Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Peugeot 308

Ići dole

Peugeot 308

Počalji od Petar023 taj Pet Dec 23, 2011 2:46 am

Restilizovani Peugeot 308 nedavno je postao još avangaradniji, štedljiviji i "zeleniji" zahvaljujući start–stop sistemu, pa je prosečna potrošnja na prilično napornom testu iznosila samo 5,5 litara evro dizela, što znači da je ovaj francuski automobil najštedljiviji u klasi. Ako se u obzir uzmu i vrhunska finalna obrada, kvalitetni materijali koji pripadaju premijum segmentu, najmoćniji farovi u klasi, kratki zaustavni putevi postignuti zahvaljujući AFU sistemu hitnog kočenja i udobno oslanjanje, 308-ica je bez sumnje veoma konkurentan kompakt. Ford i Mazda su za svoje modele Focus i 3 upravo od Peugeota kupili izvrsni 1.6 HDI agregat, koji je ubedljivo najbolji deo ovog automobila. Karoserija je konstruisana da izdrži čak i ozbiljne kolizije uz pomoć sistema trostruke raspodele sila napred. Upotreba visokokvalitetnih čelika i višeslojnih pojačanja na specifičnim mestima omogućila je 308-ici da osvoji maksimalnih pet zvezdica na EuroNCAP kreš testu. Bezbednost, komfor i originalan, dopadljiv dizajn upravo je ono što porodični kupci najviše cene. Dobro je da je tako, jer Peugeot sa modelom 308 cilja upravo na takve vozače.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović

[You must be registered and logged in to see this image.]

Kupci u Evropi sve češće biraju automobile srcem, pa dobar dizajn lako prodaje automobil. Zbog toga je Peugeot zadovoljan prodajom svog modela 308, koji osvaja već na prvi pogled. Peugeot se potrudio da kupcima ponudi i bogatu i komletnu opremu, koja je u testiranom paketu Active serijski sadržavala i ESP, LED dnevna svetla, alu felne od 16 cola, automatski klima uređaj, automatsko aktiviranje svetala i brisača, moćan audio sistem sa kontrolama na kožom opšivenom upravljuču, ali i sve ono što se u C segmentu podrazumeva kao serijska oprema.

Izvrstan motor koji se besprekorno ponaša

Turbo dizelaš 1.6 e-HDI je, sa prosečnom potrošnjom od 5,5 litara goriva, osetno manji potrošač od benzinca, koji u realnim uslovima vožnje u proseku troši oko 8,0 litara. Iako ima relativno malu radnu zapreminu, zahvaljujući Common Rail direktnom ubrizgavanju goriva i turbo punjaču promenljive geometrije, Peugeotov dizelaš nudi obrtni moment od 270 Nm, i to pri samo 1.750 o./min. radilice. Mogućnosti motora su idealno usklađene sa preciznim šestostepenim menjačem nešto dužih hodova, na koje su se vlasnici Peugeota odavno već navikli.

Progresivni servo upravljač je izuzetno lagan pri dosadnom manevrisanju, ali kada na autoputu dostignete brzinu "sa one strane zakona", upravljač postaje mnogo direktniji i čvršći i vozaču prenosi sasvim dovoljno informacija o onome što se dešava pod točkovima. Dakle, nije više "izveštačen" kao na modelu 307. Motor oduševljava svojim ravnomernim razvojem snage, a veliki obrtni moment dobro pokriva nedostatak snage.

U gradu se 308-ica ne snalazi tako dobro zbog ogromnog prečnika okretanja od 12,0 metara, po čemu je najgori u klas – Aurisu i Leonu treba 10,9 metara, Golfu 10,5, a BMW-u serije 1 samo 10,5 metara. Preglednost pri vožnji unazad takođe je veoma loša.

Prava šteta što veliki C stub kvari preglednost, ali elegancija se mora platiti. Žene vozače će zato obradovati mekane komande i odličan raspored papučica, na koje nije potrebno nikakvo privikavanje. Muškarcima će biti malo teže, jer se čini da je ergonomija 308-ice osmišljena za osobe visoke između 160 i 170 centimera. Iako volan ima dovoljno velike hodove za podešavanje po visini i dubini, i uprkos činjenici da se sedište podešava po visini, sa svojih 184 centimetara nisam uspeo da pronađem koliko-toliko prihvatljivu poziciju za volanom. Imao sam utisak da sedim za volanom nekog japanskog automobila. S druge strane, veoma je lako navići se na praktičan i pregledan kokpit, u kome sve obiluje kvaitetnim materijalima.

Na zadnjem sedištu Peugeot ima manje mesta za kolena nego kod konkurencije, a utisak donekle kvari krov koji se relativno naglo spušta, mada ga zapravo nećete dodirivati glavom ukoliko ste niži od 195 cm, što se može primeniti na značajan procenat stanovništva.

Peugeot daleko više impresionira kada ga poterate autoputem, a štoperica potvrđuje da se radi o prilično brzom automobilu. Peugeot 308 1.6 e-HDI do brzine od 100 km/h stigne za 11 sekundi, a ukoliko tvrdoglavo držite nogu na gasu, shvatićete da "lav" može kazaljkom brzinomera da dodirne magičnu oznaku od 200 km/h, pri čemu ostaje dovoljno miran i bezbedan za dugotrajnu vožnju ovom brzinom. U odnosu na Peugeot 307, napredak je ogroman, a razlika nije samo u temeljnijem ogibljenju, koje pruža bolji prenos snage na podlogu, već i kada je zvučna izolacija u pitanju.

Ovaj automobil ima i najkraći zaustavni put u klasi. Pri brzini od 100 km/h, Peugeot se maksimalno natovaren zaustavlja za 38,0 m, što je za metar efikasnije od proseka klase. Što se fadinga tiče, on je jako slabo izražen. Uz prilično mekano, ali i dobro izolovano oslanjanje, 308-ica je izuzetno ugodno prevozno sredstvo koja veoma malo zamara putnike, a još manje vozača. Šteta je samo što nedostaje lumbalno podešavanje vozačevog sedišta, odnosno njega možete dobiti samo sa preskupim paketom opreme Allure. Nakon četvoročasovne vožnje iz automobila ćete izaći prilično sveži, i mada opšti utisak udobnosti nije lako potvrditi ciframa, jednostavno je izmeriti buku od samo 71 dB pri brzini od 130 km/h, koja predočava da ovaj Peugeot spada među tiše modele u klasi, odnosno da je tiši za celih 10% od nemačke konkurencije: Golfa, Astre i Focusa.


Jedan od najvažnijih faktora pri odabiru automobila možda je upravo dobra usklađenost mašine sa potrebama prosečnog vozača, što ponekad pogrešno nazivamo "dušom" automobila. Ukoliko sa nostalgijom tugujete za vremenima kada su automobili imali "dušu", bićete ugodno iznenađeni koliko su uspešno Peugeotovi inženjeri sofisticiranu tehniku prilagodili svim čulima.

Pored prepotentnog dizajna koji privlači i previše pažnje, ovaj auto nudi prosečno prostrani putnički prostor za "golf" klasu, sa osrednjom ergonomijom. Gepek je pristojne veličine, motor je tih i jako štedljiv, zvučna izolacija je odlična. Očekivala sam od Peugeota udobnija sedišta, ali ona su tek prosečna i nedovoljno dobro drže telo u krivinama.

Funkcionalnost automobila nije na najvišem nivou – problem je odložiti piće i koristiti naslon za ruku. Kvalitet CD plejera je više nego upitan, jer posle tri sata rada počne da "štuca", a potrebno mu je i više od jednog sata da se "pribere". To kod jednog modernog automobila namenjenog razmaženim vozačima ne bi trebalo da se dešava, posebno kod modela koji je tako dinamičan, upravljiv, okretan i brz. Volela bih da mogu da doplatim za garanciju od pet godina, kao kod njihovog ljutog rivala Renaulta, ili da sedam godina ne razmišljam o kvarovima, kao kod korejskog Hyundaija. Peugeotovi automobili u Srbiji imaju izuzetno dobar imidž, pa da je dalja preprodaja 308-ica brza i bezbolna – srpski vozači mahom žele da maksimalno privuku pažnju svojom automobilom, a Peugeot je u tome izuzetno dobar.

Peugeot 308 je za dve klase bolji automobil od prevaziđene 307-ice, pa će za volanom francuskog kompakta biti zadovoljni i vlasnici Peugeota 407. Pored onih koji automobil biraju zbog dizajna, Peugeot 308 će kupovati i oni koji će zbog najudobnijeg oslanjanja u klasi i veoma štedljivog motora zažmuriti na sitne nedorečenosti "premijum" automobila po narodnoj ceni. Ljubitelji noćne vožnje će pogrešiti ako ne kupe 308-icu, jer niko u ovoj cenovnoj kategoriji ne nudi bolji, jači i širi svelosni snop – čak ni BMW serije 1, koji je osetno skuplji. Ogibljenje je udobnije i mekše nego kod Mercedesa A klase, koja je takođe osetno skuplja, a poklonici nemačke auto industrije neće moći da veruju da za 13.000€ mogu da kupe automobil koji "ume da pliva" po putevima Srbije, bez da vam se ispomeraju bubrezi. U Evropi su putevi mnogo bolji nego u Srbiji, pa tamo prednost 308-ice u odnosu na konkurenciju u ovom smislu nije tako izražena. Ako živite u Srbiji, vrednujte malo više prednosti francuskog automobila koji svako putovanje može da vam učini ugodnijim, bar dok ne uđemo u EU. Tesirani model košta 17.500 evra, ali možete kupiti 308 1.6 HDI i za osetno manje novca ako se opredelite za malo skromniju opremu.

Cena: od 12.990€

DIMENZIJE
Dužina: 4.280 mm
Širina: 1.820 mm
Visina: 1.498 mm
Međuosovinski razmak: 2.610 mm
Prtljažnik: 348/1.201 l
Težina: od 1.330kg

MOTOR
Zapremina: 1.560 ccm
Snaga: 112 KS pri 3.600 o./min
Obrtni momenat: 270 Nm pri 1.750 o./min

PERFORMANSE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11,0 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,2 litara
Potrošnja na testu: 5,5 litara

Izvor: superauto.rs

[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 27
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Peugeot 308

Počalji od PEPI92 taj Pon Feb 13, 2012 9:53 pm

[You must be registered and logged in to see this link.][You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
PEPI92

Broj poruka : 66
Datum upisa : 24.12.2011
Godina : 25
Vozilo: : Renault Megane Sćenic 1.6 16v
Raspolozenje : :D

Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu