Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

c5 2001 2.0 hdi turbina

Strana 1 od 2 1, 2  Sledeći

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od radenkomm taj Pon Nov 23, 2015 6:17 am

pozdrav svima. Kod mene je auto 1 god. Prezadovoljan sam sa njim, nebih ga menjao ni za jedan drugi. Održavanje i redovan servis i glava ne boli. E, sad muči me jedan problem. Kad sam bio na zadnjem servisu (zamena ulja i filtera) majstor mi reče da mi se čuje turbima da pišti, kako on reče da je ušla u neki "dizbalans" i da bi trebao da je radim. E sad ja nešta ne osetim, auto ide po meni normalno, vuče dobro. Neznam dal majstor hoće da me izlevati pošto vidi da nežalim para da uložim u njega ili je stvarno problem. Postoji li način da se to oseti u vožnji ili kako već da je problem? Hvala unapred
avatar
radenkomm

Broj poruka : 18
Datum upisa : 23.11.2015
Godina : 39
Vozilo: : citroen C5

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od radenkomm taj Pon Nov 23, 2015 6:33 am

zaboravio sam reći auto je 2001 god. 2.0 hdi 110 ks, ali mi majstor reče da je drugi motor u njemu iz 2003 i od 90 ks. Kako god on meni extra ide i na zadnjih 5000km koliko je prošlo od zadnje zamene ulja ni milimetra neprimećujem da fali na meraču. Hvala i molim za savet šta mi je činiti
avatar
radenkomm

Broj poruka : 18
Datum upisa : 23.11.2015
Godina : 39
Vozilo: : citroen C5

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Goga_EG taj Pon Nov 23, 2015 8:11 am

turbina se vise cuje zimi nego leti, vise se cuje kada je motor hladan.
problemi koji mogu da nastanu kod turbine su da se semerinzi ili dihtunzi oko osovine turbina potrose i onda turbina.osovina turbine ima lufta i time vise "sisti"
U svakom slucaju ona i nova sisti, ali je pitanje koliko.
najgore sto moze da se dogori je da pocne da pusta ulje na turbini i tada ce trositi ulje koje ce svakako izlaziti na auspuh. retki su slucajevi da se turbina fizicki raspadne.

pojacano pistanje + slabije vuce=najverovatniji uzrok pustanje vazduha pod pritiskom na relaciji kompresor (ono sto zovemo u zargonu turbina je u stvari
turbo kompresor: centripetalna turbina koju pogone izduvni gasovi na istom vratilu sa centrifugalnim kompresorom koji ona obezbedjuje extra vazduh za
sagorevanje) - intercooler - usisna grana. podigni haubu, zamoli nekoga da lagano podize i spusta broj obrtaja motora (nema potrebe vise od 3000 - 3500
o/min) i potrazi izvor zvuka. posto svaki turbokompresor na semeringu vratila na strani kompresora pusta neke kolicine ulja, ususni sistem je uvek masan i na mestu pustanja vazduha se pojavljuju i masne fleke, tako da i ovo posluzi kao dobra indikacija mesta pustanja. zvuk je pojacan kada 'dodas' gas zato sto turbina kod vecine motora pocinje da jako ubrzava negde u rasponu od 1800 - 2500 o/min motora, zavisno od toga kako je dimenzionisano sve, obicno se gadja da se izvuce maksimalni obrtni moment od motora cim motor pocne da pravi dovoljan pritisak/protok sa izduvnim gasovima. mehanicka ostecenja turbokompresora, zapravo najcesce lezajeva daju drugaciji zvuk koji je narocito prepoznatljiv ako se skine crevo od filtera vazduha do usisa kompresora: podignes broj obrtaja, drzis par sekundi, a zatim naglo oduzmes gas i cuces zvuk slican mlevenju. naravno, pod uslovom da rotor nije blokiran.
sve ovo po tvom opisu nije slucaj kod tebe: pistanje
znaci da se turbokompresor vrti jako brzo (tako i treba) a pojacan zvuk znaci da uvo nekako dolazi u kontakt sa vazduhom koji taj zvuk nosi, sto ranije nije bio slucaj. to opet vraca temu na pustanje vazduha pod pritiskom.
kod trazenja mesta pustanja obrati posebnu paznju na stegnutost selni i mesta gde se eventualno nalaze prikljucci tanjih creva za recimo senzor pritiska, pneumatske aktuatore... nisi nista rekao o tome kje je vozilo i koji motor, dobio bi tacnije uputstvo gde tacno i sta tacno treba da pregledas.


mozda jedino savet dok radi vozi, jer, i onako svaka popravka turbine ide u okviru iste cene, a kao preventivu mozes da kupis i ugradis jedan blow off ventil koji ce ti cuvati kako turbinu tako i senzore.
avatar
Goga_EG

Broj poruka : 1512
Datum upisa : 07.08.2013
Godina : 41
Vozilo: : Peugeot 206 2.0 HDI

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od radenkomm taj Pon Nov 23, 2015 9:11 am

hvala puno, već sam gore napisao da je auto
2001 god. 2.0 hdi 110 ks, ali mi
majstor reče da je drugi motor
u njemu iz 2003 i od 90 ks.
Kako god on meni extra ide i
na zadnjih 5000km koliko je prošlo od zadnje zamene ulja
ni milimetra neprimećujem da
fali na meraču ulja, znači po vašem mišljenju ako je neispravna turbina trebalo bi da fali ulja u motoru. Dakle moj zaključak i svega je pusti majstora i vozi!
avatar
radenkomm

Broj poruka : 18
Datum upisa : 23.11.2015
Godina : 39
Vozilo: : citroen C5

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Жиле taj Pon Nov 23, 2015 10:19 am

Mislim da je dozvoljeno 2 dcl, na 1000 km.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Goga_EG taj Pon Nov 23, 2015 11:10 am

[You must be registered and logged in to see this link.]

ubacis ovaj blow off ventil i uzivaj......
avatar
Goga_EG

Broj poruka : 1512
Datum upisa : 07.08.2013
Godina : 41
Vozilo: : Peugeot 206 2.0 HDI

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Жиле taj Pon Nov 23, 2015 12:56 pm

Gorane gde se ovo ugrađuje, ja ovo prvi put vidim?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Goga_EG taj Pon Nov 23, 2015 4:31 pm

[You must be registered and logged in to see this link.]

Mnogo dobra stvar za vozilo, turbinu pogotovo, kod nas je 3xskuplja nego na aliexpresu. Ima ih raznih, ali mislim da je ova sasvim dovoljna. Spas za turbinu.............
avatar
Goga_EG

Broj poruka : 1512
Datum upisa : 07.08.2013
Godina : 41
Vozilo: : Peugeot 206 2.0 HDI

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Жиле taj Pon Nov 23, 2015 4:54 pm

Ovo je dobro ko je nervozan sa gasom!
Pa to bi trebalo da ugrađuju u nove mtore , ako već nisu do sada, a trebali su.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od mishja taj Pon Nov 23, 2015 5:39 pm

noviji motori to imaju ima i tvoj, mislim da je kod hdi 90 konja na vakum
avatar
mishja

Broj poruka : 3335
Datum upisa : 17.11.2013
Godina : 39
Vozilo: : skoda fabija 1.9sdi

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Жиле taj Pon Nov 23, 2015 9:21 pm

mishja ::noviji motori to imaju ima i tvoj,  mislim da je kod hdi 90 konja na vakum
Ne razumem te baš.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Tanatos taj Pon Nov 23, 2015 9:49 pm

Ah,blow off

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
[You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
Tanatos

Broj poruka : 1248
Datum upisa : 03.01.2014
Godina : 27
Vozilo: : Citroën C8 2.0 16v

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Жиле taj Pon Nov 23, 2015 10:20 pm

Ne mogu da pregledam snimak, spor mi internet.
Nikakav ventil nema sem rasteretnog na turbini (vakumskog ) , a njega pokreće el. ventil. Tako je kod mene , ovakav [You must be registered and logged in to see this image.]
Imama rasteretni na kome se nalazi elektronski deo (upravljački) senzor, ima na Pežou 307 sw ovakav [You must be registered and logged in to see this image.] Onj ventil što je Goran postavio nema nigde fabrički ugrađen, a Miloš kaže da ima. Voleo bih da mi neko objasni gde se nalazi taj ventil?!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od mishja taj Uto Nov 24, 2015 8:56 am

po funkciji isti ventil imas i sam na autu to znas, a po izgledu nema niko
avatar
mishja

Broj poruka : 3335
Datum upisa : 17.11.2013
Godina : 39
Vozilo: : skoda fabija 1.9sdi

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Жиле taj Uto Nov 24, 2015 9:55 am

Goran je rekao da se to dodatno ugrađuje od turbine do usisa, bar tako piše kada otvoriš link.
Zato sam ja tebe pitao, kako da ja imam takav rasteretni ventil ugrađena ( kada je  već ugrađen na turbini).

Što bih se onda ugrađivao, ako ima na turbini, a ima?

Evo ovako piše: Ugradjuje se između turbokompresora i klapne na usisnoj grani. Kod većine serijskih automobila višak pritiska koji se oslobađa preko Blow off ventila vraća se u usisnu istalaciju ispred turbokompresora, dok se kod performans motora višak pritiska oslobađa u atmosferu. Tom prilikom se javlja i karakterističan zvuk, omiljen kod većine vozača.

To nije isto!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od mishja taj Uto Nov 24, 2015 10:10 am

je mislim da je to onaj ventil za zajebanciju, da sisti ko sportske masine, a isto tako mislim i da je visak delova koji ce se pokvariti kad tad, i onda ce stalno da pusta vazduh, znaci sranje. to je moje misljenje
avatar
mishja

Broj poruka : 3335
Datum upisa : 17.11.2013
Godina : 39
Vozilo: : skoda fabija 1.9sdi

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od mishja taj Uto Nov 24, 2015 10:13 am

Mrčela ::Goran je rekao da se to dodatno ugrađuje od turbine do usisa, bar tako piše kada otvoriš link.
Zato sam ja tebe pitao, kako da ja imam takav rasteretni ventil ugrađena ( kada je  već ugrađen na turbini).

Što bih se onda ugrađivao, ako ima na turbini, a ima?

Evo ovako piše: Ugradjuje se između turbokompresora i klapne na usisnoj grani. Kod većine serijskih automobila višak pritiska koji se oslobađa preko Blow off ventila vraća se u usisnu istalaciju ispred turbokompresora, dok se kod performans motora višak pritiska oslobađa u atmosferu. Tom prilikom se javlja i karakterističan zvuk, omiljen kod većine vozača.

To nije isto!

kako nije isto, visak vazduha ide na fabricki ventil,ono sto se vrati u usis tu i treba da ide, sve lepo pise, citaj Zile izmedju redova, ovo je prodavanje magle
lepo pise da je za motore visokih performansi koji se ganjaju na trkama i tamo je sa razlogom, ako ti mislis da ti treba ti kupi


Poslednji izmenio mishja dana Uto Nov 24, 2015 10:15 am, izmenjeno ukupno 1 puta
avatar
mishja

Broj poruka : 3335
Datum upisa : 17.11.2013
Godina : 39
Vozilo: : skoda fabija 1.9sdi

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Жиле taj Uto Nov 24, 2015 10:14 am

Za cev sam čuo,  i ugrađuju na auspuh kako bi imitirao zviždanje turbine, a ovo se mora ugraditi od turbine do interkulera ili od interkulera do usisne grane.
Meni ovo nije jasno,a ko sam i da mi bude!

Znam da je prodavanje magle!


Poslednji izmenio Mrčela dana Uto Nov 24, 2015 11:01 am, izmenjeno ukupno 1 puta

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od mishja taj Uto Nov 24, 2015 10:18 am

postavio je Tanatos klip  kakav  zvuk proizvodi taj ventil
a to sto pricas za imitaciju turbine to je nesto drugo
avatar
mishja

Broj poruka : 3335
Datum upisa : 17.11.2013
Godina : 39
Vozilo: : skoda fabija 1.9sdi

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Жиле taj Uto Nov 24, 2015 10:27 am

Ma znam da je drugo ide na auspuh i nije ventil nego kao neka "svirala" .
Meni je čudno bilo kada je Goran predložio čoveku da to ugradi da bi sačuvao turbinu, pa mi tu nije jasno zašto.
Ovde nevozi niko Ford Mustang.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Жиле taj Uto Nov 24, 2015 10:42 am

Turbina od motora koji ima 90 ks [You must be registered and logged in to see this image.]
Pitam se , šta će i na ovom motoru taj ventil.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od shix taj Uto Nov 24, 2015 11:08 am

mishja ::je mislim da je to onaj ventil za zajebanciju, da sisti ko sportske masine, a isto tako mislim i da je visak delova koji ce se pokvariti kad tad, i onda ce stalno da pusta vazduh, znaci sranje. to je moje misljenje

avatar
shix

Broj poruka : 2420
Datum upisa : 03.08.2012
Godina : 42
Vozilo: : Focus 1.6 16v

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Goga_EG taj Uto Nov 24, 2015 11:31 am

treba razlikovati blow off ventil od bypass ventila....

-Blow off u standardnoj fabrickoj kombinaciji sa AFM ili MAF senzorom je losa stvar i prakticno vara ECU u vezi sa izmerenom kolicinom usisanog vazduha te ECU dodatno zaliva gorivom motor. Ovo se sve dodatno pojacava sto je veci nadpritisak u sistemu - vise vazduha koji je bespotrebno izmeren i izbacen napolje.
U kombinaciji sa map senzorom je ok jer map meri trenutni apsolutni pritisak u usisnoj grani i samim tim ECU momentalno odredjuje koliko goriva je potrebno. I pored toga, za standardne (fabricke) nadpritiske je suvisan i bolje je imati bypass ventil (ista stvar koja za razliku od BOV-a, visak pritiska vraca u granu ispred kompresorskog dela) ali ljudi vole da sikce...

-To je sekundarna misija i posledice jesu ali su male. Primarna misija je da spreči "naduvavanje" turbine kad se pusti gas. Kod punog gasa sve ide u jednom pravcu, prema motoru, kad se naglo zatvori leptir onda nastaje problem, vazduh koji je krenuo naleti na zid i vraća se nazad i stvara se prevelik pritisak u tom delu koji zaustavlja turbinu, "koči je", što predstavlja problem kad se odmah zatim dodaje ponovo gasa a turbini treba dva dana da se zaleti.
To važi za merene i nemerene količine vazduha, što se tiče turbine naravno. Prednost onog što en pušta u atmosferu je da se ne gubi pritisak u tom delu pa kod naglog ponovnog dodavanja gasa turbina ima obrtaje jer je iskorišćeno strujanje vazduha koje bi otišlo u atmosferu sa onim "Pššššt" posluži da održi obrtaje turbine i bude odmah spremna za nove radne pobede

-!!!!!!!!!!!!! na dizel se može ugradit samo električni blow,znači čisto iz zafrkancije!!
dizel nema zaklopku(leptir) na usisnoj grani pa time i nema opterečenja turbine prilikom naglog otpuštanja gasa!
rasteretni,ilti dump valve postoji u varijanti jednoklipnih i dvoklipnih!
jednoklipni se koristi kod motora koji ne poseduju merač protoka zraka
pa samim time nije toliko bitno koliko če zraka ispustit u atmosferu.
-dvoklipni se koriste kod motora sa meračem protoka zraka.
znači,koliko klip ispusti zraka van toliko mora vratit nazad u usis
jer bi u protivnom falila ta količina pre izmerenog zraka
a samim tim bi i ecu "složio"krivu smesu.
kod ugradnje dvoklipnog ventila pametno je "zablokirat" serijski recirkulirajući ventil!!

avatar
Goga_EG

Broj poruka : 1512
Datum upisa : 07.08.2013
Godina : 41
Vozilo: : Peugeot 206 2.0 HDI

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Жиле taj Uto Nov 24, 2015 11:53 am

E sada je jasno ko dan!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Goga_EG taj Uto Nov 24, 2015 1:12 pm

avatar
Goga_EG

Broj poruka : 1512
Datum upisa : 07.08.2013
Godina : 41
Vozilo: : Peugeot 206 2.0 HDI

Nazad na vrh Ići dole

Re: c5 2001 2.0 hdi turbina

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Strana 1 od 2 1, 2  Sledeći

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu