Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Saveti

Strana 1 od 2 1, 2  Sledeći

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Saveti

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 26, 2011 2:48 am

Ne skidajte led vrelom vodom

Sa zimskim danima bliži se i neophodno čišćenje automobila od snega i leda. Vozačima koji svoj automobil drže na otvorenom najveći problem je zaleđena šoferšajbna.

Ne - polivanje vrućom vodom, da - grejanje vetrobrana ili struganje leda odgovarajućim metlicama, to je ukratko rešenje ove dileme.

Teško je poverovati, ali su zaista pojedini vozači skloni tome da se od leda na staklima svog ljubimca oproste polivanjem stakala vrelom vodom. Bez vređanja inteligencije, ali ovakav potez graniči se s neverovatnom glupošću. Štaviše, takva praksa može trajno uništiti staklo ili ga oštetiti u toj meri da mu se maksimalno skrati vek trajanja.

"Ogromna je razlika u temperaturi vode koju ljudi koriste i temperaturi vetrobranskog stakla u smrznutom stanju. Takav termički šok može prouzrokovati velika oštećenja. Staklo je vrlo tvrdo, ali i lomljivo, međutim, nije plastično, tako da nisu moguća brza nejednaka rastezanja", upozorava Goran Preradović, staklar u jednoj poznatoj prodavnici auto-stakala.

Kako čistiti led:

1. Metlicama za led
2. Grejati šoferšajbnu
3. Uključiti grejače ukoliko ih automobil ima u staklima
4. Nikako udarati i razbijati led
5. Nakon pranja automobil ostaviti u garaži da se osuši

Izvor: Blic Online
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 26, 2011 2:49 am

Ne dolivajte ulje u automobil

Zamena ulja na automobilu iako je veoma prosta stvar, mnogim vozačima dodatno izbija novac iz džepa pred nastupajuću zimu. Uz sve troškove za kupovinu zimskih guma, plaćanje vulkanizeru za njihovo nameštanje, zamenu antifriza, tu je i zamena ulja.

Redovna kontrola i zamena ulja na automobilu je jedna od najvažnijih stvari za održavanje ljubimca na četiri točka. Čuva motor od pregrejavanja, smanjuje habanje metalnih površina u motoru i na kraju produžava vek trajanja.

"Period menjanja ulja varira u zavisnosti od motora kao i od vrste ulja koje se koristi, ali okvirno ulje treba menjati na svakih 5.000-10.000 pređenih kilometara. Mnogi ga samo dolivaju, što nije dobro. Obavezno je, prilikom zamene ulja, zameniti i filter za ulje", kaže automenahičar Dušan Stojanović.

Odabir ulja je takođe važna stvar. Benzinski motori često koriste sintetička ili polusintetička ulja 10-40 ili 5-40, ali ukoliko ne znaju, vozačima je najbolje da savet potraže u servisima. Primera radi, u „opel astru“ benzinac 1.4 najčešće se sipa polusintetičko ulje 10-40, a postoji i ulje originalnog proizvođača koji pravi ulja samo za ovaj automobil, a koji će preporučiti u svakom ozbiljnom servisu.

Prvi korak je kupovina odgovarajućeg ulja i filtera. Preporučuje se da se ulje menja kada je motor hladan, dakle treba ugasiti automobil i sačekati bar pola sata, ali pritom ga postaviti na neki kanal ako ne na ravnu površinu na ulici. Kada se motor ohladio, treba leći ispod automobila sa prednje strane i obratiti pažnju na donji deo motora koji je najbliži zemlji.

"To je mesto gde se nalazi ulje. Na tom delu obično postoji nešto poput čepa, rupe ili slično, što treba otvoriti, uglavnom tako što ćete ga odviti. Pre nego što počnete da to odvijate, postavićete neku staru posudu ispod, u koju će ulje kasnije iscuriti", objašnjava Stojanović i dodaje da je sledeći korak skidanje filtera.

Ukoliko je filter mnogo stegnut, treba uzeti parče šmirgle kako bi se smanjilo trenje, uhvatiti filter tim parčetom i rukama odvijati. Kada je skinut filter, i kada je ulje skroz iscurilo u posudu, treba zatvoriti mesto na kome je ulje izlazilo, postaviti novi filter na mesto starog. Poslednji korak je da na vrhu motora, kada otvorite haubu, skinete poklopac koji se odvija. Na tom poklopcu u većini slučajeva nacrtana je ista slika kao i na instrumentalnoj tabli za ulje. Treba otvoriti taj poklopac i sipati novo ulje.

Izvor: Blic Online

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 26, 2011 2:50 am

Spremno u zimsku vožnju

Malo preventivnih priprema za zimu vozače mogu poštedeti mnogo muke, ali i povećati bezbednost na drumu, jer iako, prvi mrazevi još nisu stigli, nije na odmet obezbediti auto, kako hladnoća ne bi paralisala vozilo.

Pored nekih krupnih stavki kao što je montaža zimskih guma, tu su mnoge „sitnice“ poput sipanja antifriza, aditiva za dizel, nabavka glicerina, strugalice za led.

Najhladnije godišnje doba ne mora da predstavlja noćnu moru za vozača, pa čak ni srpskog, koji je manje-više praznih džepova. U prilog tome ide i ovogodišnja odluka ministra za infrastrukturu i energetiku Milutina Mrkonjića da ne moraju da se montiraju sve četiri zimske gume, već samo dve, odnosno letnje pneumatike sa šarom dubljom od četiri milimetra.

"Ne bih nikome preporučio da na točkove montira različite vrste pneumatika. To je opasno i po suvom, a posebno po klizavom putu", kaže Damir Okanović iz srpskog komiteta za bezbednost Srbije.

Sa njim se slaže i višestruki šampion Srbije u reliju, Dragan Simić.

"Auto je u takvoj situaciji totalno neupravljiv, opasan i bolje je da ne vozite, nego da se upustite u avanturu poput te."

Ipak, činjenica je da će većina srpskih vozača na drum sa dve zimske gume.

Pripreme za mrazeve ne iziskuju puno vremena, ali ukoliko se ne obave na vreme, problemi mogu biti veliki, smatra Simić.

"Da bi bez problema pokrenuli automobil na niskim temperaturama, potrebno je osigurati nekoliko uslova", objašnjava Simić. "Akumulator mora biti ispravan, pa je potrebno da ga prekontrolišete i dopunite ako je neophodno. Proverite i kablove ako je reč o benzincu i naravno svećice."

Akumulator

Prazan akumulator je moguće spojiti i na akumulator drugog automobila pomoću kablova. Dakle, ne bi bilo loše imati u prtljažniku i kablove za startovanje. Takođe, nečistoća je veliki neprijatelj sistema za napajanje gorivom, zbog čega je potrebno prekontrolisati filtere za gorivo. U dizel rezervoare treba sipati i aditive zbog izlučivanja parafina pri niskim temperaturama. To prvenstveno važi za agregate koje pokreće takozvani „D2“ dizel. Savremeniji će imati i manje problema jer evrodizel u sebi već ima određene aditive.

Kada su ulja u pitanju, ona ređa su bolja za zimske dane, jer se zbog hladnoće manje zgušnjavju i ne otežavaju pokretanje motora. Isti princip važi i za podmazivače za menjač. Ipak, posavetujte se sa svojim serviserom jer savremeni automobili ne trpe nikakve improvizacije. Najbitnija tečnost zimi je svakako ona u sistemu za hlađenje motora - antifriz. Treba znati da on sa vremenom gubi svojstva, te ga je obavezno menjati svake dve godine. Zato je bolje proveriti u kakvom je stanju i zameniti ga na vreme.

Stakla

I za pranje stakala nije dovoljna obična voda, već specijalna, otporna na smrzavanje.

"Ni za ovo ne bih preporučio neke alternativne metode, poput sipanja alkohola i slično. Takve uštede su male, a muke mogu da budu velike", nastavlja Simić. "Ukoliko nemate garažu vrlo verovatno ćete svakoga jutra morati da se zabavite skidanjem leda sa stakala, odleđivanjem brava i sličnim problemima. Ipak i za to postoji lek, specijalni sprej, a ako želite da uštedite onda se „naoružajte“ strugalicom za led, metlicom. Možete i da uveče stavite novine preko stakala, a brave i gume-zaptivke na vratima podmažete glicerinom.

Naravno, taj pribor treba da se ponese sa sobom, kako se ne bi dogodila situacija da su brave zamrznute, a oprema za odleđivanje u gepeku.

Još jedan bitan savet majstora je da se prekontroliše pritisak u gumama. Ukoliko vozači imaju oko 1,600 dinara „viška“ u džepu, mogu i da ih napune azotom. Naravno, ukoliko primarno ide putevima, gde su moguće snežne padavine, obavezni su i lanci.

"Ukoliko parkirate četvorotočkaš na snegu, nekoliko puta ga vozite napred-nazad bar za pola metra, kako biste ga ujutro lakše izvezli na ulicu", zaključuje Dragan Simić.

Izvor: Novosti Online

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 26, 2011 2:50 am

Opremite auto za vožnju po kiši

Pre nego što krenu na nešto duže putovanje, vozači treba da znaju da dolazi vreme padavina i da moraju biti spremni na sve, a prepuručuje se kupovina guma koje se dobro ponašaju na mokroj podlozi, kao i dobrih brisača, koji će raditi i po najvećem pljusku.

Međutim, važnije od svega je da vozač prilagodi brzinu kretanja uslovima na putu.

Gume za kišu služe da istisnu sloj vode, tj. da spreče akvaplaning, a ne da spreče klizanje zbog toga što je put mokar i klizav. To je ogromna razlika. Na mokroj i vodom prekrivenoj podlozi guma mora da, kroz kanale kojima je ispresecan protektor, ispumpa vodu.

Bez ovih kanala tanak sloj vode ostao bi između gume i podloge, što bi izazvalo gubitak prijanjanja (akvaplaning) i automatski slabiju kontrolu pravca. Na glatkom putu, na blagoj kiši i pri brzini od oko 95 km/h, guma ima zadatak da odvede veliku količinu vode koja se nalazi ispod kontaktne površine.

Koja guma to najbolje radi, nema preciznog odgovora, a vulkanizeri su saglasni da će svačije mišljenje biti subjektivno. Tako jedni tvrde da je najbolja Dunlop SP Sport 01, dok će drugi reći da je "mišelinka" neprevaziđena. Suština je da šare na gumi za kišu budu što dublje da bi kišna guma radila posao. Vulkanizeri, ipak, savetuju da se na vreme nabave zimske gume.

"Sve zimske gume su dobre, s malim nijansama i razlikama. U svakom slučaju, dobro ih je imati. One su uglavnom za blato i sneg, ali su dobre i za kišu. U sebi imaju siliku koja na niskim temperaturama umogućava da se guma lakše prilagodi asfalfu", kažu u Auto-kući „Tadić“.

Zašto da dajem 50 evra za brisače kad vrlo lako mogu da ostanem bez njih, misli veliki broj vozača, ali oni iskusniji znaju šta znači dobar brisač i neistrošena metlica kada počne da pljušti.

Najbolji brisači koji su se ikada pojavili kod nas jesu Champion i Bosch. Međutim, kako je to za nekoga preveliki izdatak, jeftinija varijanta je da se menjaju samo metlice, a na svim pumpama mogu da se kupe oni najjednostavniji brisači za oko 250 dinara.

Za vreme pljuskova, na putu je mnogo mešavine kišnice, prljavštine i ulja, što je sve preduslov za klizanje.

Sporija vožnja pomaže gumama da postignu bolje prijanjanje uz podlogu. Izbegavajte kočenje, a kad god je to moguće, usporavajte skidanjem noge sa papučice gasa i kočite motorom.

Klizanje se može dogoditi i najiskusnijim vozačima. Ako vam se to desi, nemojte jako pritiskati kočnicu. Ako imate ABS, nemojte kočiti isprekidano, već pritisnite jako kočnicu i ne pravite nagle pokrete volanom. Na mokrom putu je duži zaustavni put kočenja. Kontrolišite odstojanje i ne vozite suviše blizu vozila ispred vas. Sa istrošenom gumom rastojanje mora biti mnogo veće.

Kontrolišite dubinu šare da biste mogli da procenite koje rastojanje treba da držite. Iskusni vozači uvek će, nakon prolaska kroz baru, nekoliko puta pritisnuti kočnicu da bi je osušili.

Izvor: Blic

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 26, 2011 2:51 am

Zimske gume će vam sačuvati glavu

Kvalitetna priprema automobila za niske temperature, kišu, sneg i led podrazumeva, pored nanošenja antikorozivnog sredstva, i postavljanje zimskih guma, dok stručnjaci savetuju da se zbog bezbednosti deblji pneumatici postave na sva četiri točka.

U zavisnosti od vrste proizvođača i tipa vozila, cena jedne zimske gume kreće se između 4,000 i 8,000 dinara, a pojedina istraživanja su pokazala da su vlasnici vozila mahom spremni da izdvoje najviše 6,000 dinara za novi pneumatik.

Vožnja na letnjim pneumaticima u zimskim uslovima može biti i više nego rizična, bez obzira na to da li je kolovoz suv, upozoravaju u Komitetu za bezbednost saobraćaja.

"Letnje gume gube na kvalitetu kada se temperatura spusti ispod sedam stepeni Celzijusovih jer izgube elastičnost, stvrdnu se i postanu gotovo plastične. U tom slučaju uopšte ne prijanjaju za kolovoz, čak i kada nema snega ili leda na putu, što može biti vrlo rizično prilikom kočenja ili ulaska u krivinu pošto se automobil na takvim gumama ponaša slično kao na skijama", objašnjava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Ukoliko im to pravilnik dozvoli, verovatno će mnogi vozači i dalje za niske temperature koristiti po dve zimske i dve letnje gume. Međutim, stručnjaci ističu da takva odluka, takođe, može ugroziti bezbednost na kolovozu.

"Vlasnici vozila obično stavljaju zimske gume na pogonske točkove i tada se automobil ponaša kao kamion sa prikolicom. To znači da će, na primer, ako su mu zimski pneumatici samo na prednjim točkovima, zadnji deo zanositi u svakoj krivini i obrnuto. Zato je sa stanovišta bezbednosti jedino ispravno rešenje da se postave zimske gume na sva četiri točka", ističe Okanović.

Na osnovu istraživanja koje je sproveo sajt o polovnim vozilima, a u kojem je učestvovalo 10,620 posetilaca, došlo se do zaključka da vlasnici vozila prilikom kupovine guma vode računa gotovo podjednako i o kvalitetu i o ceni.

Tačno 60 odsto ispitanika spremno je da izdvoji u proseku između 4,000 i 6,000 dinara za jednu novu zimsku gumu. Markirana guma košta i do 8,000 dinara. U servisima ističu da se kupovina zimskih pneumatika svakako isplati.

"Kvalitetna guma sa šarom od četiri milimetara može trajati čak šest sezona. Zato se više isplati kupovati takve pneumatike, nego svake godine kupovati novu, a nekvalitetnu gumu. Izdržljivost gume zavisi pre svega od njenog kvaliteta, a zatim i od težine vozila, broja pređenih kilometara ili vrste kolovoza na kojem se koristi", kažu u servisu „Beoauto“ i dodaju da se po tradiciji najviše traže Tigar pneumatici zato što, kako kažu, imaju najpovoljniju cenu, a koliko-toliko su izdržljivi.

Izvor: Blic Online

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 26, 2011 2:52 am

Hemijsko pranje automobila - zaštitite vozilo pre nevremena

Dubinsko ili samo osnovno pranje automobila kao priprema pred nastupajuću zimu, kao i koja je najbolja zaštita od korozije, pitanja su koja muče vozače ped svaku zimsku sezonu.

Takozvano pranje "spolja i iznutra" može se priuštiti za 500 do 600 dinara. Ali dubinsko (hemijsko) pranje automobila je potpuno druga priča. Ono podrazumeva mnogo više od usisavanja unutrašnjosti vozila. Mašinama, praškovima i autokozmetikom ovakvim pranjem moguće je otkloniti fleke sa sedišta, tapacirunga, mebla... Vreme potrebno za ovakvo pranje je oko tri do četiri sata, a košta najmanje 3,000 dinara.

Nanošenje kompletne zaštite protiv rđe kod autolimara, u zavisnosti od veličine vozila, košta između 5,000 i 15,000 dinara, a u servisima za pranje i podmazivanje vozila upozoravaju vozače da iskoriste tople i suve dane kako bi zaštitna sredstva imala pravi efekat.

Automobili novije generacije, recimo od 2000. na ovamo, imaju pocinkovan lim i garanciju i do 12 godina (možda neki i više) da se neće pojaviti korozija na limariji, ako nije oštećena. Međutim, stručnjaci savetuju i da se na spoljašnjost novijih modela makar nanese vosak kao preventiva.

Za različite delove na vozilu postoje različita zaštitna sredstva koja doprinose njihovom nerđanju. Za podnu zaštitu koristi se antikorozivno sredstvo na bazi bitumena koje je crne, sive ili bele boje i uglavnom se nanosi običnom četkom, ali se preko njega pod ne može se farbati. Za sajtne, rubne i delove kod točkova najbolju zaštitu pružaju sredstva koja se sastoje od plastičnog PVC materijala dok se vosak koristi pre svega za unutrašnje delove vrata, ispod tapacirunga.

"Vrlo je važno da se sredstva na bazi PVC i voska nanesu pomoću specijalnog pištolja i kompresora u servisu kako bi se na pravi način zaštitom popunile sve rupe na vozilu".

Veruje se da je podna korozija prvi znak da je vozilo zrelo za otpad. Međutim, iskusni kažu da postoji rešenje i za najgore situacije kad se na četvorotočkašu uhvati dubinska rđa.

"Ako zaštitu probije rđa, onda se na tom delu automobil mora obrusiti brusnim kamenom ili čeličnom četkom. Onda se nanosi antikorozivno sredstvo i sačeka se pola sata kako bi ono “pojelo” rđu. Potom se taj deo vozila čisti šmirglom sve dok lim ne počne da se sjaji",

Izvor: Blic
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 26, 2011 9:19 am

Čisti filteri znače i štedljivu vožnju

Kako su filteri za ulje, gorivo i vazduh potrošni materijali, treba ih češće menjati kako ne bi oštetili vitalne delove motora četvorotočkaša. Zbog zaprljanih filtera vozilo često ne može da startuje, ili se samo zaustavi usred vožnje.

Prema rečima stručnjaka, filter za vazduh i te kako može da utiče na veću potrošnju goriva. Dok filter za ulje, ukoliko je zaprljan i ne menja se na vreme, utiče na brže starenje motora.

- Filter za vazduh može da veoma ozbiljno utiče na potrošnju goriva, zato ga treba menjati po tablici proizvođača vozila. Kad je proizvođač vozila propisao da ga treba menjati, tada i treba - kažu u AMSS.

Međutim, majstori iz auto-servisa ističu da za svaki slučaj filtere za vazduh, gorivo i ulje treba menjati na svakih 10.000 pređenih kilometara. Nakon ove pređene kilometraže posebno treba menjati bar filter za vazduh, jer su naši putevi puni prljavštine i prašine, pa se oni veoma brzo zaprljaju. Na vek trajanja motora zaista utiče filter za ulje.

- Ovaj filter pogotovo treba promeniti kada se prelazi sa sintetičkog na mineralno ulje i obrnuto. Vozači ne bi trebalo da to rade na svoju ruku i zamenu ovog, a i ostalih filtera treba prepustiti za to stručnim osobama - kažu automehaničari.

Posebno menjanje filtera za ulje treba prepustiti za to stručnim licima, jer će ga oni odložiti tako da se ne ugrozi ekološka sredina. Naime, vozači koji to sami rade, često ih ne bacaju na mestima predviđenim za reciklažu, pa ovi filteri završavaju po dvorištima i rekama. Zna se da jedan litar ulja zagadi oko milion litara vode u rekama.

Kako filteri za gorivo služe da uklone nečistoću iz goriva i olakšaju pravilan i nesmetan rad motora i doprinose uštedi potrošnje goriva, neophodno je menjati ih na vreme. Motor automobila, takođe, zbog neredovnog menjanja ovog filtera, može da zakaže.

- Treba kupovati i ugrađivati originalne filtere za gorivo, a prilikom njihove zamene u servisu treba proveriti i stanje cevi kroz koje teče gorivo - kažu stručnjaci.

Na vreme, dakle, pre velikih vrućina, kada će se u vozilima svakodnevno koristiti i klima-uređaji, treba i njih proveriti i očistiti od bakterija koje su se od prošle sezone nakupile u ovim uređajima. Nije na odmet očistiti i filter na sistemu za grejanje i hlađenje kabine vozila, za koje mnogi pogrešno misle da je isto što i filter klime.

Izvor: Blic Online

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 26, 2011 9:20 am

Sačuvajte pneumatike

Adekvatan pritisak vazduha u gumama je od presudne važnosti za vek njihovog trajanja, stoga jednom mesečno treba proveriti pritisak.

Važno je da su gume hladne, pa zato treba ostaviti auto da se malo „odmori“ pre merenja, pošto temperatura vazduha u pneumaticima poraste čak i nakon jednog kilometra vožnje. Takođe treba izbalansirati gume, jer neizbalansirane izazivaju vibracije koje negativno utiču na sam pneumatik ali i na elemente oslanjanja. Centriranje trapa se preporučuje nakon popravki na sistemu oslanjanja, pogotovo ukoliko se primeti nejednako trošenje guma. Velika brzina, oštro skretanje i naglo kočenje skraćuju gumi životni vek. Blokiranje točkova prilikom paničnog kočenja može da skine dobar sloj sa gazeće površine, što može dovesti čak i do vibracija u vožnji. Prilikom parkiranja nikada ne treba ostaviti gumu na pola ivičnjaka, a preporučljivo je i da vozači izbegavaju rupe i druge neravnine na putu.

Izvor: Blic

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Pon Dec 26, 2011 11:39 am

Zatamnjena stakla kao klima

Ako bismo estetske efekte ostavili po strani, zatamnjena stakla na vozilima u uslovima tropskih vrućina mogu biti i vrlo praktična, jer u takvim automobilima temperatura se može sniziti i do 15 stepeni, a UV zračenje sunca gotovo potpuno nestati.

Kako se zaštita od prirodne nepogode ne bi kosila sa saobraćajnim propisima, vetrobransko staklo ne sme biti uopšte zatamnjeno, dok po važećem pravilniku od prošlog septembra svetlost kroz ostala stakla na automobilu može biti umanjena najviše za 25 odsto.

Ugradnja zatamnjenih stakala tretira se po zakonu o bezbednosti u saobraćaju kao prepravka vozila koja može ugroziti sigurnost svih učesnika u saobraćaju, pa se mora prijaviti saobraćajnoj policiji, proveriti i ubeležiti u saobraćajnu dozvolu.

Procedura prilikom ugradnje zatamnjenih stakala ista je kao u slučaju postavljanja plinskog sistema na vozilu. Vlasnici pre ugradnje moraju proveriti da li je njihova zatamnjenost manja od propisanih 25 odsto, a zatim otići na tehnički pregled kako bi dobili neophodni atest ili sertifikat.

Pregled zatamnjenosti stakala na vozilima može se obaviti u svim centrima Auto-moto saveza u Srbiji.

Pored stepena zatamnjenosti stakala kontrolišemo i stepen njihove refleksije koja ne sme biti veća od 15 odsto kako ne bi došlo do zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. Vetrobrani moraju bit slojeviti - laminirani, odnosno ne smeju biti od kaljenog stakla, osim za vozila čija najveća brzina ne prelazi 40 kilometara na čas

U servisima za ugradnju ističu da nivo zaštite od sunca i UV zračenja ne zavisi od nivoa zatamnjenosti stakla već pre svega od debljine folije koja se kreće između 70 i 100 mikrona.

Ugradnja folija na svim staklima, osim vetrobranskog, traje od dva do četiri sata u zavisnosti od tipa vozila

Na osnovu pravilnika koji je usvojen prošlog septembra, sva stakla, osim vetrobranskog, mogu biti zatamnjena za najviše 25 odsto. Međutim, kako saznajemo, već više od tri meseca u Ministarstvu infrastrukture postoji predlog o izmenama takvog propisa.

Na osnovu tog predloga stakla na zadnjem sedištu i na gepeku mogla bi biti neograničeno zatamnjena, dok bi na staklima u ravni vozača umanjenje svetlosti bilo dozvoljeno do 25 odsto

Izvor: Blic

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Čet Jan 05, 2012 7:45 pm

Dečje sedište za sigurnu vožnju

Većina roditelja, nažalost, još nije dovoljno svesna opasnosti koju donosi vožnja male dece bez dečjeg sedišta u automobilu. Poražavajuća statistika pokazuje da godišnje čak 20 mališana strada u vozilu, a procenjuje se da svega deset odsto roditelja kupuje bezbednosno sedište za decu.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Kako bi bili sigurni da su odabrali odgovarajuće auto-sedište, roditelji moraju da provere da li je ova oprema testirana, odnosno da li ima etiketu narandžaste boje sa oznakom ECE R44 kao dokaz da je bezbedno i homologovano. Pre kupovine ovog sedišta neophodno je pogledati i da li sedište odgovara kilaži deteta. Inače, na osnovu Zakona o bezbednosti u saobraćaju kazne za ovaj prekršaj kreću se od 15.000 do 30.000 dinara.

- Važeći zakon nije dovoljno precizan pošto, primera radi, ne predviđa bezbednosno dečje sedište za decu stariju od tri godine koja nisu dostigla visinu od 150 centimetra, pa zbog toga ne mogu da nose sigurnosni pojas - kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju.

Mnogi roditelji smatraju da su njihova deca bezbedna ukoliko im sede u naručju.

- Roditelji nisu svesni da prilikom nezgoda mogu svojim telom da povrede decu ukoliko ih drže u naručju. Primera radi, prilikom frontalnog sudara pri brzini od 60 kilometara na čas roditelj od, recimo, 75 kilograma deluje na svoje dete snagom od 1,5 tone - kaže Okanović.

U zavisnosti od težine deteta, razlikuje se pet grupa dečjih sedišta sa oznakama 0 za bebu tešku do 10 kilograma, 0+ do 13 kilograma, 0+/1 do 18 kilograma, zatim 1 za dete težine od 9 do 18 kilograma i 2/3 od 15 do 36 kilograma. Cena se, u zavisnosti od grupe sedišta, kreće od 5.000 do 35.000 dinara, s tim što se mogu naći i kombinovana za težinu od 0 do 18 kilograma i od 9 do 36 kilograma.

Izvor: blic.rs

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Uto Jan 10, 2012 2:50 pm

Originalni delovi - manja briga

Izvor: [You must be registered and logged in to see this link.]

Da bi naplatili delove za automobil od osiguravajuće kuće, za vozače je bolje da kupuju originalne kod ovlašćenih servisa, a ne na buvljaku

Vlasnik automobila koji pretrpi štetu izazvanu saobraćajnom nezgodom, mora pažljivo da nabavlja nove delove za vozilo, ako želi od osiguravajuće kuće da naplati taj trošak.

Ovo je izuzetno važno kod delova automobila koji direktno utiču na bezbednost – za upravljanje, sistem za kočenje, takozvani sistem vešanja vozila...

Njih ne treba kupovati van ovlašćenih servisa, pošto podležu strogim kontrolama i odgovarajućim atestima. Kada je, pak, reč o drugim rezervnim delovima, pravila osiguravača su malo komotnija.
„Obaveza je osiguravajuće kuće da nadoknadi troškove stvarne štete koja je nastala na vozilu usled saobraćajne nezgode.

Odgovornost za kvalitet ugrađenih delova snose servisi za popravku vozila u kojima je vozilo popravljeno ili vlasnici vozila ukoliko su se odlučili da sami nabave i ugrade delove”, kaže za „Sve o osiguranju” Veselin Danilovac, pridruženi član Izvršnog odbora odgovoran za procenu i likvidaciju šteta, preventivu i sprečavanje prevara u osiguranju u osiguranju „Delta Đenerali”.
Aleksandar Ašanin, šef službe sektora za likvidaciju šteta „Sava osiguranja”, ističe da osiguravač utvrđuje visinu naknade iz osiguranja na osnovu fakture i fiskalnog isečka za izvršene radove na vozilu.
„Faktura koju ispostavi ovlašćeni diler za prodaju originalnih delova za konkretnu vrstu vozila, osim cene za svaki ugrađeni deo, poseduje i kataloški broj svakog dela definisan od strane proizvođača.

Ovlašćeni diler za prodaju delova izgubio bi licencu, jer bi se smatralo prevarom sa elementima krivičnog dela ukoliko bi fakturisao delove koji nisu originalni”, kaže Ašanin. Ukoliko su delovi fakturisani od strane neovlašćenog dilera za prodaju delova, „Sava osiguranje” zahteva od konkretnog izvođača radova na vozilu dokaze da su delovi kupljeni kod ovlašćenog dilera.
U vremenu opšte besparice, za vlasnike automobila itekako je povoljnije da kupe polovni, a ne nov deo za auto, ali se postavlja pitanje kako će taj trošak da pravdaju svojoj osiguravajućoj kući, pošto za „stvar” kupljenu na tezgi neće dobiti fiskalni račun?
„Izbor je osiguranika gde će i kakav deo kupiti za svoje vozilo”, kaže Veselin Danilovac. „Svi delovi koji su element sigurnosti – kočioni sistem, upravljački sistem, sistem vešanja vozila – podležu strogim kontrolama nadležnih inspekcija i ne mogu se naći u registrovanim prodavnicama bez odgovarajućih atesta. U našoj praksi nismo imali situacija da osiguranik delove iz ove kategorije nabavlja na tezgama, polovne ili slično, jer prosto nema razloga za to. Osiguravači pokrivaju celokupne troškove zamene originalnih delova koji su element sigurnosti vozila, a koji su prilikom nezgode oštećeni i kao takvi uneti u zapisnik o oštećenju.”
Da li će ugrađeni deo biti nov ili polovan, za osiguranike „Sava osiguranja” zavisi od opšteg stanja i starosti vozila.
„Ukoliko je oštećeno vozilo novije generacije, osiguravač će priznati cene novih delova, ukoliko je starije generacije, naš korisnik ima dve mogućnosti. Može da kupi originalan nov deo, pri čemu će mu osiguravač priznati određeni procenat cene u zavisnosti od stanja i starosti vozila, a preostali iznos do pune cene novog dela pada na teret korisnika osiguranja”, kaže Ašanin.

„Druga mogućnost jeste kupovina polovnih delova, kada će osiguravač priznati cenu polovnih delova bez dokaza o uplati, dakle bez fiskalnog računa, ukoliko se utvrdi da su cene kupljenih delova saglasne cenama polovnih delova na tržištu.”
I u osiguranju „Delta Đenerali” postoje situacije kada osiguravajuća kuća priznaje troškove za delove kupljene na tezgama.

„Ukoliko se na tezgama kupe neki delovi, a obično je reč o farovima, staklima, branicima – osiguravač priznaje račun koji ne mora biti fiskalan”, navodi Danilovac. „Bitno je da su delovi u zapisniku o oštećenju definisani kao delovi za zamenu. Na ovaj način se nabavljaju delovi za starija vozila kod kojih se prilikom obračuna štete, shodno uslovima osiguranja, obračunava i njihova amortizacija tokom vremena korišćenja vozila.”
Polovni ili delovi koji nisu originalni povećavaju rizik za vozača, pa time i za osiguravajuću kuću. Zato u magazinu „Sve o osiguranju” savetuju da, ukoliko odlučite da svoje vozilo ne popravljate kod ovlašćenog servisa, delove nikako ne kupujete na mestima na kojima se može dovesti u pitanje poreklo i kvalitet dela.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Uto Jan 10, 2012 2:55 pm

Kako skladištiti gume?

Ako spadate u vozače koji koriste zimske gume, javlja se probem gde i kako smestiti pneumatike koji se u određenom periodu ne koriste

Ako spadate u vozače koji koriste zimske gume, javlja se probem gde i kako smestiti pneumatike koji se u određenom periodu ne koriste (zimski leti i letnji zimi).

Poželjno je demontirati ih sa felne, očistiti i osušiti. Tada ih položite na ravno i to najviše dva komada jedna na drugu.
Nemojte ih opterećivati nikakvim teretom, jer se tokom dužeg vremena mogu deformisati.

Možete ih postaviti i uspravno, kako bi se uštedeo prostor.

Ukoliko ih nećete skidati sa felni, ispustite vazduh i složite ih na isti način, s tim što tako mogu stati četiri jedna na drugu – felna će ih štititi od deformisanja.

Ako su na felnama, možete ih okačiti i na zid.

Obavezno obratite pažnju da ne dolaze u kontakt sa uljem, gorivom ili drugim hemikalijama.

Ukoliko automobil dugo stoji na istom mestu, sigurno će doći do deformisanja pneumatika, čak i ako su potpuno novi.

Zato, automobil provozajte s vremena na vreme, ukoliko ga ne koristite, ili ga podignite na drvene klocne i skinite gume, ukoliko želite da ih sačuvate.

autovesti.com

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Uto Jan 10, 2012 6:36 pm

Akvaplaning - noćna mora svih vozača

Akvlaplaning je veoma opasna pojava koja se događa kada se zbog velike brzine kretanja automobila između gume i asfalta stvori tanak sloj vode koji ne može da se istisne - tada vozač gubi kontrolu, pošto se vozilo ponaša kao da je na ledu.

Brzina pri kojoj će se javiti akvaplaning zavisi od mnogo faktora, među kojima su namena gume (letnja, zimska, all-weather), njen kvalitet, istrošenost i dimenzije, ali i težina samog vozila. Stoga ne treba štedeti na gumama - one su ipak jedina veza automobila i podloge, a ta veza se ostvaruje samo preko četiri površine ekvivalentne ljudskim dlanovima.

Kanali kojima je ispresecana guma imaju zadatak da "ispumpavaju" vodu, upravo kako bi se izbegao akvaplaning. Kako se dubina šare smanjuje tokom normalnog životnog veka pneumatika, automatski raste i rizik na mokroj podlozi. Pritom se ne sme zaboraviti ni na pravilan pritisak vazduha, koji bi trebalo proveravati najmanje jednom mesečno (idealno jednom u dve nedelje).

Naravno, čak i najkvalitetnija guma neće biti od pomoći ako kiša obilato pada a vozač ne prilagodi brzinu uslovima na putu. Ukoliko se na putu nađe so, prljavština ili ulje, karakteristike vode se znatno menjaju, pa još lakše dolazi do klizanja.

Kada do najgoreg već dođe, pokušajte da ne paničite i obuzdajte refleksnu potrebu da upotrebite kočnicu ili promenite pravac kretanja, jer će se tako samo pogoršati situacija.

Međutim, ako imate ABS kočite normalno. Čvrsto držite volan i pokušajte lagano da usporite oduzimanjem gasa dok ne povratite kontrolu nad vozilom.

Posebno upozorenje važi za prve minute nakon početka kiše - tada se voda pomeša sa prašinom, uljem i drugim nečistoćama, pa se stvara izuzetno klizav sloj. Stoga budite izuzetno oprezni u prvih pola sata nakon što su pale prve kapi.

autovesti.com

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Uto Jan 10, 2012 6:47 pm

Dezinfekcija klima uređaja

Klima uređaj zahteva održavanje, inače će vremenom početi da se šire neprijatni mirisi


[You must be registered and logged in to see this image.]

Za neprijatne mirise iz klima uređaja odgovorni su razni mikroorganizmi (gljivica, bakterija, plesni), koji se zahvaljujući vlazi, toploti i nedostatku svetlosti namnože kod isparivača.

Oni se nastanjuju na „podlozi“ koja nastaje od smoga, prašine, polena i raznih vlakana. Neprijatan miris se javlja kao produkt njihovog metabolizma, a miris je naročito jak kada klima ne radi neko vreme. Naime, dok je klima u stanju mirovanja, mikroorganizmi se nesmetano razvijaju, pa se problem ubrzano intezivira. Udisanje ovakvog vazduha nije samo neprijatno, već je i nezdravo – može da uzrokuje čitav niz tegoba.

Isparivač je, inače, uređaj za izmenu agregatnog stanja rashladnog sredstva u klima uređaju, a pošto je uglavnom smešten na teško dostupnom mestu, njegovo čišćenje je veoma složeno. Stoga su veoma korisna sredstva za čišćenje u obliku pene ili spreja, kojima se, istina, postižu kratkotrajni rezultati, pri čemu ni efikasnost ponekad nije za pohvalu.

Na primer, postoji pena koja se uz pomoć cevčice ubacuje direktno u ventilacione otvore i tako stiže do isparivača. Sprejevi su donekle efikasniji, pošto se dolaze do svake tačke u ventilacionom sistemu i čitavoj kabini. Primena spreja: upaliti motor, uključiti klima uređaj na minimum, aktivirati recirkulaciju i uključiti ventilator na najjače, obrnuti ventil spreja i staviti ga na pod ili u neku pregradu, izaći i zatvoriti vrata.

Sprej će se isprazniti za petnaestak minuta, nakon čega treba provetriti kabinu. Najefikasnije čišćenje se, ipak, obavlja specijalnim pištoljem sa sondom i rotirajućom brizgaljkom, koje specijalnim sredstvom za dezinfekciju pod velikim pritiskom i fizički uklanja naslage.

Preventiva

Klima uređaj obavezno isključite 10 do 15 minuta pre zaustavljanja, kako bi vazduh mogao da osuši kondenzator. Kao što smo rekli, vlaga je osnovni faktor koji utiče na razvoj mikroorganizama, pa im se tako stvaraju nepovoljni uslovi.

autovesti.com
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Uto Jan 10, 2012 6:51 pm

Šta poneti na put zimi

Zimska vožnja se lako može pretvoriti u agoniju

Iako i letnje putovanje može da bude vrlo teško, zimska vožnja se mnogo češće pretvori u pravu agoniju. Iznenadna magla, mećava ili poledica u stanju su da paralizuju saobraćaj, naročito u planinskim predelima, i stvore kilometarske kolone.

Stoga ne krećite na put bez: strugača za led, upaljača ili šibica, kablova za startovanje motora, sajle za vuču, rezervne garderobe i obuće, noža, baterijske lampe, kompletnog alata, lopate ... Lanci za sneg su obavezni, ali prvo naučite da ih efikasno montirate.

Obavezno posetite majstora koji će detaljno pregledati vozilo i rešiti svaku nepravilnost. Pošto je vidljivost izuzetno značajna za bezbednost, uverite se da vam sistem grejanja savršeno radi, kako vam se ne bi maglila stakla tokom vožnje.

autovesti.com

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petar023 taj Uto Jan 10, 2012 6:55 pm

Saveti za zimu

Automobil, bez obzira koliko je star, obavezno treba pripremiti za zimu. Evo nekoliko saveta

Priprema automobila za zimu mnogima predstavlja veliki napor, te je često izbegavaju uz izgovor kako će snega ionako biti samo nekoliko dana. Ovo je potpuno pogrešan pristup, koji značajno utiče na stanje automobila, ali i na bezbednost.

Finansijski faktor se u ovom slučaju ne može uzeti kao opravdanje – dovoljan je jedan udes da se sva ušteda na dobrim gumama ili sredstvu za odmagljivanje stakala anulira.

1. Tečnost za pranje stakala

Vidljivost je veoma važan faktor bezbednosti, tako da vas neodgovarajuća tečnost za pranje stakala može dovesti u opasnost. Možete da je proverite veoma jednostavno – sipajte malu količinu u plastičnu času i stavite u zamrzivač. Ukoliko se zaledi, to znači da neće dobro prati stakla pri niskim temperaturama ili će se zalediti u posudi i crevima za tečnost, što dovodi i do njihovog pucanja.

2. Brisači

Važni iz istog razloga kao tečnost za stakla. Zimi se često oštete, pošto ih vozači upale pre nego što očiste led sa vetrobrana, što treba izbegavati po svaku cenu. Zato prvo skinite sneg i led sa stakala, pa tek onda krenite. Možete vetrobran namazati nekim od sredstava protiv zaleđivanja ili odbijanja vode, mada će pomoći i obično pokrivanje kartonom ili starim ćebetom.

3. Magljenje stakala

Pored redovnog čišćenja stakala spolja, obavezno je isto obaviti i iznutra. Premažite ih nekim od sredstava protiv magljenja, mada može da pomogne i limunov sok. Za brisanje koristite namenske krpe, koje se mogu kupiti u skoro svim radnjama.

4. Antifriz

Svi znaju koliko je važna pravovremena zamena antifriza, ali mnogi ipak njegovu zamenu odlažu i po više od tri godine. Treba prvo ispustiti svu tečnost iz rashladnog sistema i usuti novu. Proverite koji se antifriz preporučuje za vaš automobil, pošto postoje posebne tečnosti za aluminijumske hladnjake. Ukoliko smatrate da još nije vreme za zamenu, možete vrlo jednostavno proveriti uređajem koji se zove bometar. Nikada ne treba mešati dve vrste antifriza – ukoliko niste sigurni koji se prvobitno sipali, bolje obavite potpunu zamenu.

5. Da se vrata ne „zalepe“

Kada u hladno zimsko jutro shvatite da vam je led „uhvatio“ vrata, te da ne možete da ih otvorite, očajanju neće biti kraja. Zato na vreme namažite gume oko vrata (kedere) glicerinom ili čak Pavlovićevom mašću (u svakoj apoteci) i obavezno ponovite postupak posle pranja automobila.

6. Da se ne zalede bravice

Ukoliko ste obezbedili kedere protiv leda, a zaboravili na bravice, opet postoji rizik da nećete moći da uđete u auto. Zato u bravice (vrata, rezervoar, prtljažnik) sipajte WD 40 ili glicerin.

7. Proverite akumulator

Niske temperature u velikoj meri utiču na akumulator, pa mu je zimi potrebna posebna pažnja. Očistite kleme na kablovima i stubiće na akumulatoru (šmirglom, nožem ili čeličnom četkom skinite tvrđe naslage), možete ih premazati i mašću da ih zaštiti od vlage (ne kontakne površine), dospite destilovanu vodu ukoliko je potrebno. Ako će automobil dugo biti parkiran (nedeljama), dobro je izvaditi akumulator i staviti ga na toplo.

8. Sprečite koroziju i zaštitite lak

Pregledajte kompletan automobil i nađite sva oštećenja, a potom ocenite hitnost popravke. Idealno bi bilo odmah posetiti auto limara, ali ako niste u mogućnosti potrudite se da oštećenja bar privremeno zaštitite. Voskiranje je najbolji način da se zaštiti lak – operite auto i sačekajte da se osuši (ili ga osušite), pa krenite da obrađujete deo po deo karoserije (pratite uputstvo na pakovanju). Nemojte da nanosite vosak na stakla i delove od plastike.

autovesti.com

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
oʞɐdoɐu ǝʌs ǝuǝɯ poʞ
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1442
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 26
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petrucci taj Ned Nov 11, 2012 12:29 pm

[You must be registered and logged in to see this image.]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Dečja sedišta i zimske jakne su opasna kombinacija

Počalji od shime taj Sub Dec 19, 2015 1:02 am

Dečja sedišta i zimske jakne su opasna kombinacija



[You must be registered and logged in to see this image.]

Eksperti iz američke organizacije KidsAndCars.org su pripremili kratak video koji demonstrira opasnosti koje donosi vožnja najmlađih u zimskim jaknama pre svega jer pojasevi na dečjim sedištima moraju da se opuste kako bi obučeni mališani mogli u njih da stanu.
Čak i pri sudarima pri brzinama od 50km/h, kreš-lutke koje prikazuju ovu situaciju su ispadale iz sedišta i jakni. Najbezbedniji savet za ovaj problem je da detetu skinete jaknu ili kaput pre nego što ga vežete u sedište, čime ćete sprečiti potencijalnu tragediju.
Stručnjak za bezednost Džef Rosen je upozorio da je ovaj savet primenljiv kako na decu, tako i na odrasle:
"Zimski kaputi tokom sudara mogu da povećaju rizik od povrede. U idealnom slučaju, obucite svoje dete slojevito, ili ga pokrite ćebetom preko zavezanih pojaseva."

Izvor: Za Blic - M.I.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
shime

Broj poruka : 888
Datum upisa : 25.04.2014
Godina : 43
Vozilo: : Peugeot 405GL
Raspolozenje : Uvek moze bolje...

Nazad na vrh Ići dole

Šta kada tečnost zaledi?

Počalji od shime taj Ned Dec 20, 2015 10:59 pm

Šta kada tečnost zaledi?



[You must be registered and logged in to see this image.]

Naime, sistem za pranje vetrobranskog stakla se sastoji od motora prskalice vetrobranskog stakla, nepovratnog ventila prskalice, zadnje prskalice, dve prednje prskalice, pumpe, creva i posude za samu tečnost.
Brizgaljke se u slučaju zaleđivanja lako mogu popraviti. Najčešće je potrebno da ih polijete vrućom vodom i led koji se nakupio u njima će opustiti. Međutim, led, istina u retkim slučajevima, može da ošteti brizgaljke tako da one kasnije mogu pogrešno usmeravati tečnost. Tada se dešava da ona samo curi jer se ne raspršava po staklu ili da prska previše nagore tako da preskače čitav vetrobran.
Ovo se takođe dešava i kada su brizgaljke pune nečistoća. Međutim, to se rutinski popravlja u servisu.
U zavisnosti od konstrukcije sistema za pranje vetrobrana, pumpa retko strada. Tako recimo kod pojedinih modela kao što je „opel astra“ u slučaju zaleđivanja tečnosti, pri pokušaju da operete prozore pregori osigurač i na taj način spasi daleko skuplju pumpu. Što se tiče creva ona nisu toliko na udaru jer su napravljena od elastične gume i retko se dešava da tečnost za vetrobran u njima zaledi.
Međutim, deo koji je najviše na udaru u slučaju zaleđivanja je posuda u koju sipamo tečnost i tokada je napunimo do vrha. Ona je plastična i kada se tečnost u njoj zaledi, usled širenja leda ona vrlo lako može da pukne. Kada se to desi u servisu morate zameniti celu posudu. Osim što će vam ovo oduzeti vreme i živce, odraziće sei na vaš novčanik. Kako smo saznali u zvaničnim servisima, to je deo koji najčešće strada i jednostavno mora da se menja ceo. Takođe, saznali smo i da su cene zamene ovog dela relativno visoke jer je posudi često veoma teško pristupiti, a na pojedinim automobilima kao što je „golf V“ mora se bukvalno rastaviti kompletan prednji kraj. Sve to dodatno treba da utiče na vas da pri kupovini tečnosti otvorite četvoro očiju i obratite pažnju na kojoj temperaturi ona ledi, kako biste izbegli nepotrebne troškove.

Izvor: Auto Bild/M.I.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
shime

Broj poruka : 888
Datum upisa : 25.04.2014
Godina : 43
Vozilo: : Peugeot 405GL
Raspolozenje : Uvek moze bolje...

Nazad na vrh Ići dole

Vožnja kroz vodu i sneg

Počalji od shime taj Pet Jan 01, 2016 6:34 pm

Vožnja kroz vodu i sneg

Mnogi vozači se, u neku ruku, prave važni pa pred put, tokom zimskih meseci, samo sednu za volan i krenu. Jedino o čemu razmišljaju na vreme je gorivo. Ovo je vrlo pogrešno. ::


Mnogi problemi koji nastaju na putu tokom zimskih meseci mogu se izbeći, ali samo ako vozači planiraju unapred. Ljudi su, nažalost, navikli da putuju sa minimumom bezbednosne opreme ne razmišljajući o tome da putovanje može da traje mnogo duže nego što su očekivali. Zato, najmanje što treba da imate u vozilu pre nego što krenete na put su lanci za točkove,ašov, baterijska lampa, kablovi za startovanje i uže za vuču. Uz to, neka vam baterija mobilnog telefona pred put bude puna i u telefon ubeležite sve važne telefone pomoći na putu i slično. Pred put se informišite i gde su benzinske stanice na vašoj ruti. Ovo vam možda sve zvuči banalno, ali mnogo je vozača koji ovo zaboravljaju. Nemojte bitijedni od njih. Slušajte vremensku prognozu i sve prilagodite vremenskim uslovima.

Kada je napolju sneg
[You must be registered and logged in to see this image.]

• Pre nego što krenete očistite metlicom sve prozore, a ne samo vetrobran. Očistite retrovizore, haubu i krov kako vam u toku vožnje sneg sa ovih delova ne bi dospeo na vetrobran. Ne ostavljajte ništa za kasnije.
• U toku vožnje ne radite ništa ishitreno. Sve reakcije treba da budu lagane i planirane. Izbegavajte visoke obrtaje, vozite u višem stepenu prenosa nego inače pogotovo na startu kako biste izbegli proklizavanje.
• Vodite računa o brzini, morate da je prilagodite vožnji po snegu. Nikad nemojte voziti previše brzo jer rizikujete da izgubite kontrolu, niti previše sporo kako ne bisteimali problema pri vožnji uzbrdo. I naravno, duplirajte rastojanje od vozilaispred vas jer samo tako ćete moći da se zaustavite na vreme bez previše korišćenja kočnica po snegu.
• Uvek gledajte da pre krivine dovoljno usporite kako biste imali vremena da reagujete u slučaju opasnosti. Usporavanje treba da završite pre nego što počnete da okrećete upravljač.
• Ukoliko vam se automobil pokvari na otvorenom putu, napustite vozilo i sklonite se sa strane dok čekate pomoć.

Vožnja kroz vodu
[You must be registered and logged in to see this image.]

Koja je najveća dubina vode kroz koju moguda vozim bezbedno?
Vožnja kroz vodu bilo koje dubine može da bude opasna. Čak i kroz samo 15 cm jer voda tada dolazi do poda većine automobila. Sve dublje od ovoga može izazvati da izgubite kontrolu ili uticati na rad motora jer voda može ući kroz izduvni sistem ili kroz usise za vazduh.

Kako da sprečim gašenje motora?
Ako vozite automobil sa manuelnim menjačem, pritisnite kvačilo lagano ali istovremeno sa pritiskanjem papučice gasa. Ovo će pomoći da se automobil kreće polako ali bi trebalo da spreči ulazak vode u izduv. Ostanite u istoj brzini dok god ne izađete iz vode. U vozilima sa automatskim menjačem držite nogu na gasu dok ste u najnižem stepenu prenosa, a brzinu kontrolišite kočnicom.

Šta ako mi se motor ugasi dok sam u vodi?
Nemojte pokušavati da startujete motor jer ćete izazvati veliku štetu. Treba da skinete injektore ili svećice i da uklonite svu vodu – zato je najbolje da napustite vozilo i sklonite se na sigurno mesto.

Šta treba da proverim kada izađem iz poplave?
Treba da proverite da kočnice rade kako treba – osušite ih tako što ćete ih lagano pritiskati i voziti lagano sledećih nekoliko kilometara.

Izvor: Auto Bild/M.I.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
shime

Broj poruka : 888
Datum upisa : 25.04.2014
Godina : 43
Vozilo: : Peugeot 405GL
Raspolozenje : Uvek moze bolje...

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Goga_EG taj Ned Jan 03, 2016 7:53 pm

savet za skidanje leda sa stakla

Umesto da se grebe led sa soferke, napraviti kombinaciju tecnosti s kojom se prska, a rezultati su izvanredni.
Sve sto vam je potrebno je plasticna bocica s rasprsivacem u koju cete staviti 2/3 alkohola, 1/3 vode, i jednu kašiku tecnosti za sudove.
Takvu kombinaciju poprskati na led, i.... videcete...
avatar
Goga_EG

Broj poruka : 1512
Datum upisa : 07.08.2013
Godina : 41
Vozilo: : Peugeot 206 2.0 HDI

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petrucci taj Pon Jan 04, 2016 11:03 am

Jesi li pokušavao, koji alkohol, onaj iz prodavnice, obični? Baš me zanima kako bi to šljakalo

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Goga_EG taj Pon Jan 04, 2016 11:25 am

Jos ne, ovih Dana..... Ono sto Sam video na snimku je super,a postavicu I ja svoj......
[You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
Goga_EG

Broj poruka : 1512
Datum upisa : 07.08.2013
Godina : 41
Vozilo: : Peugeot 206 2.0 HDI

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od MarkoVA taj Pon Jan 04, 2016 12:23 pm

Izgleda super fora,javljaj Gogo rezultate.
avatar
MarkoVA

Broj poruka : 973
Datum upisa : 12.10.2015
Godina : 23
Vozilo: : Fiat Punto 1.2 16v

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Petrucci taj Pon Jan 04, 2016 12:37 pm

Ako ne zaboravim, ja ću danas u povratku s posla da svratim u dragstor po alkohol...koji neću da popijem, i probam da napravim ovu Goginu špeciju

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Strana 1 od 2 1, 2  Sledeći

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu