Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Peugeot 5008

Ići dole

Peugeot 5008

Počalji od Gost taj Ned Dec 18, 2011 11:18 pm

Peugeot je jedan od retkih masovnih proizvođača automobila koji do skoro nije imao pravog predstavnika u MPV segmentu. Dok ostali francuski proizvođači imaju drugu, pa i treću generaciju ovakvih modela, Peugeot je tek sada ušao u borbu sa njima i u ovoj klasi.

Iako deli veliki broj mehaničkih komponenti sa bratskim Citroen Picassom, Peugeot 5008 je potpuno drugačiji auto po karakteru. Ono što im je još zajedničko jeste sedam mesta za sedenje punih dimenzija, kao što je to slučaj kod Grand Scenica, Forda S Max i Toyote Verso.
Dizajn nas više ne iznenađuje. Nije previše avangardan, a nije ni običan. Ono što nas je stvarno iznenadilo jeste kvalitet završne obrade i sastavljanja. Po ovom pitanju, Peugeot je dostigao sam vrh među evropskim konkurentima. Svaka komponenta u kabini deluje vrlo kvalitetno, pa je gotovo nemoguće naći grubu plastiku ili loše uklopljene delove.



Udobnost je na najvišem nivou, pa čak i u trećem redu sedišta.
Iako je testirani primerak imao "premijum" paket opreme, za njim ne zaostaju ni slabije opremljene verzije u pogledu udobnosti. Sedišta su prave fotelje, a nasloni za ruke su projektovani tako da se lakat udobno oslanja na njih prilikom promene brzine.
Ugao volana je gotovo isti kao u 308-ici, tako da se sedi prilično zavaljeno za jedan MPV. Bela koža na sedištima i tapacirunzima u vratima ipak ostavlja poseban utisak, a celokupan nivo kvaliteta i veliki broj hromiranih detalja u kabini se gotovo i ne razlikuje od premijum segmenta.



Komandna tabla je vrlo pregledna i dobro ergonomski projektovana. Primetna je ušteda na displejima, koji su svedeni na najmanju moguću meru.
Dizajneri su se potrudili da postave veliki broj pregrada za sitnice, među kojima je i velika "kaseta" ispred vozača. Time je i prostor ispod volana dobio korisnu ulogu.
Uz ručicu menjača je lepo uklopljen veliki taster elektro-hidraulične parkirne kočnice koja se automatski aktivira prilikom isključivanja motora. Međutim, ne mora se otkočiti ručno, već se to postiže i laganim dodavanjem "gasa" i popuštanjem kvačila.
Ponekad je za tu operaciju potrebno malo više upornosti i strpljenja, jer sistem za otpuštanje kočnice ne reaguje uvek iz prvog pokušaja i nešto je sporiji nego što smo navikli.



Skoro tonu i po težak auto lako ubrzava bez obzira na stepen prenosa i broj obrtaja, a turbo rupa je praktično neprimetna. Tek pri velikim putnim brzinama se oseća posustajanje, kada vam je potrebno trenutno ubrzanje prilikom preticanja na auto putu.

Onima koji često praktikuju duža putovanja ipak preporučujemo jače motore.

Moramo da pomenemo i šestostepeni manuelni menjač koji se pojavio 2008. godine. Ručica ima kratke hodove i daleko je preciznija u odnosu na Peugeotove menjače iz ranijih godina.
Ogibljenje nije projektovano za naše puteve. U odnosu na konkurente tvrđe je i sa negodovanjem prelazi preko rupa i sitnih neravnina tako što na kabinu prenosi vibracije, ali i buku koja se tom prilikom proizvodi.
Ovo je jedan od automobila za koji se često upitate da li bi trebalo da odete do servisa i proverite spone i ramena. Sa druge strane, ovako visok automobil veoma sigurno prolazi kroz brze krivine i ni jednog trenutka vas ne navodi na sumnju u bezbednost.

Peugeot 5008 se lako vozi, udoban položaj za volanom mogu da nađu putnici gotovo svih gabarita, a posebno se vodilo računa o porodicama sa decom.
Tu je dodatni unutrašnji retrovozor za olakšano praćenje situacije na zadnjim sedištima, a u naslonima prednjih se nalaze i sklopivi stočići.
Peugeot se potrudio da udovolji i najmlađima, pa su neke verzije opremljene i monitorima smeštenim u naslonima za glavu. Ko želi da priključi svoju igricu, laptop ili ručni frižider, može to da učini preko mnogobrojnih konektora za struju.
Kao i kod konkurenata, u podu se nalaze velike pregrade za odlaganje sitnica.



Ono što svakako oduševljava su velike staklene površine. Skuplje verzije imaju i stakleni krov koji je sa svojih 1,69 kvadratnih metara površine tek za nijansu manji od vetrobrana.

Prozračnost kabine ni u kom slučaju neće smetati čak ni pri višim spoljnim temperaturama, jer je ventilacioni sistem konstruisan tako da efikasno hladi svaki kutak. Tako putnici na zadnjem sedištu imaju svoje ventilacione otvore i mogućnost podešavanja brzine ventilatora.

Cena je 31.100 evra sa PDV-om.

U ovako bogatom paketu opreme svi mogući senzori i automatski sistemi se podrazumevaju. Tu su senzori farova, brisača, ali i oni za parkiranje koji imaju jednu dodatnu funkciju.

Aktivacijom tastera sa leve strane vozača, bočni senzori na prednjem i zadnjem braniku pri malim brzinama omogućavaju merenje parking prostora; dovoljno je da prođete slobodno mesto kako bi ga auto skenirao, a onda se na displeju pokazuje da li je moguće parkiranje na njemu i koliko bi ta operacija bila teška.

Šteta što Peugeot nije otišao do kraja i ugradio sistem za poluatomatsko uparkiravanje kad su specijalni senzori već tu.

Bez obzira na to što se Peugeot među poslednjima uključio u trku sa svojim mini MPV modelom, pokazao je da ume efikasnije i zrelije da se izbori sa komforom trećeg reda sedišta od ostalih. Ne samo što putnici u trećem redu imaju potpuni komfor i punu bezbednost sa pojasevima koji se vezuju u tri tačke, već je omogućeno i izuzetno lako manipulisanje tim sedištima.

Ukoliko nisu u upotrebi, neprimetno su sklopljeni u podu prtljažnika. Izvlače se jednim potezom i isto tako sklapaju nazad. Međutim, obično je problem pristup trećem redu jer se srednji otežano pomera.

Peugeot je konstruisao sistem koji omogućava podizanje donjeg dela sedišta iz drugog reda u vertikalu, a celo sedište se klizno pomera unapred, čime se maksimalno otvara prostor za ulazak pozadi. Isto tako lako se mogu sklopiti nasloni drugog reda u ravan poda, čime se dobija potpuno ravan prtljažnik zapremine čak 912 litara do ivice prozora, odnosno 1754 do krova.




Gost
Gost


Nazad na vrh Ići dole

Re: Peugeot 5008

Počalji od sumi 72 taj Pon Dec 19, 2011 9:53 am

Nisam još video ni jednog sa rasklopljenim pomoćnim sedištima pozadi.Interesuje me prostor iza njih.
avatar
sumi 72

Broj poruka : 32
Datum upisa : 17.12.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Peugeot 5008

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:23 am

Iz iskustva ti mogu reći da je taj prostor mali. Svi automobili koji imaju tri reda sedišta za putovanja moraju koristiti krovni gepek ako koriste treći red sedišta..
avatar
Ryan

Broj poruka : 9265
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 48
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Peugeot 5008

Počalji od Gost taj Pon Dec 19, 2011 11:23 am

Meni je ovaj 5008 pun pogodak, dok mi je 3008 nekako..

Gost
Gost


Nazad na vrh Ići dole

Re: Peugeot 5008

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu