Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Peugeot 308 SW VTi Sport

Ići dole

Peugeot 308 SW VTi Sport

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 19, 2011 11:44 am

Nakon ogromnog uspeha modela 307 SW, u Peugeotu su se zapitali kako napraviti još boljeg naslednika? Rekli bi smo lako, na odličnu bazu novog 308, trebalo je dodati još malo više modularnosti i par savremenih benzinskih motora.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Godinu dana nakon pojavljivanja, Peugeot 308 prodao se u preko 250.000 primeraka, čime je postao jedan od najprodavanih automobila u Evropi.

Potpuno opravdano, jer u poređenju sa bivšim 307, novajlija je napredovao na svim poljima. Osim što je estetski znatno uspešniji, poseduje izuzetno dopadljivu i prostranu unutrašnjost, veću udobnost i bolje ponašanje na putu. No, kao što nalaže tradicija, nakon berline sa troje i petoro vrata, ponuda se mora proširiti, kao po običaju karavanom.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Evo dakle novog 308 SW, sa ogromnim "rancem" na leđima, kako bi vam omogučio da što lakše povezete višečlanu familiju sa mnoštvom prtljaga, ili da eventualno transportujete poveći frižider.

Dizajn zadnjeg dela, podređen je dobrim delom tom cilju, i zašto ne reči, donekle je u neskladu sa agresivnim prednjim. Verovatno se svima neće svideti zaobljene forme njegove stražnjice i zadnjeg stakla, koje u dobroj meri potseća na ono kod Renaulta Vel Satis.

Opet ne bez razloga, time je ostvaren širok pristup prtjažniku, bez potrebe da se otvore čitava zadnja vrata.

[You must be registered and logged in to see this image.]

U želji da se dopadne kupcima, koji realno imaju potrebu za jednim mini vanom, ali koji prema ovoj kategoriji imaju izvesnu odbojnost, 308 SW poseduje tri nezavisna zadnja sedišta, eventualno još dva uredno sklopljena u prtljažniku i ogromno vetrobransko staklo.

Iako je manje nego li kod C4 Picasso, njegova površina i panoramik krov (isto tako od stakla), igraju važnu ulogu u šarmiranju potencijalnih klijenata. Ništa dakle novo u poređenju sa bivšim 307 SW, osim što je novajlija duži za 7 cm (ujedno širi za 5 i višlji za 2 cm), što je dovoljno da stekne utisak još veće prostornosti. A prostora zaista ne nedostaje, do te mere da se pet članova redakcije, sa svom neophodnom opremom (poslužio je kao službeni auto za prevoz na salonu automobila u Parizu), nisu osećali ni malo stešnjeno.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Duži za 22 cm od hečbeka, sa povećanim međuosovinskim odstojanjem za 10 cm, 308 SW podjednako je gostoljubljiv prema putnicima i prtljagu. Kada u njegovom dnu nisu dva dopunska sedišta (doplata za oba 600 evra, odnosno 300 evra za jedno), na raspolaganju je najmanje 585 dm3, odnosno još malo više, ukoliko se poguraju ona u drugom redu (smeštena na klizačima). Osim toga, pristup prtljažniku olakšan je širokim otvorom, dok se obaranjem naslona suvozačevog sedišta, mogu transportovati predmeti dužine do 3 m.

Vozačevo radno mesto je naravno neizmenjeno, sve što važi za hečbek, odnosi se i na karavan. To znači da je pozicija za upravljačem odlična, a da je komandna tabla, inače klasične koncepcije, veoma dobro zamišljena i estetski dopadljiva. Prostora za odlaganje sitnica ima u izobilju, u pregrade u vratima staje recimo flaše vode od 1,5 lit, a u standardni pregradak za rukavice, barem još 2-3 iste.

[You must be registered and logged in to see this image.]


Nastao saradnjom grupacije PSA i BMW-a, testirani blok 1.6 VTi lišen je turbo kompresora i direktnog ubrizgavanja, kao kod verzije 1.6 THP (razvija 150, odnosno 175 ks), ali za uzvrat poseduje varijabilno razvođenje ventila (VVT), što mu omogučuje zavidnu elastičnost za jedan benzinski agregat.

Jeste da razvija "samo" 120 ks, no i to je bolje od bivšeg 1.6/110 ks, koga je zamenio. Nečujan u radu na mestu, prilikom ubrzanja javlja se prijatnim zvukom, posebno kada je kazaljka obrtomera iznad 3.000 obrtaja.

Zapravo žele li se ubedljivija ubrzanja, neophodno je držati ga u višljem režimu rada, bez obzira što ne "štuca" ni kada se nađe ispod 2.000 o/min. Umesto ne preterano preciznog petostepenog menjača, dobro bi mu došao novi sa šest brzina, no ovaj je za sada rezervisan za 1.6 THP/175 i dizel agregate.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Bilo kako bilo, karakteristike su sasvim prosečne, pre svega zbog prevelike težine. U poređenju sa hečbekom, SW se ugojio za još stotinak kilograma, tako da sa vozačem prebacuje 1.5 tonu.

Ukoliko je maksimalna brzina, od nekih 190 km/h, više nego dovoljna, 12 sec, koliko mu je neophodno do 100 km/h, na granici su prihvatljivog. Naprotiv, ponašanje na putu, upravo kao i kočnice, za svaku su pohvalu. Iako je ogibljenje adaptirano većoj težini i povišenom težištu, za upravljačem praktično nema nikakve razlike. Precizno i direktno elektro-hidraulično upravljanje (samo 2,8 okretaja upravljača), svakako doprinosi zadovoljstvu u vožnji. Siguran u svim situacijama, 308 SW je ujedno i izuzetno udoban auto, ukupnu sliku kvari jedino povišena potrošnja.

Jeste da su uslovi i način na koji je vožen (gradska vožnja po Parizu i visoke brzine na auto putevima), bili nepovoljniji nego li kod nas, ali prosečno zabeleženih 9,5 lit, ipak nam izgledaju preteranim. Najniža nikada ne silazi ispod 6,5 lit, dok po gradu može da se popne i do 12 lit.

Sa početnom cenom u Francuskoj od 18.150 evra (1.4 VTi/95 ks Confort), 307 SW je dobro plasiran u poređenju sa klasičnim vanovima. Testirani agregat skuplji je za 900 evra, odnosno ukoliko se želi sa dizel motorom (1.6 HDi/90 ks), najniža cena iznosi 20.400 evra.

Najskuplji je 2.0 HDi/140 Feline BVA6 (novi automatski menjač sa 6 prenosa), za koga je neophodno "izbrojati" 31.000 evra. Sve u svemu, u ponudi su četiri benzinska i tri dizel motora, manuelni menjači sa pet i šest brzina i jedan šestostepeni automatski, a sve je upakovano u četiri završna nivoa.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Izuzmemo li ESP (doplata 500 evra), sve verzije poseduju neophodne elemente aktivne i pasivne sigurnosti, upravo kao i one zadužene za udobnost. Manuelni klima uređaj je recimo u seriskoj opremi i za najeftiniji model. Inace SW je skuplji između 1.300 i 1.500 evra od berline sa petoro vrata, u zavisnosti o kojoj je verziji reč. Potpuno opravdano, uzevši u obzir navedene modifikacije

Široka ponuda agregata, povoljna cena i bogata oprema, jasno nam govore da u Peugeotu mnogo očekuju od 308 SW. Po nama, ne bez osnove, jer je ovaj « pokupio » samo najbolje od vanova i berlina. Od prvih veoma približnu modularnost i raspoloživi prostor, a od drugi odlične vozne karakteristike.
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 27
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu