Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

ZANIMLJIVOSTI

Strana 1 od 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sledeći

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:48 pm

Do 2020. svaki peti auto će biti na struju

Izvršni direktor britanske nacionalne elektrodistribucije u Londonu Stiv Holidej, izjavio je da će električni automobili u ukupnoj prodaji kola u Britaniji učestvovati sa 20 procenata do 2016.

[You must be registered and logged in to see this image.]


Holidej procenjuje da će se na britanskim drumovima u 2020. godini naći oko milion električnih vozila, što znači da će na svakih pet prodatih klasičnih automobila biti isporučeno jedno električno vozilo.

Vlada u Londonu koristi subvencije za promociju električnih vozila kako bi smanjila emisija štetnog ugljen dioksida.

Vozači će na ime subvencija dobijati 5.000 funti (7.795 dolara) od januara 2011. godine ako kupe električni ili hibridni automobil sa utičnicom, za direktno napajanje baterija strujom.

Prva dva automobila koja će dobiti takvu podršku biće "Micubiši" za model "iMiEV" i "Nisan" za "lif" koji je poneo titulu "Evropski automobil 2010. godine."

Novi "lif" biće prvo električno vozilo koje će početi da se prodaje u Britaniji u narednih nekoliko sedmica, za po 29.000 funti, preneo je internet portal "Autonjuz." Novi elektroautomobili će moći da dopunjuju baterije na kućnim utičnicama.

Britanska vlada je izdvojila 8,8 miliona funti za podršku razvoju nacionalne elektromreže za dopunu baterija, čime će se broj utičnica i servisa za elektrovozila na autoputevima povećati sa sadašnjih 300 na 11.000 do 2013. godine,

(Mondo)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 10:57 pm

Električna vozila i u Beogradu

Međunarodni naučni skup "Nauka i tehnologija električnih i ekoloških vozila", sa specijalizovanom izložbom koja će ga pratiti, biće održan 15. i 16. decembra u Sava centru.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Manifestaciji će, kako je najavljeno, prisustvovati čelnici nekoliko gradova jugoistočne Evrope, predstavnici Univerziteta u Beogradu, privrednih i turističkih organizacija, a pratiće je i specijalna revija oldtajmera.

Prvog dana skupa biće odato i svojevrsno priznanje našim velikanima nauke Nikoli Tesli, Mihailu Pupinu, Milutinu Milankoviću i Ruđeru Boškoviću, čiji će doprinos napretku čovečanstva biti tema posebne sesije.

Tokom trajanja skupa biće održane još dve sesije, a predavači će biti 15 uglednih profesora, akademika i inženjera, među kojima i profesor Univerziteta Berkli Jasmina Vujić.

"Stručni deo obuhvatiće neka osnovna pitanja korišćenja solarne energije i principe električnih vozila, energetsko-ekološke aspekte njihovog korišćenja i nove trendove u razvoju ekoloških vozila u javnom saobraćaju", rekao je na konferenciji za novinare akademik Dragoljub Antić.

"Prisutnima će biti predstavljena i specifična tehnička rešenja, kao što je vodonik generator koji štedi dizel i benzin gorivo od 10 do 30 odsto na svim tipovima vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem."

Antić je rekao da je već godinu - dve u svetu prisutna "opšta pomama" za razvojem električnih i ekoloških vozila i njihovo uključivanje u saobraćaj, čime bi se redukovao jedan od mobilnih izvora zagađenja životne sredine.

On je upozorio da se problem zagađene životne sredine iz godine u godinu "sve više zaoštrava", globalne klimatske promene postaju očigledne, a čovečanstvu preti globalno otpoljavanje.

"Da bi se taj efekat usporio izuzetno je važno da se u što kraćem periodu smanji emisija štetnih gasova sa efektom staklene bašte, za šta je jedan od načina i uključivanje ekoloških vozila u saobraćaj", rekao je Antić, napominjući da je saobraćaj odgovoran za trećinu izvora emisije štetnih gasova.

U svetu postoje stotine miliona automobila, istakao je Antić, ukazujući da bi proizvodnja velikog broja automobila na električni pogon, pored značajnog doprinosa zaštiti životne sredine, istovremeno predstavljala i veliki privredni zamah.

Naučni skup i izložbu vozila na električni pogon organizuju "En eko", "Ju solar" i "Enekonit centar" iz Beograda, uz podršku Agencije za energetsku efikasnost i Ministarstva životne sredine.

Ulaz za posetioce je besplatan.

(MONDO)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Ryan taj Pon Dec 19, 2011 11:00 pm

Zima otkrila mane električnih automobila

Iako mnogi vozači žele da pomognu u očuvanju životne sredine i sednu za volan automobila na električni pogon, ove hladnoće su pokazale da je elektroautomobil još uvek, tehnički gledano, u povoju.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Što se cene elektroautomobila tiče, oni jedva da zaostaju za cenom veoma solidnog automobila srednje klase.

Uprkos tome, kako je ispitao nemački automobilski klub ADAC, sve više građana ozbiljno razmišlja o nabavci automobila na električni pogon i pri tome su spremniji da se odluče za takav automobil nekog uglednog proizvođača, nego neke nepoznate kompanije - makar taj model bio jeftiniji.

I dok se i svi svetski proizvođači automobila svim silama bacaju na električni pogon, u ovim hladnim danima se pokazalo da su elektroautomobili još uvek veoma nepouzdani - i potencijalno opasni.

Najveći problem je što kapacitet baterija rapidno pada kako se spušta živa u termometru: radijus automobila pada za najmanje petinu, a prema nekim ispitivanjima je, na primer, "micubiši i-MiEV" izdržao jedva pedesetak kilometara.

Dodatni problem je grejanje: ako je u elektroautomobilu i grejanje električno, onda će putnici u takvom automobilu biti u ozbiljnim nevoljama kada, kao što je ovih dana slučaj na gotovo svim auto-putevima u Nemačkoj, moraju i satima čekati u zastoju na temperaturama daleko ispod nule.

Ne pomaže ni navika vozača benzinskih automobila da po ovakvom vremenu odmah odvrnu grejanje na najjače čim sednu u auto, jer bi to moglo izazvati kolaps baterije, piše "Dojče vele".

To svedoče i kompanije koje nude 'zajednički elektroauto' svojim mušterijama i koje su već osnovane na primer u Parizu, Minhenu, Berlinu... Kompanija "BeMobility" u Berlinu je počela s velikim planovima i još većim budžetom jer je i vlada odlučila da sudeluje u projektu sa pet miliona evra, a još toliko su ukupno odvojile velike firme poput Nemačkih železnica, energetskog koncerna RWE, Boša...

U "BeMobility" su za početak odlučili da isprobaju koncept na petstotinak korisnika i u floti imaju za sada samo šesnaest elektroautomobila raznih proizvođača, od "Tojote" preko "Sitroena" do "Smarta". Kako je stegnula zima, pokazale su se baš sve slabosti: ne samo da su mnogi od tih automobila pokazali da su osetljivi na hladnoću pa moraju otići mehaničarima, nego se automobili i brže prazne i sporije pune.

"BeMobility" ima velike planova za Berlince: zapravo je već trebalo da imaju mnogo više vozila, ali zbog velikog interesovanja kupaca, najranije početkom proleća će dobiti još 18 vozila. Ali ni ona neće biti opremljena onako, kako su organizatori zamislili čitav projekat. Naime, želeli su da ponude korisnicima posebnu aplikaciju pomoću koje bi videli gde se nalazi najbliži automobil kojeg bi mogli iznajmiti - i koliko je još energije u njegovoj bateriji.

Što se položaja tiče, tu nema problema, ali kada se povela reč o informaciji o stanju baterije, voditelj projekta Frank Volter se žali: "Proizvođači vozila su nam rekli: 'don't touch electronic'. Jer u elektronskom mozgu automobila se, osim stanja baterija, očito nalaze i podaci koje svaki proizvođač želi da sakrije od svojih konkurenata".

"BeMobile" je zapravo već na jesen 2011. trebalo svoje usluge da ponudi svima u Berlinu, ali izgleda da će se na to pričekati.

(MONDO)
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Ryan taj Sre Dec 21, 2011 11:25 am

Policija plaši vozače kartonskim slikama

[You must be registered and logged in to see this image.]

Saobraćajna policija u Kini smislila je jeftin ali efikasan način kako bi usporila saobraćaj - pored puta postavljaju kartonske slike policijskog automobila što automatski navodi vozače da smanje brzinu.

Ovu metodu su počeli da koriste policajci u provinciji Jiangsu.

"Primetio sam policijski automobil parkiran pored ulice. Uplašio sam se i smanjio brzinu. Kada sam prošao, shvatio sam da se radi o kartonskoj slici. Bila je tako realistična", rekao je jedan vozač.

Portparol lokalne policije u gradu Vuksiju je potvrdio da se kartonski automobili koriste u kampanji koja ima za cilj usporavanje saobraćaja.

autor: AM

Preuzeto iz Novi magazin
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Petar023 taj Pet Dec 23, 2011 1:54 am

Najzanimljiviji mitovi o automobilima

Prikolicu koja se zanosi možete ispraviti naglim dodavanjem gasa

Ovo ne samo da nije tačno već je i opasno. Pretpostavka je da će se naglim pritiskom papučice gasa prikolica ispraviti i automobil sa njom nastaviti da se kreće u pravoj liniji. U ovom slučaju, prikolica se ponaša poput klatna.

Bolje gume uvek idu na prednju osovinu

Pretpostavka iza ove tvrdnje je da bolje gume postavljene na prednjoj, upravljačkoj osovini automatski znače i brži odziv upravljača, pa samim tim i bezbednost je veća. Zato mnogi vozači kupuju samo prednje gume nove, dok one zadnje voze dok se bukvalno ne raspadnu. Ovo je pogrešno.

Vožnja u leru štedi gorivo

Stara vozačka mudrost kaže – kad menjač nije u brzini, automobil troši malo goriva, zato na nizbrdici uvek vozi u leru. Kako svi savremeni automobili (oni bez karburatora) imaju sistem elektronske regulacije dotoka goriva, ova vozačka pretpostavka je besmislica.

Policajac bez propisane kape me ne može kazniti

Ovo je jedna pogrešna glasina koja vas može skupo koštati. Posebna direktiva o tome da policajac na dužnosti mora da nosi propisanu uniformu, istina postoji i u slučaju da je ne ispunjava za njega postoji i propisana kazna. Međutim, čak i kada mu neki deo uniforme nedostaje, on vas i dalje može kazniti za načinjen prekršaj. Dakle, nemojte se igrati sa rukom zakona, makar i kupaći kostim nosila.

Izvor: Blic Online; Smedia

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Ryan taj Pet Dec 23, 2011 1:19 pm

Kazne za loš benzin i u Srbiji
Izvor: Blic

Beograd -- Evropski stručnjaci pripremaju uvođenje sistema kontrole kvaliteta goriva u Srbiji, kako bi se sprečila prodaja naftnih derivata koji nisu po standardima.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Kazna za vlasnike pumpi koji upražnjavaju ovakvu praksu, moglo bi da bude javno objavljivanje, novčani penali i zatvaranje.

Osim vozača, i naftne kompanije, mahom one veće, poslednjih godina stalno traže oštriju kontrolu kvaliteta derivata. Monitoring kvaliteta je, saglasni su svi, neophodan jer je domaće tržište u početnoj fazi stvaranja u uslovima slobodnog uvoza i formiranja cena, koji važe tek godinu dana.

Broj analiza potrebnih da monitoring bude kvalitetan određuje se u zavisnosti od potrošnje goriva, broja automobila, stanovnika i benzinskih stanica. "Za vašu zemlju trebalo bi uraditi po dve analiza na svakoj pumpi, kojih ima oko 1.400, što je oko 3.000 uzoraka i to košta oko 750.000 evra", procenjuje Kantičarov.

I dalje su prisutne posledice onoga što se dešavalo tokom sankcija, što delom dokazuje podatak da postoji oko 1.400 pumpi, što je više od optimalnog broja, ako se Srbija poredi sa regionom.

Kontrola se obično sastoji od zakonskog, koji sprovodi država, i dobrovoljnog, koji rade same naftne kompanije. Institucije koja obavljaju ove poslove su budžetske i finansiraju se ili direktno iz budžeta, što je češći slučaj, ili iz fonda u koji se sliva naknada iz cene goriva, kako je u Belgiji.

Vasil Kantičarov, bugarski stručnjak koji radi na uvođenju kontrole, kaže da su za taj posao neophodni zakoni, standardizacija, finansije, najmanje tri nezavisne laboratorije i uređaji za testiranje. On i njegove kolege sada pripremaju propise.

"Stručnjaci EU će uraditi svoj posao. Međutim, samo od političara zavisi kada će to zaživeti", kaže Kantičarov.

Kontrola treba da zaštiti kupca, njegovo zdravlje, svojinu i vazduh, ali i da utvrdi poreklo nekvalitetnog goriva, da li je reč o namerno izazvanom nepoštovanju standarda - prevara, ili o nenamernom - greška u preradi, transportu ili skladištenju. Takođe se smanjuje sivo tržište i mogućnosti za korupciju.

"Razumem srpske vozače kada kažu da je gorivo različito na pumpama istih kompanija u dve različite zemlje ili čak u samoj Srbiji. Pojedina goriva kada stoje u skladištu gube na kvalitetu ili se to desi dok se transportuju", ističe Kantičarov.

Sankcije

Bugarska - 2.500-250.000 evra

Estonija - ponovljen prekršaj znači zabranu poslovanja

Japan - zatvaranje firme na šest meseci i zatvor

On navodi primer iz Bugarske. Nadležna služba imala je slučaj dve pumpe na dva kraja istog sela, koje je snabdevala ista naftna kompanija, ali je kvalitet bio različit. Kontrolisali su pumpe, rafineriju, skladište, ali ispostavilo se da je problem bio u cisternama.
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Petrucci taj Pet Dec 23, 2011 1:20 pm

Znači, mi uskoro ostajemo bez benzinskih pumpi.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Petar023 taj Pet Dec 23, 2011 1:24 pm

Kako da lako i brzo prodate automobil

Izvor: superauto.rs

Ukoliko ne želite da izgubite mnogo vremena prilikom prodaje automobila, a nastojite da dobijete solidan iznos za svoj automobil, potrebno je da se pridržavate nekoliko osnovnih saveta. Nemojte preterivati sa hvaljenjem automobila – bićete sumnjivi. Iskreno opišite sve mane automobila: ukažite kupcu šta mora uskoro da popravi. Ne perite motor, jer ćete time samo odbiti kupca.

1) Najvažnije je da shvatite da vaš automobil vredi manje nego prošle godine, odnosno mnogo manje nego kada ste ga kupili, iako ste u njega uložili puno novca za održavanje. Pogledajte koliko vaš automobil u proseku košta u oglasima i odlučite se pre za prosečnu, nego za nerealno visoku cenu. Preteranom cenom odbićete ozbiljne kupce, koji ne žele da gube vreme sa nerealnim prodavcima.

2) Navedite realnu, a ne dva ili tri puta manju kilometražu, kao što to čini većina prodavaca u oglasima. Svako ko se barem malo razume u automobile zna da dizelaši u proseku godišnje prelaze između 20.000 i 30.000 km, a benzinci osetno manje, ukoliko nemaju instaliran gasni uređaj.

3) Navedite kompletnu opremu koju imate u automobilu. Ono što je vama možda nevažno, nekom drugom može puno značiti. Potrudite se da napišete tačne podatke za snagu motora, naziv verzije modela i slično, jer svaki peti oglas ima netačne podatke, što zbunjuje i odbija kupce.

4) Preporučljivo je da pre prodaje malo "doterate" automobil. Obavezno ga operite spolja i iznutra, kako biste pokazali potencijalnom kupcu da brinete o svom vozilu i da ne želite da sakrijete eventualnu koroziju ili ogrebotine. Mudro je i da zamenite ulje i filter ulja –ako vam motor nije u najboljem stanju, lakše će i bolje raditi sa novim uljem i manje će se dimiti. Agregat nemojte prati, jer ćete time biti veoma sumnjivi.

5) Ukoliko dobijate suviše nisku ponudu za auto, nemojte odmah odustati od prodaje. Pokušajte da tu ponudu bar malo izmenite u svoju korist, jer su šanse da dobijete tačno traženu sumu male – naročito ako ste pri određivanju cene malo preterali. Cene po kojima se polovnjaci zaista prodaju znatno odudaraju od cena koje vidite u oglasima. Mudro je da zapišete telefon kupca i kažete mu da ćete razmisliti o njegovoj ponudi. Može se desiti da kasnije dobijate samo gore ponude. Ozbiljnom kupcu odmah predložite da provoza automobil, prethodno proverivši da li je poneo vozačku dozvolu. Predložite mu da auto pregleda njegov majstor ili da ga odvezete u servis.

6) Isplativo je da pre davanja oglasa obavite prenos automobila na svoje ime ukoliko vozite na ovlašćenje, pošto time sebi znatno olakšavate prodaju. Mnogi kupci uopšte ne razmatraju kupovinu automobila od nekog ko nije vlasnik vozila – dodao bih, sa pravom.

7) Uvek navedite šta uskoro treba zameniti na automobilu, kada ste poslednji put bili na servisu i šta ste zamenili, a bilo bi dobro i da imate račune kod sebe, kako vaš priča ne bi bila "prazna". Servisna knjižica u velikoj meri pomaže pri prodaji automobila, naročito u tome da dobijete odličnu cenu za auto, pa je obavezno pomenite ukoliko je imate. Održavanje automobila u ovlašćenom servisu znatno diže cenu svakog modela, pa to nikako nemojte da propustite da iznesete.

8) Dobro je navesti da li ste prvi ili drugi vlasnik i koliko je automobil dugo kod vas, jer ste time u velikoj prednosti u odnosu na preprodavce koji, sve i da žele, ne mogu kupca da posavetuju šta sve moraju da poprave na automobilu. Lakše je prodati registrovan auto – time dokazujete da je vozilo barem u solidnom stanju. Na kraju, nemojte propustiti da navedete i dobre strane vašeg automobila – svakako, sa merom. Što iskrenije odgovorite na sva pitanja koje vam kupac bude postavio

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Ryan taj Pet Dec 23, 2011 1:25 pm

Petrucci ::Znači, mi uskoro ostajemo bez benzinskih pumpi.

Po svemu sudeci jedino ako nam ne daju neke velike kredite da obnovimo rafineriju i postrojenja. Nisu ni oni blesavi
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Petar023 taj Pet Dec 23, 2011 1:28 pm

Devet najvažnijih saveta za izbor idealnog automobila

Izvor: superauto.rs

Automobili su u Srbiji skupi, kao i njihovo održavanje, a ne treba zanemariti ni troškove registracije i osiguranja. Kada je već tako i kada moramo da odvajamo mnogo novca kako bismo imali porodično vozilo, bilo bi mudro odabrati automobil koji ispunjava gotovo sve naše potrebe po što je moguće nižoj ceni. Odakle početi?

Kupovinom automobila troškovi tek počinju: zato dobro procenite koliko novca realno možete da odvojite za auto. Pre kupovine obavezno "testirajte" automobil – prvo na putu, a potom, ako je reč o polovnjaku, i u servisu. Pri izboru modela nikada ne žurite. Uzmite sve faktore u obzir i dobro se raspitajte o ceni servisiranja.

1. Utvrdite koliko novca možete ili želite da odvojite za automobil.
Ukoliko nemate dovoljno novca za nov automobil i osuđeni ste na kupovinu polovnjaka, uvek odvojite dodatnu sumu novca za "oživljavanje" dotrajalog automobila koji vam je prodat kao automobil u "super stanju". Konačno ste rešili da nakon dve decenije nabavite novo vozilo, ali ste prinuđeni da podignete auto kredit ili da se obratite nekoj lizing kući. U oba slučaja treba imati u vidu da su kamate visoke: na primer, kod lizinga plaćate osetno više novca za registraciju i osiguranje, jer vlasnik automobila niste vi, već lizing kuća. U ovom slučaju morate imati dovoljno novca na računu barem za plaćanje rata pola godine, jer mnoge kvarove na novom automobilu ne pokriva garancija. Javna je tajna da se kod nas automobili često oduzimaju zbog neredovnog plaćanja rata, o čemu se nerado govori. Zato uvek kupujte automobil koji realno možete da priuštite. U suprotnom, velika je verovatnoća da u vrlo bliskoj budućnosti nećete imati nikakvo vozilo.

2. Opredelite se za jednu klasu automobila.
Veoma je važno da utvrdite koliko veliki automobil treba vašoj porodici, da li je to jedini automobil u kući i ko će ga i gde voziti. Ukoliko imate malu porodicu i auto koristite uglavnom za vožnju gradom i jedno ili dva duža putovanja godišnje, onda prednost dajte manjim automobilima, koji nisu samo jeftiniji već su i mnogo manji potrošači goriva, a pored toga su i pristupačniji za održavanje. Mali prtljažnik ne mora biti uvek nepremostiva prepreka, jer se danas po povoljnoj ceni prodaju aerodinamični krovni "koferi", koje je lako montirati i demontirati. Međutim, velikoj porodici treba i veliki automobil, a ukoliko pritom često koristite auto za poslovna putovanja i niste više u najboljoj fizičkoj kondiciji, onda udobnost i performanse vozila morate staviti na prvo mesto. U tom slučaju, posebnu pažnju posvetite izboru snažnog motora, jer opterećenom automobilu uvek treba "višak" snage, a bez dobrih međuubrzanja nema ni bezbednog preticanja.

3. Opredelite se za benzinski, odnosno dizel agregat shodno kilometraži.
Moderni common-rail i TDI (PD) agregati su u proseku superiorniji u odnosu na slične, ali jeftinije benzinske motore. Pored toga što manje troše, nude veću elastičnost i lagodnije preticanje, odnosno veću bezbednost vaše porodice. Ukoliko godišnje prelazite više od 15.000 km i mnogo vremena provodite u gradskoj vožnji, onda treba dati prednost dizelašima, koji mnogo bolje podnose delimična opterećenja. Ukoliko pak kupujete polovan auto, stvari kod izbora motora se veoma komplikuju. Naime, kod modernih dizelaša nakon 150.000 km vrlo često strada turbina. Pored toga, polovnjaci sa benzinskim agregatima u proseku imaju mnogo manje kilometara iza sebe, te su u boljem stanju i jeftiniji su za održavanje.

4. Birajte opremu koja vama treba, ne onu koju vam nudi prodavac.
Kada ste konačno odabrali model, motor, verziju karoserije i boju, izuzetno je važno da odaberete dodatnu opremu koja vama odgovara, ali i koja će vam kasnije olakšati prodaju vozila kao što je, na primer, klima uređaj. Ukoliko želite da živi stignete na odredište, uvek doplatite za ABS, jer naše zakonodavstvo – nažalost – i dalje dozvoljava da se kod nas prodaju automobili bez ABS-a. Neki će primetiti da su i ranije imali automobil bez ABS-a, ali zaboravljaju na to da su današnji automobili mnogo brži i da se na našim putevima vozi mnogo brže nego pre desetak godina. Nemojte žuriti sa kupovinom alu felni ili moćnog audio sistema – njih možete ugraditi i kasnije, ali ne možete bočne vazdušne jastuke ili ESP. Odaberite svoj paket opreme, makar čekali na auto tri ili više meseci, jer ćete isti voziti narednih šest ili sedam godina.

5. Kako odabrati marku automobila?
Na ovo pitanje većina kupaca troše mnogo energije i vremena. Ukoliko vam odgovaraju performanse, oprema i cena nekog modela koji nema amblem neke poznate marke, savetujem vam da ga ipak kupite. Danas nije garancija da ćete brzo pronaći kupca ako prodajete auto čak i nemačke proizvodnje. Ukoliko ste preprodavac, ovaj savet ne važi za vas, ali ovaj tekst je ionako namenjen vozačima koji kupuju automobil na duže staze. Kod izbora polovnog automobila, marka automobila je još manje važna, a mnogo je bitnije da kupite što mlađi i bolji automobil, u dobrom stanju i sa kompletnom opremom. Ipak, najvažnije je da u blizini svog mesta imate ovlašćeni servis za pomenuti automobil, jer od redovnog održavanja zavisi koliko će vas on dobro služiti.

6. Probna vožnja pre kupovine je obavezna!
Kada kupujete cipele, uvek ih probate. Automobili su neuporedivo skuplji, pa je logično da ih pre kupovine malo više provozate. Kod novog automobila je ovo važno kako biste utvrdili da li vam neki model odgovara, jer nemaju svi automobili ergonomiju koja odgovara vašoj fizičkoj konstituciji. Probnom vožnjom kod polovnjaka možete još utvrditi i eventualne skrivene mane.

7. Odlazak u servis se podrazumeva.
Prilikom kupovine polovnjaka, kontrola u ovlašćenom servisu je obavezna kako bi se utvrdila realna kilometraža, ali i da bi se otkrilo da li je automobil imao neku havariju. U nekim servisima vam mogu čak i reći da li je auto možda ukraden. Ukoliko prodavac odbija odlazak u servis, više je nego jasno o čemu se radi. Takođe, nemojte na reč verovati prodavcima da je pređena kilometraža, onolika koliko oni tvrde, već prepustite majstorima da oni to utvrde. Ukoliko vas ipak prevare, treba da znate da nepoštenog prodavca možete tužiti i povratiti novac.

8. Obavezno pogledajte rezultate EuroNCAP kreš testa.
Ove godine je na putevima u Srbiji poginulo više osoba nego prošle godine. Zato na sajtu [You must be registered and logged in to see this link.] proverite kako je na kreš testu prošao automobil koji želite da kupite. Uvek birajte najbezbedniji automobil koji možete da priuštite.

9. Oslonite sa na mišljenja stranih auto revija i sajtova.
Pošto je u Srbiji objektivno novinarstvo misaona imenica, a vama novac niko nije poklonio, pročitajte šta su o željenom automobilu napisali strani novinari. Imajte pritom u vidu da nemački magazini navijaju za nemačke automobile, ali i italijanski i francuski za automobile domaće proizvodnje. Još objektivniji prikazi mogu se naći na proverenim internet sajtovima, gde su često dostupna i mišljenja vlasnika automobila, često korisnija i od novinarskih tekstova.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Petar023 taj Pet Dec 23, 2011 1:50 pm

Superauto.rs Vas savetuje kako da trošite manje goriva

Ove godine cene benzina i evro dizela su postale nepristojno visoke. Iz meseca u mesec cene naftnih derivata rastu, plate padaju. U takvoj kombinatorici stvari naši vozači odlučuju da parkiraju svoje automobile, na ionako zakrčene parkinge, ili da voze još sporije, čitaj da mile putevima Srbije. Pa ipak, uprkos sporijoj vožnji, mnogi ne uspevaju da smanje potrošnju goriva, da li možda znate gde grešite? Da li biste možda voleli da trošite manje goriva?

Umesto da odmah otrčite u servis, i majstorima istresete poslednje dinar, moj vam je savet da se prvo infromišete, a da onda promenite način i stil vožnje. Gorivo je sve skuplje, a time i vaše greške u vožnji više ugrožavaju kućni budžet.

Povećanoj potrošnji ima leka. Retko kome pada na pamet da pomisli da je krivica možda baš u njemu, te da samo promenom stila vožnje može uštedeti dosta goriva.

Fabrička obećanja "okačite mačku o rep"

Kod većine vozača tek kupljenih automobila, frustracija nastaje onog trenutka kada utvrde da im je prosečna potrošnja osetno veća od one fabrički deklarisane. Pored toga, često se događa da baš vaš prvi komšija sa istim automobilom postiže manju potrošnju, a onda se po pravilu nameće pitanje – da li je moj auto u potpunosti ispravan? Fabrika deklariše prosečnu potrošnju za gradske uslove vožnje, za otvoreni put, i njihov prosek. Fabrika uvek ističe u prvi plan onu najnižu potrošnju koju je moguće ostvariti sa pojedinim modelom u idelanim uslovima, što znači mere potrošnja goriva kada je spoljna temperaturu između deset i dvadeset stepeni celzijusa. Nikad se ne uzimaju veliki, zakrčeni gradovi za testiranje potrošnje goriva u gradu. Prilikom vožnje u gradskim uslovima, fabrički test vozači nikada ne prelaze 50 km/h, a da li vi vozite brže od 50 km/h? Kod testiranje potrošnje na otvorenom putu, test vozači se trude da što je moguće duže voze konstantnom brzinom, dakle trude se da ne menaju ritam, brzinu vožnje, da li i vi tako vozite?

U realnim uslovima vožnje jako je teško postići onu potrošnju koju fabrika obećava. U proseku, ona je veća za oko jedan litar goriva kod dizelaša, i jako često za skoro dva litra goriva kod benzinskih motora, posebno ako se radi o potrošnji u gradskim uslovima vožnje. Ne oslanjajte se previše na putni računar, jer on ne daje preczine podetke o potrošnji, nekad pokazuej čak za jedan litar nižu potrošnju, a sve kako bi vlasnici bili zadovoljniji sa kupljenim automobilom.

Vozite relativno brzo, a štedljivo!

Mnogi vozači su uvereni da će sporijom vožnjom uštedeti znatne količine goriva, ali rezultati često nisu zadovoljavajući. Na primer, ako sa semafora budete kretali brzinom "puža", nećete osetno smanjiti potrošnju, ali ćete znatno usporiti protok saobraćaja. Ipak, ovde postoji jedno pravilo koje na prvi pogled deluje kontradiktorno. Naime, ako želite manju potrošnju, potrebno je samo da odlučno date gas (ne i da pritisnete papučicu gasa "do daske") i da vredno menjate brzine naviše, daleko pre crvenog polja na obrtomeru. U ovome je najvažnije da znate na kom broju obrtaja motor postiže maksimalni obrtni moment, jer upravo tada on radi najefikasnije. To su po pravilu "srednji" obrtaji motora: kod benzinaca je to oko 3.500 o/min, a kod dizelaša oko 2.000 o./min radilice.

Znate već da gašenjem motora na sefamoru, kada ćete stajati više od jednog minuta, možete uštedeti malo goriva, jer motor troši i kada radi u slobodnom hodu. Neki vozači motor previše dugo drže u praznom hodu, i "bacaju novac" time kroz prozor. Najčešća greška je proi vožnji nizbrdo. Mnogi naši vozači da bi uštedeli na gorivu, izbacuju motor iz brzine, misleći da će tako uštedeti na gorivu, a čine upravo suprotno, rasipaju time gorivo. Naime ako ste na nizbrdici ostavili ručicu menjača u četvrtom stepenu prenosa, i sklonili nogu sa papučice gasa vaša potrošnje će iznositi nula litara. Takođe, izbacivanjem ručice menjača iz brzine smanjujete stabilnost vozila, i to prilično drastično, kada je reč o prolasciam kriz krivine. Osim toga, uvek je bolje kočiti motorom, jer tada motor ne troši gorivo, a ne trošite ni diskove, i pločice, jer vas motor usporava, ako ste recimo u trećem ili drugom stepenu prenosa.

Izbegavajte gužve: uštedećete mnogo novca

Ako želite da vozite štedljivo, trebalo bi da izbegavate saobraćajne kolapse, ali i kratke deonice od par kilometara, jer hladan motor je i najžedniji. Morate takođe znati, da kada su temperature vazduha ispod nule, da je baš tada agregar najžedniji, i da mu treba osetno više vremena da postigne radnu temperaturu, kada je i potrošnja realno najniža.

Na auto-putu takođe možete iskoristiti jedan stari trik kako biste ostvarili manju potrošnju. Jednostavno je potrebno da odaberete pogodnu "žrtvu" koja se kreće brzinom koja vama odgovara, te vozite iza nje na pristojnom rastojanju. Vozila ispred vas stvaraju vazdušni tunel, odnosno smanjuju otpor vazduha vozilu koje se kreće iza njih, što utiče na smanjenu potrošnju goriva, a to je posebno izraženo na brzinama većim od 120 km/h.

Nemojte voziti auto putem iza kamiona

Nemojte voziti iza kamiona, autobusa, privrednih vozila, jer takva vozila vam veoma smanjuju vidljivost, i mogućnost da pravovremeno reagujete na dešavanja na auto putu. Osim toga, takva vozila se kreću brzinom koja je daleko niža od brzine od oko 120-130 km/h kada se pokazuju efekti takvog načina vožnje.

Kod modernijih automobila nema potrebe za pritiskanjem kvačila i izbacivanjem iz brzine, pa u tom slučaju auto, iako u brzini, ne troši uopšte gorivo.Takođe, na dužim pravcima trudite se da vozite konstantnom brzinom, jer svaka promena tempa vuče za sobom dodatno trošenje goriva. Već na brzini od 70 km/h možete prebaciti u peti stepen prenosa, pošto vožnjom u trećem stepenu prenosa pri istoj brzini trošite oko 25% više! Stoga nemojte biti lenji, već menjajte brzine na vreme. Pored toga, trebalo bi da obratite pažnju na broj obrtaja motora, jer sva vozila na maksimalnoj turaži prosto gutaju gorivo.

Vazdušni otpori znatno se pojačavaju na brzinama većim od 120 km/h, pa eto dodatnog razloga da odmaknete nogu sa papučice koji centimetar, čime ćete uštedeti par litara.

Manji otpor – manja potrošnja

tpor kotrljanja takođe predstvalja bitan faktor, jer nedovoljno napumpani pneumatici ne samo da se brže troše i da slabije drže u krivinama, već i zbog povećanog otpora utiču na veću potrošnju. Važan je i pravilan izbor pneumatika, jer preširoka guma proizvodi veći otpor, a izborom kvalitetne gume može se smanjiti potrošnja i do 5% (Michelin Energy). Pneumatike uvek treba pumpati na preporučeni pristisak od strane proizvođača vozila!

Krovni nosači dodatno narušuvaju aerodinamiku i povećavaju potrošnju bar za 0.5 litra, a pri velikim brzinama će vas ovakva "zaboravnost" koštati više od jednog litra goriva. Mnogi ne znaju da i otvoreni prozori na brzinama većim od 120 km/h osetno kvare aerodinamiku vozila i da troše više goriva nego uključena klima!

Klima uređaj dodatno troši gorivo, naročito kada su spoljne temperature visoke, i kada je stalno uključena, u kom slučaju može povećati potrošnju za oko jedan litar. Uključeni radio prijemnik troši oko 0,2 l na 100 km, a jače ozvučenje i do 0,5 litra. Kada su temperature izuzetno niske, ventilacija potroši oko 0,2 l, a farovi za maglu dodatnih 0.2 litra. Ovi uređaji indirektno troše gorivo, jer je za struju zadužen alternator pa se, u slučaju da je uključeno mnogo velikih potrošača, troši znatno više struje, što direktno uzrokuje veću potrošnju i pri niskim temperaturama vazduha značajno opterećuje akumulator.

Redovno održavajte automobil – birajte kvalitetnije ulje

Ukoliko vozite benzinca, proverite sve ono što iskusniji vozači ne propuštaju da učine – svećice i platine. Zaprljane i stare svećice mogu da povećaju potrošnju za skoro jedan litar (kod motora velike zapremine). Obavezno podesite paljenje i budite umereni sa gasom kada je motor hladan, odnosno sve dok on ne postigne radnu temperaturu.

Naravno, i opterećen automobil troši više: u proseku, na svakih dodatnih 100 kg on potroši još 0,5 l. Naravno, nije moguće naglo skinuti "kilažu", ali bi trebalo da znate da izbacivanjem nepotrebnih stvari iz gepeka možete dosta uštedeti. Ionako nema lakšeg načina da sačuvate malo novca.

Izbor motornog ulja, takođe, utiče na "žeđ", pa pri izboru ulja nemojte štedeti, jer je recept jednostavan: odaberite ono skuplje, sintetičko, pošto motor koji se dobro podmazuje bolje i lakše radi, a samim tim i manje troši. Sintetičko ulje jeste prilično skupo, ali ono je ionako namenjeno novim i skupim automobilima. Za vaš auto u godinama biće sasvim dobro i polusintetičko ulje nekog proverenog proizvođača.

Šta je još korisno znati?

Važno da zamenite filter za vazduh, koji košta malo, a kada je zaprljan povećava potrošnju goriva i utiče nepovoljno na radni vek motora. Motor tada takođe ima manje snage, teže postiže optimalne obrtaje i ima slabije performanse. Posebno su osteljivi agregati sa vrlo sofisticiranom tehnologijom ubrizgavanja goriva, pa nije na odmet malo češće menjati i filter za gorivo.

Podrazumeva se da ste proverili stanje akumulatora i da ste na vreme zamenili grejače ukoliko imate dizelaša. Pored toga budite svesni da, kada su temperature ispod nule, najbolji izbor predstavljaju sintetička ulja viskoziteta 0W-5W, jer i na tako niskim temperaturama podmazuju motor efikasno, to samim tim ovo znači i manju potrošnju i do 4%.

Sasvim je normalno da auto u zimskom periodu troši više. To je uobičajena pojava koja nastaje kao rezultat negativnog uticaja niskih temperatura na rad agregata. Da biste bar delimično ublažili veliki skok u potrošnji, potrebno je obezbediti da motor pravilno "diše". Bilo bi jako dobro i da do kraja spustite ručnu kočnicu, jer u suprotnom dodatni otpor u kotrljanju, dodatno povećava potrošnju.

Izbacite višak stvari iz gepeka, skinite krovne nosače, ukoliko ih nećete uskoro koristiti, jer svaka dodatna težina samo povećava potrošnju. Dok je motor hladan, vozite malo sporije. Na nervozu potpuno zaboravite, jer samo tečna vožnja, bez naglih ubrzavanja, i stalnih promena tempa vožnje može vašem novčaniku dobro doći. Kad vas neko pretiče, nemojte davati gas, pored toga što bespotrebno bacate gorivo, ugrožavate ostale učesnike u saobraćaju pa i sebe, osim toga takav vid je kažnjiv, iako je u Srbiji na žalost omiljen. I na kraju, nemojte kupovati veći, teži, i snažniji automobili nego što vam zaista treba, jer u svakodevnoj vožnji vrlo često ne koristite ni 30 KS, a mnogi vozači u Srbiji misle da motor koji nema bar 100 KS i nije "pravi" motor.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Ryan taj Sub Dec 24, 2011 7:39 am

Nema kupaca, nema sajma automobila
Izvor: Beta, Tanjug

Beograd -- U Srbiji je u 2011. godini prodato oko 29.000 vozila ili za oko 30 odsto manje nego prethodne godine, kažu u Asocijaciji uvoznika vozila i delova Srbije.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Predsednik Asocijacije Miloš Petrović je kazao da su to poražavajući rezultati.

"U ovoj godini prodato je jedva 29.000 vozila, i to sve zajedno sa 'puntom' koji je uz subvencije države bio najprodavaniji automobil", kazao je Petrović.

Petrović je podsetio da je u 2010. prodato 40.000 vozila, a 2008. "koja je bila reper stabilnosti tržišta" - 57.000 vozila, te je jasno da su ovogodišnji rezultati poražavajući.

Petrović je istakao da se uvoznici automobila, pored drastičnog pada prodaje vozila izazvanog padom kupovne moći građana, suočavaju i sa poblemima vezanim za "šumu propisa" koji im otežavaju rad. On je kao primer naveo Zakon o zaštiti potrošača, za čije će izmene Asocijacija dati predloge u 2012, dodajući da, na primer, "prodavci kupcima moraju da vraćaju novac bez ikakvog razloga".

On je naglasio da je u 2011. godini prodato samo 4.193 "punta" ili za oko 70 odsto manje nego prošle godine, kada je prodato oko 12.000 tog automobila "za koji se u narodu kaže da je auto koji može da se kupi samo uz ličnu kartu".

"Šta mi uvoznici onda da očekujemo i kako da se borimo, jer na tržištu nemamo svi iste uslove prodaje, nismo svi na isti način podržani i nemamo iste uslove finansiranja", kazao je Petrović.

On je naglasio da je zbog takve situacije na tržištu automobila skupština te asocijacije odlučila da uvoznici u 2012. godini neće izlagati na izložbi automobila "BG kar šou 2012.".

"Uvažavajući sve uslove i ponude koje nam je dao Beogradski sajam mi smo imajući u vidu situaciju na tržištu automobila doneli odluku da nismo spremni da dva puta imamo sajamske izložbe, dok Evropa to radi svake druge godine", kazao je on.

Petrović je dodao i da je Srbija jedina zemlja u okruženju gde se svake godine održava Sajam automobila.

Prema njegovim rečima Srpska asocijacija uvoznika vozila i opreme koju čine 97 odsto svih uvoznika na tržištu, godišnje u budžet Srbije unese preko 500 miliona evra.
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Petar023 taj Ned Dec 25, 2011 6:58 pm

Priprema za duže putovanje

Ukoliko se spremate na duze putovanje automobilom, evo nekoliko korisnih saveta u vezi pripreme vozila za duza putovanja.
Pre samog putovanja idealno bi bilo da se ostavi automobil na nekoliko dana, radi kompletnog pregleda u nekom od ovlascenih servisa. Kako je ova varijanta relativno skupa i cesto se izbegava, ipak, barem sami obavite osnovnu pripremu vozila pred duze putovanje.

Nekoliko glavnih provera koje treba obaviti pred duze putovanje:
- provera nivoa ulja, ukoliko je predjeno vise od 5.000 km bez promene ulja pozeljno je da se izmeni celokupna kolicina u motoru;
- provera nivoa tecnosti u kocnom sistemu;
- provera kolicinu tecnosti za hladjenje motora; ukoliko se motor cesto pregreva obavezno treba otici u servis radi kontrole;
- provera sistema za pranjenje stakala, gumice na brisacima, vodu u pumpi za brisace;
- najvaznija provera je vezana za pneumatike, ako su pneumatici jako izlizani pozeljno je da se istovremeno promene po dva, koji se nalaze na istoj osovini, a ne samo po jedan!

Ne zaboravite da proverite i stanje rezervnog tocka. Ako putujete sa dosta prtljaga, pozeljno je da se svi pneumatici napumpaju za oko 0,3 bara vise od propisanog pritiska;
- provera stanje amortizera, ukoliko je sa njima predjeno vise od 50.000 km, konsultujte automehanicara;
Nakon ovih priprema vozilo je spremno za duze putovanje.

Sledeci korak je kako da se utovari prtljag u automobil. Treba da se vodi racuna o ravnotezi vozila prilikom stavljanja stvari za put, najteze stvari treba da se stave na dno prtljaznika i to sto blize sredini vozila, a potom da se popunjava preostali prostor. Treba voditi racuna kako se slazu koferi i ostale stvari, a u cilju sto brzeg i lakseg pristupa rezervnom tocku ako se on nalazi u prtljazniku.
Nakon ovih priprema spremni ste za duze putovanje svojim automobilom.

Izvor: netauto.co.rs
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Ryan taj Pon Dec 26, 2011 3:12 pm

Uskoro bi automobil mogli pokretat pomoću stražnjice

[You must be registered and logged in to see this image.]

Ključevi mogu biti ukradeni, alarm hakiran, ali vaša stražnjica je jedinstvena :) Riječ je o novom japanskom izumu sa čak 360 ugrađenih senzora, koji vlasnika automobila prepoznaje po stražnjici. U slučaju da stražnjica osobe koja sjeda na vozačevo sjedalo ne odgovara vlasnikovim karakteristikama, vozilo se neće pokrenuti. Svoj novi sustav Japanci su opisali kao 'protuprovalni'.

Inženjeri s Advanced Institute of Industrial Technology u Tokiju razvili su novi biometrički protuprovalni sistem koji koristi jedinstveni način prepoznavanja vlasnika vozila- njegovu stražnjicu. Sastoji se od 360 senzora koji su ugrađeni u sjedalo vozača. Među njima su i oni koji mjere pritisak na ljestvici od 0 do 256, te posebni 3D senzori koji utvrđuju je li riječ o stražnjici vlasnika vozila ili ne. U slučaju da senzori osobu koja je sjela za volan ne prepoznaju kako vlasnika, vozilo se neće pokrenuti s mjesta.

[You must be registered and logged in to see this image.]


A što ako se vlasnik udeblja ?

Inženjeri koji su osmislili izum koji prepoznaje vlasnika automobila po stražnjici ističu kako je šansa da senzori pogriješe svega dva posto, piše portal Wired.com. Istovremeno nemaju odgovor na pitanja kako bi senzori reagirali kada bi se vlasnik udebljao nekoliko kilograma ili kada bi u njegov automobil sjeo netko s vrlo sličnim karakteristikama stražnjice. No, bez obzira na to vjeruju kako će njihov proizvod kroz dvije do tri godine biti dostupan na tržištu.

[You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Ryan taj Čet Dec 29, 2011 1:38 pm

[You must be registered and logged in to see this image.]

Najavljeno smanjenje carine na uvoz automobila poreklom iz Evropske unije, na osnovu primene Prelaznog trgovinskog sporazuma naše zemlje sa EU, neće, prvih dana 2012. bitnije uticati na cenu vozila u našim auto-salonima.

- Carina na vozila koja imaju kao zemlju porekla neku od država članica EU, biće smanjena na 2,5 odsto, ali je istovremeno država uvela primenu „eko takse“ za nove automobile, od 12.000 dinara po toni, pa će to anulirati uštedu – kaže Miloš Petrović, predsednik Asocijacije uvoznika automobila i delova Srbije.
Ekološka taksa naplaćivaće se shodno Pravilniku o načinu i postupanju upravljanja otpadnim vozilima, što znači da je država rešila da obezbedi sredstva za reciklažu polovnjaka odmah pri uvozu novog vozila.

- Eko taksu će plaćati uvoznik odmah prilikom carinjenja. Na taj iznos treba dodati i taksu od 11,5 odsto za elektrootpad, sijalice, akumulatore, kablove, što znači da će za vozila koja se najviše uvoze ova taksa iznositi od 130 do 150 evra, što će na kraju, najverovatnije, platiti kupac jer dileri i sada posluju sa minimalnim maržama – ocenjuje Petrović.
Ekološke takse za automobile su uobičajene svuda u svetu, samo što je u većini slučajeva malo drugačije regulisano ovo „čuvanje životne sredine“. U Engleskoj i Nemačkoj vam cena registracije, odnosno polise osiguranja, zavisi od toga koliko štetnih materija vaš automobil ispušta po pređenom kilometru.
I kod nas, doduše, postoji ova kategorija ''eko takse'' koja se plaća prilikom registracije vozila. Ona zavisi od radne zapremine motora ali i od starosti vozila i iznosi od 148 do 2.677 dinara.

Subvencije države
Ministarstvo životne sredine je još prošle godine uvelo subvencije za kupce vozila na elektro i hibridni pogon od 100.000 dinara.
Odnedavno je akcija ''Eko frendli'' proširena i na kupce vozila koja emituju manje od 100 grama CO2 po pređenom kilometru. Po osnovu prijave na konkurs Ministarstva za ekologiju, za sada je subvencionisana kupovina Fiata 500 sa Twin Air motorom, Mini D, Smart MHD, Smart CDI, Corsa 1.3 CDTI, Astra 1.7 CDTI, Prius...
Pri tome, kupci ovih vozila u Novom Sadu i brojnim gradovima Vojvodine ne plaćaju parking.

[You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Petar023 taj Čet Jan 05, 2012 8:11 pm

Francuski polovnjaci najpopularniji

„Reno klio“ za 2.880 €. Najprodavaniji „pežo 206“ od 4.000 €. Sitroen „C3“ je nešto skuplji, pa model iz 2004. godine staje 5.450 evra

Oni koji cene polovne automobile sa dosta dodatne opreme, a u isto vreme atraktivne marke i dobre za vožnju po gradu - izabraće neki od francuskih polovnjaka. Vrlo popularne kompanije koje dolaze iz ove zemlje zapadne Evrope su, svakako „Reno“, „Sitroen“ i „Pežo“, a cena varira u zavisnosti od godišta proizvodnje, pređene kilometraže i očuvanosti vozila.

RENO je izuzetno popularan na našem tržištu. Od polovnih vozila iz ponude oglasa mi smo izdvojili „reno klio 1.2“, koji je prešao 100.000 kilometara i star je 10 godina, a može da se dobije za 2.200 evra. Od opreme ima manuelnu klimu, daljinsko zaključavanje, erbeg za vozača. U prodaji je i model istog godišta, ali sa 77.000 pređenih kilometara, koji košta 2.880 evra, ali uz njega idu i senzori za svetla. Do 3.000 evra može da se nađe i nešto mlađa verzija, ali sa većom kilometražom. Kada je reč o skupljim ponudama, „klio 1.5 dci kupe“ se može naći za 5.790, star svega dve godine.

Što se drugog po redu atraktivnog modela „renoa“ za naše kupce tiče - „megana“, on se za 4.350 evra može dobiti u dizel verziji. Star je sedam godina, a prešao 180.000 kilometara. Tu je i karavan iz 2006. godine, sa 106 konjskih snaga i manuelnim menjačem sa šest brzina. Dobija se uz klimu, krovni nosač i ASR.

PEŽO je godinama najprodavaniji među svetskim modelima. „Pežo 206“ u ponudi polovnih automobila kod nas se može kupiti za oko 4.500 evra. Za tu cenu može da se dobije verzija „1.6 hdi“ iz 2004. godine sa kilometražom od 142.000, dok su oni iz 2001. godine skoro duplo jefitniji. Model star pet godina u beloj boji, sa troja vrata, pet sedišta. Mi izdvajamo „dizelaša“ kojeg prodaje prvi vlasnik sa radiom i blokadom motora.

Nezaobilazan na tržištu je i model „307“, koji, primera radi, dobro očuvan, sa pređenih 115.000 kilometara i 2006. godište košta 7.900 evra.

SITROEN Model „C3“ je, u proseku, nešto skuplji na tržištu polovnjaka, pa tako konkretan model iz 2004. godine staje 5.450 evra, a prešao je 81.000 kilometara. Verzije koje su stare do osam godina, mogu da se nađu od 3.000 do 4.000 evra, a u najvećem broju slučajeva radi se o 1.4 motoru.

Što se naprednijeg automobila „c4“ tiče, on u ponudi staje oko 5.000 evra, za dobro očuvana vozila.

Izvor: novosti.rs

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Ryan taj Pon Jan 16, 2012 2:10 pm

[You must be registered and logged in to see this image.]

Auto kao ljubavnica
Muškarci današnjice su totalno odlepili


Novo istraživanje je ukazalo da sve više muškaraca devojke menja automobilima. Muškarci danas više vremena provode zabavljajući se oko auta nego u krevetu sa devojkama.

Njima je takođe lakše da se bave automobilom nego da budu u vezi sa devojkom, šokantni je rezultat istraživanja koje je sproveo Peugeot.

Ispitani muškarci češće pokazuju naklonost automobilu, nego ljubav partnerki. Oni su i tri puta srećniji kada novac troše na automobil, nego kad ga potroše na devojku.

I to nije sve. Muškarci se više brinu za auto nego za svoje zdravlje. Čak 50 posto priznalo je da im je lakše da održavaju automobil nego odnos sa partnerkom.

Deset posto njih smatra da je linija auta koji imaju lepša od izgleda devojke.



Zabrinjavajuće? Ma totalno bolesno!

avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od CCmegane taj Pon Jan 16, 2012 2:15 pm

ovo ce reci da sam ja muskarac, hvala rajko, saznala sam srz svojih problema
avatar
CCmegane

Broj poruka : 2886
Datum upisa : 23.12.2011
Godina : 28
Vozilo: : Megane CC 1.9dci rs 2005

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od compact taj Pon Jan 16, 2012 5:23 pm

Ryan ::[You must be registered and logged in to see this image.]

Auto kao ljubavnica
Muškarci današnjice su totalno odlepili


Novo istraživanje je ukazalo da sve više muškaraca devojke menja automobilima. Muškarci danas više vremena provode zabavljajući se oko auta nego u krevetu sa devojkama.

Njima je takođe lakše da se bave automobilom nego da budu u vezi sa devojkom, šokantni je rezultat istraživanja koje je sproveo Peugeot.

Ispitani muškarci češće pokazuju naklonost automobilu, nego ljubav partnerki. Oni su i tri puta srećniji kada novac troše na automobil, nego kad ga potroše na devojku.

I to nije sve. Muškarci se više brinu za auto nego za svoje zdravlje. Čak 50 posto priznalo je da im je lakše da održavaju automobil nego odnos sa partnerkom.

Deset posto njih smatra da je linija auta koji imaju lepša od izgleda devojke.



Zabrinjavajuće? Ma totalno bolesno!


Ja ne spadam u tu grupu muskaraca

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this link.]

99% žena je nezadovoljno svojim seksualnim životom, što je i normalno jer ja ne mogu da stignem na sve strane...
avatar
compact
Auto centar "DIZNA""

Broj poruka : 5766
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 20
Raspolozenje : mrzim strumfove

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Ryan taj Uto Jan 17, 2012 10:17 am

avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Petar023 taj Čet Jan 19, 2012 2:02 pm

Peugeot u 2011. godini prodao 2.114.000 automobila

[You must be registered and logged in to see this image.]

Peugeot je na globalnom nivou prošle godine prodao ukupno 2.114.000 vozila, od kojih je 48 % prodato van evropskog tržišta

Postignutim rezultatima je kao i prethodne godine zadržao četvrtu poziciju u poretku najjačih automobilskih brendova u Evropi.

[You must be registered and logged in to see this image.]

U 2011. godini Peugeot je zabeležio rast prodaje premium vozila za 40%. Tome su značajno doprineli uspešni rezultati 508-ice koja je prodata u 123.000 primeraka, sportskog kupea RCZ koji je prodat u 19.000 primeraka, ali i veliko interesovanje za novu 308-icu sa eHDi tehnologijom.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Model 3008 je takođe premašio očekivanja sa 135.000 prodatih primeraka i to pre lansiranja HYbrid4 verzije. Peugeot je nastavio sa svojim nastojanjima da proizvodi modele i motore koji će biti prihvatljiviji za okolinu. Tako je na kraju 2011. godine prosečna emisija štetnih CO2 gasova na Peugeot modelima iznosila 129 g po km čime je Peugeot već dostigao propisanu granicu od Evropske komisije koja je zacrtana za 2015. godinu.

Dizel hibridizacija je još jedan značajan segment ove strategije kao i proizvodnja električnih vozila poput iOn-a.

U Francuskoj Peugeot drži drugu poziciju na tržištu sa ukupno 441.790 prodatih vozila i 16,8% tržišnog učešća. Sa više od 3,4 miliona registracija, Peugeot je u Nemačkoj potvrdio treće mesto u poretku uvoznih brendova.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Za 2012. godinu Peugeot je postavio jasne i ambiciozne ciljeve.: Ponovo preuzeti vodeću ulogu u B segmentu sa 208-icom, zadržati lidersku poziciju u ulaganju i razvijanju tehnologije i vozila koja su ekološki prihvatljivija i nastaviti razvoj na tržištima van Evrope.

Izvor: PR Peugeot

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Petar023 taj Čet Jan 19, 2012 2:30 pm

Rekordna prodaja za Renault u 2011. godini

[You must be registered and logged in to see this image.]

Francuski proizvođač automobila zabeležio je novi rekord, ostvarivši u 2011. godini prodaju od 2,72 miliona vozila širom sveta.

Ukupna prodaja grupacije Renault-Dacia-Samsung Motors povećana je u 2011. za 3,6 odsto, u odnosu na 2010. godinu, u kojoj je takođe zabeležena rekordna isporuka vozila.

Ovakav rezultat ostvaren je uprkos velikim poremećajima u nabavkama delova zbog zemljotresa i cunamija u Japanu, saopštili su u kompaniji Renault.

Rekordna prodaja realizovana je pre svega zahvaljujući povećanom obimu prodaje od 19,2 odsto van Evrope, koja sada predstavlja 43 odsto ukupne prodaje, dok je u 2010. ona iznosila 37 odsto.

Brazil je postao drugo po redu tržište ove automobilske grupacije posle Francuske, dok je na trećem mestu Nemačka, pa zatim slede Rusija i Turska.

Renault se suočio sa padom prodaje u 2011. na evropskom tržištu od 5,7 odsto, a isti problem imao je i njegov konkurent Peugeot-Citroen (PSA).

U Francuskoj koja predstavlja 26,1 odsto Renault-ovog tržišta zabeležen je smanjen obim prodaje od 7,5 odsto.

U izveštaju se takođe navodi da je plasman automobila marke Renault, koji predstavlja 83 odsto ukupne prodaje grupacije, porastao za 6,8 odsto dok se Dacia prodavala za 1,8 manje, u odnosu na 2010, pre svega zbog otežane nabavke delova iz Japana.

Renault planira da u 2012. godini još više proširi isporuku na tržištima van Evrope i da učvrsti svoje pozicije na “starom kontinentu”, gde se i dalje očekuje pad od 3 do 4 odsto.

Direktor grupacije, Karlos Gosn (Carlos Ghosn), nedavno je izjavio da se nada novoj rekordnoj prodaji u 2012, iako se očekuje da će njen početak biti veoma težak.

Izvor: B92.net, Tanjug.rs

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Petar023 taj Čet Jan 19, 2012 3:20 pm

Baka Ča Sa-Sun iz Južne Koreje postala je nacionalna zvezda pošto je položila vozački iz 960. puta!

Šezdesetdevetogodišnja Ča Sa-Sun, čije prezime na korejskom i znači „vozilo“, za kratko vreme postala je slavna.

Na test vozačkog izlazila je neverovatnih 960. puta, a kada je napokon položila, dobila je mogućnost pojavljivanja u reklami za Hjundaji.

Južnokorejka je časove vožnje počela u aprilu 2003. i tri godine je na časove išla svaki radni dan, a zatim je malo usporila tempo, pa je na vožnju odlazila dva puta sedmično.

"Kada je napokon dobila dozvolu, mi smo svi bili srećni i izašli smo da joj nazdravimo, zagrlimo je i damo joj cveće“, rekao je instruktor Park Su-Jeon.

Su-Jeon je dodao i da baka Ča Sa-Sun ne predstavlja opasnost za druge vozače, jer je njoj slabije išao pismeni deo, dok je praktični mnogo bolje savladala.

“Želela sam da dobijem vozačku da bih svoje unuke odvela u zoološki vrt“, rekla je ponosna baka vozač.

Autor : FoNet

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Petar023 taj Čet Jan 19, 2012 3:22 pm

Kolika je verovatnoća da se jedan superautomobil nazove po vašem imenu i prezimenu, a da niste Džejms Bond?

Vrlo mala, ali se to upravo desilo Parižanki Zoe Renault koja želi da stopira francuskog proizvođača automobila da koristi njeno ime i prezime, identično električnom modelu Renault Zoe Z.E. (eng. zero emissions, nulta emisija).

Kako prenosi britanski Guardian, 23-godišnja studentkinja, čije prezime nije direktno povezano sa osnivačima kompanije, čak je angažovala advokata specijalizovanog za zaštitu brendova kako bi joj asistirao protiv Renaulta.

Advokat Dejvid Koubi naveo je da u Francuskoj 30.000 žena nosi ime Zoe, ali tek jedna koja ima identično i ime i prezime budućem električnom automobilu Renault Zoe Z.E. Advokat je pisao direktoru kompaniju, Karlosu Gosnu sa žalbom da kompanija krši prava njegovog klijenta.

Parižanka kao osnovni razlog moguće tužbe navodi da ne želi da njeno ime celog života bude povezano sa automobilom.

- "Zoe mi se pokvario", "Zoe mi se pregrejala" ili "neko je poginuo u saobraćajki, u Zoe", navodi ona.

Izvor : Economy.rs

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od CCmegane taj Čet Jan 19, 2012 3:24 pm

ZOE se pregrejala
avatar
CCmegane

Broj poruka : 2886
Datum upisa : 23.12.2011
Godina : 28
Vozilo: : Megane CC 1.9dci rs 2005

Nazad na vrh Ići dole

Re: ZANIMLJIVOSTI

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Strana 1 od 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sledeći

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu