Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od Жиле taj Sre Mar 05, 2014 2:12 pm



-Evo kako sam upravio "odradio" posao na svom aftomatiku  i djeli mijenjac sa citronima (t.j. PSA je proizvodjac) i ugradjuje se u puno razlicitih marki i modela auta a radi se o AL4 / DP0 "oznaci" mjenjaca i koristi ga npr. Xantia ph2, Xsara ph2 , C4 itd.
Prica o zamjeni 3 po 3 litrice ulja u mjenjacu je prica za malu djecu kako vec spomenuo..
Znaci na svim a.t. mjenjacima se moze promijeniti svo ulje samo treba znati..
Nisam ja pametan da odmah prekinem pricu, vec vidio/naucio od onih koji znaju..
Tako da i vi u C5 ili bilo tko sa a.t.mjenjacem ako zeli potpuno promijeniti ulje u mjenjacu treba na ovaj nacin.
To se jos zove "ispiranje/flushing" mjenjaca/getribe! Ima cak na youtube filmica itekako korisnih iz kojih mozete nauciti kako to napraviti..
Znaci prvo i osnovno pravilo, saznajte/procitajte oznaku mjenjaca da bi nasli sto vise info. o njemu. Npr.najbitnije dali treba mijenjat filter,diht.kartera, gumice na izmjenjivacu topline itd.
Saznajte i ovu info.jer ona je i najbitnija za isprati mjenjac (pozicija izmjenjivaca topline) ako ga ima i dihtug/e istog (kupite ih sve na AL4 idu 3 i svi zajedno kostaju 40kn. ulje spec.DEx.3) ili jos bolje da je ulje spojeno na hladnjak/kiler motora auta onda ispiranje mozete napraviti jos lakse i brze...

Znaci kada ste saznali koji mjenjac imate, nabavili dihtung/filter i ODGOVORAJUCE ulje (za kvalitetno ispiranje je potrebno cca.11-15l ulja,ovsi o getribi) mozete krenuti na posao. Trebat ce vam posude/kanistri najbolje prozirni i oznaceni po L. Mozete i sami napraviti mjere i oznaciti! Trebaju vam i 2 crijeva prozirna, duljine cca.1,5m. (za AL4 10mm. i 25mm. vanjske mjere crijeva)
Za sve one koji misle da je puno 15l.ulja nek i ne citaju/zamaraju se ovim i ne mijenjaju ulje jer ionako to njima nije potrebno..  

1.Ugrijte auto/getribu na cca.60 stupnjeva, vozite kroz svaku brzinu manuelno i automatski gore/dole prodjite sa mjenjacem dok vozite kako bi se svo ulje u mjenjacu jednako zagrijalo..

[You must be registered and logged in to see this image.]

2.Parkirajte auto vodoravno na podlogu (ako imate dizalicu i kotaci mogu biti u zraku to je SAVRSENO), skinite zracni filter i kuciste filtera jer ono vam smeta da bi imali cijeli pregled nad mjenjacem ispod poklopca motora, sa donje strane auta, odvijte vijak na karteru (na AL4 27mm.i 19mm.) znaci na toj getribi nema bocnog mjeraca razine ulja vec je na karteru 2 sistemski vijak u lulici, 19mm.je za mjerenje razine ulja, 27mm. je za ispustanje ulja.

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]

3.Znaci auto je ugasen, odvijte vijak na karteru, ispustite ulje u posudu/kanistar za mjerenje (ukoliko imate filter koji ide pod karter nakon ispusta ulja skinite karter i zamjenite filter, nakon toga stavite novu brtvu kartera,zategnite vijke i vijak na karteru za ispustanje i razinu ulja).

[You must be registered and logged in to see this image.]

4.Vijak za ulijevanje ulja na AL4 je ispod same poluge/vilice od mjenjaca (kocka 8mm.spec alat ali ga mozete i napraviti sami,inace kod citroena torax) ulijte toliko ulja koliko ste ispustili.

[You must be registered and logged in to see this image.]

5.Skinite izmjenjivac topline (na AL4 vijak 30mm.) isteci ce nesto ulja i iz njega pa pripremite posudu! Njega je lako prepoznati jer crijeva od rashladne tekucine sa motora moraju ici do/na njega!!
Kada ste ga skinuli,smjestite te ga negdje da vam ne smeta i imate pregled na povrsinu koju je on "pokrivao" je se tu nalaze 2 rupe 10mm. i 25mm. u koje cete trebati staviti ona prozirna crijeva sa pocetka price!
Iz manjeg crijeva ide ulje iz hidro sklopa/konvertera i to ulje trebate "hvatati" u AL4 nece ici ulje iz 25mm.crijeva ali kod onih mjenjaca ono sluzi za mjeru razine ulja!! Npr Velsatis,Espace itd.

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]

6.Upalite auto, mjenjac kroz svaku brzinu na leru priodjite po 5-6sekundi (da svi el.zatvaraci/seleonidi otvore/zatvore i prodje cisto ulje koje ste ulili kako bi dobro isprali getribu i stavili u cijeli sklop novo ulje!!!) potrebna su 2 covjeka, jedan da gleda da neizadje vise ulja nego je uliveno novoga te odmah ugasiti auto, nemojte ulaziti u rizik da pumpa povuce zrak..
Tako ponovno ulijte ulja koliko je izaslo i ponovite postupak sve dok iz manje/tanje cijevcice ne bude izlazilo cisto ulje!!
Kada to cisto ulje krene napravili sta pravi posao..
Stavite novi/e dihtung/e na izmjenjivac topline i vratite ga na njegovo mjesto, polako da koji dihtung nebi ispao iz lezista!!

[You must be registered and logged in to see this image.]

7.Kada ste sve vratili natrag, pazite da ste ulili istu kolicinu ulja koliko ste ispustili! Mada napravite provjeru, znaci ukoliko ste priblizno ulili isto ulja koliko ste izlili (a prijasnji nivo uloja je bio ok) provozajte auto opet kroz sve brzine gore/dole i pri temperatiri 60C. odvijte vijak AL4 19mm. ukoliko na njega krene slap ulja, pa za sekundu/dvije krene kapati znaci nivo ulja je dobar!
Ukoliko nema ulja ili samo slabo kapa, ulijevajte polako ulje u mjenjac dok ne krene curiti. Napomena da za sve to auto mora raditi u leru u P ili N polozaju rucice mjenjaca.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Nakon izmjene ulja i provjere razine, vozite otvorene ceste nekih 50km. u komadu ako imate, auto ce sam (autoadaptive program) prepoznati i spremiti sve rezime i parametre sa "novim" uljem, AL4 se moze i spojiti na dijagnostiku pa spremiti sve postavke, te ispitati pritisak svakog selenoida, temerature ulja, isto tako ima i ponistac km.za interval zamjene ulja!! Ukoliko vam se upalila lampica/greska mjenjaca trebate ici ponistiti km. i spremiti parametre da bi ju ugasili.
PAZITE NA SPOJEVE/KONEKTORE RPILIKOM RADNJE OKO IZMJENE ULJA


Poslednji izmenio Mrčela dana Sre Mar 05, 2014 3:35 pm, izmenjeno ukupno 1 puta

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od Petrucci taj Sre Mar 05, 2014 2:49 pm

Ja taj izmenjivač toplote nisam našao (nisam ga ni tražio) moraću da ga potražim

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od Жиле taj Sre Mar 05, 2014 3:32 pm

Ovo sam odavno sačuvao,a danas pročitah o povećanoj potrošnji goriva kod auta sa automatskim menjačem , setih se tebe pa postavih ovo. Čuo sam se sa nekim majstorima koji su radili automatske menjače i nisu koristili ovaj sistem,pohvalili su autora teme. Ja mislim da će biti od velike koristi kako ''majstori''ne bi pravili budale od nas ,a i sami ne znaju gotovo ništa oko pomenutog menjača.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od chibbyka taj Pon Feb 09, 2015 6:22 pm

da li postoji varijanta da se vidi u kakvom je stanju ulje i da se izmeri a da se ne ispusta kompletno ulje i jel obavzno mora total ulje za at ili moze neko drugog proizvodjaca? Inace mislim da je i moj menjac AL4, potvrdicu kao odem do majstora da uradi servis!
avatar
chibbyka

Broj poruka : 60
Datum upisa : 07.02.2015
Godina : 43
Vozilo: : Citroen C5

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od Petrucci taj Pon Feb 09, 2015 6:41 pm

Ne, možeš samo da odvrneš čep na kratko, pustiš par kapi, i zategneš ga. Ili da izvučeš pinjon i neku tanku šipku brcneš malo unutra, izvučeš i pogledaš stanje.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od chibbyka taj Pon Feb 09, 2015 8:09 pm

pinjon je verovatno cep za dolivanje ulja?
avatar
chibbyka

Broj poruka : 60
Datum upisa : 07.02.2015
Godina : 43
Vozilo: : Citroen C5

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od Жиле taj Pon Feb 09, 2015 8:38 pm

Ima šaraf sa bočne strane menjača u ravni polosovine i tu se može videti ulje , a na gornjoj strani dosipaš, donjoj ispuštaš. Nedaj to svakome da čačka po tome i pogotovo ulje jer sa lošim uljem kažu iskusni majstor da ode menjač u vječna lovišta. E da, šaraf za proveru ulja ti je isti kao za ispuštanje i u istoj ravni sa njim i poluosovinom do točka.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od chibbyka taj Pon Feb 09, 2015 9:12 pm

primljeno k znanju, provericemo ;)!
avatar
chibbyka

Broj poruka : 60
Datum upisa : 07.02.2015
Godina : 43
Vozilo: : Citroen C5

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od HLADAN taj Sre Feb 01, 2017 10:52 pm

Nece da mi otvori slike 4,6,7 i 8.A ova me tema interesuje.Zanima me sta radis sa onim crevom od 25mm.Gde ulivas ulje u menjac,preko ovog creva od 25mm ili na menjacu?
avatar
HLADAN

Broj poruka : 9
Datum upisa : 01.02.2017
Godina : 41
Vozilo: : C5 2.0 16V
Raspolozenje : uvek za salu

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od HLADAN taj Sre Mar 15, 2017 7:51 pm

Gde se nalazi filter ulja na ovom menjacu i kako ga zameniti.Unapred hvala!
avatar
HLADAN

Broj poruka : 9
Datum upisa : 01.02.2017
Godina : 41
Vozilo: : C5 2.0 16V
Raspolozenje : uvek za salu

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od Petrucci taj Sre Mar 15, 2017 7:55 pm

Filter je u menjaču i menja se samo skidanjem i rasklapanjem kompletnog menjača.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od mladenmi16 taj Sre Mar 15, 2017 7:57 pm

To je menjač na kom fabrika nije predvidela servisni interval tako da menjač mora dole. Tu su Mrča i Petrucci koji ih imaju na svojim kolima i bolje su upućeni u problematiku pa će se javiti neki od njih.

Evo baš te pomenuh, ali bio si brži Very Happy
avatar
mladenmi16

Broj poruka : 5794
Datum upisa : 01.06.2013
Godina : 35
Vozilo: : PSA Opel zafira 1.8 16V
Raspolozenje : Mrzim radne subote...

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od HLADAN taj Sre Mar 15, 2017 8:11 pm

Kuku a ja ga kupio.Poslusao sam Petruccia i zamenio ulje,ali posto nisam mogao da otvorim sve slike menjao sam dva puta po 3,7 l.Tj. zamenim ulje koliko staje u karter,provozam ga,pa ponovo.Ne mogu da prepoznam ni auto ni menjac.Sipao febi dextron III.Zamenio bih i filter.Ako neko ima neki link gde bih mogao da vidim to.Samo da kazem da je pre promene ulja zakucavao na sto kilometara deset do petnaest puta.Kada sam promenio ulje nije se osecalo na paljevinu.Evo sada ce dva meseca,radi kao sat!


Poslednji izmenio HLADAN dana Sre Mar 15, 2017 8:15 pm, izmenjeno ukupno 1 puta
avatar
HLADAN

Broj poruka : 9
Datum upisa : 01.02.2017
Godina : 41
Vozilo: : C5 2.0 16V
Raspolozenje : uvek za salu

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od Жиле taj Sre Mar 15, 2017 8:17 pm

Menjač mora da se skine da bi menjao filter.
Koliko se to sada isplati kada si već zamenio ulje.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od HLADAN taj Sre Mar 15, 2017 8:23 pm

On verovatno nije nikada menjan a i mislio sam da je prostije i manje komplikovano.Nije mi jasno kod onog ispiranja,gde sipas ulje,gore na menjacu ili na ono crevo od 25mm?
avatar
HLADAN

Broj poruka : 9
Datum upisa : 01.02.2017
Godina : 41
Vozilo: : C5 2.0 16V
Raspolozenje : uvek za salu

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od Petrucci taj Sre Mar 15, 2017 8:34 pm

Na mom menjaču je to na čepu sa gornje strane. Ne znam da li je isto i na vašim menjačima, obzirom da imaju tiptronik opciju

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od mladenmi16 taj Sre Mar 15, 2017 8:34 pm

Jedva iskopah ovaj post, ovako je jedan naš član odradio servis menjača, možda ti pomogne


"Sve am raskopal što se getribe tiće i poslikal.Nažalost srednji zupčanik je malo potrošen(300 000 km),i trebao bi staviti podlošku čeličnu pod košuljicu ležaja 0.60 a ja sam imao o.50 jer ležaj bio malo jači pa sam podlošku od 1.5 morao maknuti a oni imali samo 0.50.Sve ostalo je ok ima jedno 15 slika, ali prsan otišao k curi a ja neznam staviti slike.Na motoru ne +curi ulje nigde ,ono bilo od poluosovine.U principu sve ok jedini taj zupčanik koji povezuje diferencijal sa bubnjem malo potrošen ,ali dosta da nekad trkne kad se poravnaju luftovi prema nižoj brzini
Sad kad sklopim getribu ostaje Hidrojada

Kupljene distance koje idu pod ležaj i bacam se na posao,ma i nije bil neki luft ali barem mi duša na mestu i sad sam siguran da je u getribi sve ok bez obzira na ležaj ,a koliko su lamelice potrošene ,a auto ima 300 000 km kaj sad.Sve očiščeno i spremno za povratak.Kaj se tiče konvertora ide onaj stari ,nije baš za neku pohvalu ali nemam ga sa čim rastepsti i promeniti ako kaj treba pa nekk dura,čujem da nekad malo zadrhće ali ipak kiloometri su tu a da idem dati neku paru za konvertor ,ma još bu on 200 000 okrenul.Tako da ako vozite stare automatice pa nekad malo trkne nije neki opaki kvar već jenostavno i getriba se haba kao i motor i netreba mam cviliti ko da bu auto stal.Meni taurus znal trkati per godina tek onda sam ga rastepel.

Evo slika. Getriba sastavljena i postavljena na motor:

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]

Konvertor:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Uljna pumpa, na nju dođe konvertor

[You must be registered and logged in to see this image.]

Druga polutka sa diferencijalom i zupčanicima:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Prva polutka sa filterom:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Hidroblok i senzor koji se prvi vadi, nalazi se pokraj hidrobloka:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Hidroblok desno i mjesto u sredini gdje je podložena košuljica ležaja:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Polutka i mjesto gdje se nalazi filter ulja:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Senzor ispod hidrobloka:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Evo senzora ,ako bude neko nekad rastavljao nek pripazi na ovu podlošku koja dođe nakon senzora,na slici prije je tamo gdje se nalazi ispod hidrobloka:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Hidroblok i solenoidi:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Prednji dio bubnja u getribi:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Izvađen dio bubnja

[You must be registered and logged in to see this image.]

Unutrašnjost kamo dođe mali diferencijal bubnja:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Malo raskopane getribe:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Bubnjeve nisam sad rastavljao jer mi se nije dalo a lamele se nalaze u bubnjevima koji su na slici:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Evo sad sam vam malo pojednostavnio kak izgleda automatski mjenjač ZF4HP20, tamo kraj uljne pumpe je i mjesto konvertora koji zamjenjuje korpu i lamelu u ovom slučaju, znači povezuje motor i mjenjač a ujedno ima puno više funkcija za sam rad mjenjača kao i cijelog auta."
avatar
mladenmi16

Broj poruka : 5794
Datum upisa : 01.06.2013
Godina : 35
Vozilo: : PSA Opel zafira 1.8 16V
Raspolozenje : Mrzim radne subote...

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od Petrucci taj Sre Mar 15, 2017 8:36 pm

Da, to je Zagorac skidao i remontovao.

Pogledaj ovde [You must be registered and logged in to see this link.]

poslednjih par strana je o menjaču.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od HLADAN taj Sre Mar 15, 2017 9:46 pm

Moj je kao onaj sa Mrčeline slike.Vozicu jedno deset hiljada pa cu da vidim.Inace ulje nije bilo toliko crno,samo je bilo kao voda.Nije imalo viskozitet.Nisam se setio da slikam.Ali cu se popravit.
avatar
HLADAN

Broj poruka : 9
Datum upisa : 01.02.2017
Godina : 41
Vozilo: : C5 2.0 16V
Raspolozenje : uvek za salu

Nazad na vrh Ići dole

Re: Ispiranje automtskog menjača/zamena ulja

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu