Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Saveti za bezbednije zimsko putovanje

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Saveti za bezbednije zimsko putovanje

Počalji od Ryan taj Sre Jan 18, 2012 8:48 am

Male stavke koje mogu da vas poštede velikih problema i muka na drumu: U gepeku bi, pored prve pomoći, trebalo da se nalaze lekovi, ćebad, pijaća voda, punjač za telefon…

[You must be registered and logged in to see this image.]

UKOLIKO odlučite da na odmor krenete automobilom, na drumu vas uvek može zadesiti neka nezgoda, a pogotovo zimi. Naravno, to ne treba da bude razlog za odustajanje od puta, jer veliki broj problema može da se predupredi dobrom pripremom.

Pre svega treba obratiti pažnju na ono što je „uvek potrebno“, bez obzira na godišnje doba, a zatim i na probleme koji dolaze s hladnijim vremenom.

Dokumenta

Bilo da je u pitanju putovanje u neku drugu zemlju ili „lokalni“ izlet, najpre treba proveriti sva dokumenta – pasoš, vozačku dozvolu, međunarodnu dozvolu, a ukoliko se ide u inostranstvo, i obavezno putno osiguranje. Od svega nabrojanog jedini vanredni izdatak je „međunarodna“, koja staje 2.000 dinara, traje tri godine i može se nabaviti u Auto-moto savezu Srbije. Prva sledeća stavka je obezbeđivanje takozvane prve pomoći, na čemu insistiraju svi lekari.

- Na porodično putovanje obavezno ponesete lekove za sniženje povišene telesne temperature, lekove protiv alergije, kapi za nos i antibakterijski sirup za decu – kaže portparol Hitne pomoći Nada Macura. – Pored toga, obavezno spakujte lekove za bolove i hanzaplast. Deca, ali i odrasli, često se na putu otruju hranom i dobiju dijareju. Zbog toga je, takođe, vrlo bitno da se pri ruci imaju probiotici.

Situacija u kojoj niko ne želi da se nađe jeste da bude zavejan na nekom putu, ali se zimi i to mora uzeti kao mogućnost. Iako malo šta može da se uradi bez pomoći nadležnih službi, barem se čekanje može učiniti podnošljivijim. U automobilu se zato moraju nalaziti ćebad i jastuci, flaše s pijaćom vodom, termos i punjač za telefon, kako se ne bi desilo da se mobilni telefon isprazni i da ne može da se pozove pomoć.

Točkovi

Bezbednost u vožnji takođe bi trebalo da bude jedan od prioriteta. Stručnjaci, tako, savetuju da se na točkove ne montiraju različite vrste pneumatika, odnosno da, ako ste u mogućnosti, kupite sve četiri zimske gume. Na taj način automobil će znatno bolje da odgovori na sve izazove. Ne treba zaboraviti ni lance, koji su deo obavezne opreme ako se ide na planinu.

Kada su ulja u pitanju, ona ređa bolja su za zimske dane, jer se zbog hladnoće manje zgušnjavaju i ne otežavaju pokretanje motora. Isti princip važi i za podmazivače za menjač. Najbitnija tečnost zimi je svakako ona u sistemu za hlađenje motora – antifriz. Treba znati da on s vremenom gubi svojstva, te ga je obavezno menjati svake dve godine. Zato je bolje proveriti u kakvom je stanju antifriz u vašem automobilu pre polaska na put.

POKRETANJE AUTOMOBILA:

KAKO se ne biste našli u situaciji da pred sam put automobil neće da se upali, potrebno je osigurati nekoliko uslova. Akumulator mora biti ispravan, pa je potrebno da se prokontroliše i dopuni, ako je neophodno. Provera kablova i svećica takođe je poželjna. Ako se ipak dogodi da je akumulator prazan, može se spojiti i na akumulator drugog automobila pomoću kablova. Dakle, ne bi bilo loše imati u prtljažniku i kablove za startovanje.

TRIKOVI ZA VIŠE PROSTORA:

NA prostoru će se sigurno uštedeti ako se teže stvari stave na dno, i ukoliko se na specifičan način složi garderoba. Na primer, rolanjem odeće izbegava se njeno gužvanje, pa nema potrebe za nošenjem glomazne pegle. Isto tako, čarape mogu da se stave u obuću, a u ćoškove torbe donji veš ili manji predmeti koji lako mogu da popune taj deo.

OPREZ:

U zimskim uslovimapotrebna je još veća opreznost na putu i zato:

* Držite veće odstojanje u odnosu na vozilo ispred vas

* Izbegavajte naglo skretanje i usporite pre skretanja

* U krivinama vozite sporije, bez nagle promene brzine

* Ubrzavajte postepeno

* Kočite postepeno da biste izbegli blokadu točkova

* Nemojte koristiti tempomat

* Kada vozite na uzbrdici koristite viši stepen prenosa, a na nizbrdici niži!

SAVETI:

1 Montirajte odgovarajuće pneumatike
2 Proverite akumulator
3 Sipajte antifriz
4 Sipajte tečnost za odmrzavanje stakala
5 Proverite pritisak u gumama 6 Uvek očistite sva stakla
7 Skinite uvek sneg sa krova pre vožnje
8 Zaštitite bravice i gume na vratima od smrzavanja
9 Rezervoar mora imati više od polovine goriva
10 Prilagodite brzinu uslovima vožnje
avatar
Ryan

Broj poruka : 9058
Datum upisa : 12.12.2011
Godina : 47
Vozilo: : Peugeot 306 1.6 SexWagon

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti za bezbednije zimsko putovanje

Počalji od Petrucci taj Pet Feb 03, 2012 11:27 pm

Izvor: B92, tekst i foto: Nemanja Pantelić, 03.02.2012.

Da li umete da vozite po snegu?

Mnogi muškarci ovo pitanje mogu shvatiti i kao uvredljivo jer se podrazumeva da smo svi odlični vozači. Ipak, izlazak na teren i vožnja u otežanim uslovima ukazuju na to da je ovo pitanje na mestu. Želimo da vam damo nekoliko saveta i uputstava za bezbednu i opuštenu vožnju.
Rešenje problema na putu pre svega počinje dobrom organizacijom. Kada osvane snežno jutro, morate da izađete iz vašeg toplog doma ranije nego inače i da pripremite automobil za vožnju. Najbolje je da metllicu ili vaše sredstvo za čišćenje držite van auta ili u prtljažniku. Na taj način ćete izbeći situaciju da se nagomilani sneg sa automobila sruči pravo na vaše sedište. Ako se to dogodi, znamo da sledi rafal psovki i pokušaja da se rukom ukloni sneg sa sedišta. Loš način da započnete dan.

U našoj zemlji postoje dve škole čišćenja snega sa automobila. Ili ćete prvo sesti u automobil, upaliti motor i onda započeti uklanjanje snega ili ćete prvo očistiti sneg, pa tek onda upaliti motor.
Oba stila imaju svoje mane i prednosti. Ako radite po prvom scenariju, rad motora omogućiće topliju kabinu kada započnete vožnju, povoljniju radnu temperaturu motora ali ćete generisati više buke u vašem komšiliku, kao i zagađenja izduvnim gasovima. Moj komšija me je jutros utrovao dok sam čistio sneg sa trotoara. Upalio je motor, očistio auto, a onda se vratio u stan i ostavio motor da radi. Ovo je u inostranstvu kažnjivo.
Sa hladnim, ali od snega očišćenim automobilom duže ćete se smrzavati tokom vožnje. Takođe, može doći do maglenja stakala sa unutrašnje strane kabine.
U svakom slučaju, pre vožnje obavezno uklonite sav sneg sa vašeg automobila. I sa krova, i sa haube i sa bočnih stakala i sa registarskih tablica.
Takođe, bilo bi dobro da počistite i sneg sa trotoara, ako niko drugi nije tu dužnost obavio.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Ako je temperatura vazduha veoma niska, kao što je bio slučaj toko pravljenja ovog izveštaja, tokom vožnje može doći do stvaranja leda na vetrobranu, posebno na njegovim ivicama. Savet je da topao vazduh iz ventilacionog sistema usmeravate i prema vetrobranu, kako bi ova staklena površina ostala topla tokom vožnje. Vodite računa da brisači nisu zalepljeni za vetrobransko staklo zbog leda koji se stvorio između dve vožnje, takođe, nemojte ih koristiti dok na vetrobranu ima leda. To je pogubno za brisače

[You must be registered and logged in to see this image.]

I brisači će bolje raditi svoj posao ako ne brišu ledenu površinu. Na fotografiji možete videti pojavu leda na vetrobranu kada jačina ventilatora nije podešena na maksimum. Tokom vožnje treba menjati otvore iz kojih izlazi topao vazduh kako biste osigurali da ne dolazi do maglenja ostalih stakala u automobilu. Aktiviranje klima uređaja dok je uključeno grejanje najefikasnije odmagljuje stakla.
Dugoročno izlaganje veoma toplom vazduhu učiniće vas pospanim i dekoncentrisanim pa povremeno otvarajte i zatvarajte prozore. savetujem vam da ne vozite u debeloj jakni sa kapom na glavi. Veoma brzo će vam postati vruće i nelagodno, a pokretljivost i sposobnost da čujete dešavanja oko vas biće umanjena.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Ako nemate dobre gume, zaboravite na vožnju. Na - 8 stepeni bićete potpuno bespomoćni. Svaki polazak i svako zaustavljanje i pri veoma malim brzinama biće veoma veliki rizik. Ni trud ekipa za čišćenje snega ne može doći do izražaja. So koju posipaju delotvorna je do - 7 stepeni.
Veoma je važno da tokom vožnje ne pravite nagle pokrete i manevre. Da biste to izbegli, pre svega je važno da se ne krećete neprimereno brzo. Uvek držite odstojanje u odnosu na vozilo ispred vas i nadajte se da će isto shvatiti i vozač koji se nalazi iza.

Više ne možete voziti u istom stepenu prenosa, u kojem ste vozili po suvom. Posebno kada skrećete ili prolazite kroz raskrsnice. Po veoma klizavom kolovozu, u Laguni III sa dizel motorom snage 150KS, na Pirelli zimskim gumama, kroz male gradske raskrsnice prolazio sam u prvom stepenu prenosa. Ako vam zvuči nelogično, treba da znate da će dizelaš bez gasa uvek ići sporije u prvom stepenu prenosa nego u drugom, sa samim tim biće upravljiviji.
Ako bih pokušao da to skretanje izvedem u drugoj brzini, snaga motora koja se prenosi do točkova (odnosno brzina kojom se auto tada kreće) nadjačala bi silu prijanjanja između gume i podloge što bi rezultovalo pravolinijskim kretanjem, odnosno rizičnom situacijom u kojoj možete da pređete u suprotnu traku i da izazovete sudar. Pritiskanje kočnice neće vam uvek pomoći, a može da vam stvori još opasniju situaciju.
Ako vozite automobil čiji je motor dva-tri puta slabiji od ovog iz Lagune ili ako je benzinac, nećete imati slične probleme ako skrećete u višem stepenu prenosa po izuzetno klizavom kolovozu.
Ako primetite da ste izgubili kontrolu nad vašim automobilom i da ništa što ste probali ne funkcioniše, u ovakvoj situaciji bi vam pomoglo naglo pritiskanje kvačila, praćeno nežnim kočenjem.
Aktiviranje kvačila prekinuće pogon i neverovatnom lakoćom povratiće upravljivost vašem automobilu. Setite se, u ovoj situaciji prejaka snaga je izazvala gubitak kontrole.
Ovaj savet biće posebno koristan vozačima automobila sa dizel motorom i velikim obrtnim momentom. ABS i druga slična pomagala ne dolaze do punog izražaja pri niskim brzinama, na ovoliko klizavim saobraćajnicama. Umesto da se uzdate u njihovu bezuslovnu pomoć, pokušajte da se tokom vožnje ponašate razumno i da sprečavate neprijatne situacije.
Ako vozite automobil sa zadnjim pogonom, ne znam šta da vam kažem. Nežno, nežno, nežno sa gasom. Danas sam video čoveka koji je sa BMW-om serije 3 čekao da svi vozači ispred njega prevale uspon, pa je tek posle toga odlučio da i on krene u pohod na vrh.
Čovek očigledno ima iskustva jer zna da ako samo jedan vozač ne pređe preko vrha, BMW je gotov. Ostaće zaglavljen a pošto će biti čitava kolona vozača iza njega, neće imati priliku da pokuša još jednom.
Prestrojavanje je veoma nezgodan proces po ovako teškim uslovima za vožnju. Iako znaju da im je izuzetno teško da zaustave svoj automobil, neki vozači zanemaruju tu činjenicu i prestrojavaju se ispred drugih vozača kao da je put suv. Kako znaju da će vozač kojem su presekli put biti u stanju da se zaustavi? Ne znaju, zato je važno da uvek držite adekvatno rastojanje i da omogućite sebi da se bezbedno zaustavite.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Možda jedna od najvažniijh stavki je vođenje računa o pešacima. Kako mnogi trotoari nisu očišćeni, a blokirani su parkiranim automobilima, pešaci nemaju izbora nego da se kreću po kolovozu. Ako znate koliko se vama, u automobilu žuri, šta mislite koliko se tek pešacima žuri?

[You must be registered and logged in to see this image.]

Slojevita odeća, debele jakne, šalovi, kapuljače i kape umanjuju mogućnost pešaka da vas uoči. Dok se približavate sa leđa, nemojte očekivati da će se pešak skloniti sa puta. Razumnije je očekivati da će se okliznuti i pasti pa je zato važno da usporite i da ostavite dovoljno rezerve da se zaustavite ako stvari krenu po zlu. Kada su ovako teški uslovi za vožnju, jedino je sigurno da ćete kasniti tamo gde ste krenuli. Morate ostati smireni i obazrivi jer vi kao pojedinac ne možete učini ništa da biste pre stigli na cilj. Vi ste u koloni samo jedan delić ogromnog sistema i suština je da funkcionišete u njegovim okvirima, odnosno da doprinosite njegovom boljem funkcionisanju. Tokom dana nalik ovom 3. februaru 2012. godine, najbolje bi bilo da ne mrdate iz kuće, posebno ne svojim automobilom.
Nepromišljeni potezi mogu samo pogoršati stvar i doneti nepotreban stres, a u slučaju vožnje i ugrožavanje života ili materijalnu štetu. Kada vidite da je vozač ispred vas dao žmigavac i da želi da se prestroji, propustite ga. Nemojte se gurati sa njim i po svaku cenu praktikovati vaše prvenstvo. Pokušajte da propustite vozača ispred vas i videćete kako je to jedan prijatan osećaj.

Kada bismo svi uspeli da postupamo po sistemu "jedan po jedan" saobraćaj bi mnogo bolje funkcionisao, svi bismo brže stizali do cilja i mnogo bi se manje živaca trošilo.

Srećan put. Nadam se da ćete imati uspešan vozački dan.
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti za bezbednije zimsko putovanje

Počalji od Petrucci taj Sub Feb 04, 2012 11:41 am

Kako se postavljaju lanci za sneg. Na snimku je primer sa lancima 'Tule', koji su skupi kao sam vrag, ali su jako kvalitetni. Kod nas se mogu kupiti nekoliko puta jeftinije kopije.

[You must be registered and logged in to see this link.]

Opisno, to bi izgledalo ovako:
1) Raspetljajte lanac skroz i razvucite ga, i tako razvučenog ga postavite ispred pogonskog točka.

2) Lance provucite sa unutrašnje strane točka, tako da sredeina gumenog obruča lanca dodje od prilike na sredinu točka., a ostale lance rukama razvucite na zemlji sa prednje strane točka.

3) Nakon toga podignite levu i desnu stranu gumenog obruča i spojite ga na vrhu točka

4) Nakon toga uzmite bočne lance, pa ih redom povežite u krug, i uverite se da su svi lanci dobro i podjednako zategnuti.

Kada ste sve ovo uradili, sedite i provozajte auto par metara i nakon toga izadjite i proverite lance, po potrebi ih ponovo pritegnite.
Sa ovako nameštenim lancima možete da produžite dalje, ali budite oprezni prilikom vožnje sa lancima i nemojte da vozite prebrzo.
Lanci vam omogućavaju da na zavejanom putu, snegu i ledu, gde nema dovoljno trenja i točak vam šlajfuje to jest okreće u mestu, naprave dodatno trenje i time vam omoguće da nesmetano vozite. Pored toga što vam pomažu lanci nekada i štete vozilu, razbijaju trap vozila i slično, pa kada prodjete deonicu puta koja je zavejana i kada naidjete na čist put, obavezno skinite lance sa pogonskih točkova.

Na kutijama za lance postoje oznake, a one znače sledeće:

[You must be registered and logged in to see this image.]

Kompletna oznaka gume izgleda otprilike ovako: 185/65 R14 86 H.

- 185 je širina gazišta u mm
- 65 je odnos širine gazišta i visine bočnog zida gume u %. U ovom slučaju to znači da bočni zid ima visinu koja iznosi 65% od širine gazišta. Uobičajen odnos je 80, pa se često i ne piše. Uvek se piše ako guma ima snižen profil npr 75, 70, 65 itd.
- R je oznaka za radijalnu gumu
- 14 je unutrašnji prečnik gume, odnosno prečnik felne u colima (inčima)
- 86 je tzv. indeks opterećenja
- H je indeks brzine - maksimalnu brzina koju guma može izdržati pri dozvoljenom opterećenju. U ovom slučaju to je 210 km/h
Za izbor lanaca bitna su prva tri broja, u ovom primeru to su 185/65 14.
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Stiže zima - saveti za vožnju po magli

Počalji od Petrucci taj Uto Nov 12, 2013 12:18 pm

[You must be registered and logged in to see this image.]

Magla je najgora noćna mora svih vozača. Pojava koja nas doslovno oslepi i, koliko god bili iskusni za upravljačem, jednostavno, kada se spusti na put, sa njom je najteža borba. Kako zima tek predstoji i magle će biti sve češće na putevima, sada je pravo vreme da se prisetimo, ili saznamo nešto novo, kada je reč o ponašanju u vožnji po magli. Svim vozačima je vožnja po gustoj magli izuzetno neprijatna, a posebno onima koji nemaju iskustva i do sada nikada nisu vozili u ovako otežanim uslovima. Upravo oni predstavljaju rizik kako po sebe tako i po druge učesnike u saobraćaju. Evo predloga koji mogu pomoći pri ovoj vremenskoj neprilici:

Vreme za izbegavanje

Magla se najčešće spušta rano ujutru i predveče oko predela u blizini reka i jezera. Zato, ukoliko možete da birate, probajte da izbegnete vožnju u to doba dana. Pratite vremensku prognozu.

Bez žurbe!

Najveća greška vozača jeste da nakon što naiđu na maglu, požele da iz nje što pre izađu. Nikada ne žurite da biste što pre izašli iz magle, jer se tada dešavaju nezgode. Vožnja kroz maglu mora biti spora, a vi strpljivi, jer što brže vozite, manje su šanse da ćete izbeći nezgodu. Pratite brzinomer, jer možda se krećete brže nego što bi trebalo.

Rastojanje!

Jedna od osnovnih stvari tokom vožnje po magli jeste držanje većeg rastojanja od vozila ispred. Iako se većina vozača takoreći „zalepi“ automobilu koji ide ispred da bi išta videla, ovo može biti vrlo rizično, jer ni vozač koji je ispred ne vidi. Ovo su situacije kada dolazi do lančanih sudara po magli.

Držite se desno

Mnogi vozači po magli prate središnju liniju na kolovozu što je i te kako opasno, posebno ako je put dvosmeran. Po magli i ukoliko je desna strana kolovoza obeležena sabraćajnom linijom, najbolji savet je da se držite upravo te linije, odnosno da vam ona bude vodi lja kako biste izbegli vozila iz suprotnog pravca, ali i svetla koja mogu da vas zaslepe.

Na raskrsnici

Kada priđete raskrsnici spustite prozore i osluškujte saobraćaj. Ovo je dobar način da ukoliko je vidljivost toliko loša ipak znate kad je možete proći.

Pazite na led

Kada je vrlo hladno i nastupi magla, računajte na to da ona lako i, što je još opasnije, vrlo brzo može da zaledi kolovoz. Tako u samo jednom trenutku podloga može postati vrlo klizava. Zato bez naglih i ishitrenih reakcija.

Četiri migavca i zaustavljanje

Ukoliko se desi da je magla toliko gusta, ili jednostavno vi zaista ne vidite kuda se krećete, najpametnije je da parkirate vozilo sa strane na putu i naravno uključite sva četiri migavca kako bi vas drugi učesnici u saobraćaju primetili.
Takođe, mnogi vozači po gustoj magli i voze sa četiri migavca da bi bili uočljiviji.

Ukljucite grejače stakala

Kako magla može da stvori vlagu, slobodno uključite grejače stakala i korisitite brisače kako biste omogućili što bolju vidljivost.

Svetla za maglu

Svakako jedna od najvažnijih stvari jesu svetla za maglu. Ukoliko ih imate na svom vozilu, koristite ih, jer ona su postavljena nisko i usmerena ka dole i široko što je po magli jedino rešenje za osvetljavanje puta i sprečavanje zaslepljivanja drugih vozača. Kad su svetla usmerena ravno, kao kod običnih farova, a posebno kad su uključena duga svetla, po magli dolazi do ref lektovanja svetlosti.

Isključite sve što može da vas ometa

Muzika, mobilni telefoni, ili bilo šta što će vas dekoncentrisati morate da isključite. Po magli je najvažnija vaša puna pažnja

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti za bezbednije zimsko putovanje

Počalji od Жиле taj Uto Nov 12, 2013 1:19 pm

   

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
др Жиле
avatar
Жиле

Broj poruka : 10285
Datum upisa : 17.09.2013
Godina : 51
Vozilo: : C5 HDi 2,2

Nazad na vrh Ići dole

Re: Saveti za bezbednije zimsko putovanje

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu