskih proizvođača automobila, Renault nudi veoma bogatu opremu čak i u baznom modelu. Color Edition je osnovni paket opreme kod turbo dizel verzija. Prednji i bočni vazdušni jastuci su postali standard u ovoj klasi, ali Mégane ima i vazdušne zavese, aktivne naslone za glavu, regulator i ograničivač brzine, farove za maglu, električne podizače prednjih i zadnjih stakala, vozačevo sedište podesivo po visini i u lumbalnom delu, upravljač i ručicu menjača u koži, radio CD plejer sa komandama na upravljaču, i sve ono što se podrazumeva u ovoj klasi. Testirana verzija imala je paket Dynamique, koji je uključivao u alu felne (16), brisače sa senzorima za kišu, ESP i ASR, automatski klima uređaj sa odvojenim upravljanjem za vozača i suvozača, hromiranu zaštita pragova na vratima i električno podesive spoljne retrovizore u boji karoserije.

Koju god opremu odabrali, na raspolaganju vam je pouzdani agregat od 1,5 litra i 16 ventila sa varijabilnim vremenom otvaranja usisnih ventila i 106 KS. Motor je uparen sa šestostepenim menjačem dugih prenosnih odnosa, tako da su međuubrzanja za nijansu ispod proseke klase, uprkos velikom maksimalnom obrtnom momentu od 240 Nm koji postiže već pri 1750 o./min. radilice, što znači da ne morate često da posežete za ručicom menjača. U gradskim uslovima vožnje troši oko 7,0 litara, dovoljno je jeftin za održavanje i jako je pouzdan, jer sada brizgaljke proizvodi Siemens, a ne više Delphi. Odlično izbalansirano ogibljenje – najbolje u klasi – podešeno da dobro apsorbuje neravnine sa naših "puteva" (ili kako god se zvalo ono po čemu se vozimo), zaslužuje najbolju moguću ocenu, kao i ergonomija.

Precizna merenja

Mnogo toga je danas moguće precizno izmeriti, što je odlično, jer tada tačno znate šta dobijate za svoj novac. Možda vam je dosadilo brujanje u vašem automobilu i želite najtiši automobil u klasi. Evo šta nudi konkurencija: pri brzini od 130 km/h, do putnika dopire jačina buke od 71 dB u Škodi Octaviji, Seat Leonu i Opel Astri Turbo (koju sam nedavno testirao). Ukoliko se vaša porodica nalazi u novom Citröenu C4 ili Hyundaiju i30, buka je primetnija i iznosi tačno 72 dB. Mégane mnogo manje zamara, jer je u njemu izmerena jačina buke od samo 69 dB. Prevedeno na svima razumljiv jezik, u Renaultu je tiho kao u automobilima više kategorije – buka pri brzini od 160 km/h jednaka je buci od 130 km/h ako sedite u Citröenu C4 ili pomenutom Hyundaiju i30. Navedena merenja su potvrdila čak i nemački magazini, koji nimalo nisu naklonjeni francuskim automobilima, posebno Renaultu. Možda im smeta što u F1 ni Mercedes, a BMW još i manje (povukao se iz F1), ne mogu da konstruišu agregat bolji od Renaultovog.

Merenja takođe kažu da je Mégane bolji od proseka klase i kada je kočenje u pitanju, jer pri brzini od 100 km/h staje za vrlo dobrih 37 metara, ali tu su bolji Golf VI (za 0,3 m), ili Astra (za ceo jedan metar). Škoda Octavia je gora od Renaulta za 1,2 m. Kočnice francuskog automobila su veoma otporne na zagrevanje, tako da ne dolazi do zamora prilikom oštrih uzastopnih kočenja. Osim toga, pedala kočnice se dozira jako dobro, što će mnogo značiti prosečnim vozačima, kojima je Mégane i namenjen.

Na autoputu Mégane ne može da postigne obećanu maksimalnu brzinu – najbrže što može je 185 km/h (fabrika obećava 190 km/h), ali je moguće da je jednim delom krivac i naše gorivo. Neverovatno je koliko ovaj automobil malo troši na brzinama primerenim autoputu. Pri brzini od oko 170 km/h, potrošnja se kreće oko 7,5 litara. Ako poštujete ograničenje brzine, trošićete malo više od 5,0 litara evro dizela, što je izvanredno. Nepreciznost servo upravljača može naljutiti sportski nastrojene vozače ali, uz malo navikavanja na neposredan volan, vozićete se sasvim ugodno i brzo.

Mégane je toliko udoban da, ako vas vozi pouzdan vozač, lako možete utonuti u san. Sedišta koja na prvim pogled deluju kratko i usko pravo su čudo ergonomije: savršeno pristaju svakom telu (ako govorimo o normalnim ljudskim gabaritima) i jako je lako pronaći idealnu poziciju u njemu. Zar konkurencija nije mogla da napravi nešto slično? Ergonomija, udobnost i ogibljenje su na zavidnom nivou – da nema toliko mahnitih vozača oko vas, lako biste zaboravili da vozite u Srbiji. Dizajn je dopadljiv, a enterijer zanimljiv, mada bi mi bilo draže da je plastika za nijansu kvalitetnija. Ovo nije automobil za one koje kupovinom automobila pokušavaju bezuspešno izleče komplekse, već za porodične ljude koji pre svega cene upotrebljivost automobila. Mégane ima varijabilnu karoseriju, veliki gepek i jako je upotrebljiv, jer se podjednako dobro snalazi i u gradskim kolonama i na autoputu, kada sa njim po potrebi možete juriti skoro 190 km/h. Pri tome, može ga voziti svako, jer brdo elektronike svakome pomaže da stabilizuje i uravnoteži automobil u svakoj prilici.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Ako imate tu nesreću da živite i radite u Srbiji, ne postoji bolji automobil od Mégana u kompakt klasi, koji će vas udobnije i mirnije voziti putevima jedne od najsiromašnijih evropskih država po bez premca najgorim putevima i autoputevima u Evropi. Oni koji ne mogu da pronađu posao van granica ove travestije od države i svi oni koji su prinuđeni da voze okruženi ludacima za volanom, obradovaće se kada kažem da ne postoji kompakt koji će vas i vašu porodicu bolje štititi od Mégana. Svi oni koji žele auto sa čvrstom karoserijom i veoma sigurnim kočnicama koje se lako doziraju – auto koji tako predvidivo nagoveštava bežanje "preko nosa", trebalo bi da se odluče za Mégane. Uživaće godinama u njemu i njegovim prednostima nad konkurencijom. Odabraće ga verovatno i principijelni kupci i oni sa dobrim ukusom koji umeju da cene Renaultov nenametljivi šarm.

Cena: od 11.690€

DIMENZIJE
Dužina: 4.295 mm
Širina: 1.808 mm
Visina: 1.470 mm
Međuosovinski razmak: 2.640 mm
Prtljažnik: 375/1.162 l
Težina: od 1.215kg

MOTOR
Zapremina: 1.490 ccm
Snaga: 106 KS pri 4.000 o./min.
Obrtni momenat: 240 Nm pri 1.750 o./min.

PERFORMANSE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,5 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,6 litara
Potrošnja na testu: 6,9 litara

Izvor: superauto.rs







avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu