Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

egr problem laguna 2

Strana 1 od 2 1, 2  Sledeći

Ići dole

egr problem laguna 2

Počalji od dzevadh taj Sub Maj 19 2018, 17:29

Dobar dan ljudi i sve Vas pozdravljam.Zovem se Dzevad i imam lagunu 2 ,1.9 dci ,96 kw ,2007 god sa tiptronic al4 mjenjacom. Zamolio bih za pomoc i savjet kako rijesiti problem...Laguna je kod mene vec godinu i pol i zaista sam prezadovoljan,nisam imao nikakvih vecih kvarova i jos me nije ostavila na cesti...Imao sam problem sa dpf -om i uklonio sam ga fizicki i softverski i problemi rijeseni...Medjutim vec neko vrijeme je troma u startu,uzima mi dosta goriva na malom gasu,vec na cesti kada razvijem brzinu,potrosnja se smanji na nekih 6 l. prosjek i to je mislim dobro.Do 2300 rpm je troma,tek poslije osjetim da povuce,kao da turbina kasni...Skinuta i ociscena,mada nije ni bila prljava,na dijagnostici kaze da otvara na 2300 a rasterecuje na 3100 rpm,neznam da li su to njeni parametri...e sad ono sto me muci,izbacuje mi duze vrijeme gresku df209,senzor polozaja egr ventila,kratki spoj na masu ili prekinuti strujni krug,povremen.s vremena na vrijeme mi izbaci vucu,znaci ostane na nekih 1300 obrtaja i nece dalje iako stiscem gas i pusi crn dim,medjutim kroz par sekundi prokine i ide normalno i tako par dana pa opet...majstor kaze,zacepljen egr...skinuo ga,medjutim cist kao suza,malo tragova ulja ali ni praske u njemu nema,rasklapao elektronski dio,i tamo sve dobro i cisto...Spojio ga na auto onako skinutog i na leru on potpuno zatvoren,dodavanjem gasa pomalo se otvara klapna...e sad,on kaze da je to normalno kod benzinaca a kod dizela mora biti otvoren na leru i da se zatvara sa povecanjem gasa...kaze,nije crko ali mu nije jasno zasto radi kontra.prilikom kupovine auta,prijasnji vlasnik mi je rekao da je stavljen nov egr,sto se doduse i vidi ali je neko stavio univerzalni dzek na egr-u,dzek sa 6 izlaza a u samom egr-u ima 5 konektora,tako da mi jedna zica visi viska...da li moze biti to uzrok sto ne radi kako treba,mozda je neko prije pogresno spojio zice ili vec nesto...da li treba originalan dzek da bude.???Ja se zaista izvinjavam na preopsirnom postu i nadam se da ce neko razumiti sve i pomoci.hvala unaprijed i lijep pozdrav
avatar
dzevadh

Broj poruka : 24
Datum upisa : 10.02.2018
Godina : 36
Vozilo: : renault laguna 2 redizajn

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od kurjak taj Sub Maj 19 2018, 20:28

Što se tiče turbine, da ne komplikujemo, šta kaže u parametrima, očekivano vs stvarno.
Što se tiče EGRa, malo si me zatekao sa opisom.
Koliko ja znam (a daleko da sve znam i nadam se da će me neko ispraviti ako grešim. Teorija sada ne bi bila loša) računar samo otvara EGR, a opruga ga zatvara na tom motoru (i kod drugih motora). Imali smo slučaj da su kolege okrenuli polaritet na pumpi u rezervoaru pa je vrtela kontra. Ovo me asociralo na to, ali kao što rekoh ECU ga samo otvara kontrolom procenta ''ON time'' na kojoj god strani strujnog kola.
Ja znam kada ima 5 žica. 3 su od potenciometra i 2 za otvaranje ventila i isto bi trebalo da ima u parametrima 'očekivano i stvarno'.
Podaci o parametrim kada je greška memorisana??? Pre mislim da greška ima veze  sa instalacijom nego sa EGRom.
S druge strane teško da će auto da ide dobro na višim obrtajima kada je EGR otvoren. Zatvoren EGR na leru neće loše uticati na rad motora.
Zaključak je da to što nema snage na leru nema veze sa EGRom.
Zanimljivo je i kako je majstor testirao EGR. Ne znam da li može tako. Logično mi je da na taj način vazduh ulazi u granu gde ne treba i da računar dobija pogrešne informacije o masi vazduha. E sad stvarno ne znam za tu metodu.
Ako usput još nešto baguje, konfuzija je zagarantovana.
Posle ću malo da kopam po netu, EGR i sličan problem ovom tvom. Svakako je zanimljiv problem.
Sad idem da pijem rakiju.
avatar
kurjak

Broj poruka : 264
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od nemanja80 taj Sub Maj 19 2018, 20:56


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O kako bi petak bio lepsi da sutra nije subota radna ...
avatar
nemanja80

Broj poruka : 1206
Datum upisa : 17.06.2016
Godina : 37
Vozilo: : Peugeot 307 1.6 16v benzin

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od shix taj Ned Maj 20 2018, 08:32

dzevadh ::Dobar dan ljudi i sve Vas pozdravljam.Zovem se Dzevad i imam lagunu 2 ,1.9 dci ,96 kw ,2007 god sa tiptronic al4 mjenjacom. Zamolio bih za pomoc i savjet kako rijesiti problem...Laguna je kod mene vec godinu i pol i zaista sam prezadovoljan,nisam imao nikakvih vecih kvarova i jos me nije ostavila na cesti...Imao sam problem sa dpf -om i uklonio sam ga fizicki i softverski i problemi rijeseni...Medjutim vec neko vrijeme je troma u startu,uzima mi dosta goriva na malom gasu,vec na cesti kada razvijem brzinu,potrosnja se smanji na nekih 6 l. prosjek i to je mislim dobro.Do 2300 rpm je troma,tek poslije osjetim da povuce,kao da turbina kasni...Skinuta i ociscena,mada nije ni bila prljava,na dijagnostici kaze da otvara na 2300 a rasterecuje na 3100 rpm,neznam da li su to njeni parametri...e sad ono sto me muci,izbacuje mi duze vrijeme gresku df209,senzor polozaja egr ventila,kratki spoj na masu ili prekinuti strujni krug,povremen.s vremena na vrijeme mi izbaci vucu,znaci ostane na nekih 1300 obrtaja i nece dalje iako stiscem gas i pusi crn dim,medjutim kroz par sekundi prokine i ide normalno i tako par dana pa opet...majstor kaze,zacepljen egr...skinuo ga,medjutim cist kao suza,malo tragova ulja ali ni praske u njemu nema,rasklapao elektronski dio,i tamo sve dobro i cisto...Spojio ga na auto onako skinutog i na leru on potpuno zatvoren,dodavanjem gasa pomalo se otvara klapna...e sad,on kaze da je to normalno kod benzinaca a kod dizela mora biti otvoren na leru i da se zatvara sa povecanjem gasa...kaze,nije crko ali mu nije jasno zasto radi kontra.prilikom kupovine auta,prijasnji vlasnik mi je rekao da je stavljen nov egr,sto se doduse i vidi ali je neko stavio univerzalni dzek na egr-u,dzek sa 6 izlaza a u samom egr-u ima 5 konektora,tako da mi jedna zica visi viska...da li moze biti to uzrok sto ne radi kako treba,mozda je neko prije pogresno spojio zice ili vec nesto...da li treba originalan dzek da bude.???Ja se zaista izvinjavam na preopsirnom postu i nadam se da ce neko razumiti sve i pomoci.hvala unaprijed i lijep pozdrav

Msm da ti je najlakse da nadjes originalan dzek i probas sa njim, pa ako nije do toga da istrazujes dalje.
avatar
shix

Broj poruka : 2860
Datum upisa : 03.08.2012
Godina : 43
Vozilo: : Focus 1.6 16v

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od kurjak taj Ned Maj 20 2018, 10:00

5 žica dolazi na konektor sa 6 mesta. Taj konektor je prosta stvar, znači treba samo da poveže EGR i računar (sami provodnici u konektoru nemaju veze jedni s drugima). 5, ili 6 ulaza, nema veze dokle god su žice na svom mestu, e sad da li su. Hoću da kažem da nema veze na koja mesta u konektoru ulaze tih 5 žica ulaze dokle god su žice s obe strane uparene. Trebaće mu šema. Onda bi i mogao da mu kažem šta da izmeri.
EGR sa 5 žica. 3 su kao što sam već rekao za pot. a 2 za kontrolu ventila.
99% sam siguran da na DCIju zatvoren EGR u leru, sam po sebi nema veze sa njegovim problemom, e sad žice i kako komp reaguje na tu grešku...
Ogromna mogućnost je da je i taj zamenski EGR loš i u savršenom svetu ja bih ga zamenio za original (ali ne bih mogao da garantujem, a preskup je, tako da to odpada osim ako vlasnik prihvati rizik, ali opet bih ga savetovao da to ne radimo nego da se isključi).

Moja preporuka je, ili zatvaranje EGRa, ili ako nadje neki polovan pa da proba.
avatar
kurjak

Broj poruka : 264
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od pego307 taj Ned Maj 20 2018, 16:01

dzevadh ::,on kaze da je to normalno kod benzinaca a kod dizela mora biti otvoren na leru i da se zatvara sa povecanjem gasa...kaze,nije crko ali mu nije jasno zasto radi kontra.
Pozdrav i tebi.
AKo je tacno preneto, odmah savet da potrazis drugog majstora jer je ovo napisano besmislica po kojoj ne moze da radi nijedan SUS motor na leru sa kratkospojenim usisnim i izduvnim ventilima tj bez kompresije. A upravo to je opisano kao " EGR mora biti otvoren".

EGR sistem ne radi tako, i nije ni cudno da mu nije jasno.
Da budem jasan, EGR mora biti zatvoren na leru i pri paljenju motora, sve drugo je neispravno stanje.

Treba uraditi merenja i postaviti dijagnozu, osim citaca kodova upotrebiti i druge alate.
Crni dim je posledica nedostatka vazduha, zasto treba naci.
Takodje, kada je nedostatak vazduha nema ni oksidacije goriva a time ni motor ne moze da razvije efekat jt nema KS sto ti osecas subjektivno da slabo ide i ne vuce.

Na daljinu ne moze da se resi ali onaj ko se bude bavio mora da zna prvo kako rade sistemu na dizel motoru, meni se cini uz duzno postovanje da si ti naisao na nekog montera/ demontera delova kome je to pretezak zadatak.
Ne znam pravo stanje, prema opisanom u postu sam izneo misljenje, i svakako treba dobro proveriti o cemu se zaista radi i to merenjem bitnih parametara za sagorevanje tokom voznje.
avatar
pego307

Broj poruka : 122
Datum upisa : 13.04.2018
Godina : 52
Vozilo: : Peugoet307 T5

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od PUG207 taj Ned Maj 20 2018, 16:42

"Kod dizela je prilikom rada na minimumu potpuno otvoren i može da obezbedi i do 50 posto prisustva sagorelih gasova u komori za sagorevanje. Prilikom povećanja snage i obrtaja on se u potpunosti zatvara. Za promenu, kod benzinaca EGR ventil  je potpuno zatvoren na leru i polako se otvara sa povećanjem snage. Ipak, maksimalno učešće izduvnih gasova iznosi samo pet do deset procenata."

Izvinjavam se, to je je dzevadh-ov komentar pa sam pripisao tebi!

U stvari ovo je tvoj komentar:

"EGR sistem ne radi tako, i nije ni cudno da mu nije jasno.
Da budem jasan, EGR mora biti zatvoren na leru i pri paljenju motora, sve drugo je neispravno stanje."
avatar
PUG207

Broj poruka : 450
Datum upisa : 16.10.2017
Godina : 43
Vozilo: : Peugeot 207 1,6 HDi

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od PUG207 taj Ned Maj 20 2018, 16:51

Najčešći uzroci neispravnosti EGR ventila:

• učestale vožnje na kratkom relacijama
• previsoka nivo ulja u motoru
• pohabane vođice ventila
• neispravnost u sistemu odučka uljnog korita
• neispravan turbopunjač
• neredovna zamena ulja i filtera
• korišcćenje ulja neodgovarajućeg kvaliteta
• pohaban motor (klipno-cilindrični sklop)

Ako je povratni pritisak u izduvnom sistemu previsok, pri većim opterećenjima kod dizel motora EGR ventil se može sam otvoriti. Zbog toga će izgoreti membrana i ventil će se uništiti. Prepoznatljiv znak ove greške je promena boje na kućištu ventila (poplavi)
Mogući prigovori vozača:

• rad na praznom hodu nije pravilan
• podrhtavanje
• nedovoljna snaga
• izduvni gasovi ulaze u prostor motora
• motor se vraća na rad u slučaju nužde (safe mode)
avatar
PUG207

Broj poruka : 450
Datum upisa : 16.10.2017
Godina : 43
Vozilo: : Peugeot 207 1,6 HDi

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od Жиле taj Ned Maj 20 2018, 17:44

Ovako kažu za GER : Kod dizela je prilikom rada na minimumu potpuno otvoren i može da obezbedi i do 50 posto prisustva sagorelih gasova u komori za sagorevanje. Prilikom povećanja snage i obrtaja on se u potpunosti zatvara. Za promenu, kod benzinaca EGR je potpuno zatvoren na leru i polako se otvara sa povećanjem snage. Ipak, maksimalno učešće izduvnih gasova iznosi samo pet do deset procenata.

EGR ventil je podložan otkazu rada zbog začepljenja, pre svega usled taloženja čestica čađi. Ventil može da ostane potpuno otvoren, potpuno zatvoren, ili može da ima sporu reakciju. Ako je zaglavljen u otvorenom položaju, kod benzinaca će izazvati loš rad na leru, a kod dizela će izazvati smanjenje snage i crn dim iz auspuha. Ako je EGR ostao zatvoren, izazvaće preterano lupanje kod dizelaša i povećanu potrošnju goriva kod benzinaca.

Može i ovako: Kod modernih benzinskih i dizel motora EGR ventili se koriste za preciznu regulaciju sagorevanja smeše, kako bi se povećala ekonomičnost i smanjila količina azotnih-oksida i ugljo-vodonika.

EGR ventil služi da u smešu svežeg vazduha i goriva uvede manju, ili veću količinu izduvnih gasova, pomoću kojih se reguliše sagorevanje. Stvari su vrlo jednostavne. Prevelika količina kiseonika stvara topao plamen i brzo sagorevanje smeše. Kao reakcija na povećanje temperature u komori za sagorevanje dolazi do neželjene hemijske reakcije između kiseonika i azota iz usisanog vazduha, kojom prilikom se stvaraju otrovni azot-oksidi. Kao posledica toga, pored povećanog zagađenja životne sredine, usled iteracije sa azotom, samoj smeši u motoru ostaje manje kiseonika za sagorevanje goriva, čime se smanjuje snaga, povećava nivo ugljo-vodonika. Kada pregrejaloj smeši dodate odgovarajuću količinu sagorelih izduvnih gasova, koji ne sadrže kiseonik, dolazi do snižavanja temperature sagorevanja i dovođenja parametara rada motora u normalu. EGR ventil je podložan otkazu rada zbog začepljenja, pre svega usled taloženja čestica čađi. Ventil može da ostane potpuno otvoren, potpuno zatvoren, ili može da ima sporu reakciju. Ako je zaglavlje u otvorenom položaju, kod benzinaca će izazvati loš rad n leru, a kod dizela će izazvati smanjenje snage i crn dim iz auspuha. Ako je EGR ostao zatvoren, izazvaće preterano lupanje kod dizelaša i povećanu potrošnju goriva kod benzinaca. Kada EGR ventil otkaže, jedina prava popravka je zamena. Preporučujemo vam da uvek koristite zamenski deo visokog kvaliteta koji po specifikacijama u potpunosti odgovara fabričkim zahtevima. Jedan od najvećih i naboljih proizvođača zamenskih delova je firma Delfaj (Delphi). Njihova preporuka je da se prilikom zamene ventila detaljno provere i po potrebi očiste priključna creva i konektori.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 11007
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od PUG207 taj Ned Maj 20 2018, 18:18

Pa da , zato i mislim da je Pego pobrkao, majstor je u pravu, e sad sto njemu radi kontra, zaista nemam ideju!
avatar
PUG207

Broj poruka : 450
Datum upisa : 16.10.2017
Godina : 43
Vozilo: : Peugeot 207 1,6 HDi

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od kurjak taj Ned Maj 20 2018, 19:12

pego307 :: besmislica po kojoj ne moze da radi nijedan SUS motor na leru sa kratkospojenim usisnim i izduvnim ventilima tj bez kompresije. A upravo to je opisano kao " EGR mora biti otvoren".

EGR sistem ne radi tako, i nije ni cudno da mu nije jasno.
Da budem jasan, EGR mora biti zatvoren na leru i pri paljenju motora, sve drugo je neispravno stanje.

Pego bounce.... bounce.... bounce ....

EGR je kod dizela otvoren na leru! Ti ne moraš u to da veruješ, ali on će i dalje kod dizela raditi tako.
Kakve blage veze imaju ''kratkospojeni ventili'' sa EGRom. Gde si čuo taj izraz  

pego307 ::
Crni dim je posledica nedostatka vazduha, zasto treba naci.  
I šta on se sada polomi da nadje zašto nema dovoljno vazduha u motoru, a ono se ispostavi da nije problem vazduh nego višak nafte. Vazduha ako i nema dovoljno računar će pustiti goriva za to vazduha što ima i opet neće dimiti zbog vazduha.

pego307 :: meni se cini uz duzno postovanje da si ti naisao na nekog montera/ demontera delova kome je to pretezak zadatak.
Ne znam pravo stanje, prema opisanom u postu sam izneo misljenje, i svakako treba dobro proveriti o cemu se zaista radi i to merenjem bitnih parametara za sagorevanje tokom voznje.  
Evo ja predlažem da mu ti to sve dobro proveriš i adekvatno naplatiš osim ako ti već nisi zakazo ljudima dve nedelje u napred.

Jel možeš da mi kažeš gde si to pročitao, na primer da je EGR kod dizela zatvoren na leru, ili još bolje neki primer iz tvog ličnog iskustva

avatar
kurjak

Broj poruka : 264
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od Жиле taj Ned Maj 20 2018, 19:31

Majstor Kurjak je ovo objasnio i slažem se u podpunosti sa njim.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 11007
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od PUG207 taj Ned Maj 20 2018, 21:44

Dobro mozda je pobrkao benzinski i dizel EGR, sto nije tesko.
avatar
PUG207

Broj poruka : 450
Datum upisa : 16.10.2017
Godina : 43
Vozilo: : Peugeot 207 1,6 HDi

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od nemanja80 taj Ned Maj 20 2018, 23:15

kurjak ::
Kakve blage veze imaju ''kratkospojeni ventili'' sa EGRom. Gde si čuo taj izraz  

pego307 je car, danas negde procitah pominje covek i Bernulijevu jednacinu...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O kako bi petak bio lepsi da sutra nije subota radna ...
avatar
nemanja80

Broj poruka : 1206
Datum upisa : 17.06.2016
Godina : 37
Vozilo: : Peugeot 307 1.6 16v benzin

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od kurjak taj Pon Maj 21 2018, 06:15

Ma znam ja našta je on mislio, ali to i dalje nema nikakve veze sa EGRom. Izgleda nije bio na tom času kada se učio EGR

A ovo što kaže Pug i ja mislim da je to. Ne bi čovek ovoliko uporno tvrdio da mora biti zatvoren. Mada on kaže ''besmislica po kojoj ne moze da radi nijedan SUS motor na leru''

Pego, ja mislim da si ti hteo da studiraš književnost pa nisi upo, a bilo mesta na mašinskom...
Da radiš profesionalno mehaniku, ne bih nikada bio ovako sarkastičan (bar ne na forumu) koliko god da nisi u pravu. Opet bi ti rekao da nisi u pravu, ali ne na ovakav način... Ali pošto ne radiš, moram ovako  
avatar
kurjak

Broj poruka : 264
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od pego307 taj Uto Maj 22 2018, 00:00

Evo, recimo da je tako kako kazes. Zaglavi EGR u potpuno otvorenom polozaju i probaj tako da upalis motor.
Onda uradi kontra, potpuno zatvori EGR ili stavi plocicu i na isti nacin probaj da upalis motor.

U kom od ta 2 slucaja ce lako upalti motor i mirnije raditi na leru.
Cekam odgovor, a onda cu da ti ponudim odgovor na pitanje gde pise da EGR nije potpuno otvoren na leru a onda se postupno zatvara kako rastu obrtaji kako kaze taj neki majstor a i ti se evo slazes.

Gde si ti cuo da se neko trudi da drzi potpuno otvoren EGR na dizelu, ubise se ljudi da sto lakse zatvore i to trajno sto plocicom sto softverski. Svi propustili taj tvoj EGR cas, ha ha.
avatar
pego307

Broj poruka : 122
Datum upisa : 13.04.2018
Godina : 52
Vozilo: : Peugoet307 T5

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od dzevadh taj Uto Maj 22 2018, 06:15

Pozdrav ljudi.maĺo sam i ja sada zbunjen,otvoren ili zatvoren,e ko ce ga znati...moram se sloziti sa pego307 na ovoj konstataciji.sam sebi sam stavio plocicu,onu malu elipsastu i zatvorio egr,na leru i na malom gasu se ponasao posve normalno,nikakve razlike u vuci i radu motora,vec na visokim obrtajima mi je odmah upalio gresku check injection,skinuo plocicu,greska nestala...haj nekakvom logikom,da zaobidjemo bukvar.mozda kod dci motora na leru bude zatvoren jer nema velike emisije gasova,vec pri vecim obrtajima se otvara i vraca dio gasova u motor jer je samim ubrzanjima i emisija gasova veca pa ono sto motor pri opterecenju nemoze progutati,vraca kroz egr da ponovo sagori,mslm da mi je zato i upalio gresku na bordu...kazem mozda,ja sam bagerista a nikakav sam strucnjak za automobile,zato i jesam ovdje.opet,ako egr radi nepravilno zasto nema greske na bordu i na vecim obrtajima auto leti,nema dima...nekad kad ugasim auto,zatrese osjetno jace,a nekada posve lijepo i blago.jos nesto,mozda bitno.kada sam radio softver za dpf filter,da li je moguce da je on mogao nesto poremetiti oko egr-a i turbine...valda sam jos malo objasnio kako se auto ponasa i da ce vam biti lakse rastumaciti...
avatar
dzevadh

Broj poruka : 24
Datum upisa : 10.02.2018
Godina : 36
Vozilo: : renault laguna 2 redizajn

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od PUG207 taj Uto Maj 22 2018, 10:29

Dzevade, kad ljudi zatvaraju EGR ventil fizicki plocicom, racunar od automobila mora da se premapira, sto znaci da se EGR zatvori fizicki, a neko sa dijagnostikom taj EGR "blokira" i softverski!
Jedno bez drugog ne funkcionise.
Inace EGR kod dizela je otvoren na leru, a zatvoren pri vecem gasu ma sta Pego rekao!
Ja licno ne znam da li je EGR otvoren ili zatvoren kad je automobil ugasen, ali kad se upali mora da bude otvoren jer auto tada radi na leru.
Kurjak je majstor, pa ce ti on bolje i tacnije reci sta se radi kad se fizicki blokira EGR i koji se parametri menjaju na racunaru auta.





avatar
PUG207

Broj poruka : 450
Datum upisa : 16.10.2017
Godina : 43
Vozilo: : Peugeot 207 1,6 HDi

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od dzevadh taj Uto Maj 22 2018, 15:01

U redu,hvala i obraticu se kurjaku i pitati ga za savjet i kako i sta...uzdravlje
avatar
dzevadh

Broj poruka : 24
Datum upisa : 10.02.2018
Godina : 36
Vozilo: : renault laguna 2 redizajn

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od Жиле taj Uto Maj 22 2018, 15:18

dzevadh ::Pozdrav ljudi.maĺo sam i ja sada zbunjen,otvoren ili zatvoren,e ko ce ga znati...moram se sloziti sa pego307 na ovoj konstataciji.sam sebi sam stavio plocicu,onu malu elipsastu i zatvorio egr,na leru i na malom gasu se ponasao posve normalno,nikakve razlike u vuci i radu motora,vec na visokim obrtajima mi je odmah upalio gresku check injection,skinuo plocicu,greska nestala...haj nekakvom logikom,da zaobidjemo bukvar.mozda kod dci motora na leru bude zatvoren jer nema velike emisije gasova,vec pri vecim obrtajima se otvara i vraca dio gasova u motor jer je samim ubrzanjima i emisija gasova veca pa ono sto motor pri opterecenju nemoze progutati,vraca kroz egr  da ponovo sagori,mslm da mi je zato i upalio gresku na bordu...kazem mozda,ja sam bagerista a nikakav sam strucnjak za automobile,zato i jesam ovdje.opet,ako egr radi nepravilno zasto nema greske na bordu i na vecim obrtajima auto leti,nema dima...nekad kad ugasim auto,zatrese osjetno jace,a nekada posve lijepo i blago.jos nesto,mozda bitno.kada sam radio softver za dpf filter,da li je moguce da je on mogao nesto poremetiti oko egr-a i turbine...valda sam jos malo objasnio kako se auto ponasa i da ce vam biti lakse rastumaciti...
Koliko ja znam , kod većeni dizela ako začepiš fizički egr a softverski ne isključiš MORA DA UPALI GREŠKU . Kod mene je to P0402 preveliki protok (što znači da je egr ostao u zatvorenom položaju). Dok god je fizički zatovoren ,ili isključen, ne može da utiče na rada motora u smislu da slabo vuče , dimi, bučno radi i sl. .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 11007
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od kurjak taj Uto Maj 22 2018, 17:29

pego307 ::
Gde si ti cuo da se neko trudi da drzi potpuno otvoren EGR na dizelu, ubise se ljudi da sto lakse zatvore i to trajno sto plocicom sto softverski. Svi propustili taj tvoj EGR cas, ha ha.

Pego, Ti pročitaš negde nešto, sve pobrkaš i ubedjen si da si u pravu, ne trebaju ti dokazi uopšte.
EGR je naj obočniji ventil, znači otvara i zatvara rupu. Ja nigde nisam rekao da EGR treba da bude stalno otvoren. EGR je po potrebi otvoren, ili zatvoren. Tebi je logično da on na leru treba da je zatvoren i dalje te ne interesuje da li je to tako. To mora da bude tako bez obzira na činjenično stanje. I da vidiš na sto auta da je on na leru otvoren i dalje bi gurao svoju priču.
Ne možeš mene ubedjivati da si u pravu. Ako si ti u pravu onda sam ja bez zezanja lud načisto.
avatar
kurjak

Broj poruka : 264
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od kurjak taj Uto Maj 22 2018, 17:59

Dževdah,
komplikuje se previše. Dao sam ti savet da krenete od turbine, zašto ona ne puni kako treba. Auto ne vuče do nekih obrtaja i onda nastavi normalno. Ne znam zašto je majstor krenuo od EGRa, verovatno zbog dijagnostike. Ne držite se slepo dijagnostike. I sam kaže da turbina ne radi kako treba, ona je ta koja ga povuče na 2300 obrtaja, a ne EGR. Može i on biti uzrok, možda se on otvara kada ne treba i nema dovoljno gasova za turbinu... ali krenuti od očiglednog. Može još mnogo toga biti uzrok, mora se uhvatiti neki očigledan pravac.
Takodje instalacija do EGRa, pročitaj pisao sam i o tome.
Ja bih prvo video koji je ECU i tražio na netu taj kod df209, da vidim da li je povezan sa tim sistemom. Dosta bih vremena proveo na netu pa ako to ne uspe, pito bi kolege i kao zadnju opciju, krenuo bih da ispitujem jedno po jedno.
Tako kako je taj majstor krenuo da rešava, ne može tako. Tako može samo neko ko radi samo Renoa pa 70% problema reši iz iskustva, ili je već rešio takav problem. Možda čovek ima posla i neće da tri dana traži kvar.
avatar
kurjak

Broj poruka : 264
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od dzevadh taj Uto Maj 22 2018, 19:26

Prije svega hvala ti na strpljenju i odvojenom vremenu.narucio sam originalan dzek za egr jer mi je to najbezbolnije,nekih 20 eura i kao sto kazes moram od neceg krenuti...ako ne bude do toga,skidam turbinu,nadam se samo ciscenje i podesavanje parametara na masini u servisu,ali vidjecemo...vec sam razgovarao sa covjekom iz ovlastenog servisa i on mi je isto preporucio kao i ti,opet kaze ako ne bude do turbine,moguce da je poremeceno softverski kada je ubacivana mapa bez dpf-a ali da to moze rijesiti stelovanjem ventila turbine kada spoji na masinu.sledece sedmice stize dzek za egr pa se javim sa rezultatima,a vama svima jos jedanput hvala na vremenu i strpljenju i puno vas pozdravljam
avatar
dzevadh

Broj poruka : 24
Datum upisa : 10.02.2018
Godina : 36
Vozilo: : renault laguna 2 redizajn

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od Жиле taj Uto Maj 22 2018, 20:31

Negde sam pročitao, pre godinu ili dve, da baš tako podese egr da radi kako si opisao na samom početku.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 11007
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od kurjak taj Sre Maj 23 2018, 17:28

Javi molim te šta si uradio i pitaj ih za EGR zašto se tako ponaša!!!

Mislim da nema potrebe napamet skidati turbinu. Meni to liči na problem sa kontrolom, a ne prljava, ili raštelovana turbina. Pitanje je i da li si ga ti dobro razumeo...

U svakom slučaju traži da ti garantuju da će to što budu radili/menjali/papreno naplatili, rešiti problem, ili ćeš proći kao i 90% koji odu u ovlašćeni servis, kraći za par stoja a sa istim kvarom.

avatar
kurjak

Broj poruka : 264
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: egr problem laguna 2

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Strana 1 od 2 1, 2  Sledeći

Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu