Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Renault Megane Sedan

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Renault Megane Sedan

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 19, 2011 12:20 pm

Francuzi ne samo da su uspeli da urimuju ime modela (Megan Sedan) već su uspeli da hečbeka prekomponuju u limuzinu a da mu zadnji deo ne izgleda kao da je u žurbi zakačen na auto.



Renault Clio i Peugeot 206, inače lepi automobili, nisu bili te sreće prilikom transformacije u sedan. Pre transformacije oba modela su o svojim vlasnicima govorila da znaju šta valja a da su gradske cure koje ih voze vrlo prefinjene. Brzopletim dodavanjem prtljažnika ova dva vozila pretvorena su u Dacie Logan.



Možda problem nastaje kada se naše oči naviknu na određeni oblik karoserije, onaj osnovni, pa nam kasnije, sa novim varijantama, nije lako da se priviknemo na prekrajanja iz hečbeka u limuzinu, iz limuzine u karavan. Često te modele doživljavamo kao drugo dete u porodici, ili kao da su namenjeni dosadnim ljudima koji ni proizvođaču nisu toliko važni, i naravno, ređi su prizor na putevima od baznih modela.

Kada razgovaramo o Meganu, uglavnom nam svima na pamet prvo pada njegov jedinstveni zadnji deo. Ta stepenasta linija poklopca prtljažnika, koja svoje korene vuče sa modela Avantime.

Dizajneri su se kod sedana potpuno odrekli stepenastog rešenja zadnjeg dela, zakosili zadnji vetrobran, povukli linije koje se zajedno sa stop svetlima uvlače duboko u karoseriju i na taj način pojačavaju vizuelnu pripadnost ostatku Megana. Rezultat je sasvim zadovoljavajuć – autu je podaren novi identitet, više mesta za sedenje pozadi i ogorman prtljažni prostor (čitavih 520 litara).

Unutrašnjost ovog sedana je bež boje sa jako malo crnih detalja. Zapravo, jedino je crna gornja polovina armaturne table. Osim uloge balansiranja tonova u kabini, ovakvo rešenje doprinosi i smanjenju refleksije svetlosti sa table prema vetrobranu, koje bi ometalo vozača tokom vožnje sunčanim danima. Mnogi kupci ne vole da im unutrašnjost automobila bude bež ili neke slične boje, pre svega kako bi mogli da sakriju sopstvenu aljkavost ili prepolove broj odlazaka u servis za pranje.

Mana je što kartica za otključavanje auta i pokretanje motora nema jasno iscrtano za šta koje dugme služi. Ovaj propust ispravljen je na novoj Laguni na kojoj su funkcije jasno iscrtane belom bojom, ali na Laguni kao za inat ne morate ni pritiskati dugmiće da biste ušli u auto. Auto se sam otključa kada mu priđete i sam zaključa kada odete.



Da biste startovali motor, karticu morate ubaciti u jedan slot na centralnoj konzoli i pritisnuti Start/Stop dugme.

Vlasnici Megana širom sveta još pre redizajna često su prijavljivali razne sitne probleme, od ulaska vode u unutrašnjost (u Britaniji su to popravljali dileri uz pomoć silikona) do pojedinih funkcija koje nisu htele da se aktiviraju prilikom podizanja sistema, recimo ne uključi se osvetljenje instrumenata iako ste uključili farove. Takvi problemi jednostavno se rešavaju restartom sistema – ugasite motor, izvadite karticu, zaključate, otključate i ponovo starujete auto i sve je OK.

Ipak, kada date toliko novca za nov auto, bićete jako nervozni ako treba i ovakvim sitnicama da se bavite. Često vam se može dogoditi da pomislite da ne radi ni skala za gorivo, da je zaglavljena, ali to nije kvar, potrošnja je jako mala.



Upravljanje Meganom prilično je jednostavno, bilo da je reč o parkiranju, gradskoj vožnji ili vožnji autoputem. Bez senzora za parkiranje uspevao sam da se uparkiram na neka prilično tesna mesta bez bilo kakvih poteškoća ili oslanjanja na druga vozila. Volan možete okretati bukvalno jednim prstom.

Plastična prednja krila takođe će vrlo dobro doći u surovim gradskim uslovima vožnje jer imaju veliku toleranciju na pritisak, odnosno, kada ih nešto pritisne i ulubi, krila se jednostavno vrate u prvobitan položaj bez oštećenja.



U svim drugim uslovima normalne vožnje na ovim prostorima najviše ćete voleti motor. Odlikuje ga prilično tih i miran rad, obzirom na to da je dizel, do brzine od 130km/h ne pokušava da upadne u reč putnicima koji polemišu, ubrzava nežno i neosetno.

Svi sistemi zajedno ne zahtevaju veliki vozačev angažman niti zamaraju putnike.

Potrošnja u gradu iznosila je 5,7 litara na 100 kilometara, a na otvorenom putu 4,0 pri čemu je emisija CO2 prema zvaničnim podacima trebalo da iznosi 125g/km.

Megane sedan jako je dobro rešenje i za posao i za porodicu, dovoljno je veliki, udoban i štedljiv da bi zadovoljio uslove i šefova i glava porodica. Nije upadljiv, skladno je dizajniran i jako, jako je štedljiv. Kada ga vozite ostavlja utisak čvrstine i kompaktnosti kao da je ceo izliven iz jednog komada metala.

Kupac mora ispoštovati tri servisna intervala pre velikog servisa kod ovlašćenog majstora. Na prvom servisu vam menjaju sve filtere na kolima, ulje i kontrolišu trap. Košta 12 000 dinara. Drugi servis je zapravo ponovljeni prvi sa proverom kočionog sistema i košta 15 500 dinara. Treći servis košta 15 000 dinara.

Veliki servis košta najviše 55 000 dinara.
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1447
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu