Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Strana 1 od 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Sledeći

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:02 pm

Obavezna oprema u automobilu u Srbiji


Rezervni točak

u motornim i priključnim vozilima, osim u motornim vozilima na tri točka, motociklima, prikolicama sa jednostrukom osovinom i jednoosovinskim prikolicama, traktorima, traktorskim prikolicama, autobusima za gradski i prigradski saobraćaj, trolejbusima za gradski saobraćaj i vozilima namenjenim za komunalne usluge (za pranje i čišćenje ulica, odvoz smeća i fekalija i dr.), mora postojati rezervni točak na vidnom mestu tako da ga vozač može po potrebi iskoristiti. Pneumatici na vozilima moraju biti deklarisanih dimenzija od strane proizvođača, zavisno od najveće dozvoljene brzine kretanja vozila i najveće dozvoljene mase vozila na kome su pneumatici postavljeni, a na istoj osovini vozila moraju biti jednaki po vrsti (letnji, zimski), konstrukciji (radijalni, dijagonalni i sa ukrštenim pojasevima), nosivosti i dimenzijama. Dubina šara pneumatika po obimu i širini protektora ne sme iznositi manje od 1mm za putničke automobile i kombinovana vozila, odnosno manje od 2 mm za autobuse i teretna vozila

Aparat za gašenje požara (samo za teretna vozila, autobuse, taksi vozila)
U motornim vozilima, osim u putničkim automobilima kojima se ne vrši javni prevoz lica u saobraćaju na putevima, motociklima, motornim vozilima na tri točka i traktorima, mora postojati aparat za gašenje požara i biti postavljen na vidnom mestu tako da se u slučaju opasnosti veoma lako može upotrebiti.

Znak za obeležavanje vozila zaustavljenog na kolovozu puta (trougao)

[You must be registered and logged in to see this image.]

U motornim i priključnim vozilima, osim u motociklima bez bočne prikolice, mora postojati, na vidnom mestu, poseban standardizovan znak za obeležavanje vozila zaustavljenog na kolovozu puta tako da ga vozač može po potrebi koristiti. Po dva znaka moraju biti u:
- teretnom vozilu i autobusu - ako vuku priključno vozilo
- motornom vozilu koje se nalazi na začelju kolone - ako se motorna vozila kreću u organizovanoj koloni
Znak ima oblik ravnostranog trougla, sa ivicama crvene boje čija dužina iznosi 40 cm, a širina najmanje 5 cm, gde ivice moraju biti prevučene reflektujućim materijalomom ili crvenom katadiopterskom optikom u širini od najmanje 2 cm ili izrađene tako da se mogu po čitavoj dužini osvetliti sopstvenim izvorom svetlosti.

Oprema za pružanje prve pomoći - kutija prve pomoći
Prva pomoc novi standard SRPS Z.B2.001

[You must be registered and logged in to see this image.]

Sterilna kompresa od gaze-pojedinacno pakovanje 10x10 cm, 5 kom.
Sterilna gaza po 1/2 m-pojedinacno pakovanje 80x25 cm, 2 kom.
Sterilna gaza po 1 m-pojedinacno pakovanje 80x25 cm, 1 kom.
Trouglasta marama 100x100x140 cm,gustoce 20x19, 3 kom
Adhezivni zavojni materijal(hanzaplast) 10x8 cm, 5 kom.
Lepljivi flaster 25cm x 5m, 1kom.
Kaliko zavoj 10 cm x 5m, 2 kom.
Kaliko zavoj 8 cm x 5m, 2 kom.
Kaliko zavoj 5 cm x 5 m, 2 kom.
PVC kesa manja 20x30 cm, 1kom.
PVC kesa veca 40x60 cm, 1 kom.
PVC rukavice za jednokratnu upotrebu, 2 para.
Izotermalni prekrivac 150x200 cm, 1 kom.
Makaze sa zaobljenim vrhom, 1 kom.
Zihernadle, 6 kom.
Zastitno sredstvo za davanje vestackog disanja, 1 kom.
Papir i olovka, 1kom
Uputstvo o pruzanju prve pomoci izdato od Crvenog krsta, 1 kom.
Specifikacija sadrzaja kutije, 1 kom.




Klinasti podmetači - samo za teretna vozila

U motornim i priključnim vozilima, čija najveća dozvoljena masa prelazi 5t moraju postojati dva klinasta podmetača, na vidnom mestu, tako da ih vozač može, po potrebi, koristiti.

Čekić za razbijanje stakla - samo za autobuse i trolejbuse
Čekić za razbijanje stakla moraju imati autobusi, bez pomoćnih vrata za izlaz putnika u slučaju opasnosti, sa po jednim prozorom sa obe bočne strane površine najmanje 0,8 m x 0,6m, i sa natpisom da služe za izlaz u slučaju opasnosti.

Rezervne sijalice
U motornim vozilima, osim u motociklu, traktoru, trolejbusu za gradski saobraćaj i autobusu za gradski i prigradski sobraćaj moraju postojati, na vidnom mestu, rezervne sijalice najmanje za polovinu sijaličnih mesta udvojenih uredjaja za osvetljavanje puta i za davanje svetlosnih znakova i po jedna sijalica za neudvojena sijalična mesta za koja je moguća zamena samo sijalica

Uže ili poluga za vuču
U putničkim automobilima i vozilima namenjenim za prevoz opasnih materija mora postojati, na vidnom mestu, uže ili poluga za vuču tih vozila, koji moraju odgovarati normativnim propisima u odgovarajućem standardu. Ostala motorna i priključna vozila mogu imati polugu za vuču

Zimska oprema - od sledeće zime obavezne su sve četiri zimske gume
Pneumatici za zimsku upotrebu na pogonskim točkovima M+S, odnosno radijalni pneumatici na svim točkovima (dubina šare po obimu i širini najmanje 4 mm) ili pneumatici sa letnjim profilom ako vozilo u priboru ima lance za pogonske točkove. Za autobuse i teretna vozila obavezna je i lopata.


Poslednji put izmenio Ryan dana Pon Dec 19, 2011 10:35 pm, izmenio ukupno 2 puta
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:07 pm

Nekoliko stvari koje ne treba da radite dok vozite automobil
Bez obzira koliko ste sjajan vozač, podsetićemo vas šta nikako ne biste smeli da radite dok ste u automobilu. Iako je zakon slovo na papiru, neka pravila i sami treba da poštujete kako bi vožnja bila bezbedna.

Osnovno pravilo je da za vreme vožnje budete skoncentrisani isključivo na vožnju. Ako vas neko pozove ili treba da obavite nešto − zaustavite se bez razmišljanja. Dok ne stignete na parking ili odmorište, izbegavajte da radite bilo šta osim da vozite vaš automobil.

BEZ HRANE ZA VOLANOM
Potpuno je pogrešno jesti tokom vožnje. Vaša pažnja tada mora da bude usmerena na put, a ne na hranu.

DVD
Ekrani u automobilu treba da stoje isključivo na mestu gde su zadnja sedišta. Vaše oči treba da su usmerene na kolovoz 100 odsto. Prizori ili zvukovi ne smeju da vas ometaju.


MUZIKA – NE PREGLASNA

Menjanje radio stanica i listanje CD-a jedan je od većih problema tokom vožnje. Muziku odaberite na početku vožnje i zaustavite se svaki put kada pravite neki drugi muzički izbor.

POMOĆ PRIJATELJA

Nikada se ne presvlačite dok vozite. Ako niste sami, neka vam suvozač doda naočare, pomogne da skinete jaknu, ili nešto slično. Trenutak nepažnje može biti fatalan.

PIĆE SAMO ZA ŠANKOM
Najstrožije je zabranjeno piti alkohol pre puta ili tokom vožnje – ugrožavate svoj život, ali i bezbednost saputnika i ostalih učesnika u saobraćaju. Ako želite da se osvežite, popijte malo vode ili soka. Najbolje je da piće držite u posebnoj pregradi.

SVAĐA SAMO U ČETIRI OKA
Ako se svađate dok vozite, neprimetno ćete povećati brzinu, a istovremeno vam opada i koncentracija. Svađanje sa decom, suprugom ili poslovnim kolegom, ostavite za prikladnije mesto.

NE SEDAJTE UMORNI ZA VOLAN

Nikako nemojte ići na put posle napornog radnog dana, a da pre toga niste nekoliko sati odspavali.
Ako odspavate pre puta i povremeno se odmarate, stići ćete bezbedno do cilja.

IZVOR:Mondo


Poslednji izmenio Ryan dana Pon Dec 19, 2011 10:10 pm, izmenjeno ukupno 1 puta
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:09 pm

Kada vam ističe vozačka?

Ukoliko ne produže vozačku dozvolu na vreme, vozačima preti kazna i do 30.000 uz zabranu upravljanja vozilom tri meseca. Pored kazne, smeše vam se i dva kaznena poena.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Kad saobraćajna policija zaustavi vozača kome vozačka dozvola ne važi već šest meseci, vozač plaća kaznu od 6.000 do 20.000 dinara, a dobija i dva kaznena poena. Zakonom o bezbednosti saobraćaja propisana je i kazna od 15.000 do 30.000 dinara (plus pet kaznenih poena) ukoliko je vozačka dozvola nevažeća duže od šest meseci, piše "Blic".

Da bi izbegli neprijatnosti sa policijom i dodatno trošenje novca, vozačima se preporučuje da još pre isteka dozvole (nedelju dana, mesec ili dva) odu do policijske stanice i produže njeno važenje. Procedura je u nekim slučajevima kratka, sve se završi za nekoliko dana, ali vrlo lako može i da se oduži. Koliko će sve trajati, zavisi samo od jedne stvari. Ukoliko je vozačeva dozvola izdata od beogradske policije, ta procedura trajaće svega nekoliko dana uz, naravno, uslov da isprava prethodno izdata od beogradske Uprave saobraćajne policije.

"Za vozače koji su položili vozački ispit u nekom drugom gradu procedura je duža iz razloga što je neophodno upisati ih u evidenciju beogradskih vozača. Procedura je duža zbog toga što je naš posao da tražimo dosije vozača od policije koja radi u gradu gde je on položio ispit i gde mu je prethodno izdata dozvola. To sve traje oko tri nedelje", rekli su za "Blic" u saobraćajnoj policiji. Ista praksa važi i u drugim gradovima.

Zahtev za produžetak važenja vozačke dozvole moguće je podneti u stanici policije u Ljermontovljevoj ulici svakog radnog dana do 19 sati. Za produženje dozvole potrebno je priložiti popunjen obrazac koji se dobija u policijskoj stanici, vozačku dozvolu, važeću ličnu kartu i lekarsko uverenje. Lekarsko uverenje potrebno je vozačima kojima je vozačka dozvola izdata na period manji od 10 godina i čija je važnost praktično bila ograničena nekim lekarskim uverenjem od ranije (slabiji vid i slično).

Takođe, uz plaćenu taksu u iznosu od 580 dinara sve to treba predati na šalterima u Ljermontovljevoj ulici.

Ukoliko policija zaustavi vozača kome je istekla saobraćajna dozvola, automatski ga isključuje iz saobraćaja.

Ovaj prekršaj sankcioniše se odredbama starog Zakona o bezbednosti saobraćaja jer novi pravilnik o registraciji stupa na snagu početkom sledeće godine. Kazna za taj prekršaj iznosi od 5.000 do 25.000 dinara.

Izvor:Mondo
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:17 pm

"Presretači" love bahate vozače

Od juna 2008. godine flota tamnih limuzina patrolira mrežom auto-puteva u Srbiji, ali i beogradskim ulicama. MUP Srbije i Uprava saobraćajne policije trenutno raspolažu sa deset neobeleženih vozila "presretača".

[You must be registered and logged in to see this image.]

MUP Srbije i Uprava saobraćajne policije trenutno raspolažu sa deset neobeleženih vozila, takozvanih "presretača", koja krstare na putnim pravcima Koridora 10, autoputevima E-70, E-75 i E-80, Ibarskom magistralom, ali i beogradskim ulicama, a u planu je obnova i povećanje voznog parka.

"Presretači" su modeli fabričke prozivodnje bez posebnih nadogradnji, ali su vozila odabrana sa vrhunskim performansama u svojoj klasi i opremljena uredjajem za snimanje prekršaja, rekao je Tanjugu pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević.

Prema njegovim rečima, vozači "presretača" su iskusni policijski službenici Uprave saobraćajne policije, koji su prošli obuku sigurne i bezbedne vožnje, kao i specijalističku obuku za rukovanje uredjajima za merenje brzine.

"Pre angažovanja na tim poslovima rešavali su najkomplikovanije slučajeve saobraćajnog obezbedjenja i vožnje u najtežim uslovima. Svaka ekipa ima najmanje dva člana, jedan upravlja vozilom, drugi snima, dok može imati i trećeg koji popunjava obrasce", kazao je on.

Najčešći saobraćajni prekršaji su nedozvoljena brzina kretanja, nepropisno preticanje, korišćenje mobilnog telefona u toku vožnje i nevezivanje sigurnosnih pojaseva, naveo je Lakićević.

"Tokom patroliranja u Beogradu uključene su obe kamere za otkrivanje prekršaja kao što su nepoštovanje semaforizovanih raskrsinica, vožnja žutom trakom i neustupanje prvenstava prolaza pešacima", rekao je Lakićević.

On je objasnio da se tu često samo snima prekršaj, a vlasnik vozila se naknadno poziva da dostavi podatke ko je upravljao vozilom dok je načinjen prekršaj.

Lakićević je dodao da "presretači" imaju ovlašćenja da u gradu sankcionišu prekršaj pešaka ili drugih učesnika u saobraćaju, ali da ne dobijaju takve zadatke.

Kada neobeleženo vozilo policije uoči prekršaj, službenici uključuju uredjaj za snimanje, prate vozilo odredjeno vreme i javljaju patroli koja se nalazi na toj deonici puta kako bi vozilo bilo bezbedno zaustavljeno.

"Presretač može da uključi svetlosnu i zvučnu signalizaciju koja mu omogućava da sustigne vozilo i pokaže mu poruku na tabli zadnjeg stakla na kojoj piše - 'Policija usporite', 'Pratite nas' i 'Stop'. Zatim se vozilo vodi do bezbednog mesta, gde se obavlja kontrola vozila, vozača i putnika", rekao je Lakićević.

Pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije kaže da vozač može dobiti na uvid snimak prekršaja koji je načinio, jer je softver za merenje brzine povezan sa kamerama.

U prva dva meseca 2011. godine zabeleženo je 748 prekršaja, od kojih 667 se odnosi na prekoračenje brzine, a protiv 263 vozača izrečene su novčane kazne sa rokom plaćanja do osam dana, rekao je on.

Lakićević je dodao da se uglavnom ne sankcionišu manja prekoračenja brzine već da je namena "presretača" da uoče i sankcionišu teže prekršaje.

Lakićević navodi da je u 2010. godini podneto 154 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka zbog prekoračenja brzine kretanja van naseljenog mesta za više od 80 kilometara za čas.

Pojava neobeleženih vozila policije koja patroliraju auto-putevima i kažnjavaju neodgovorne vozače, odavno je poznata na Zapadu, kao jedno od najefikasnijih sredstava sprovodjenja Zakona o bezbednosti u saobraćaju, a od juna 2008. godine flota tamnih limuzina patrolira i mrežom auto-puteva u Srbiji.

(MONDO)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:20 pm

Nove vozačke dozvole ne važe preko granice

Nova vozačka dozvola ne samo da je bezvredna izvan granica Srbije, nego je sa njom i procedura dobijanja međunarodne putne isprave komplikovanija nego ranije.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Za one zemlje u kojima je do sada bilo potrebno posedovati međunarodnu dozvolu, sve je ostalo isto, dok je za vađenje internacionalne isprave neophodan još i 'papir' više.

Put u inostranstvo trebalo je da bude znatno lakši sa modernim i čipovanim dokumentom, ali s obzirom na to da Srbija nije potpisala sporazum sa drugim zemljama, sve je ostalo po starom.

"Planirano je da nova dozvola postane validna i van naših granica, ali mi ne znamo kada će to biti realizovano", rekli su za "Novosti" u Auto-moto savezu Srbije.

Dodatni problem je nastao jer na ovoj dozvoli nije vidljivo da li vozač ima neke zabrane, pa je zbog toga potrebno da se u MUP-u izvadi posebna potvrda.

Bilo kakve zabrane se ručno upisuju na poleđini stare isprave, dok je nova sa savremenim čipom. Ipak, to nije od pomoći, jer sa nje ne mogu da se očitaju potrebni podaci.

"Pravilnik o izdavanju međunarodnih vozačkih dozvola propisuje da je, između ostalog, neophodno izvaditi i dokaz o izrečenim ili izvršenim zabranama upravljanja vozilom“, kažu u MUP-u.

Za dobijanje tog dokumenta potrebno je dostaviti zahtev u pismenoj formi, priložiti dozvolu na uvid i platiti administrativnu taksu od 420 dinara.

(MONDO)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:31 pm

Vozači, vezujte pojas!

Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja ne primenjuje se u potpunosti, a posledica toga je ponovno povećanje broja poginulih u saobraćaju, upozorio je Srpski komitet za bezbednost saobraćaja.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Damir Okanović iz Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je agenciji Beta da su najčešći uzroci nesreća neprilagođena brzina vožnje i vožnja pod uticajem alkohola, ali da se o tome nedovoljno govori i da ne postoje kampanje na nivou cele države koje bi ljudima ukazale na te opasnosti.

"Nemamo ni nov sistem obuke vozača gde bismo konačno počeli dobijati generacije vozača koji su mnogo bolje obrazovani i bezbedniji", rekao je Okanović i kao problem naveo i to što građani u vožnji ne vezuju pojas.

Od početka juna u Srbiji je u saobraćaju poginulo 14 ljudi, a 359 je povređeno.

Okanović je podsetio da je prošle godine u saobraćaju poginulo 650 ljudi, a da je 23.000 povređeno.

U Srbiji se godišnje desi 65.000 saobraćajnih nesreća, a troškovi toga su oko milijardu evra godišnje.

Okanović je rekao da Srbija još nema ni strategiju bezbednosti saobraćaja niti vladino telo za koordinaciju iako su one predviđene Zakonom o bezbednosti saobraćaja, koji je počeo da se primenjuje pre godinu i po dana.

Govoreći o problemima u bezbednosti u saobraćaju u Srbiji, on je rekao da smatra da nema političke volje da se ti problemi reše i da se poveća bezbednost građana u saobraćaju.

(MONDO)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:33 pm

Starci za volanom - opasnost na putu

U toku prošle godine u Srbiji se desilo oko 1.600 saobraćajki koje su direktno izazvali vozači stariji od 60 godina, odnosno oni koji imaju više od 40 godina vozačkog staža.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Pravilnici koji preciziraju potrebno zdravstveno stanje vozača stari su čak 29 godina, a kako kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja, zbog toga ima i vozača sa 100 godina, piše "Press".

Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, samo u 2010. godini u Srbiji se desilo oko 1.600 saobraćajki koje su izazvali vozači sa više od 40 godina vozačkog staža. Direktor Agencije Stojadin Jovanović za "Press" objašnjava da se radi uglavnom o onima od 60 do 70 godina starosti.

"Što se tiče našeg zakona, oni koji imaju više od 65 godina starosti mogu da dobiju produženje dozvole najviše na pet godina, što zavisi od mišljenja lekara u uverenju o zdravstvenoj sposobnosti. To znači da se prema mišljenju ovlašćene komisije može izdati dozvola i na samo godinu dana ukoliko lekari procene da će neka bolest toliko brzo napredovati", kaže Jovanović za "Press".

Ministarstvo zdravlja zaduženo je da vodi računa o radu ovlašćenih ustanova koje rade lekarske preglede za vozače, ali Jovanović kaže da zbog nedostatka novca ovakvih kontrola nema dovoljno. S druge strane, rukovodilac medicine rada u Domu zdravlja Palilula Zoran Grbović kaže da su pravilnici koji određuju u kakvom zdravstvenom stanju mora biti vozač napravljeni čak 1982. godine.

Doktor Zoran Grbović kaže da bi lekari morali da obrate pažnju na starije vozače i upozore policiju ukoliko primete neke simptome koji mogu da poremete vozača.

"Na primer, kada se kod vozača otkrije ili desi pritisak preko 180/120, značajniji poremećaji rada srca, novootkriveni dijabetes, oboljenja kao što su moždani udar ili sve vrste psihoza, epilepsija, naglo slabljenje vida, glaukom ili katarakta, onda bi lekari trebalo da upozore policiju na takve bolesnike", kaže dr Grbović.

Kod starijih vozača najčešće se pojavljuju problemi sa očima, a česti su poremećaji krvnog pritiska i dijabetes.

"Ako naiđemo na nešto što nije u skladu sa pravilnikom, moramo da prijavimo MUP-u, da bi oni oduzeli dozvolu. Na primer, ako je čovek doživeo moždani udar, onda je kolega sa neurologije dužan da prijavi policiji takvo lice kao nebezbedno za vožnju, nakon čega ga policija šalje na kontrolni pregled. Ali mi se čini da nisu svi lekari upoznati sa time da imaju tu obavezu", rekao je Grbović za "Press".

Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović kaže da u Evropi postoji praksa da se ljudi u određenim godinama šalju na redovne preglede kako bi se utvrdilo da li su sposobni za vožnju.

"Kako je čovek stariji, opažanje mu je lošije, a ponekad ljudi imaju i problem sa rasuđivanjem. Ipak, ne zna se koliko imamo starijih vozača, ali je poznato da imamo čak i vozače od 100 godina", kaže Okanović za "Press".

(MONDO)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:34 pm

Novi znak za naselje je i znak za 50 na sat

Na pojedinim prilazima gradu postavljen je novi saobraćajni znak koji vozači ranije nisu viđali. To je znak koji obaveštava da počinje naseljeni deo Beograda, ali i obavezuje vozače da brzina kretanja vozila ne sme da bude veća od 50 kilometara na sat.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Novi znak označava mesto od koga počinje naselje, a najvažnije pravilo je ograničenje brzine kretanja vozila. Vožnja ne više od 50 na sat uvedena je da bi se zaštitili pešaci koji mogu da se nađu na kolovozu.

Istraživanja pokazuju da je smrtnost pešaka pri sudaru sa vozilom koje se kreće brzinom 60 kilometara na sat skoro duplo veća nego kada automobil ide 50 na sat. Ograničenje neće važiti za autoput jer preko njega ne mogu da prelaze pešaci.

"Zakon je jasan. Upravljač puta je obavezan da saobraćajni znak koji označava naselje postavi na putu u neposrednoj blizini mesta gde postoje izgrađeni redovi, odnosno grupe stambenih ili poslovnih objekata, na mestu gde je očekivano veće prisustvo pešaka koji ostvaruju potrebe u tom naselju", kaže za "Blic" Damir Okanović, predsednik Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja.

Vozači pre postavljanja ovih znakova u stvari nisu ni znali tačno od kog mesta važi pomenuto ograničenje brzine. Ne znaju sa sigurnošću ni sada, jer su znakovi primećeni samo na Smederevskom i Avalskom putu. Planirano je da se na teritoriji Beograda postavi ukupno 400 ovakvih znakova.

Vozači ne smeju mešati novi znak (bele boje s tamnim konturama kuća) sa informativnim tablama u ulasku u grad (plave boje sa imenom mesta).

Takođe, brzina ne mora da se smanji odmah kod saobraćajnog znaka za ulazak u Beograd (plave boje), već nakon nailaska na novi znak. Međutim, novi znakovi još nisu postavljeni na svim prilazima gradu, pa i dalje važi staro ograničenje.

"Očekujemo da će posao postavljanja novih znakova biti završen do kraja letnje sezone, naravno ukoliko ne bude nepredviđenih okolnosti i ako vremenski uslovi to dozvole", ističu u JP “Putevi Srbije”.

Sekretarijat za saobraćaj je obavezan da obeleži zone škola. "Urađeni su projekti za tridesetak škola oko kojih će važiti ograničenje brzine od 30 na sat od 7 do 21 sat. Ali, od finansijskih sredstava zavisi kada će početi zamena postojeće i postavljanje nove signalizacije. U Beogradu ima 150 do 200 školskih objekata", kaže Duško Marušić iz Sekretarijata za saobraćaj.

(MONDO)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:37 pm

Opet sporni kompleti za prvu pomoć?!

Iz važećih propisa nije jasno da li će građani moći da dokupe medicinsko sredstvo koje upotrebe ili će svaki put kad uzmu u ruke zavoj ili gazu, kupovati ceo novi komplet od 2.400 dinara.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Povodom toga, u Ministarstvu za infrastrukturu kažu da ovo pitanje nije u njihovoj nadležnosti, a Agencija za lekove i medicinska sredstva ističe da sva ovlašćenja inspekcije Ministarstva zdravlja prestaju kada korisnik kupi komplet prve pomoći i stavi ga u kola, piše "Politika".

Od tog trenutka je posedovanje i korišćenje ovog seta u nadležnosti saobraćajne policije koja, naravno, ne može da kaže građanima da li smeju da dokupljuju potrošene zavoje i gaze.

"Bilo bi logično da građani mogu da kupe komponente koje iskoriste, ali to pitanje je sporno. Ova činjenica nije naglašena u SRPS Z.B2. 001 standardu kojim je propisan sastav i kvalitet kompleta za prvu pomoć ili u Pravilniku o tehničkim uslovima vozila koji je propisao ovu novinu", objašnjava Aleksandra Vujačić, rukovodilac sektora za medicinska sredstva Agencije za lekove i medicinska sredstva.

Ukoliko građani budu morali da kupe ceo komplet umesto upotrebljenih komponenti, to je onda čista pljačka, izričita je Vukica Stevanović, predstavnik udruženja "Farmaceutsko jezgro”.

"Proizvođači su seli narodu na grbaču. A država im u tome pomaže raznim zakonskim obavezama koje ljudi moraju da plate. U ovom slučaju je jasno da neko mora da zaradi pare", mišljenje je Stevanovićeve.

Cena kompleta je izuzetno visoka, čak dva i po puta viša od cene prve pomoći koja se može kupiti u zapadnoevropskim zemljama.

Dok u Ministarstvu infrastrukture kažu "da tržište određuje cenu”, Vukica Stefanović ističe da u Srbiji ne postoji zdrava konkurencija.

Veliki proizvođači lekova i medicinskih sredstava uništavaju male i, kako kaže, formiraju cene da bi što više zaradili. Sporna je i činjenica da novi kompleti imaju rok trajanja, pa će vozači posle nekoliko godina morati da kupuju nove.

Sve komponente koje čine prvu pomoć imaju rok upotrebljivosti, a rok trajanja celog kompleta zavisi od najkraćeg roka za upotrebu pojedinih medicinskih sredstava koji ga čine, objašnjava Aleksandra Vujačić.

"Ukoliko je na gazi koja se nalazi u kompletu naznačen rok trajanja do 2013. godine, iako sva ostala medicinska sredstva imaju duži rok, valjanost cele prve pomoći ističe 2013. godine", objašnjava ona i dodaje da rok upotrebljivosti zavoja ili gaza zavisi od njihove sterilnosti koja je ograničena načinom na koje je neko medicinsko sredstvo upakovano.

Kupovina novog seta je obaveza građana, ali i pružanje prve pomoći povređenima na šta ih obavezuje Zakon o zdravstvenoj zaštiti.

Ipak, u realnom životu očevici ili učesnici saobraćajnih nesreća, veoma retko pružaju pomoć povređenom, kaže dr Slađana Anđelić, načelnik stručno-metodološkog centra Zavoda za hitnu medicinsku pomoć u Beogradu.

"Većina građana je uzdržana kada naiđe na žrtvu nesreće. Ne znaju šta smeju, a šta ne bi trebalo da preduzmu. Mnogi se zbune i uplaše da dodatno ne povrede žrtvu. Neki ljudi loše reaguju na krv ili recimo na povraćanje. Mnogi su gadljivi na pomisao da nekome daju veštačko disanje, a u kritičnim situacijama o tome ne bi trebalo da se razmišlja", mišljenje je dr Anđelić.

Često se dešava da očevici pozovu Hitnu pomoć, a oni nestanu bez traga i glasa. Neki od njih se plaše da će odgovarati jer nisu pomogli povređenom.

"Ne smemo ni preterano da hrabrimo ljude da pomognu povređenima jer laici ne znaju pravilno da procene situaciju, pa mogu dodatno da ugroze sopstvenu bezbednost i žrtvu", objašnjava naša sagovornica i dodaje da bi svi građani trebalo da pohađaju kurseve iz pružanja prve pomoći kako bi obnovili staro znanje i stekli novo. Ovi kursevi se organizuju i u Zavodu za hitnu pomoć.

Prodaju se i sumnjivi kompleti

Vukica Stevanović upozorava vozače da se kompleti za prvu pomoć prodaju na sumnjivim mestima i da se može desiti da daju pare za prvu pomoć koja nije usklađena sa srpskim standardom.

Takođe, vozila registrovana u inostranstvu koja su u tranzitu kroz Srbiju, ne moraju da poseduju komplet prve pomoći usaglašen sa srpskim jer je Srbija potpisnica Konvencije o saobraćaju, koja podrazumeva međusobno priznavanje opreme, kažu u Ministarstvu za infrastrukturu.

Ipak, građani Srbije ne mogu da imaju u svojim kolima kutije prve pomoći proizvedene u inostranstvu jer na njima nije istaknuta oznaka SRPS Z.B2. 001, prenosi "Politika".

(MONDO)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:59 pm

Nove tablice imaju foliju

U Zavodu za izradu novca urađene su nove registarske oznake, koja imaju višeslojnu sigurnosnu foliju sa najvišim stepenom zaštite.

Po odluci MUP-a Srbije, od 4. januara automobile, autobuse, kamione, prikolice, motore, motorkultivatore, traktore, mopede, krasiće tablice sa sigurnosnom zaštitom. Zavod za izradu novčanica i kovanog novca već je izradio 800.000 tablica za sva putnička vozila, za sva registarska područja.

"Za razliku od starih, nove tablice imaju višeslojnu sigurnosnu foliju sa najvišim stepenom zaštite koji se ne mogu kopirati, niti ukloniti a da se ne unište", kaže za "Novosti" Ivan Drecun, zamenik generalnog direktora Zavoda za izradu novčanica.

"Izrađene su po evropskim standardima i prošle su sertifikaciju u jednoj od akreditovanih evropskih laboratorija po standardu ISO 7591."

I dimenzije su u skladu sa evropskim standardima. Standardne su 520x110, tablice za motocikle 150x150, i posebne tablice (za džipove) 340x200.

"Urađeno je 39 različitih tipova tablica, za 74 registarska područja. Među njima su i novi tipovi, primera radi za taksi vozila koje će imati oznaku TH, zatim za traktore, motokultivatore, mopede. Novitet je što se mogu naručiti i tablice po izboru, sa maksimalno pet brojčanih ili slovnih znakova. Njihova cena biće naknadno utvrđena", kaže Drecun.

Uz tablice izdavaće se i kontrolne nalepnice koje će se menjati svake godine.

"U planu je i izrada pratećih dokumenata - potvrda o privremenoj registraciji vozila, kao i novih saobraćajnih i vozačkih dozvola koje će biti na polikarbonatu, kao što su nove lične karte", kaže Drecun.

[You must be registered and logged in to see this image.]

(Mondo)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 11:01 pm

Na nove tablice stavite alarm

Ukoliko vam neko ukrade tablice ili one spadnu, platićete nove ali i dodatnu "taksu" od 2.500 dinara.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Ako ostanete bez registracionih tablica na kolima, bilo da vam ih ukradu, ili one spadnu ako uletite u udarnu rupu na putu, čeka vas duboko zavlačenje ruke u džep, pišu "Novosti".

Naime, po novim propisima, na snagu je stupila i "taksa za ukradene tablice".

"To je po mnogo čemu nerazumljiv namet. Generalno i ranije je vozač, kome je neko skinuo tablice, morao da izvadi nove, ali sada mora, da uz vađenje novih dokumenata, iako je već oštećen, plati i 2.500 dinara, te, svojevrsne kazne zato što je pokraden", kaže za "Novosti" Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije.

Treba napomenuti da je sa sadašnjim načinom pričvršćivanja tablica na vozilo njihovo skidanje više nego lako. Pritom, kako se radi o javnoj ispravi, vozač ne sme da, na primer, probuši tablice, zašrafi ih, veže žicom ili slično.

Nove tablice koštaju 2.000 dinara, nova saobraćajna dozvola 800, a taksa za ukradene tablice 2.500 dinara. Uz ovo treba dodati i "sitne" troškove prilikom plaćanja na šalterima pošta ili banaka, a izgubljeno vreme, maltretiranje i "trošenje živaca" da i ne pominjemo.

"Apsurdno je lepiti ih super lepkom ali je još apsurdnije što vas neko kažnjava. Mislim da bi nadležni morali da malo razmisle o tome. Jer, ako morate da vadite novu saobraćajnu dozvolu, da platite i nove tablice, sa ovom taksom dolazimo do cifre od 6.500 dinara, što svakako nije malo", kaže Okanović.

U MUP kažu da je sve u skladu sa propisima, a da je neophodno da oštećeni vozač izvadi odmah nove tablice i dokumenta. U suprotnom se izlaže potencijalnoj opasnosti da kradljivac sa njegovim tablicama načini neki saobraćajni prekršaj, ili učini neko krivično delo, što bi moglo da oštećenom donese nove muke.

Vlasniku vozila kome su ukradene tablice preostaje da tuži N.N. lice i da zahteva nadoknadu štete, analogno tome bi mogao da tuži i nadležne za puteve (i udarne rupe) pod uslovom da dokaže da je baš zbog toga ostao bez tablice, pišu "Novosti".

(MONDO)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 11:03 pm

Nema više "supera", ali može i BMB 95

Vlada Srbije zabranila je u julu prošle godine uvoz i prozivodnju MB 95 benzina, takozvanog "supera", ali vlasnici starijih autimobila u Srbiji ne treba da brinu.

[You must be registered and logged in to see this image.]


"Upotreba bezolovnog benzina BMB 95 neće oštetiti vaše 'ljubimce'", kaže šef katedre za motore na Mašinskom fakultetu, profesor Miroljub Tomić.

Postojeće zalihe "supera" trajale su do nedavno na pumpama "Jugopetrola" i "EKO", dok su "OMV" i "MOL" iz svoje ponude odmah izbacili olovni benzin.

"Većina starijih vozila, koja su mlađa od dvadeset godina, prilagođena su za upotrebu bezolovnog benzina. Sa programom izvoza 'Juga' u Ameriku urađene su određene modifikacije na ventilskom sklopu kod svih motora, a ne samo onih namenjenih za američko tržište", objasnio je Tomić.

Prema njegovim rečima, ni vlasnici stranih automobila ne treba da razmišljaju o uticaju novog benzina na njihove agregate, jer su mnogi evropski i svetski proizvođači to ranije učinili.

"Razne studije pokazale su da se u normalnim uslovima eksploatacije nisu javljali problemi. Uostalom, mnoga starija vozila su prepravljena da rade na tečni naftni gas, pa im se automobili nisu pokvarili, uprkos činjenici da gas uopšte ne sadrži olovna jedinjena."

Tomić je dodao da do oštećenja motora može doći u ekstremnim uslovima, kojima se izlažu trkački automobili, gde dolazi do dugotrajnih velikih opterećenja i visokih temperatura.

Poznato je da olovni benzin bolje podmazuje klipove i cilindre motora, a iako su stručnjaci savetovali da, prilikom petog punjenja rezervoara, vlasnici starijih kola dodaju aditive za gorivo, Tomić smatra da nije neophodno koristititi dodatke.

"Postoje razni mešetari, koji nude dodatke čije je dejstvo sumnjivo. Ono što rafinerija dodaje je sasvim dovoljno", rekao je Tomić.

On je istakao da su olovna jedinjenja otrovna i zagađuju okolinu, a da je Srbije poslednja zemlja u Evropi koja je ukinula proizvodnju i prodaju starog benzina.

Prestankom proizvodnje motornog benzina sa olovom završen je ciklus prelaska na proizvodnju kvalitetnog i ekološki čistog goriva, što će znatno poboljšati kvalitet vazduha i zdravlje ljudi, posebno u gradovima koji već imaju problema sa životnom sredinom, rečeno je Tanjugu u NIS-u.

Vlasnicima starijih automobila predlaže se da kao zamenu koriste BMB 95, koji je kvalitetniji, zadovoljava ekološke standarde i za razliku od evro benzina, košta znatno manje, zahvaljujući akciznoj politici.

U poslednje dve godine, potražnja za kvalitetnijim bezolovnim motornim benzinom povećana je u odnosu na motorni benzin sa olovom, dodaje se u saopštenju NIS-a.

Odlukom da prestane da proizvodi i prodaje MB 95, Srbija je izašla iz grupe zemalja kao što su Mongolija, Mijanmar, Tadžikistan i druge, u kojima se ovaj benzin još koristi.

Motorni benzin MB premijum 95 sadrzi 400 miligrama olova po litru, što je 30 puta više od sadržaja u bezolovnom motornom benzinu.
Autogas skuplji za 80 odsto

Cena tečnog naftnog gasa u Srbiji je protekle godine poskupela za čitavih 80 odsto i od zemalja u okruženju ovaj derivat je skuplji samo u Crnoj Gori.

Oni koji su davali nekoliko stotina evra za ugradnju plina sada su ogorčeni, jer cena autogasa ne prestaje da raste, a prognoze su da pojeftinjenje ne treba očekivati pre proleća.

U junu 2009. godine autogas je koštao 40 dinara, dok je samo godinu i po dana kasnije skoro udvostručio cenu i sada ona iznosi više od 70 dinara po litru.

U Evropskoj uniji važi preporuka da cena autogasa ne premašuje 50 odsto cene najkorišćenijeg goriva. U Srbiji to je motorni benzin, a ova granica odavno je probijena i iznosi 60 odsto.

(MONDO)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 11:04 pm

Nova pravila za parkiranje u gradskim zonama

Korisnici parkinga u zoniranim delovima Beograda će plaćati satnu ili dnevnu kartu, a doplatna karta se više neće koristiti, odlučili su gradski odbornici na sednici Skupštine grada Beograda.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Kako je odlučeno, satna parking karta važiće za svaki započeti sat prema vremenu korišćenja, a dnevna od trenutka izdavanja do istog vremena sledećeg dana i to isključivo u okviru određene zone.

Prema izmeni i dopuni Odluke o javnim parkiralištima, odlučeno je da nalog za plaćanje dnevne karte, koja će važiti 24 sata, izdaje ovlašćeni kontrolor.

Ukoliko korisnik nije platio dnevnu parking kartu, kontrolor će mu uručiti ili staviti na prednje vetrobransko staklo nalog za plaćanje dnevne karte koju će morati da plati u roku od osam dana.

Kako je odlučeno, ako korisnik ne plati dnevnu kartu u roku od osam dana od dana izdavanja, dužan je da osim cene karte plati i troškove preduzeća, kao i zakonsku zateznu kamatu o čemu će biti obavešten u nalogu.

Karta za parkiranje koja važi 24 sata moći će da se kupi već od sledeće nedelje, na kioscioma u Beogradu. Cena karte je od 1.870 dinara, i važiće za crvenu, žutu i zelenu zonu. Aktivira se kada vlasnik vozila upiše vreme i datum i kartu ostavi na vidnom mestu iza vetrobranskog stakla. Dnevna karta važi 24 sata, ne računajući period od 21 do 7 časova, vreme od subote u 14 do ponedeljka u 7 sati i dane državnih praznika..

Komunalna policija, prema odluci gradskih odbornika, sprečavaće vozila koja su parkirana suprotno saobraćajnom znakom, signalizaciji, bez tablica, na čijoj je registracionoj nalepnici isteko rok važenja i ona gde tablice i nalepnice nisu postavljene na propisan način.

Takođe, komunalni policajci će moći da sankcionišu vozače koji su ostavili svoje havarisane i neispravne automobile, kao i one koji su zauzeli parking mesto tako da ometaju parkiranje drugih vozila.

Kako je odlučeno, komunalni policajci moći će na licu mesta da naplate kaznu, podnesu zahtev za podnošenje prekršajnog postupka, podnesu prijavu nadležnom organu za krivično delo i da ga obaveste da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

(MONDO)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Petar023 taj Uto Dec 20, 2011 3:47 pm

Obavezno osiguranje vozila

Osiguranje od autoodgovornosti je potrebno radi obezbeđenja ekonomske sigurnosti za eventualnu štetu koja može, ali ne mora, nastati. Ova vrsta osiguranja spada u obavezna osiguranja, a obuhvata osiguranje domaćih vozila, inostranih vozila i osiguranje vozila u inostranstvu (zelena karta).

Vlasnik motornog vozila dužan je da zaključi ugovor o osiguranju od autoodgovornosti za štetu koju upotrebom motornog vozila pričini trećim licima usled smrti, povrede tela, narušavanja zdravlja, uništenja ili oštećenja stvari.

Osiguravajuća kuća sa kojom se sklopi ugovor osiguranja od autoodgovornosti plaća štetu koju pretrpe treća lica ako do saobraćajne nezgode dođe.

Treća lica su sva lica osim vozača, vlasnika ili korisnika motornog vozila koji je kriv za saobraćajnu nezgodu.

Ukoliko vozilom putujete u inostranstvo, osim saobraćajne i međunarodne dozvole, potrebno je da posedujete i međunarodnu kartu osiguranja (zelenu kartu), kao dokaz da ste zaključili osiguranje od autoodgovornosti i da imate validno osiguravajuće pokriće i u inostranstvu.

Izvor: autoportal.rs



Poslednji izmenio Petar023 dana Uto Dec 20, 2011 3:49 pm, izmenjeno ukupno 1 puta
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Petar023 taj Uto Dec 20, 2011 3:48 pm

Kasko osiguranje

Kasko osiguranje je pre svega dobrovoljno osiguranje koje se reguliše ugovorom o osiguranju između osiguravača i osiguranika. To znači da zavisi od volje stranaka da li će stupiti u odnos u konkretnom slučaju kasko osiguranja motornih vozila. Kasko osiguranje predstavlja osiguranje vozila od posledica nastalih ostvarenjem rizika definisanim ugovorom. Obično se obuhvataju rizik havarije (delimične ili totalne), kao i rizik nestanka vozila. Vozila za koja se može zaključiti kasko osiguranje, izuzevši posebne oblike osiguranja, razvrstana su u sledeće grupe premija: putnički automobili, teretna vozila, autobusi, vučna vozila, specijalna motorna vozila, priključna vozila, motorna vozila inostrane registracije, vozila na popravci, radna vozila i šinska vozila. Pri tome se propisuju posebni modaliteti kasko osiguranja u zavisnosti od osiguravajuće kuće, za pojedine, prethodno pomenute, vrste motornih vozila.

Razlika između obaveznog auto osiguranja i kasko osiguranja je u tome što kod obaveznog osiguranja motornih vozila, osiguranik plaća premiju od auto odgovornosti tj. nanošenja štete drugom vozilu prilikom nezgode. To znači da u slučaju sudara u kome je osiguranik kriv, osiguravajuća kuća isplaćuje štetu drugom učesniku u nezgodi, kome je naneta šteta. Kod kasko osiguranja, osiguranik osigurava sopstveno motorno vozilo i šteta se isplaćuje bez obzira na krivicu. To znači da ukoliko imate polisu kasko osiguranja, uz obaveznu polisu auto odgovornosti, prilikom sudara u kome ste vi krivi, osiguravajuća kuća će po obaveznoj polisi auto odgovornosti nadoknaditi štetu prouzrokovanu vozilu koje ste udarili, a po kasko polisi štetu na vašem vozilu.

Uslovi kasko osiguranja kao i premija kasko osiguranja mogu da variraju i razlikuju se u zavisnosti od osiguravajuće kuće. Uobičajeno je da se u okviru potpunog kasko osiguranja obuhvata i rizik krađe automobila i to u vidu dopunskog rizika, što znači da se vrši posebna doplata uz odgovarajuću premiju za puni kasko.

Izvor: autoportal.rs
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Petar023 taj Uto Dec 20, 2011 3:51 pm

Nova saobraćajna

Obrazac saobraćajne dozvole je pravougaonog oblika, dimenzija 54 x 85,6 mm i izrađen je u tri izvedene boje, sa dominantnim sivim tonovima u skladu sa standardima ISO/IEC 7810, za dimenzije i fizičke karakteristike i ISO/IEC 10373, za testiranje fizičkih karakteristika.

Obrazac saobraćajne dozvole sadrži:

1) Prednja strana obrasca u središnjem delu sadrži tekst: "Republika Srbija" ispisan na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i na engleskom jeziku, međunarodnu oznaku "SRB", a ispod toga, naziv: "SAOBRAĆAJNA DOZVOLA" ispisan na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i na engleskom jeziku.

Ispod naziva dozvole nalaze se rubrike sa tekstom: "Registarski broj vozila", "Datum izdavanja", "Registarski broj dozvole", "Dokument izdaje", "Matični broj vlasnika", "Prezime (naziv) vlasnika", "Ime vlasnika", "Prezime (naziv) korisnika", "Ime korisnika" i "Matični broj korisnika", ispisanim u deset redova, na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i na engleskom jeziku.

U gornjem desnom uglu je mali grb Republike Srbije na pravougaonoj podlozi.

U gornjem levom uglu nalazi se prostor za oznaku dokumenta, a ispod toga strelica koja ukazuje na smer ubacivanja saobraćajne dozvole u čitač dokumenta.

U donjem desnom uglu nalazi se prostor za serijski broj saobraćajne dozvole.

2) Na poleđini obrasca nalaze se rubrike sa tekstom: "Vrsta vozila", "Marka", "Tip i model", "Boja vozila", "Broj šasije", "Godina proizvodnje", "Radna zapremina", "Snaga motora", "Masa vozila", "Nosivost", "Broj sedišta", "Broj mesta stajanja", "Broj osovina (za priključna)", "Datum prve registracije" i "Napomena" (sa podrubrikama: "duplikat" i "ograničenje otuđenja do"), ispisanim u šesnaest redova, na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom i na engleskom jeziku.

Zaštitni elementi

Zaštitni elementi na obrascu saobraćajne dozvole su: mikroštampa, OVI (optički promenljive boje) za grafički prikaz u obliku štita sa četiri ocila bridovima okrenutih ka vertikalnoj gredi krsta, guilloche linije, iris štampa, UV štampa, UV niti, kinegram i MLI zona.

Registraciona nalepnica

Prilikom prve registracije vozila, kao i prilikom produžavanja važenja registracije, za vozilo se izdaje registraciona nalepnica.

Registraciona nalepnica se postavlja na motorno vozilo sa vetrobranskim staklom, sa unutrašnje strane, na desnom donjem delu vetrobranskog stakla.

Registraciona nalepnica se postavlja na motocikl, spolja na vetrobransko staklo (ako ga ima) ili na ravnom delu vozila kod uređaja za osvetljavanje, a na priključno vozilo, spolja na levoj polovini zadnje strane na vidnom mestu.

Saobraćajna dozvola se smatra važećom samo kada je registraciona nalepnica postavljena na vozilo.

Registraciona nalepnica je pravougaonog oblika, dimenzije 80 x 60 mm sa samolepljivim kontrolnim odsečkom.

Registraciona nalepnica sadrži: u gornjem levom uglu, na plavom polju, oznaku Republike Srbije "SRB", u prvom redu nalazi se tekst: "Republika Srbija" ispisan srpskim jezikom, ćiriličkim pismom, a u drugom redu nalazi se tekst: "Ministarstvo unutrašnjih poslova" ispisan srpskim jezikom, ćiriličkim pismom, prostor u koji se upisuje oznaka registarskog područja, utisnut crveni štit na kome je beli krst između četiri ocila bridovima okrenutih ka vertikalnoj gredi krsta, registarski broj vozila, datum isteka važenja registracije, naziv: "registraciona nalepnica" ispisan srpskim jezikom, ćiriličnim pismom i kontrolni broj.

Oznaka registarskog područja na nalepnici ispisuje se i na ćiriličnom pismu ispod utisnutog crvenog štita.

Registraciona nalepnica je pravougaonog oblika, sa radijusom (polukrugom) sa jedne kraće stranice, dimenzije 40 x 50 mm i samolepljivim kontrolnim odsečkom i sadrži: u upisanom krugu dimenzije 40 mm, u središnom delu na plavom polju, oznaku Republike Srbije "SRB", iznad lučno ispisan skraćeni naziv Ministarstva unutrašnjih poslova "MUP", ćiriličkim pismom, a po obodu kruga (sa unutrašnje strane) su ispisani brojevi meseca (od 1 do 12) a u unutrašnjem polju godine (po dve zaredom). Ispod kruga upisan je naziv: "registraciona nalepnica" ispisan srpskim jezikom, ćiriličkim pismom i kontrolni broj.

Nestanak saobraćajne dozvole ili registracione nalepnice

Vozač prijavljuje nestanak saobraćajne dozvole, odnosno registracione nalepnice organu nadležnom za registraciju vozila na čijem je području primetio nestanak.

Ako je saobraćajna dozvola, odnosno registraciona nalepnica nestala van područja na kome je vozilo registrovano, organ nadležan za registraciju vozila kome je prijavljen nestanak izdaće vozaču potvrdu o prijavi nestanka saobraćajne dozvole, odnosno registracione nalepnice. Potvrda zamenjuje saobraćajnu dozvolu dok ne bude izdata nova saobraćajna dozvola, odnosno registraciona nalepnica a najduže 30 dana od dana izdavanja potvrde.

U potvrdu o prijavi nestanka saobraćajne dozvole odnosno registracione nalepnice unose se sledeći podaci: registarska oznaka vozila, vrsta, marka i tip vozila, broj šasije i prezime i ime, odnosno naziv vlasnika vozila.

Organ nadležan za registraciju vozila koji je izdao potvrdu obavestiće o tome organ koji je izvršio registraciju vozila.

Zahtev za izdavanje nove, umesto nestale, saobraćajne dozvole odnosno registracione nalepnice, vlasnik vozila podnosi organu koji je izvršio registraciju vozila.

Ako je saobraćajna dozvola ili registraciona nalepnica dotrajala ili oštećena, vlasnik vozila podnosi organu koji je izvršio registraciju vozila zahtev za izdavanje nove saobraćajne dozvole odnosno registracione nalepnice, a dotrajala saobraćajna dozvola odnosno registraciona nalepnica oduzima se i uništava.

Prilikom izdavanja nove saobraćajne dozvole, u rubriku "Napomena-Duplikat" upisuje se datum izdavanja nove dozvole.

Privremena registracija vozila

Vlasniku vozila čije je vozilo privremeno registrovano izdaje se potvrda o privremenoj registraciji vozila.

Obrazac potvrde o privremenoj registraciji vozila, na prednjoj strani, sadrži: Mali grb Republike Srbije ispisan na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom, međunarodnu oznaku "SRB", a ispod toga, naziv: "POTVRDA O PRIVREMENOJ REGISTRACIJI VOZILA" ispisan na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom; privremeni registarski broj, datum izdavanja, rok važenja privremene registracije i mesto za potpis i pečat.

Na poleđini obrasca, nalaze se rubrike sa tekstom: "Vrsta vozila", "Marka", "Tip i model", "Boja vozila", "Broj šasije", "Godina proizvodnje", "Radna zapremina", "Snaga motora", "Masa vozila", "Nosivost", "Broj sedišta", "Broj mesta stajanja", "Broj osovina (za priključna)", "Prezime, ime, naziv vlasnika", "Prezime, ime, naziv korisnika" i "Prebivalište, sedište korisnika" ispisanim na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.

Potvrda o privremenoj registraciji vozila je sive boje.

U potvrdu o privremenoj registraciji vozila podaci se unose pisaćom mašinom ili drugim tehničkim sredstvima za pisanje.

Izvor: autoportal.rs

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Petar023 taj Uto Dec 20, 2011 3:56 pm

Nove tablice

Registarska tablica za motorno vozilo

Registarska tablica za motorno vozilo je bele boje oivičena crnom linijom i na njoj je sa leve strane, na plavoj podlozi, belim slovima ispisana međunarodna oznaka Republike Srbije, crnim slovima ispisana oznaka registarskog područja, a crnim ciframa i slovima, između kojih je utisnut znak "-", ispisan je registarski broj vozila. Između oznaka registarskog područja i registarskog broja vozila utisnut je crveni štit na kome je beli krst između četiri ocila bridovima okrenutih ka vertikalnoj gredi krsta.

Registarske tablice za motorna i priključna vozila koja ne ispunjavaju propisane uslove u pogledu dimenzija (dužine, širine i visine), odnosno čija je najveća dozvoljena masa veća od 40 tona, odnosno čija je sopstvena masa veća od dozvoljenih osovinskih opterećenja, jarko crvene su boje i na njima je belim slovima ispisana oznaka registarskog područja, a belim brojevima - registarski broj vozila.

Registarski broj vozila sastoji se od cifara "0 do 9" i kombinacija slova na dve pozicije. Slova registarskog broja su sva slova latiničnog pisma i latinična slova: "X", "Y" i "W".

Oznaka registarskog područja na registarskoj tablici ispisuje se i na ćiriličkom pismu ispod utisnutog crvenog štita.

Registarska tablica za priključno vozilo

Registarska tablica za priključno vozilo, u pogledu oblika, boje, dimenzije i oznaka, istovetna je sa registarskom tablicom za motorno vozilo, s tim što se oznaka registarskog područja na njoj nalazi posle registarskog broja vozila.

Ako je na motornom vozilu, osim na motociklu, izrađena površina na zadnjem delu vozila na koju se ne može postaviti pod normalnim uslovima registarska tablica predviđena ovim pravilnikom, na zahtev vlasnika vozila može se izraditi posebna zadnja registarska tablica.

Registarska tablica za priključno vozilo u pogledu boje i oznaka je istovetna sa registarskom tablicom za motorna vozila.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Registarska tablica za vozila stranaca u Srbiji

Registarska tablica za vozila diplomatskih i konzularnih predstavništava, misija stranih država i predstavništava međunarodnih organizacija u Republici Srbiji i njihovog osoblja, kao i stranih trgovinskih, saobraćajnih, kulturnih i drugih predstavništava, stranih dopisništava i stalnih stranih dopisnika, odnosno stranaca stalnih službenika u ovim predstavništvima sadrži: međunarodnu oznaku Republike Srbije, oznaku mesta registarskog područja (sedište predstavništva ili boravišta osoblja), brojčanu oznaku zemlje iz koje je predstavništvo registrovano u Republici Srbiji, slovnu oznaku delatnosti predstavništva, odnosno statusa lica u tim predstavništvima, registarski broj vozila i godinu za koju važi registracija.

Slovne oznake delatnosti predstavništva, odnosno statusa lica u tim predstavništvima na registarskim tablicama su sledeće:

1) "A" - za vozila u vlasništvu diplomatskih i konzularnih predstavništava, misija stranih država i predstavništava međunarodnih organizacija u Republici Srbiji i njihovog osoblja koje ima diplomatski status;

2) "M" - za vozila čiji su vlasnici stranci koji su zaposleni u diplomatskim i konzularnim predstavništvima, misijama stranih država i predstavništvima međunarodnih organizacija u Republici Srbiji, a nemaju diplomatski status;

3) "P" - za vozila u vlasništvu stranih kulturnih predstavništava, stranih dopisništava, stalnih stranih dopisnika i stranaca stalnih službenika u tim predstavništvima i dopisništvima;

4) "E" - za vozila u vlasništvu stranih trgovinskih saobraćajnih i drugih predstavništava i stranaca stalnih službenika u tim predstavništvima.

Registarska tablica za vozila stranaca kojima je, radi školovanja, specijalizacije, naučnog istraživanja, zapošljavanja ili obavljanja profesionalne delatnosti, pružanja utočišta ili priznanja statusa izbeglice, izdato odobrenje za privremeni boravak duži od šest meseci ili za stalno nastanjenje u Republici Srbiji sadrži: međunarodnu oznaku Republike Srbije, oznaku registarskog područja ispisanu latiničnim pismom, utisnut crveni štit na kome je beli krst između četiri ocila bridovima okrenutih ka vertikalnoj gredi krsta ispod koga je i ćiriličkim pismom ispisana oznaka registarskog područja i brojnu oznaku i slova "OO".

Uz registarsku tablicu sa oznakom "A" izdaje se i dopunska registarska tablica elipsastog oblika, i to: za vozilo koje koristi šef diplomatskog predstavništva ili misije - tablica sa slovima "CMD", za vozilo koje koristi lice sa diplomatskim statusom - tablica sa slovima "CD", a za vozilo koje koristi konzularni funkcioner -tablica sa slovima "CC".

Osnovna boja registarskih tablica sa oznakom A i M je crna sa žutim oznakama, a osnovna boja registarskih tablica sa oznakom P i E je žuta sa crnim oznakama. Osnovna boja dopunskih tablica je crna sa žutim oznakama.

Registarske tablice sa oznakom A, M, P i E izdaju se svake kalendarske godine.

Registarska tablica za organe unutrašnjih poslova

Registarska tablica za određeno vozilo ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove je plave boje oivičena belom linijom i sadrži: međunarodnu oznaku Republike Srbije, belim slovima, ćiriličkim pismom, upisanu oznaku "P" i registarski broj. Između oznake "P" i registarskog broja utisnut je crveni štit na kome je beli krst između četiri ocila bridovima okrenutih ka vertikalnoj gredi krsta.

Raspored i značenje registarskih brojeva sa oznakom "P" za registraciju vozila organa unutrašnjih poslova određuje ministar unutrašnjih poslova.

Zamena registarskih tablica

Registarska tablica zameniće se novom registarskom tablicom:

1) kad vozilo bude registrovano u drugom registarskom području i, po potrebi, ako vlasnik vozila promeni prebivalište, odnosno sedište u istom registarskom području;

2) kad protekne sedam godina od dana njenog izdavanja, kad se izgubi, ukrade ili bude uništena;

3) kad usled dotrajalosti ili oštećenja postane neupotrebljiva.

Umesto registarske tablice koja je nestala ne može se izdati nova registarska tablica sa istim registarskim brojem pre nego što isteknu dve godine od dana kad je prijavljen nestanak registarske tablice.

Tablice za privremenu registraciju

Za privremeno registrovano vozilo izdaje se privremena registarska tablica.

Privremena registarska tablica je bele boje i na njoj je sa leve strane, na plavoj podlozi, belim slovima ispisana međunarodna oznaka Republike Srbije, sa brojevima i oznakama crne boje i sadrži: oznaku registarskog područja ispisanu latiničnim pismom, utisnut crveni štit na kome je beli krst između četiri ocila bridovima okrenutih ka vertikalnoj gredi krsta, registarski broj, slovnu oznaku "RP" (registrovano privremeno) ispisanu vertikalno u žutom polju i oznaku godine u kojoj ističe rok važenja registracije.

Privremena registarska tablica za vozila koja se odvoze iz Republike Srbije posle završenog boravka stranog državljanina u Republici Srbiji, i za vozila kupljena u Republici Srbiji koja će se registrovati u drugoj zemlji je bele boje i sadrži: međunarodnu oznaku Republike Srbije, natpis RPE, utisnut crveni štit na kome je beli krst između četiri ocila bridovima okrenutih ka vertikalnoj gredi krsta, oznaku registarskog područja ispisanu latiničnim pismom, registarski broj i oznaku godine u kojoj ističe rok važenja registracije.

Ove tablice mogu se koristiti najduže 15 dana od dana izdavanja.

Oznaka registarskog područja na privremenoj registarskoj tablici ispisuje se i na ćiriličkom pismu ispod utisnutog crvenog štita.

Probne tablice

Za novoproizvedena, prepravljena i opravljena vozila kojima se u saobraćaju na javnim putevima vrši probna vožnja radi ispitivanja ili prikazivanja svojstava tih vozila; za vozila koja se kreću od mesta gde su proizvedena do mesta dorade, prepravke ili prodaje; za vozila koja se voze na tehnički pregled, na sajam ili carinjenje, kao i za vozila koja se kreću od mesta u kome su preuzeta do mesta u kome će biti registrovana, izdaju se probne tablice koje služe za privremeno označavanje tih vozila u saobraćaju na putevima.

Probne tablice izdaju se i za registrovana vozila koja se kreću od mesta u kome su registarske tablice uništene ili nestale ili od mesta u kome su iz drugih opravdanih razloga ostala bez registarskih tablica do mesta u kome će se za ta vozila izdati nove registarske tablice.

Probnu tablicu izdaje organ nadležan za registraciju vozila, na zahtev vlasnika vozila.

Uz zahtev vlasnik vozila dužan je da priloži dokaz o vlasništvu vozila, dokaz da je vozilo osigurano od odgovornosti za štete pričinjene trećim licima, kao i potvrdu o tehničkoj ispravnosti vozila za koje se traži probna tablica.

Probna tablica izdaje se sa rokom upotrebe do 15 dana.

Organ nadležan za registraciju vozila izdaje uz probnu tablicu i potvrdu koja sadrži: prezime i ime vozača koji će upravljati vozilom, svrhu upotrebe vozila, relaciju na kojoj će vozilo saobraćati, vrstu, marku i tip vozila, broj šasije, broj motora, boju karoserije i rok upotrebe probne tablice.

Probna tablica je bele boje, sa oznakama i brojevima crne boje, i u gornjem delu sadrži natpis "Proba", a u donjem delu - oznaku registarskog područja ispisanu latiničnim pismom, utisnut crveni štit na kome je beli krst između četiri ocila bridovima okrenutih ka vertikalnoj gredi krsta ispod koga je i ćiriličkim pismom ispisana oznaka registarskog područja i registarski broj.

Probna tablica izrađena je od kartona.

Samo probne tablice za vozila kojima se, na osnovu posebnog odobrenja, vrši probna vožnja radi ispitivanja svojstva proizvedenih ili prepravljenih vozila na motorni pogon, izrađene su od metala.

Probne tablice izdaju se samo na zahtev pravnog lica koje je ovlašćeno za proizvodnju ili prepravljanje vozila, sa rokom upotrebe do godinu dana.

Registarske tablice za motorna i priključna vozila izrađuju se po posebnoj tehničkoj specifikaciji koju priprema Ministarstvo unutrašnjih poslova.

Izvor: autoportal.rs


Poslednji izmenio Petar023 dana Uto Dec 20, 2011 3:59 pm, izmenjeno ukupno 1 puta
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Petar023 taj Uto Dec 20, 2011 3:59 pm

Registarske oznake u Srbiji

[You must be registered and logged in to see this image.]

Nove registarske tablice su dimenzija 520,5x112,9 milimetara, sa međunarodnom oznakom Republike Srbije - “SRB”, dvoslovnom latiničnom oznakom registracionog područja, grbom Republike Srbije - crvenim štitom sa četiri ocila, ispod koga je manja ćirilična oznaka registarskog područja, iza koje sledi registarski broj. Registarski broj vozila sastoji se od kombinacije tri cifre (cifre od 0 do 9) i kombinacije dva slova između kojih je horizontalna crtica. Slova registarskog broja su sva slova latiničnog pisma i latinična slova "X", "Y" i "W".

Oznaka registracionog područja na registarskoj tablici ispisuje se i na ćiriličnom pismu, ispod utisnutog crvenog štita. Taksi vozila imaće na dve poslednje pozicije tablice oznaku TX.

Za teške četvorocikle, putnička vozila, autobuse, trolejbuse i teretna vozila, kao i za traktore, motokultivatore i radne mašine izdaju se dve registarske tablice. Za motocikle, mopede, lake i teške tricikle, lake četvorocikle, priključna vozila i priključna vozila za traktor izdaje se jedna registarska tablica.

Vlasnik vozila moći će da odabere slova, ili kombinaciju brojki i slova, pod uslovom da značenje znakova nije provokativno, nemoralno ili suprotno pravnom poretku. Za takve tablice plaća se posebna naknada u iznosu od 80.000 din.

Cena registarske tablice za teške četvorocikle, putnička vozila, teretna vozila je 2000 dinara. Uz to ide obavezna registraciona nalepnica čija cena je 400 dinara, a izdavanje nove saobraćajne dozvole košta 1200 din.

Vlasnici vozila koja na zadnjem delu imaju prostor predviđen za pravougaonu tablicu neće morati da improvizuju i sami izrađuju tablice, već će moći da dobiju takvu tablicu prilikom registracije. Takva, posebna zadnja tablica za putnička vozila (komad) košta 2000 din.

Izvor: autoportal.rs

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od CNC taj Uto Dec 20, 2011 9:00 pm

ne znam da li ste napomenuli, ukoliko promenite mesto prebivalista, morate se prijaviti saobracajnoj policiji da ste vozac na teritoriji grada u kome ste prijavljeni...inace za ovo se izrice kazna (krivicna) od 6000 do 20000 din. na srecu ja sam platio 6000
avatar
CNC

Broj poruka : 1492
Datum upisa : 16.12.2011
Godina : 36
Vozilo: : 206xs
Raspolozenje : snezno

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Petar023 taj Sre Dec 21, 2011 11:58 am

Vožnjа u uslovimа snegа i ledа nа kolovozu veomа je nаpornа i opаsnа, а od vozаčа zаhtevа znаtno veću pаžnju i opreznost zа volаnom. Adekvаtnа pripremа vozilа zа zimu, povećаnа pаžnjа, sporijа vožnjа i držаnje bezbednog odstojаnjа, osnovni su preduslovi zа bezbednu vožnju u zimskim uslovimа...

U uslovimа snežnih pаdаvinа, nаjbolji sаvet je dа ne krećete nа put аko ne morаte, dа sаčekаte dа sneg prestаne dа pаdа i dа se ulice i putevi očiste. Plаnirаjte sebi dodаtno vreme dа dođete do svog odredištа. Pre polаskа nа put, proverite dа li je vаš аutomobil pripremljen zа zimske uslove.

Prilаgodite brzinu i ostаvite sebi dovoljno prostorа dа se vozilo bezbedno zаustаvi. Nа kolovozu prekrivenim snegom, preporučljivo je dа držite bаr tri putа veće rаstojаnje između vаs i vozilа ispred vаs, nego što je uobičаjeno. Kočite lаgаno dа biste izbegli proklizаvаnje. Ako točkovi počnu dа proklizаvаju, oslobodite kočnice. Očistite vozilo od snegа. Nikаd nemojte voziti sа snegom nа krovu ili sа vetrobrаnskim stаklimа i fаrovimа punim snegа.

Ukoliko je kolovoz prekriven snegom i ledom, prilikom kretаnjа nа nizbrdici vozite sporije i uz lаgаno kočenje blаgovremeno (pre nizbrdice) prebаcite menjаč u niži stepen prenosа od uobičаjenog. Prilikom polаskа i nа uzbrdici, koristite mаnji gаs i viši stepen prenosа od uobičаjenog. Ako se zаglаvite u snegu ili nа ledu, nemojte okretаti pogonske točkove, nа prаzno. Time se točkovi sаmo još više ukopаvаju. Umesto togа, očistite sneg ispred i izа pneumаtikа i lаgаno zаljuljаjte vozilo nаpred nаzаd blаgim dodаvаnjem i oduzimаnjem gаsа.

Budite posebno pаžljivi nа mostovimа, nаdvožnjаcimа, duž rečnih tokovа i nа putevimа koji nisu prioritet u pogledu održаvаnjа. Čаk i nа temperаturаmа iznаd tаčke mržnjenjа, аko su kolovozi mokri, može biti ledа u senovitim delovimа ili nа mostovimа i nаdvožnjаcimа.

Ukoliko dođe do zаnošenjа zаdnjeg delа vozilа ulevo, lаgаno pomerаjte volаn ulevo dа biste isprаvili položаj vozilа i zаdržаli prаvаc kretаnjа. Ukoliko zаdnji točkovi vаšeg vozilа klize u drugu strаnu (udesno), lаgаno pomerаjte volаn u tu strаnu dа biste vrаtili vozilo u isprаvаn položаj i zаdržаli željeni prаvаc kretаnjа. Moždа ćete morаti dа pomerаte volаn levo i desno više putа dа biste zаdržаli vozilo pod kontrolom.

Ukoliko točkovi počnu dа proklizаvаju, ne povećаvаjte ugаo uprаvljаnjа pomerаnjem volаnа i ne pritiskаjte kočnicu jer time povećаvаte uslove zа proklizаvаnje. Umesto togа skinite nogu sа pаpučice kočnice i lаgаno smаnjujte ugаo uprаvljаnjа. Kаdа točkovi prestаnu dа proklizаvаju i počnu dа se okreću, lаgаno usmerаvаjte vozilo u željenom prаvcu.

Korisno je vežbаti ove tehnike vožnje u uslovimа snegа i ledа, nа zа to pogodnim i bezbednim površinаmа. Agencijа zа bezbednost sаobrаćаjа je i ove godine zа vozаče pripremilа odgovаrаjući flаjer sа nаvedenim i drugim sаvetimа zа vozаče zа bezbedniju vožnju u zimskim uslovimа i osnovnim porukаmа: „Budi oprezаn“, Prepoznаj opаsnost nа vreme“ i „Uspori nа vreme“. Distribucijа ovih flаjerа i podelа vozаčimа vršiće se, kаko nа pogodnim punktovimа nа putevimа, tаko i uz pomoć drugih kompаnijа i orgаnizаcijа (NIS, DHL, AMSS, Revijа SAT, čаsopis PRAVDA, Crveni krst Srbije i dr).

automagazin.rs

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Djurica taj Pet Dec 23, 2011 1:25 pm

Saobraćajna policija se priključila štrajku

Štrajkački odbor policijskih sindikata danas je saopštio da će radikalizovati svoj protest i da su im se priključili i saobraćajni policajci.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Rečeno je da će saobraćajci izlaziti na uviđaje prilikom udesa, ali da neće zaustavljati i kažnjavati vozače koji naprave prekršaj. To znači da oni koji prekorače brzinu, prođu kroz crveno ili budu vozili pijani vrlo moguće da neće platiti kaznu za učinjeno.
Saopšteno je i da više neće biti moguća registracija vozila komunalnih firmi. Ako bude tako, na gradskim ulicama bi u januaru bilo 40 autobusa manje kojima ističe registracija. Čistoća treba da registruje svojih osam vozila, dok ostala preduzeća nisu saopštila na kojim vozilima im i kada ističe registracija.
Štrajk je poveo Nezavisni sindikat policije u ponedeljak 12. decembra, a priključili su mu se i drugi sindikati.

Izvor: 021.rs
avatar
Djurica

Broj poruka : 1666
Datum upisa : 18.12.2011
Godina : 32
Vozilo: : Marengo 1.9 TD

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pon Dec 26, 2011 10:57 pm

Manje udesa, više poginulih u 2011.
Izvor: Beta

Beograd -- Ministar policije Ivica Dačić kaže da je ove godine povećan broj poginulih u saobraćaju, u odnosu na 2010. godinu, iako je smanjen broj saobraćajnih nesreća.


[You must be registered and logged in to see this image.]

Na obeležavanju druge godišnjice rada Agencije za bezbednost saobraćaja, Dačić je rekao da je, nakon početnih uspeha primene represivnih mera Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, došlo do izvesnog opuštanja vozača, pa je ove godine veći broj stradalih.

On je rekao da će i Saobraćajna policija morati da posveti više pažnje tom problemu i da mu pristupi na isti način kao što to čini kada je u pitanju organizovani kriminal, terorizam ili neki drugi vid kršenja zakona.

Dačić je ukazao da sumorni statistički podaci govore da je u poslednje dve decenije u Srbiji u saobraćaju poginuo "čitav jedan osrednji grad".

Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović rekao je da je od početka rada agencije smanjen broj poginulih u saobraćaju
za 340 ili 20 odsto, u odnosu na dve godine pre početka rada i primene zakona.

On je dodao da je u tom periodu završen normativni okvir, pripremljen program edukacije nesavesnih vozača i urađen veći broj promotivnih
kampanja za bezbednost saobraćaja.

Predsednik Upravnog odbora Agencije Milan Janić rekao je da je usvojen program rada za narednu godinu, koji će biti ambiciozniji nego prošli, iako će iz budžeta biti smanjeno izdvajanje za rad Agencije za 12 odsto.
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Petrucci taj Sre Dec 28, 2011 10:43 pm

Kako prenose mediji, Policija je danas popodne prekinula štrajk, znači od noćas patrole saobraćajne policije nastavljaju sa radom, a od ujutru i šalterske službe registracije vozila i izdavanja saobraćajnih isprava.
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od netsky taj Sre Dec 28, 2011 11:31 pm

što se mene tiče saobraćajci ne moraju da rade :evil:
avatar
netsky

Broj poruka : 124
Datum upisa : 19.12.2011
Godina : 29
Vozilo: : Megane II 1.9dci
Raspolozenje : nja nja

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Ryan taj Pet Dec 30, 2011 9:58 am

Šta čeka vlasnike automobila 2012?

Vlasnike automobila u Srbiji, kada su u pitanju razne novčane obaveze, očekuje ne baš ružičasta 2012. godina. Na vidiku su poskupljenja goriva, polise obaveznog auto-osiguranja, naplata putarina, parkiranja...

[You must be registered and logged in to see this image.]

Prema nacrtu budžeta Srbije za 2012. godinu, oko dva miliona vozača automobila, kombi vozila, kamiona i autobusa, trebalo bi da državnoj kasi, samo na osnovu akciza na naftne derivate, donesu sumu od 93 milijarde i 100 miliona dinara.

Vlasnici vozila su i u 2011. godini morali duboko da zavuku ruku u džep, ne samo plaćajući jedno od najskupljih goriva u regionu, već su imali dodatne troškove za nove tablice, saobraćajne i vozačke dozvole i nalepnice.

Uz to, imali su obavezu da nabave i nove komplete za prvu pomoć.

Samo kupovina ovih kompleta, koštala je vozače u Srbiji više od 40 miliona evra. Na sreću, kompleti prve pomoći imaju rok trajanja od pet godina pa će vozači biti mirni u tom periodu.

Višegodišnji rok trajanja imaju i tablice i saobraćajne dozvole, pa za 2012. neće biti dodatnih izdataka ni u ovoj oblasti.

Međutim, vozači će morati da izdvoje dodatni novac za skuplje gorivo (sledi usklađivanje visine akciza sa stopom inflacije prvih dana 2012. godine), skuplju polisu obaveznog auto-osiguranja (ko je imao makar i malo „čukanje“ plaćaće 50 odsto više), a traže se i više cene putarina, parkiranja...

Početkom 2012. godine stiže i novi sistem tehničkih pregleda sa višim cenama. Zahtev

Udruženja tehničkih pregleda Srbije je da minimalna cena, za putnički automobil u klasi Punta bude oko 4.000 dinara.

I to nije sve, jer postoji mogućnost uvođenja obaveze od dva tehnička pregleda u toku jedne godine za starija vozila.

Očekuje se i da će od 1. novembra 2012. biti obavezna sva četiri zimska pneumatika, što će povećati troškove onim vlasnicima vozila koji ih nisu nabavili u toku 2011. godine.

Ako se ovome doda redovni servis, koji nije jeftiniji od 4.000-5.000 dinara, dobija se ozbiljna suma koju iz kućnog budžeta treba izdvojiti za automobil.

Sa druge strane, biće i smanjenja određenih nameta. Kupci novih automobila, od Nove godine, biće obradovani umanjenjem carinske stope na 2,5 odsto, ali samo na vozila proizvedena u Evropskoj uniji.

Doduše, pitanje je da li će se smanjenje carine uopšte osetiti, jer se država dosetila da uvede eko-taksu od 12.000 dinara po toni novog vozila.

Takođe, kupci hibridnih i električnih vozila, kao i onih koja emituju manje od 100 grama CO2 po pređenom kilometru, dobijaju od države subvenciju od 100.000 dinara.

Pri tome, kupci ovih vozila u Novom Sadu i brojnim gradovima Vojvodine imaju i privilegiju da ne plaćaju parking.

Izvor: B92, Novosti
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: VESTI IZ SAOBRAĆAJA

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Strana 1 od 20 1, 2, 3 ... 10 ... 20  Sledeći

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu