Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Renault Megane Grandtour

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Renault Megane Grandtour

Počalji od Petar023 taj Sre Dec 21, 2011 1:20 am

Druga generacija modela Renault Megane pobrala je ovacije onih koji cene originalnost i stil. Treća generacija modela Megane stilski je nešto manje prepoznatljiva, ali zato je praktičnija i funkcionalnija. Potpuno novi model niže srednje klase, svojom funkcionalnošću, kvalitetom, atraktivnim izgledom i prihvatljivom cenom, ubedljivo osvaja kupce u Srbiji...

Već na prvi pogled uočavamo da Megane nije dizajnersko remek delo, ali u karavan verziji izgleda veoma kompaktno i uverljivo. Dizajneri su ispred sebe imali jasno definisan cilj: današnje tržište zahteva veliki unutrašnji prostor uz kompaktne dimenzije karoserije i dobre vozne osobine, uz nisku potrošnju goriva. Nova generacija modela Megane porasla je u svim smerovima, i prvi utisak je pozitivan. Novi model, čak i u karavanskoj verziji, u najmanju ruku je zanimljiv i uverljiv automobil. Visoki bokovi i debele kvake, već u startu sugerišu na sigurnost, a izdužena bočna linija sa jakim zadnjim bokovima, naglašava eleganciju. Svi ostali detalji samo zaokružuju priču o zanimljivom i snažnom izgledu. Zadnji deo nije samo produžena "zadnjica" hatchback-a, već je specifično dizajniran kako bi odgovarao jednakim, elegantnim i protočnim linijama neke limuzine.



Renalt Megane karavan oslanja se na bazni hatchback model Megane treće generacije. Grandtour je produžen sa 429,5 na 456 centimetara, a visina je, zbog krovnih nosača, povećana sa 147 na 151 centimetar. Širina je ostala ista kao kod hatchback modela i iznosi 181 centimetar. Dokaz da zadnji deo nije samo "produžetak", jeste i činjenica da je međuosovinsko rastojanje povećano sa 264 na 270 centimetara.

Enterijer je veliko iznenađenje. Kvalitet materijala kokpita podseća na ono što smo videli u premium modelima nemačkih marki. Na dodir sve deluje besprekorno kompaktno, a odstupanja kod plastičnih sklopova skoro da ne postoje. Isto se odnosi i na funkcionalnost - sve je ergonomski raspoređeno i nalazi se upravo tamo gde većina vozača i očekuje. Ako nešto moramo zameriti, onda su to premali dugmići za kontrolu radio i klima uređaja. Sedišta su dizajnirana tako da pružaju odličan bočni oslonac telu, čak i u agresivnoj vožnji. Ono što je veoma važno za ovu kategoriju, prednja sedišta pružaju dovoljno prostora za odrasle putnike i vožnju čine izuzetno konfornom, a tokom svakodnevne "eksploatacije", primetili smo da su mekša od onih u nemačkim konkurentima.



Prostor u zadnjem delu automobila je na nivou konkurencije u srednjoj nižoj klasi. Kao što smo istakli, automobil je produžen sa 429,5 na 456 centimetara, što je rezultiralo povećanjem međuosovinskog razmaka, a najveću korist imao je upravo zadnji deo automobila. Zadnja sedišta su postala komfornija, dobijen je veći prostor i za kolena putnika, a zapremina prtljažnika povećana je sa 405 na 491 litar, u osnovnoj konfiguraciji. Širina enterijera (u visini laktova 1.470 mm napred, a 1.450 mm pozadi) odgovara potrebama ljudi koji kupuju automobil ove kategorije. Prtljažniku možemo dati atribut idealnog. Polukruto rešenje zadnje osovine, omogućilo je dobro iskorišćenje prostora. Kada smo otvorili vrata, iznenadila nas je površina prtljažnika dužine 850, a širine 1.100 mm! Visina od tla iznosi pola metra, a osnovna zapremina prtljažnika iznosi 491 litar, a u skladu sa individualnim potrebama može se povećati za 33 litra, zahvaljujući "kutiji" ispod poda prtljažnika. Kada se sedišta obore, dužina utovarnog dela raste na zavidnih 1.580 milimetara, a zapremina na 1.560 litara. Ukoliko i to ne zadovoljava potrebe vlasnika, Renault je ponudio odlično rešenje: naslon za glavu prednjeg suvozača potrebno je sklopiti (standardno od nivoa opreme Expression), i oboriti i prednje sedište. Tada je u automobil moguće smestiti predmet dužine 2,7 metara! Pristupačnost prtljažnika, takođe je za desetku. Prag se nalazi na visini od 560 mm, što je niže od verzije hatchback.

Motor 1.4 TCe 130 je veliki korak Renaulta u oblasti "downsizinga" benzinskih motora. Agregat je naslednik manjeg 1.2 TCe motora, koji je predstavljen u Renault Cliu.Maksimalna snaga iznosi 130 KS, pri 5.500 o/min, a maksimalni obrtni moment od 190 Nm dostupan je pri 2.250 o/min. Parametri motora mogu se uporediti sa parametrima dvolitarskog atmosferskog motora. Motor se konstrukcijski bazira na atmosferskom 4-cilindričnom Nissan motoru, i opremljen je jednim turbopunjačem. Za pogon koristi 95-oktanski benzin, koji u kombinovanom ciklusu vožnje troši oko 6,5 L/100 km, što je za 0,2 L manje od potrošnje osnovnog benzinskog 1.6 16V od 74 kW. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 9,9 (9,6 hatchback) sekundi, a maksimalna brzina iznosi 200 km/h. Ono što potvrđuje dobre performanse motora jeste činjenica da je maksimalni Obrtni moment dostupan sve do 3.750 o/min. Agregat zadovoljava Euro 5 ekološku normu.

Renault Megane treće generacije je jedan od najkomfornijih automobila niže srednje klase. Prelasci preko neravnina, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, postali su prijatniji, a Megane-u ne smetaju ni mnogobrojne rupe na našim putevima. Uostalom, to od jednog Francuza i očekujemo. O ponašanju u vožnji, najviše nam je rekao Petrović: "Iako polukruta zadnja osovina ne obećava puno u teoriji, rezultat u praksi je daleko bolji. Megane Grandtour vozaču može priuštiti puno užitka u vožnji, jer je oslanjanje tvrđe trimovano, a upravljanje je direktnije. U Renaultu su napravili odličan kompromis između udobnosti i dobrog "ležanja". Kontakt sa podlogom je neposredniji nego kod prethodnika, a naginjanje u krivinama je minimalizovano. Iako ovo nije sportski automobil, Megane Grandtour ima puno aduta za temperamentnu vožnju. Ali, ne treba preterivati, jer karavan ima i nešto duži "rep", koji u graničnim situacijama može "zaplivati".

Renault Megane Grandtour je atraktivan, moderno dizajniran automobil, koji nudi veliki prtljažnik, varijabilan enterijer, kvalitetne materijale, tih motor i agilno oslanjanje koje nudi dobar kompromis između voznih osobina i komfora. Kada se svemu doda i tradicionalna Renault-ova visoka sigurnost i niska cena, zaokružuje se utisak kompletnog, prijatnog i dinamičnog porodičnog automobila. Mišljenja smo da je ovaj automobil odličan izbor za flote firmi, ali i porodične ljude, koji prelaze veliki broj kilometara. Test automobil bio je opremljen Dynamique paketom opreme, koji podrazumeva sve ono, pa i više nego što je potrebno prosečnom vozaču. Tu je i Carminat TomTom navigacioni sistem, koji značajno olakšava vožnju na nepoznatim destinacijama, a ne nedostaje ni dvozonski klima uređaj i svi potrebni bezbednosni sistemi.

Osnovni Renault Megane Grandtour, opremljen benzinskim 1.6-litarskim agregatom, sa 110 KS dostupan je za 13.590 Eura, što je dobra pristojna cena za više nego dobar automobil. Za model kao što je bio test primerak, Renault Megane Grandtour 1.4 TCe Dynamique, treba izdvojiti nešto više od 17.000 Eura, što je za ono što pruža, sasvim opravdana cena.

Izvor: automagazin.rs
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1447
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu