Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Ići dole

Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od The_Diskic taj Uto Nov 06, 2018 10:52 pm

Pozdrav svima.
Ja sam novi na forumu i ne snalazim se još uvek, ali postaviću neka pitanja i ujedno iskoristiti da se predstavim.
Vlasnik sam Pežoa 307 1.6 16V 109KS. Mogu reći da sam zadovoljan. Auto je u mom vlasništvu četvrtu godinu i prešao sam preko 50K.
Benzin+TNG i prezadovoljan sa potrošnjom.

Auto sam počeo lagano da sredjujem i ima nešto sto bih voleo da uradim a to he da pojačam snagu motora tj KS.
Ako iko ima iskustva sa time, voleo bih da čujem predloge šta bi to moglo da se minimalno uloži a da neke rezultate!?

Hvala unapred
avatar
The_Diskic

Broj poruka : 16
Datum upisa : 06.11.2018
Godina : 36
Vozilo: : Peugeot 307 1.6 16V
Raspolozenje : Happy

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od kurjak taj Uto Nov 06, 2018 11:21 pm

Mora više vazduha da usisava, pa se stavljaju veće cevi, creva i kolektori i šta znam. I mape se čačkaju valjda, jer će računar videti više vazduha nego što ima umemorisano i neće imati odgovarajuću vrednost za gorivo.
Po toj logici mora da se čačka i količina vazduha jer ako protokomer pošalje jači signal, računar to vidi kao grešku.
Mislim da je to poenta više smeše i ''samo'' treba sve ostalo prilagoditi.

Inače nemam iskustva sa tim.
avatar
kurjak

Broj poruka : 399
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od pego307 taj Uto Nov 06, 2018 11:57 pm

The_Diskic ::Pozdrav svima.

Ako iko ima iskustva sa time, voleo bih da čujem predloge šta bi to moglo da se minimalno uloži a da neke rezultate!?

Hvala unapred


Pa rastegljiv je pojam minimalno u odnosu na to sta se ocekuje.
S obzirom da je atmo motor jedini nacin je povecanje volumetrijske efikasnoti tj disanja motora i podizanje gornje granice maksimalnih obrtaja.
Obicno se minimalno racuna na 5.000+ evra ulaganja koje daje rezultate, tipicno oko 5-15% dobitka, U tvom slucaju ocekivalo bi se oko 8-10KS dodatnih. (da ostane ista kubikaza).

Kako je u pitanju P307 pitanje je da li ti se isplati ulaganje koje je zasigurno vece od vrednosti auta,
avatar
pego307

Broj poruka : 368
Datum upisa : 13.04.2018
Godina : 52
Vozilo: : Peugoet307 T5

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od kurjak taj Sre Nov 07, 2018 12:11 am

pego307 ::
Obicno se minimalno racuna na 5.000+ evra ulaganja koje daje rezultate, tipicno oko 5-15% dobitka, U tvom slucaju ocekivalo bi se oko 8-10KS dodatnih.

Može i puno jeftinije. Samo poveća vol. efikasnost kako kažeš i čačne u računar i to je to. Cifra koju si naveo je kada bi se prepravljao motor da podnese veću snagu, a neće valjda odma crći za tih 10%.
avatar
kurjak

Broj poruka : 399
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od kurjak taj Sre Nov 07, 2018 12:19 am

Znam lika koji je tako uradio i ovo što pričam mi je on rekao, ja se u to ne razumem.
avatar
kurjak

Broj poruka : 399
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od The_Diskic taj Sre Nov 07, 2018 12:47 am

Kada sam naveo minimalna ulaganja, mislio sam upravo na to da ne diram motor. Neka sitna prepravka, mozda nekog filtera i prepravka racunara.
Citao sam o nekoj hondi iz 2k gde je isti motor obicnog i sportskog modela i jedina razlika je u dihtungu usisne grane, gde kod spotskog nema nesto sto prigusuje motor.
Pa sam mislio da je i kod nas francuza moguće tako nešto.
avatar
The_Diskic

Broj poruka : 16
Datum upisa : 06.11.2018
Godina : 36
Vozilo: : Peugeot 307 1.6 16V
Raspolozenje : Happy

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od Bane016 taj Sre Nov 07, 2018 8:45 am

Kolko ja znam atmosverskim motorima je to ne isplativo puno kosta a malo se dobija...
avatar
Bane016

Broj poruka : 239
Datum upisa : 04.07.2017
Godina : 31
Vozilo: : Peugeot 307 2.0 66kw HDi

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od shix taj Sre Nov 07, 2018 9:04 am

Bas tako. A skoro niko i nece to da radi :
[You must be registered and logged in to see this link.]
Imas na ovom sajtu sve o tome. Covek je profi i to radi godinama.


Poslednji izmenio shix dana Sre Nov 07, 2018 7:23 pm, izmenjeno ukupno 1 puta
avatar
shix

Broj poruka : 3018
Datum upisa : 03.08.2012
Godina : 43
Vozilo: : Focus 1.6 16v

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od pego307 taj Sre Nov 07, 2018 10:09 am

kurjak ::Znam lika koji je tako uradio i ovo što pričam mi je on rekao, ja se u to ne razumem.
Ok je da se ne razumes, ili nisi razumeo lika sta je uradio.
Povecao efikasnost motora, sitnica :)
Nije racunar tu tema, vec klipovi, venitli, usisna grana i portovanje glave, rezonatori, kompresioni odnos, gorivo sa vise oktana, svecice i jos....


Poslednji izmenio pego307 dana Sre Nov 07, 2018 10:19 am, izmenjeno ukupno 1 puta
avatar
pego307

Broj poruka : 368
Datum upisa : 13.04.2018
Godina : 52
Vozilo: : Peugoet307 T5

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od pego307 taj Sre Nov 07, 2018 10:16 am

The_Diskic ::
Pa sam mislio da je i kod nas francuza moguće tako nešto.

Honda 1.4 prigusen namerno radi poreskih klasa u nekim zemljama.

Pa moguce je, kod svih atmo motora pa i francuza maksimalno iskoristiti potencijal usisa vazduha u 1600ccm i to je vec uradila fabrika, tj ti vec imas punih 109kS umesto 75-80KS.
Mozda mozes da doguras sa 109 do 120 uz mnogo srece da ne pokvaris druge dobre karakteristike motora.
Za vise moras u obrtaje i drugaciji sistem razvoda ventila, primer Honda 1.6 sa 160KS.

I naravno da sam konsutrises a onda i proizvedes potrebne nove delove hardvera motora i/ ili platis razvojne troskove laboratorije.
Pojednostavljeno, kupi novi fabricki motor vece zapremine ili turbo motor iste zapremine i eto dodatne konjice- ubedljivo najjefitnije resenje.
avatar
pego307

Broj poruka : 368
Datum upisa : 13.04.2018
Godina : 52
Vozilo: : Peugoet307 T5

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od Ninno taj Sre Nov 07, 2018 11:12 am

@The_Diskic, kolege su ti vec kazale da se manes coravog posla. Zasto? Jer na motoru koji imas cipovanje je izvodljivo ali je dobitak minoran. Za ozbiljniji boljitak koji naravno ozbiljnije kosta sam preuzimas odgovornost jer samo cackanje po ECU bez ikakvih mehanickih prepravki moze da dovede kako do brzog stradanja motora tako i propratnih komponenti narocito kvacila, menjaca itd. Cipovanje je ozbiljna stvar i da bi se auto kvalitetno odradio pored podesavanja ECU-a potrebne su korekcije usisnih creva, usisne grane, glave motora, radno-kompresionog dela, izduvne grane i komplet izduva. Naravno sistem hladjenja treba pojacati efikasnijim rashladnim sistemom. To sve puno kosta i u tvom slucaju ovakve prepravke prelaze vrednost samog auta. Onda ti je bolje/lakse da promenis auto ako ti treba neka drumska raketa (sad bar vozila nisu skupa) i resena stvar. A ako bi samo malo da nabudzis motor da bi bio zustriji i u krajnju ruku da bi smanjio potrosnju goriva opet tvoj motor nije bas najpodobniji...da je turbinas ili dizelas stvari bi bile mnogo bolje...i u krajnju ruku efikasnije nakon zavrsenog posla. Ovako ces se samo izmaltretirati, potrosices novac, ulazis u neki rizik jer svaka prepravka to sa sobom nosi i na kraju efekat ce biti nikakav. E sad na tebi je sta ces i kako ces, u svakom slucaju zelim ti puno srece, ziveli.
avatar
Ninno

Broj poruka : 1251
Datum upisa : 27.07.2016
Godina : 38
Vozilo: : Peugeot 307 restyle 1.6HDI (90KS), Peugeot 206 1.1 (60KS)

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od kurjak taj Sre Nov 07, 2018 11:22 am

OK da treba puno para, krupne prepravke na motoru itd... Ali u Srbiji većina tih čipovanih auta su ovo što ja pričam. Da li to valja, verovatno ne, ali za 300, 400 evra dobije snagu i ubrzanje koje bi regularno platio 5+ hiljada evra. Ne može se sve gledati racionalno, i to zadovoljstvo koje će njemu pružiti taj tjuning vredi nešto.
Evo drugar kupio Ajfon kopiju, 200 evra platio, kaže original 800 valjda, zna on da je to njesra, ali nema 800 evra, ali želeo je Ajfon i eto.  


O čipovanju se na netu mnogo pisalo. Ja da hoću to na svom autu da uradim, čitao bih samo iskustva ljudi koji su to uradili (tu jeftinu varijantu)... Rizik je i za 5 soma kada se radi, ako se ne uradi kako treba.

... Inače moj kolega s posla čipovao fokusa dizela sa 136 na 18X konja i nema nikakvih problema, a ništa krupno hardverski nije menjao.
avatar
kurjak

Broj poruka : 399
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od The_Diskic taj Sre Nov 07, 2018 12:00 pm

Hvala puno na savetima. Verujem da ste u pravi.
Mozda samo stavim K&N da zvuci kao da je nabudzen.
avatar
The_Diskic

Broj poruka : 16
Datum upisa : 06.11.2018
Godina : 36
Vozilo: : Peugeot 307 1.6 16V
Raspolozenje : Happy

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od nemanja80 taj Sre Nov 07, 2018 1:58 pm

Druze ne diraj nista, ovaj motor je na svom maksimumu vec i nista neces dobiti. Ja sam vozio cipovanu 307 1.6 16v, covek je naseo na pricu i platio 250e za tu prepravku, dobio je kao 11ks i nesto malo obrtnog, na valjcima je i potvrdjeno to ali ti da sednes da probas, a da ti ne kazemo, ne bi nista primetio veruj mi. I ja sam citao o tome puno po forumima vezano za ovaj nas motor i dosao do zakljucka da batalim.

Nego reci mi kako si zadovoljan s plinom, jel ima razlike u snazi ?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
O kako bi petak bio lepsi da sutra nije subota radna ...
avatar
nemanja80

Broj poruka : 1593
Datum upisa : 17.06.2016
Godina : 38
Vozilo: : Peugeot 307 1.6 16v benzin

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od The_Diskic taj Sre Nov 07, 2018 4:51 pm

Hvala @Nemanja80
avatar
The_Diskic

Broj poruka : 16
Datum upisa : 06.11.2018
Godina : 36
Vozilo: : Peugeot 307 1.6 16V
Raspolozenje : Happy

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od pego307 taj Sre Nov 07, 2018 5:09 pm

@kurjak, brkas turbo i atmo motore. To sto pricas za atmo motore ne postoji ni u teroriji ni u praksi da se poveca efikasnost atmo motora cipovanjem. Niti se radi. Gotovo niko ne cipuje atmo motore.

Taj primer cipovanja Focus dizela je TURBO motor, bitna razlika u odnosu na atmo o kome se prica.

Cipovanjem atmo motora dobija se oko 5%, jedva primetno. Ako se i toliko dobije...
avatar
pego307

Broj poruka : 368
Datum upisa : 13.04.2018
Godina : 52
Vozilo: : Peugoet307 T5

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od Bane016 taj Sre Nov 07, 2018 6:48 pm

Kad se vec tema rasplamsala ako mogu da pitam...neko kaze da je to dobro neko kaze da nije...50 prema 50% su misljenja....ko je upravu? Sta je prava istina? Dali se stvarno steti motor i ostali delovi kod cipovanja auta? I dali se stvarno smanjuje ili se povecava potrosnja? Pitanje je za turbo dizel motor...
avatar
Bane016

Broj poruka : 239
Datum upisa : 04.07.2017
Godina : 31
Vozilo: : Peugeot 307 2.0 66kw HDi

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od shix taj Sre Nov 07, 2018 7:24 pm

shix ::Bas tako. A skoro niko i nece to da radi :
[You must be registered and logged in to see this link.]
Imas na ovom sajtu sve o tome. Covek je profi i to radi godinama.
avatar
shix

Broj poruka : 3018
Datum upisa : 03.08.2012
Godina : 43
Vozilo: : Focus 1.6 16v

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od Ninno taj Sre Nov 07, 2018 10:49 pm

@Bane, ako pitas za svoj auto to je vec druga prica u odnosu na kolegu nosioca teme. Kod tebe bi bez problema i prepravki na motoru moglo da se odradi cipovanje. Eventualno da se blokira EGR. Motor je 2.0HDI 90KS. Bez problema moze da se ide na onu standardizovanu Pug verziju od 110KS ili cak i malo vise. Na 136-138KS ne bih is'o, bile bi potrebne vec korekcije (plivajuci zamajac je imperativ za pocetak jer treba snagu i rotacionu energiju rasporedjivati sa sto manje oscilacija kako prema menjacu tako i objektivno sto se treskanja/cimanja/vibracija tice, veci intercooler takodje treba postaviti). Sve ovo sto sam naveo uzmi sa rezervom jer su okvirne brojke a ponajvise zavise od pocetnog stanja motora, tvojih ocekivanja, realnih mogucnosti za cipovanje i znanja onoga ko ti to radi. Da bi sve islo kako treba auto mora da bude u top stanju ili pri fabrickom (motor, kompresija, dizne, turbina, svi senzori itd), kad je to sve u redu onda moze da se pristupi cipovanju. Mnogo vazan preduslov je fabricka osnova sto se ECU-a tice jer se u skladu sa telemetrijskom krivuljom osnovnog fabrickog stanja radi paralelna korekcija i ona se ubacuje kao radna. Znaci sve ranije budzevine, blokade, remapi, ogranicenja bi bilo dobro da se izbrisu pre prvog dino testa - tad se realno vidi sa cim se ima posla u smislu stanja. Kad sve ovo bude ispunjeno onda je posao relativno prosta stvar. Sto se potrosnje tice to takodje zavisi od onoga ko ti radi cipovanje jer dodavanje snage moze da ide u nizim/srednjim/visim obrtajima, kombinovano ili blago linearno u svim rezimima. Onda su rezultati razliciti a i ishod potrosnje posto za to govorim. U najboljoj kombinaciji usteda bi mogla da ide 1-1.5L, i ovo uzmi okvirno jer u realnim uslovima to zavisi od dosta faktora ali usteda na gorivu svakako postoji.
avatar
Ninno

Broj poruka : 1251
Datum upisa : 27.07.2016
Godina : 38
Vozilo: : Peugeot 307 restyle 1.6HDI (90KS), Peugeot 206 1.1 (60KS)

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od kurjak taj Sre Nov 07, 2018 10:57 pm

pego307 ::@kurjak, brkas turbo i atmo motore.



Ne brkam ja ništa. Samo sam naveo dizela kao primer za koji ja znam, a za čipovanje sam lepo rekao da se ne razumem i ništa nisam tvrdio. Tvrdim samo da se u Srbiji radi čipovanje za male pare ko nema velike i da je drugar to uradio na benzincu softverski i izmenama na usisnoj i izduvnoj strani i da je zadovoljan kako kaže.
Sad sam se setio i da je drugi drugar čipovao juga pre 10+ godina, samo sofverski. Ne sećam se kako je prošao, ali znam da je to tada bilo popularno za juga (tada je valjda dobio EFi), i bilo je nešto jako povoljno, a reklamirano kao čudo nevidjeno.
avatar
kurjak

Broj poruka : 399
Datum upisa : 20.09.2017
Godina : 33
Vozilo: : Peugeot 206
Raspolozenje : Sipaj još jednu

Nazad na vrh Ići dole

Re: Pežo 307 1.6 16V povećanje KS

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu