Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Istorija

Ići dole

Istorija Renault

Počalji od Ryan taj Uto Dec 13, 2011 9:45 pm

Dana 24. decembra 1898. čudnovato vozilo "Voiturette" uspelo se povećom uzbrdicom ulice Lepic na Pariskom brdu Montmartru, pred očima nekolicine začuđenih gledalaca. Tako je sve počelo.

Tih davnih dana na Pariskim ulicama još uvek su carevale kočije s upregnutim konjima. Brdo Montmartre, danas uže središte Pariza, bilo je tada još predgrađe s predivnom crkvom Sacre Coeur, i pružalo je nepresušni izvor inspiracije mnoštvu poznatih umetnika. Upravo na Montmartru počela je priča o Renaultu, jedna od najuspešnijih u istoriji auto industrije. Luj Reno se 24. decembra 1898. pred očima mnoštva zbunjenih skeptika i radoznalaca uspeo strmom ulicom Lepic. To je bilo dovoljno da skepsa prema automobilima nestane, a Renaultu ugled poraste do neslućenih visina. Odmah nakon impresivne predstave Renault prima 12 narudzbi za Voiturette, automobil sa motorom zapremine 270 cm3 i snage 3 KS. Nakon prvih 12 Renaulta sve do danas sledili su milioni i milioni...

Luj Reno




Renault vremeplov
1898.
Louis Renault predstavlja svoj prvi automobil Voiturrette.
1. oktobra Fernard i Marcel Renault osnivaju društvo "Braća Renault"
Proizvedeno 6 automobila.

1900.
Izgrađena prva fabrika.
Proizvedeno 179 automobila

1902.
Razvijen turbokompresor.

1903.
Marcel Renault gine u trci.

1904.
Renault razvija svećice koje se mogu izvaditi iz motora.

1905.
Prva masovna proizvodnja taksija za Pariz.
2 Renaulta dobijaju nagradu za eleganciju u Monte Carlu.
Proizvedeno 1179 vozila.

1906.
Proizveden prvi kamion marke Renault

1907. Konstruisani prvi motori za avione i brodove.
Predstavljena jahta Renault.

1909.
Konstruisan prvi Renault autobus.

1910. Proizvedeno 5100 vozila.

1913.
Isporuka vozila ruskom caru i vojsci.

1914.
Fabrike rade za nacionalnu odbranu.
Louis Renault izumeo novi postupak proizvodnje granata.

1917.
Proizveden prvi top. Narudzba od 3000 komada.

1919.
Izlazi model 10 CV s volanom na levoj strani.

1922.
Uvođenje proizvodnje na pokretnoj traci.

1923.
Novi logotip, okrugli motiv s istaknutim imenom fabrike.

1924. Proizvedeno 25.032 vozila.

1925.
Novi logotip romboidnog oblika.

1929.
Gotovo svi modeli dobili imena umesto dotadašnjih simbola.

1936.
Gotovo svi od 2000 pariskih autobusa su Renault.

1942-1944.
Bombardovanje fabrike u Billancourtu od strane saveznika.

1944.
Osnivac Louis Renault nakon hapšenja ubrzo umire.

1945.
Fabrika je nacionalizovana.

1946.
Predstavljen model 4CV.

1950. Trostruka pobeda 4CV na 24 sata Le Mana.

1952.
Proizvedeno preko 100.000 vozila.

1959.
Modernizovan romboidni logotip fabrike.

1961.
Predstavljen Renault 4.
Prvi zatvoreni krug hlađenja (R4).
Počinje uvođenje brojčanih oznaka za sve modele.

1962.
Renault 8, prvi serijski automobil sa disk kočnicama na svim točkovima.

1963. Proizvedeno preko 500.000 vozila.
1965. Renault 16 automobil godine.
Aluminijumski blok motora nastao livenjem pod pritiskom (R16)

1969.
Proizvedeno preko 1.000.000 vozila.

1970.
Renault najjači uvoznik u Nemačkoj.
Sigurnosni pojasevi u svim vozilima.

1972.
Predstavljen Renault 5.

1973.
Renault najjači uvoznik u Italiji.

1977.
Prvo učešće u Formuli 1.

1978.
Predstavljen Renault 18.

1979.
Prva pobeda u Formuli 1.

1980.
Proizvedeno preko 2.000.000 vozila.
Tri pobede u Formuli 1.

1982.
Renault 9 automobil godine.

1983.
Predstavljen Fuego Turbo D, najbrži dizel na svetu.
Alan Prost u Renaultu vicešampion sveta.

1984.
Rekordni gubitak od 12,5 milijardi Franaka (oko 4 milijarde DEM)
Predstavljen Renault 25.
Predstavljen Espace.
Obnovljen Renault 5.

1985.
Najava prestanka direktnog učešća u Formuli 1.
Snabdeva Ligiera i Lotusa motorima za bolide Formule 1.

1986.
Predstavljen Renault 21.

1987.
Potpuno povlačenje iz Formule 1.

1988.
Predstavljen Renault 19.
Rekordna dobit od 8,9 milijardi Franaka (oko 3 milijarde DEM)

1989.
Povratak u Formulu 1 s Williamsom.
Williams Renault svetski vicešampion u konkurenciji konstruktora.

1990.
Predstavljen Clio.
Prestanak imenovanja modela brojkama.
Renault postaje deoničarsko društvo.

1992.
Zadnja godina proizvodnje Renaulta 4.
Predstavljen Twingo.
Novi vizualni identitet fabrike i novi logotip.
Rekord proizvodnje: 2.071.829 vozila.
avatar
Ryan

Broj poruka : 9282
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 48
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Ryan taj Uto Dec 13, 2011 9:46 pm

Ostvaren san Luja Renoa

Od 1898. do 1944. preduzeće je imalo samo jednog vlasnika, osnivača Louisa Renaulta, koji je imao samo jednu strast: fabriku u Billancourtu, svoje životno delo. Veliki mehaničarski genije patentirao je direktan prenos, mehanizam koji je omogućio prvom autu da savlada nagib od 13% u ulici Lepic. Ubrzo taj sistem biva usvojen širom sveta. Od značajnijih izuma koji su plod njegove genijalnosti takođe je važno spomenuti turbokompresor.
Već od samih početaka Reno vrlo uspešno učestvuje u auto trkama. Braća Reno, Luj i Marsel, dobijaju trku za trkom, započinje tradicija koja sve do danas nije prekinuta. Marsel, nažalost gine 24. maja 1903. u utrci Pariz -Madrid, čime postaje jedan od prvih automobilista koji tragično završavaju.
Većina fabrika počele su kao omanje radionice iz kojih je izlazio mali broj automobila. I u Renaultu je takvo stanje vladalo sve do 1914. godine kada velika narudzba taksija pomaže Luju Renou da svoju manufakturu uzdigne na nivo prave industrije, koja je već u predratnom razdoblju uspešno poslovala širom sveta, a imala je čak i dve fabrike u Rusiji.
Dolaskom Prvog svetskog rata Renault se mora, poput većine evropskih fabrika, orijentisati na drugu vrstu proizvoda. Proizvodi se gotovo sve, od granata preko tenkova do avionskih motora. Velika ekonomska kriza 20-ih godina koja je u SAD-u višestruko smanjila proizvodnju Evropu je na sreću donekle zaobišla. Tako se u međuratnom razdoblju Renault mogao gotovo nesmetano razvijati. Fabrika polako preuzima na sebe proizvodnju većine komponenata i širi proizvodnu gamu. Istovremeno Renault razvija i druge grane. Preduzeće se posvećuje kamionima, dostavnim vozilima, motorima, traktorima i avionima, i to vrlo uspešno.
Uoči drugog svetskog rata, proizvodnja se odvija na više mesta u Francuskoj, Belgiji i Velikoj Britaniji. Najveća i najvažnija fabrika je ona u Billancourtu koja tokom Drugog svetskog rata doživljava tužnu sudbinu. Naime, tokom rata Renault u velikim količinama proizvodi za potrebe Nemačke vojne industrije, što je saveznicima bio dovoljan razlog da fabriku bombarduju i unište 1942. godine. Renault se ipak oporavlja, ponovo gradi postrojenja i nastavlja proizvodnju za istog naručitelja. Završetkom rata i dolaskom saveznika Luj Reno bio je jedan od glavnih "izdajnika" na listi za hapšenje. Nakon što ga zatvaraju on ubrzo umire 24. oktobra 1944., a njegova imovina naredbom generala De Gola biva konfiskovana i nacionaliziovana. Upravljanje fabrikom Renault preuzima država čime se otvara novo poglavlje u istoriji najslavnijeg Francuskog proizvođača automobila.
avatar
Ryan

Broj poruka : 9282
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 48
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Ryan taj Uto Dec 13, 2011 9:47 pm

Nagli uspon nacionalnog proizvođača

Prvi posleratni gazda Renaulta postaje Pierre Lefaucheux, koji uspeva da se suprostavi nastojanjima države da od Renaulta načini specijalizovanog proizvođača kamiona. Lefaucheux inicira proizvodnju malog automobila pod imenom 4CV, koji je razvijen još tokom rata kao "narodni automobil". 4CV imao je četvoro vrata, a mogao je prevesti četvoro putnika. Automobil s malim motorom od 760 cm3 do 1961. prodat je u više od milion primeraka. Uspeh novog automobila je neverovatan što ubrzava proces obnove Renoa. Ipak, Lefaucheux nije dugo uživao u svom uspehu. Tragično gine 1955., a nasleđuje je ga Pierre Dreyfus, koji će na tom položaju ostati sve do 1975. To je doba najvećeg procvata Renoa.



Dreyfus sprovodi politiku povećanja proizvodnje i izvoza. Ipak, uz uspehe, tu su i promašaji. U šezdesetim godinama privučen dobrim prodajnim rezultatima Dauphine u SAD-u, Renault počinje prodajnu ofanzivu na Američkom kontinentu. Pokušaj ubrzo prerasta u potpuni promašaj, Renault se povlači, a 1500 radnika u Billancourtu gubi posao.
Nakon Američke odiseje Renault se u potpunosti okreće Evropi. Gama se dodatno proširuje, a prednost se i dalje daje malim vozilima. Tako nastaju dva bestselera, koji su i danas još vrlo popularni, Renault 4 (1961.) i Renault 5 (1972.).
Renault 4 je, za svoje doba, revolucionarni automobil. Osim velike praktičnosti, automobil je imao moderan motor sa zatvorenim krugom hlađenja smešten napred, te prednji pogon. Popularnost četvorke dostiže neslućene razmere i automobil do definitivnog kraja proizvodnje, 1992. godine, biva prodat u 8.126.200 primeraka. I Renault 5 je postigao veliku popularnost. Petica je sa sobom takođe donela nekoliko inovacija, od kojih su plastični poliesterski branici na velikoserijskom automobilu najznačajnija.
Reno ubrzano raste do početka 80-tih godina. Dreyfusa nasleđuju novi ljudi koji uspešno nastavljaju put koji je on zacrtao. Proširuje se divizija industrijskih vozila, usko se sarađuje s Volvom, te se ponovo pokušava ozbiljnija ekspanzija na tržište SAD-a. 1978. predstavlja se uspešni i popularni Reno 18, a 1983. novi Reno 11 biva izabran za automobil godine.

Sedamdesete su, takođe, obeležene naglim razvojem Renoovog sportskog odelenja. Nakon uspeha u Le Manu, u Renou se odlučuju na ulazak u "kraljicu automobilizma" Formulu 1. Godine 1979., dve godine nakon početka učešća u F1, Reno ostvaruje prvu pobedu, a Alan Prost 1983. osvaja naslov vice prvaka sveta. Nagli uspon ipak se ubrzo prekida teške krize u preduzeću i Reno se 1985. povlači iz takmičenja u Formuli 1.

avatar
Ryan

Broj poruka : 9282
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 48
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Ryan taj Uto Dec 13, 2011 9:47 pm

Teška kriza i novi polet

Reno je sedamdesetih i početkom osamdesetih postavio visoke ciljeve. Osim konstantnog razvoja, inovacije i sportskog angažmana, Reno je ponovo pokušao proboj na neka, do tada nedostupna, tržišta. Ciljevi se ubrzo pokazuju previsokim, a industrijski div počinje potpomognut inflacijom da proizvodi divovske gubitke. Proizvodnja 1984. pada na (za Renault) mizernih 300.000 vozila, a gubici dostžu astronomskih 12,5 milijardi franaka.
Na ćelo Renoa dolazi novi čovek kojem je dodeljena nezahvalna uloga spasioca. Georges Besse poseže za nepopularnom, ali često najefikasnijom, politikom ukidanja radnih mesta. Tako je otpušteno preko 21.000 radnika u dve godine, a napuštaju se i neke periferne aktivnosti poput Formule 1. Uporedo sa redukovanjem radne snage i aktivnosti Besse već 1984. predstavlja dva nova i vrlo uspešna modela. Prvi, Renault 25, predstavljao je novi koncept "lažnog trovolumena", (dvovolumen s izgledom trovolumena) a drugi je bio, sada vec legendarni Espace. Espace je bio prvi serijski jednovolumen, a odmah se pokazao kao izuzetno praktično porodično vozilo. Osim što je izuzetno poboljšao narušeni ugled fabrike, Espace je bio prvi u danas prenatrpanoj i izuzetno popularnoj klasi automobila. Već 1985. vidljivi su znakovi naglog oporavka najvećeg Francuskog proizvođača. 1986. Bessea ubijaju teroristi što nije uspelo zaustaviti mehanizam oporavka.
Godine 1987. u Renou ponovo mogu biti više nego zadovoljni, jer za to imaju 3,7 milijardi (franaka) razloga, godinu kasnije dobit je rekordna, a 1989. Reno predstavlja model 19 kojim osigurava i obeležava put u sigurniju budućnost. Naredne godine donose popularnog Clia, Safrane (naslednik 25-ice), jedinstveni gradski automobil Twingo i Lagunu (naslednik 21-ice) te projekt spajanja sa svedskim Volvom.
Godine 1995. predstavljen je i Megane, automobil koji predstavlja platformu za citavu gamu automobila: Megane, Megane Coupe, Megane Cabrio, Megane Classic i Megane Scenic. Jednovolumen Scenic, jedinstveno vozilo koje poput Espacea ponovo otvara novu klasu, osvaja naslov automobila godine.
Uspeh je doneo i vraćanje sportskim ambicijama. 1989 Reno ponovo ulazi u Formulu 1, ali ovog puta isključivo kao proizvođač motora. Renaultovi V10 motori ubrzo počinju da pokazuju svoje prave vrednosti, a na naslov svetskog prvaka trebalo se čekati samo do 1992. Tom godinom počinje razdoblje dominacije Renoovih motora u kraljici automobilizma koje u saradnji sa Williamsom i Benettonom donosi 6 konstruktorskih naslova svetskog prvaka. Od 1992. do 1997 u bolidima pokretanim Renaultovim motorima naslov svetskog prvaka osvojili su Nigel Mansell, Alain Prost, Michael Schumacher, Damon Hill i Jacques Villeneuve. Motori Renault pokazali su se kao neuporedivo pouzdaniji i jači od konkurencije, što je fabrici dodatno pripomoglo pri sticanju ugleda. Godina 1997. bila je i poslednja sezona Formule 1 sa Renaultom, koji se povukao na vrhuncu slave. Razloge ovoga puta nećemo tražiti u finansijskim razlozima, već pre u prezasićenost gospode u Renou sportskim uspesima.
Danas je iza Renoa čitav vek uspeha i padova, oduševljenja i razočarenja. Renault je sve prepreke uspešno savladao. Danas, u trećem veku "života", najjaci Francuski proizvođač automobila uspešno je zakoračio u 21. vek, koji ce u svetu zasigurno doneti mnoštvo promena. Ako pogledamo na proteklih 100 godina sigurni smo da ce Reno i sledećih 100 prebroditi bez većih poteškoća. Osim ako mozda neko ne izumi uređaj za teleportaciju.
avatar
Ryan

Broj poruka : 9282
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 48
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Istorija

Počalji od Petar023 taj Pet Jan 06, 2012 10:26 am

1898-1918

Priča o Renaultu-u je pre svega priča o čoveku koji je imao neobičnu sudbinu. Avantura je počela 24. decembra 1898. godine, kada je Louis Renault uspeo da se svojim vozilom popne strmom ulicom Rue Lepic u Pariskom kvartu Montmartre. To je bio prvi put da se neko popeo uz nagib od 13% u "kočiji bez konja". Tajna ovog uspeha je bila u sistemu za direktni prenos koji je dizajnirao Louis Renault. Ova pobeda je donela prvih 12 narudžbina.
Kompanija je nastavila sa rastom pošto je Renault počeo da pobeđuje na trkama Pariz-Berlin, Pariz-Beč... Renault otpočinje serijsku proizvodnju 1905. godine. Za vreme prvog svetskog rata, fabrika proizvodi kamione, vozila hitne pomoći, nosiljke, granate pa čak i poznati tenk FT 17 koji je dao značajan doprinos u odlučujućim borbama za konačnu pobedu saveznika. Kada je mir ponovo zavladao, Renault je nastavio proizvodnju za civilne potrebe kao vodeći francuski proizvođač automobila.



1919-1945

Renault se modernizuje. Lanac fabrika Billancourt je osnovan 1929. Fabrika smanjuje troškove kako bi se oduprla ekonomskoj krizi. Međutim, socijalna klima se pogoršava. Za vreme drugog svetskog rata Louis Renault smatra konflikt sa Nemačkom kao grešku i priklanja se zahtevima Nemaca. Zbog toga je fabrika Renault nacionalizovana 1945. i postala državno preduzeće "Régie Nationale des Usines Renault" (RNUR).



1946-1975

Kao državna kompanija, Renault modernizuje svoje fabrike, gradi i kupuje nove proizvodne pogone. Pokušava da bude konkurentan na američkom tržištu ali doživljava neuspeh. Ipak, nastavlja proboj na međunarodnu scenu. Uspesi dolaze sa modelom 4 CV, prvim "malim automobilom za svakog", zatim s Dauphine, Renault 4, Renault 5... Svoju gamu vozila obogaćuje modelom visoke klase Renault 16, koji najavljuje dugovečne automobile. Renault paralelno nastavlja impresivan uspeh u automobilskom sportu.



1976-1991

Rast se nastavlja do početka osamdesetih godina. Obnova game automogila se ubrzava pojavom dva modela visoke klase: Renault 25 i Espace. Marka se nameće u sportskim takmičenjima i ulazi u svet Formule 1. Međutim, pojavlju se i teški gubici sa kojima se kompanija mora suočiti. Stoga započinje drastičnu politiku smanjivanja troškova i ponovo se usredsređuje na svoju užu oblast. Tokom 1987. godine Renault ponovo posluje sa dobicima.



1992-2005

Renault planira fuziju s Volvoom, ali projekat je odbačen 1993. Velika prekretnica: privatizacija kompanije u julu 1996. Slobodniji Renault ulazi u kapital grupe Nissan 1999. Renault nastavlja s inovacijama i obnovom u vozilima Mégane, Laguna,... Uspesi u Formuli 1 osnažuju Renault. Savez Renault-Nissan se konsoliduje i stalno se razvijaju novi projekti. Kupovinom kompanija Samsung Motors i Dacia, Renault ubrzava svoj proboj na međunarodnoj sceni. Lansiranje Logana u središtu je strategije osvajanja novih tržišta.



Od 2005

Carlos Ghosn, koji je već bio Predsednik Nissana, nasleđuje Louisa Schweitzera na čelu Renaulta. Uspostavlja plan Renault Ugovor 2009, koji treba da od Renault Grupe stvori najisplativijeg evropskog proizvođača automobila. Clio III je proglašen automobilom godine 2006., a uspeh Logana na novim tržištima je neosporan. Renault dva puta osvaja titulu svetskog prvaka među konstruktorima Formule 1.
Tokom 2007. godine Renault proširuje svoju gamu Logana i lansira Novi Twingo i Novu Lagunu.



renault.rs
avatar
Petar023
Moderator
Moderator

Broj poruka : 1439
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 27
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v
Raspolozenje : Nije loše, nije loše

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Elektra taj Pet Jan 06, 2012 3:25 pm

Istorija i inovacije

Aeronautika

Renault je prisutan na podrucju aeronautike od 1907. sa svojim prvim avionskim motorom 1917. godine, balone je opremio motorom od 220 KS. Iste godine, Renault je proizveo svoj prvi avion ,a ujedno je je bio prvi proizvodac koji je postavio motor s prednje strane aviona. 1932. godine, Renault je uveo još inovacija proizvodeci metalne umjesto drvenih propelera.


Odvažnost

1965., Renault je bio dovoljno odvažan da lansira Renault 16 u vrlo konformisticnom okruženju visoke klase. Prvi bivolumen sa zadnjim podiznim vratima, Renault 16 je takode bio beskrajno prilagodljiv te je imao višenamenske karakteristike. Postao je simbol prakticnosti.


Avantura

1924. godine, nitko još nije govorio o 4X4 vozilima. Medutim, Renault je vec u to vreme lansirao svoja prva vozila s pogonom na cetiri tocka za staze i dine Sahare. Ova prva vozila otvorila su put svim terenskim vozilima koje ne zaustavlja ni pesak, ni kamenje, kao ni strmi nagibi i blato.


Koncept vozila


1991. godine Renault je u Frankfurtu predstavio koncept vozilo Scénic. Ovo koncept vozilo je istovremeno tehnološko i tehnicko usmereno na sociokulturološki aspekt koji se temelji na putovanju, kao i porodicni automobil za 21. vek. Pet godina kasnije, ovaj koncept je poslužio kao model za serijsko vozilo te je još jedan put omogucio Renaultu veliku prednost u odnosu na druge proizvodace automobila.

Dizajn

Renault je uvek nastojao da bude inovativan u pogledu dizajna. Renault 4, lansiran 1961., je prvo malo vozilo s prednjim pogonom koje se razlikovalo lakocom vožnje i velikim petim vratima. To je bilo prvo vozilo “ni berlina, ni break”, što je rezultat uvodenja zadnjih podiznih vrata koja danas imaju veliki uspeh medu proizvodacima širom svijeta.


Udobnost


Od 1905. godine, Renault se poceo baviti udobnošcu svojih automobila te je izumio starter sa komprimovanim vazduhom kojim se upravlja iz vozacevog sedišta. Nije više bila potrebna rucna poluga za pokretanje motora!!!
U 2000. godini, Renault je poboljšao sistem za startovanje motora ukidanjem kljuca za kontakt na Laguni., uvodenjem kartice za startovanje.


Ergonomija i sigurnost

Renault 11 je prvi automobil na kojem su uvedene komande na volanu.
Ovakvim inovativnim rešenjaima Renault spaja ergonomicnost i sigurnost , a isti koncept bice uskoro uveden na sva vozila iz game


Energetska efikasnost
Na pragu dvadesetog veka, Renault je želeo poboljšati performanse u pogledu potrošnje goriva.
1904., kreirana je odstranjiva svecica koja ce uveliko doprineti ostvarenju ovog cilja.


Takmicenja


Vec od 1900. godine, Renault se ukljucio u svet sportskih takmicenja i osvojio svoju prvu titulu , na trci Paris-Bordeaux. Ovo prvo takmicenje imalo je veliki odjek te je Renault dobio narudžbinu za 350 vozila.


Ekologija


Dosta vremena Renault je posvetio na projektima razvoja automobila koji ne emituju štetne gasove. Projekat pod nazivom “Fever” zapocet 1994. sa nekoliko saradnika rezultirao je korištenjem baterije u automobilu. Spomenuti projekat omogucio je Renaultu znacajnu prednost na ovom podrucju u odnosu na druge proizvodace automobila.


Ekonomicnost


Problem zaštite životne sredine i želja za uštedom energije, podstaknule su Renault da se izmedu 1973. i 1979. godine razvije prototip Eve koji je, svojim zategnutim linijama, smanjio aerodinamicki koeficijent za 40%. Nakon ovog usledio je drugi prototip, Vesta 2, koji je pri prosecnoj brzini od 100 km/h, trošio 1,84 litre na 100km (najekonomicniji automobil na svijetu).


Medjunarodni razvoj

Na pragu dvadesetog veka Renault zapocinje medunarodni razvoj, a 1901. potpisuje ugovor o licenci o sklapanju svojih automobila u Belgiji.
U 1904. godini, otvara filijale u inostranstvu , narocito u Engleskoj.
U 1910. godini, cak i japanski potrošac može kupiti Renault!



Inventivnost

Godine 1898., Louis Renault je dobio opkladu nakon što se popeo strmom ulicom Rue Lepic u Pariskom kvartu Montmartre. To je bio prvi put da se netko popeo uz nagib od 13% u “kociji bez konja”. Tajna ovog uspeha je bila u sistemu za direktni prenos koji je dizajnirao Louis Renault.


Renault i mobilnost....

1898. prvi automobil
1900. prvi trkacki automobil
1900. prvi kombi
1905. prvi motorni camac
1905. prvi taxi
1906. prvi kamion
1906. prvi autobus
1907. prvi avionski motor
1911. prvi izletnicki autobus i omnibus
1913. prvi motor hidroaviona
1914. prva ambulantna kola
1914. prvi avion
1916. prvi tenk
1919. prvi traktor
1919. prvi putnicki avion
1921. prva lokomotiva sa komprimovanim vazduhom
1923. prvo vozilo s gusenicama umesto zadnjih tockova
1924. prvi 4X4
1929. prvi traktor sa metalnim tockovima
1930. prva automatska pumpa
1931. prvi autobus sa zadnjom platformom
1931. prva motorna kola
1939. prvi poštanski avion
1952. prva lokomotiva sa gasnom turbinom
1984. prvi jednovolumen
1998. prve snežne sanke
2000. prvi elektricni bicikl


Nacin života

Jedna od Renaultovih glavnih briga je olakšati život svojim kupcima.
Renault je 1973. izumeo centralno zakljucavanje vrata (nije više trebalo zakljucavati svaka vrata posebno). Kasnije, Renault je bio prva kompanija koja je opremila svoja vozila sistemom za zakljucavanje sa zvucnim signalom.


Jednovolumen

36 godina prije Espacea, Renault je stvorio prototip jednovolumenskog taxija na osnovi koncepta Juvaquatre.
Preteca Espacea stvoren je 1948. godine.


Mit

Renault 1984. uvodi inovacije komercijalizujuci koncept Espacea te stvara mit koji ce omoguciti automobilskoj industriji veliki “korak” prema napred.


Nova vozila

Uvek korak ispred, Renault je 1975. godine lansirao Renault 5, pretecu nove automobilske generacije. Bivolumen jednostavnog i originalnog dizajna te višenamenskih karakteristika doživeo je velik uspeh. Daljnje inovacije Renault je uveo opremivši Renault 5 branicima od sintetickog materijala, posebno prakticnim za stanovnike gradova koji se svakodnevno suocavaju s problemima pri parkiranju.


Performanse

U neprestanoj potrazi za vecim performansama svojih motora, Renault je 1902. godine patentirao prednabijanje motora. Napravljen je turbo…
Godine 1980., Renault je bio prvi proizvodac koji je s automobilima Renault 18 i Renault 5 Turbo lansirao serijska vozila s motorom sa turbopunjacem


Proizvodnja

Inženjer P.Bezier je uveo revolucionarne promene u svet automobilske proizvodnje i omogucio proizvodnju 300 4cv vozila dnevno vec od 1947. godine, zahvaljujuci mašini koja je mogla obavljati nekoliko poslova istovremeno na istom mestu proizvodnje.
Inženjer je potajno skicirao planove ove mašine tokom svog zarobljeništva.


Automobilski rekordi

Izazovi su bili pokretacka sila Renaulta još od 1898. godine.
1925. - Svetski prvak rekordne predene udaljenosti
1926. - Svetski prvak 24-satne trke
1934. - Svetski prvak 48-satne trke u Monthleryu
1956. - Svetski prvak u brzini za automobile s turbinom
1972. - Prvak Francuske u reliju
1973. - Svetski prvak u reliju
1976. - Svetski prvak u Formuli 2
1987. - Svetski prvak u potrošnji
1988. - Svetski prvak u brzini na ledu
1992./1993./1994./1995./1996./1997./2005./2006. - Svetski prvak proizvodaca F1


Rekordi u vazduhoplovstvu

Rekord predene razdaljine 1909.
Visinski rekordi 1911./1919./1923.
Rekordi u izdržljivosti i udaljenosti 1911./1912.
Rekord u brzini penjanja 1920.


Sigurnost

Buduci da je sigurnost uvijek bila njegova glavna preokupacija, Renault je bio prvi proizvodac koji je 1962. godine opremio serijski model Renault 8 sa 4 disk kocnice.


Boravak u automobilu

Renault je prvi proizvodac na svetu koji je predložio zatvoreni automobil te tako zapoceo razdoblje boravka u automobilu.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


avatar
Elektra
Administratorka
Administratorka

Broj poruka : 4397
Datum upisa : 23.12.2011
Godina : 36
Vozilo: : Renault Clio Energy 1.2 - Citroen Visa 11 RE 1.1
Raspolozenje : Sve je relativno

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Elektra taj Pet Jan 06, 2012 3:34 pm

Louis Renault je imao samo 21 godinu kada je u dvoristu svojih roditelja napravio prvi automobil. Uskoro su pocele da pristizu i prve narudzbine, pa je otvorio Société Renault Frères u Boulogne-Billancourt, Francuska.

Prvi logo je odrazavao inicijale tri brata: Louis-a, Ferdinanda i Marcela i to 1900 godine.

Tokom I sv rata, Renault je proizvodio tenkove za saveznike (FT-17) i otud onaj gornji logo. Dijamant je predstavljen 1925 godine i od tada krasi nase ljubimce. 1972 godine nastao je savremeni logo (Victor Vasarely- smatra se ocem Opticke umetnosti).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


avatar
Elektra
Administratorka
Administratorka

Broj poruka : 4397
Datum upisa : 23.12.2011
Godina : 36
Vozilo: : Renault Clio Energy 1.2 - Citroen Visa 11 RE 1.1
Raspolozenje : Sve je relativno

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Elektra taj Pet Jan 06, 2012 3:51 pm

Sifriranje renault motora

Sifra svakog motora se sastoji iz jednog slova,zatim ide brojka i na kraju opet slovo.Svako slovo/brojka ima svoje znacenje.


Prvo slovo:
A: Alumijumski blok motora / vlazne kosuljice cilindra
B: blok od sivog liva / vlazne kosuljice cilindra
C: blok od sivog liva / vlazne kosuljice cilindra - Cleon
D: blok od sivog liva / integrisane hilzne
E: blok od sivog liva / vlazne kosuljice cilindra (Energy)
F: blok od sivog liva / integrisane hilzne - cuvena serija F2N od 1721 ccm i naravno F9Q (1.9 dCi) i F8Q
G: blok od sivog liva
H: (nesigurni podaci, blok je zamenio motor oznake K)
J: Alumijumski blok motora / vlazne kosuljice cilindara
K: blok od sivog liva / integrisane hilzne
L: Aluminijumski blok motora / integrisane hilzne
M: (Blok koji zamenjuje F) - 2.0 dCi
N: Aluminijumski blok motora / integrisane hilzne (Motor Volvo) - 2.5 u Safrane-u
P: blok od sivog liva / integrisane hilzne (motor Isuzu) - 3.0 dCi
S: blok od sivog liva / integrisane hilzne (motor sofim) - 2.5 dizel za kombi
V: motor Nissan (3.5l) V6 24 v
Z: Alumijumski blok motora / vlazne kosuljice cilindara (moteur V6 PSA/RSA) 3.0 od 211 ks

Brojna oznaka (drugo mesto):

1: benzinac 8 ventila // jednogrli karburator
2: benzinac 8 ventila // dvogrli karburator
3: benzinac 8 ventila // injection
4: benzinac (hemisfera) injection viseventilna tehnologija
5: benzinac injection direktno (osim bloka E)
5: benzinac (hemisfera) karburator jednogrli (blok E)
6: benzinac (hemisfera) karburator dvogrli
7: benzinac (hemisfera) injection
8: Diesel indirektni - klasicni (indirektni sa pretkomorom)
9: Diesel sa direktnim ubrizgavanjem - dCi, dTi

I treca oznaka ukazuje na zapreminu motora (u ccm) :

A: 0 do 825
B: 826 do 900
C: 901 do 975
D: 976 do 1050
E: 1051 do 1125
F: 1126 do 1200
G: 1201 do 1275
H: 1276 do 1350
J: 1351 do 1425
K: 1426 do 1500
L: 1501 do 1575
M: 1576 do 1650
N: 1651 do 1750
P: 1751 do 1850
Q: 1851 do 1950
R: 1951 do 2050
S: 2051 do 2150
T: 2151 do 2300
U: 2301 do 2500
V: 2501 do 2700
W: 2701 do 2950
X: 2951 do 3200
Y: 3201 do 4000
Z: > 4000

Drugim recima, npr:
C1J - blok od sivog liva (Cleon), benzinac, 8 ventila, karburator jednogrli, od 1351 do 1425 ccm
C2J - blok od sivog liva (Cleon), benzinac, 8 ventila, karburator dvogrli, od 1351 do 1425 ccm
C3J - blok od sivog liva (Cleon), benzinac, 8 ventila, injection, od 1351 do 1425 ccm
F2N - blok od sivog liva, integrisane hilzne, dvogrli karburator, 1651 do 1750 (motor od 1721 ccm)
F9Q - blok od sivog liva, integrisane hilzne, direktini dizel, 1851-1950 ccm (1870 ccm, direktni dizel, dTi ili dCi).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


avatar
Elektra
Administratorka
Administratorka

Broj poruka : 4397
Datum upisa : 23.12.2011
Godina : 36
Vozilo: : Renault Clio Energy 1.2 - Citroen Visa 11 RE 1.1
Raspolozenje : Sve je relativno

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Petrucci taj Pet Jan 06, 2012 7:05 pm


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 15618
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 52
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Elektra taj Pet Jan 06, 2012 10:45 pm


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


avatar
Elektra
Administratorka
Administratorka

Broj poruka : 4397
Datum upisa : 23.12.2011
Godina : 36
Vozilo: : Renault Clio Energy 1.2 - Citroen Visa 11 RE 1.1
Raspolozenje : Sve je relativno

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od @Nenad@ taj Pet Jan 06, 2012 11:13 pm

avatar
@Nenad@
Administrator
Administrator

Broj poruka : 1753
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 38
Vozilo: : Peugeot 405 mi16 bivsi :P Ford Mondeo mk3 sadasnji :P

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Peđa taj Sub Jan 07, 2012 1:34 am

Moram reći da je koncept Espace spas za porodicu, samo ime kaže, ali juče sam imao prilike da vozim zadnjuu seriju.....................
avatar
Peđa

Broj poruka : 346
Datum upisa : 21.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Citroen BX 1.9 lubeničar

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Ryan taj Sub Jan 07, 2012 7:49 am

Otvori negde temu pa nam prenesi iskusta..
avatar
Ryan

Broj poruka : 9282
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 48
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Elektra taj Ned Jan 15, 2012 10:32 pm

Renault - istorijat marke automobila


Renault je francuski proizvođač automobila koji proizvodi putnička vozila, venove, tegljače, autobuse, traktore. Zahvaljujući kooperaciji sa Nisanom predstavlja četvrtog po veličini proizvođača automobila. Sedište se nalazi u Bulonju-Bilankortu. U vlasništvu Renaulta nalaze se i rumunski proizvođač Dačija, kao i korejski Renault Samsung Motors. Do sada, najuspešniji model kompanije Renault je Klio. Renault je poznat po revolucionarnom dizajnu svojih modela, tehnologiji zaštite i učestvovanja na moto trkama.
Kompaniju je 1899. godine osnovao Luis Renault zajedno sa svoja dva brata Marselom i Fernandom pod nazivom Societe Reanault Freres. Luis je bio mladi ambiciozni inženjer koji je dizajnirao nekoliko modela automobila. Ujedinjeni, iskoristili su veštine koje su stekli radeći za tekstilnu firmu svoga oca. Dok je Luis bio zadužen za dizajn i proizvodnju, Marsel i Fernand su se bavili menadžmentom
Prvi automobil koji je napravljen je bio Voituret 1CV i prodat je prijatelju njihovog oca, koji je imao priliku da proba auto krajem Decembra 1898. Bio je impresioniran automobilom i rešio je da ga kupi.
Braća su ubrzo shvatila kako da povećaju ugled svojim automobilima učešćem na trkama. Skoro odmah su postogli uspeh. Luis i Marsel su upravljali automobilima. Međutim, Marsel je poginuo u nesreći na trci Pariz – Madrid 1903. Nakon ovoga Luis se više nikada nije takmičio, ali je marka Renault nastavila učešće u trkama. Renault tim je 1906. godine prvi put pobedio na Grand Pri trci sa njihovim modelom AK 90CV.

Kada je Fernand 1906. godine napustio kompaniju, Luis je preuzeo kontrolu. Renault se vrlo brzo posvetio inovacijama. 1899. godine Renault proizvodi svoj prvi sedan. U to vreme, automobil je bio vrlo luksuzna roba. Najniža cena za Renault je bila 3000 franaka, što je suma koju je prosečan radnik zarađivao za 10 godina. Do početka Prvog Svetskog rata Renault je počeo sa proizvodnjom taksi automobila, autobusa, kamiona i komercijalnih vozila. Kompanija je takođe izvozila svoje motore na tržište Sjedinjenih država. Tokom rata Renault se preorijentisao na proizvodnju municije, vojnih vozila i aviona. Nakon Prvog Svetskog rata, Renault je nagrađen Legijom časti za inovacije u vojnoj tehnologiji, uključujući i revolucionarni tenk FT-17.
Luis nakon 1918. proširuje delatnost kompanije i počinje sa proizvodnjom poljoprovredne i industrijske mehanizacije. Ipak, pokušava da se fokusira uglavnom na popularne male, dostupne automobile.
Renault automobili pre Prvog Svetskog rata imali su veoma karakterističan prednji deo, zbog načina postavljanja hladnjaka, koji je dobio naziv kanta za ugalj. Ovi automobili su se proizvodili sve do dvadesetih godina prošlog veka. Kasnije, Renault je prešao na klasičan izgled prednjeg dela. Takođe, 1925. simbol koji se nalazio na haubi je promenuo oblik iz originalnog kvadratnog u, i danas korišćeni, oblik dijamanta. Renault je predstavio svoje modele na Pariskom Moto šou, koji se održavao svakog Septembra ili Oktobra. To dovodi do blage konfuzije. Naime, model 1927 se proizvodio uglavnom 1928. itd.
Renault u to doba ima široku gamu proizvoda, od malih do velikih vozila. 1928. godine Renault proizvodi ukupno 45 809 automobila. Sedam različitih modela, počevši od 6cv, preko 10cv, Monasix-a, 15cv, vivasix, 18/24cv do 40 CV. Sa različizim izgledom karoserije ukupno je bilo 8 modela. Najekskluzivniji model je bio sa zatvorenim krovom, dok je roudster, takozvani torpedo, bio najjeftiniji.
Od 1928. godine Renault počinje veoma važan prodor na tržište Velike Britanije, koje je u to vreme bilo vrlo veliko, a vozila su slata i u kolonije. U kolonijama su prodavana vozila sa visokom šasijom, poboljšanim hlađenjem i sa više tipova karoserije. Izvoz u Sjedinjene države je u to vreme dosta opao zbog visokih cena pre Prvog Svetskog rata. Renault NM 40CV turer je koštao više od 4600 dolara, skoro kao i V12 Kadilak turer. Zatvoreni Renault sedan je imao osnovnu cenu od 6000 dolara i bio je mnogo skuplji od kadilaka.
Sjajni automobili, pozanti kao de Grand Luxe Renault, su se proizvodili u limitiranim serijama u dva tipa, kao šestocilindarski i osmocilindarski. Šesto cilindarski modeli Grand NM, PI i PR su 1927 uneli inovacije kao što su: zadnja osovina sa nezavisnim ogibljenjem što je značajno doprinelo stabilnosti s obzirom da su neki modeli postizali i preko 140 km/h. 1929. je predstavljen osmocilindrični model Reinastella. Ova linija je stalno unapređivana i kulminirala je predstavljanjem modela Suprastella 1939. godine.
Renaultovi Grad modeli su pravljeni sa velikim procentom aluminijuma. Motor, kočnice, transmisija, pod i sva limarija su napravljeni od aluminijuma. Zahvaljujući tome bilo ih je veoma malo, pošto je većina demontirana za vreme rata.
Nakon predaje Francuske 1940. godine, Luis Renault je odbio da proizvodi tenkove za Nemačku, koja je tada preuzela fabriku. Umesto toga, proizvodili su kamione za nemačke okupatore. Vlada Republike Francuske je Luisa nakon rata optužila za saradnju sa okupatorom, tako da je 1944. godine uhapšen. Umro je u zatvoru pre nego što je mogao da iznese svoju odbranu. Kasnije je ustanovljeno da je imao slomljen vrat, što ukazuje na ubistvo. Njegova industrijska imovina je konfiskovana od strane francuske vlade, a fabrika Renault je nacionalizovana.
U godinama neposredno posle nacionalizacije, Renault je doživeo preporod kroz model 4CV, koji je razvijen od strane Luisa Renaulta, ali je počeo da se proizvodi tek 1946. godine. Ovaj automobil je mogao da se takmiči sa modelima kao što su Morris Minor i Folcvagen Buba. Uspeh koji je postigao (prodato više od pola miliona jedinica) osigurao mu je proizvodnju sve do 1961. U ovo vreme proizvodio se i dvolitarski četvorocilindriči Renault Fregata. Međutim, uprkos uspesima, Renault je u to vreme bio pogođen nemirima i štrajkovima, koji su potrajali sve do osamdesetih.
Uspešni 4CV Renault Daufin je prodavan vrlo dobro. Kompanije je povećala proizvodnju i počela prodaju i u drugim zemljama, uključujući Afriku i Severnu Ameriku. Međutim, u severnoj Americi prodaja nije išla dobro. 1960. godine je već smatran zastarelim. Da bi ponovio uspeh Renault je 1961. i 1962. predstavio dva nova automobila, koji će postati veoma uspešni – Renault 4 i Renault 18. Proizvodnja Renaulta 4 je trajala sve do 1992. godine. Veći, Renault 10, koji je imao motor postavljen pozadi, nastavio je uspeh Renaulta R8. Međutim, to je bio poslednji Renault model koji je imao motor postavljen pozadi. Kompanija je postigla uspeh i sa modelom Renault 16, koji je predstavljen 1966. To je bio prvi sedan na svetu koji je bio veći od mini kategorije. Nasledio ga je manji model Renault 6, sličan modelu R16.
Renault, iako je bio ugrožen isto kao i drugi proizvođači tokom naftne krize sedamdesetih, proširio se na tržište jugo-istočne Azije. Kriza je naterala Renault da pokuša da osvoji i tržište Severne Amerike, ali se to kasnije završilo fijaskom. Renault je tada postavio filijale u Istočnoj Evropi, Dačija u Rumuniji i Južnoj Americi (mnogi od ovih su opstali do danas).
Tamo je vršena proizvodnja modela R8, R10, R12, R16, R15 sport, kupe R17, R18 I R20. Interesantno je da je Australijski Renault sklapao i modele Pežoa. Od 1977. sklapa se i Ford Kortina. Raskidanje ovog ugovora 1981. dovodi do zaključenja trke.
U Sjedinjenim Državama, Renault je ušao u partnerski odnos sa AMC-om i 1979. kupuje manji deo akcija te kompanije. U vreme kada je AMC krenuo sa proizvodnjom modela Džip Čiroki XJ, prodaja terenaca je pala, pa se AMC suočio sa bankrotstvom. Renault je pozajmio novac AMC-u da bi sačuvao proizvodnju. Ovo je povećalo procenat Renaulta na 47.5% u kompaniji. Renault je tada promenuo rukovodstvo AMC-a i postavio sopstvene ljude. Rezultat partnerstva je plasiranje modela Džip na tržište Evrope.
Prodaja Renault automobile na tržištu Amerike je u poređenju sa modelima Džipa bila veoma uspešna. Jedini izutetak je bio Renault Alijans (verzija Renaulta 9) koji je lansiran 1983. iz fabrike AMC-a u Viskonsinu. Došao je nakon modela Encore (verzija Renaulta 11). Vozila proizvedena u Viskonsinu su uskoro naišla na osudu kupaca koji su tvrdili da su veoma lošeg kvaliteta.
Konačno, nakon atentata na predsednika Renaulta Žorža Bizea 1987. AMC je prodat Krajsleru. Renault Medaljon, sedan verzija, se prodavao u Americi od 1987 do 1989 od strane Džip dilera. Međutim, nakon 1989. nijedan model Renaulta nije izvožen u Ameriku.
Iako je Renault gledao da podigne ugled, kompanija je patila od lošeg kvaliteta, što se posebno loše odrazilo na brend i model Renault 14, koji je viđen kao kulminacija problema u ranim osamdesetim.
U kasnim sedamdesetim i osamdesetim, Renault se uključuje u moto sport sa svojim novim izumima kao što su turbo bolidi u Formuli 1. Putnička vozila su takođe bila revolucionarna – Renault Espas je bio prvi MPV i tokom dve decenije ostao je najpoznatiji predstavnik svoje klase u Evropi. Dalje, druga generacija Renaulta 5 je proglašena automobilom godine u Evropi. Početkom osamdesetih su predstavljeni i Renault 9 i luksuzni Renault 25. Sa ovim modelima reputacija Renaulta se polako povećavala. Međutim, loš kvalitet je i dalje bio prisutan, što se dosta odražavalo na brend Renaulta. Kulminacija ovih problema je bio Renault 14. Iako je bio veoma uspešan u moto sportu, Renault je tokom 1984. gubio milijarde franaka mesečno, što je dovelo do deficita od 12.5 milijardi.
Francuska vlada je intervenisala i postavila Žorža Bizea na čelo kompanije. On je počeo da dramatično smanjuje troškove, prodaje nepotrebne delove kompanije, skoro potpuno je povukao Renault iz moto sporta i otpustio dosta radnika. Ovo je 1986. dovelo do smanjivanja deficita na polovinu. Ali je Žorž Bize ubijen Novembra 1986. od strane komunističke terorističke grupe Action Directe. Nasledio ga je Rejmond Levi, koji je nastavio u istom duhu kao Bize i dalje smanjujući deficit što je dovelo do stabilnosti kompanije 1987.
Finansijski stabilizovan, Renault je devedesetih godina izbacio veliki broj uspešnih modela, uključujući veoma uspešan Renault Klio, koji je zamenio Renault, drugu generaciju modela Espas, unapređeni Tvingo, Lagunu i Renault 19. Sredinom devedesetih na tržište izlazi Renault Megan koji je naslednik modela 19, prvi model koji je dostigao maksimum od 4 zvezdice na EuroNCAP testu. 1996. Renault je prestavio Megan Senik.
Godine 1996. dolazi se do zaključka da Renaultu šteti što je u vlasništvu države, tako da je kompanija privatizovana. Nova uprava je dozvolila kompaniji da se ponovo koncentriše na istočnu Evropu i Južnu Ameriku, uključujući izgradnju nove fabrike u Brazilu, poboljšanje infrastructure u Argentini i Turskoj. To je takođe značilo i kraj uspešne karijere u Formuli 1. 1999. Renault ulazi u alijansu sa Nisanom. Francuska vlada zadržava pravo nad 15.7% akcija Renaulta.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


avatar
Elektra
Administratorka
Administratorka

Broj poruka : 4397
Datum upisa : 23.12.2011
Godina : 36
Vozilo: : Renault Clio Energy 1.2 - Citroen Visa 11 RE 1.1
Raspolozenje : Sve je relativno

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Elektra taj Ned Jan 15, 2012 10:42 pm

Modeli marke Renault:

Alpine
Avantime
CLM
Clio
Espace
Expres
Fluence
Fuego
Grand Espace
Grand Scenic
KERAX
Kangoo
Koleos
Laguna
Latitude
Magnum
Major
Manager
Mascott
Master
Megane
Messenger
Midliner
Midlum
Modus
P 1400
Premium
R11
R14
R18
R19
R20
R21
R25
R30
R4
R5
R6
R9
Rapid
SISU
Safrane
Scenic
Spider
Thalia
Trafic
Twingo
Vel Satis
Wind

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


avatar
Elektra
Administratorka
Administratorka

Broj poruka : 4397
Datum upisa : 23.12.2011
Godina : 36
Vozilo: : Renault Clio Energy 1.2 - Citroen Visa 11 RE 1.1
Raspolozenje : Sve je relativno

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od BlackPoint taj Pon Jul 25, 2016 11:31 am

Pročitah , sa zadovoljstvom , sve o istoriji Renoa , o počecima , modelima i smatram da je odlično napisano. Jedino što me je malo rastužilo je to što se model Reno 12 ama baš nigde ne pominje....mi smo ga imali 40 godina i sa odlaskom mog pokojnog oca i naš Renđa je otišao..
Zbog toga ću ja sada napisati par stvari o tom izvanrednom automobilu...
Prvi Reno 12 predstavljen je na Pariskom salonu automobila 1969. godine i proizvodio se do početka '80-tih , ne računajući montažu u zamljama istočne Evrope. Model 12 TL je imao 1289 kubika i 60 konja a ubrzo se pojavio i model TS , nešto jača  verzija TL-a , sa 64 konja i duplim karburatorom. Bilo je i sportskih ,, brzih'' verzija modela - Gordini ( 1565 cca i 123 konja i Alpina , vozilo za relije ( 1397 cca i 108 ks).
Model 12 TL je krasila udobnost , i , za ono vreme , revolucionarne promene kabine: 2 odvojena prednja sedišta sa menjačem između , luksuzni nasloni , četvoro vrata , grejanje zadnjeg stakla , svetlo u velikom prtljažniku. Motor je bio smešten napred , benzinac , veoma pouzdan i sa dostupnim svim sklopovima. Sam automobil je imao lep dizajn , i prednja i zadnja strana se blago spuštala naniže , tako da je u vožnji bio veoma pregledan.
Uz izvinjenje što sam se umešao u ovu istoriju Renoa , sada mi je srce na mestu.

avatar
BlackPoint

Broj poruka : 133
Datum upisa : 20.04.2016
Godina : 55
Vozilo: : Citroen Xsara Picassa 2.0 HDI

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Petrucci taj Pon Jul 25, 2016 8:43 pm


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 15618
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 52
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: Istorija

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu