Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Prednosti i mane "benzinaca" i "dizelaša"

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole

Prednosti i mane "benzinaca" i "dizelaša"

Počalji od Petrucci taj Čet Maj 31, 2012 9:16 pm

Mada se sve glasnije priča o savremenim vozilima na električni, hidrogenski ili hibridni pogon i dalje ogromna većina vozača koristi tradicionalne benzinske ili dizel motore. Pretpostavke da su "dizelaši" ekonomičniji, a da upravljanje "benzincom" donosi više zabave mogu "pasti u vodu" ukoliko se isplativost pojedinih modela meri nakon tri godine ili ako se uzbudljivost vožnje računa tempom hvatanja za menjač.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Mnogi automehaničari zastupaju tezu da dizel motori imaju za 30 odsto višu ekonomičnost u odnosu "benzince". Međutim, vozila na benzinski pogon sa direktnim i turbo ubrizgavanjem imaju znatno manje, lakše i efikasnije motore koji pritom ne gube svoje karakteristike.Tako su, recimo, istraživanja na automobilskom odeljenju Inženjerskog instituta pokazala da su dobri "dizelaši" efikasni 35 odsto, a benzinski motori oko 27 odsto. Ukoliko se nastavi sa upotrebom novih tehnologija poput turbo i direktnog ubrizgavanja, na ovom instititu smatraju da će se razlika u ekonomičnosti ova dva klasična modela motora još upola smanjiti.

Treba, ipak, imati u vidu da cena goriva nije jedini parametar prilikom testiranja isplativosti "dizelaša" i "benzinca", već i troškovi održavanja i stil vožnje. Recimo, vozila na dizel pogon imaju višu cenu i njihovo servisiranje je skuplje, ali su osiguranje i registracija povoljniji. Zato je prilikom izvođenja finansijske računice pre kupovine bilo kojeg automobila potrebno staviti na papir sve troškove. Primera radi, dizel Fiat 500 pređe šest kilometara po litru više, nego benzinac od 1.200 kubika, ali je mnogo skuplji, što znači da treba da pređe 214.307 kilometara kako bi počeo da štedi na potrošnji. Dizelov jeftiniji servis smanjuje jaz, ali benzinca je i dalje povoljnije posedovati više od tri godine ili 57.940 pređenih kilometara.

Slično tome, "pežo" 3008 i "folksvagen golf" dizeli su jeftiniji nakon tri godine nego njihove benzinske verzije, ali BMW serije 3 malo izneneđuje. Do tri godine prednost 320d dizela nad 320i benzincem još nije postignuta kroz uštedu na gorivu ili veću preprodajnu vrednost, dok su troškovi registracije isti, a osiguranje i servisiranje je skuplje za dizelaša. Zaključak je da 320i pobeđuje 320d u periodu od tri godine.
Generalno, sa pređenim kilometrima raste verovatnoća da će se ušteda ostvariti pre na dizelašu nego na benzincu. Bez obzira na to, mnogi su spremni da izvade i više novca iz džepa ukoliko im se svidi rad motora.

Iako su dizel motori i dalje bučniji možda značajnija specifičnost jeste da se u vozilima na ovakav pogon brzine mogu menjati ranije, na manjem broju obrtaja za razliku od "benzinaca" koje je bolje pustiti na veće obrtaje pre promene stepena prenosa. Dakle, "dizelaši" dozvoljavaju raniju promenu brzine što vožnju čini prijatnijom jer motor radi pod manjim opterećenjem. S druge strane, većina "brzinaca" ima trkački karakter, naročito, oni koji su takozvano budženi za veće perfomanse. To znači, da bi kod ovakvih motora vozači trebalo da potroše više vremena prilikom promena brzine da bi ostvarili njihovu pravu snagu, a to ponekad može biti i dosadno.

Emisija ugljendioksida u direktnoj je vezi sa potrošnjom goriva pa u zemljama Evropske unije veće simpatije imaju dizel motori. Međutim, dizel goriva proizvode više nitro oksida i hidrokarbonata koje povezuju sa kancerom, srčanim oboljenjima i povećanom stopom astme. Veći deo ovih nus produkata se može prečistiti filterima i hemikalijama - i moraće da bude u skladu sa Euro VI emisionim regulativama do 2014. godine.

Kod standardnih gasnih uređaja gubitak snage je do 10 odsto. Neprofesionalnom instalacijom (ili ugradnjom nekvalitetnih komponenti)
performanse automobila se značajno smanjuju. Sa pravilno ugrađenim kvalitetnim uređajem snaga je manja od 6 do 10% (ne oseti se u normalnoj vožnji). Ako se ugradi kvalitetan uređaj najnovije generacije gubitak snage je od 2 do 4 %. Motor je tiši i pitomiji kad radi na autogas bez obzira na vrstu uređaja.
Potrošnja autogasa je nešto veća od potrošnje benzina i iznosi oko deset odsto više u odnosu na potrošnju benzina. Ako je motor (karburator, indžekšn sistem) neispravan, potrošnja bude ista ili manja u odnosu na benzin.

mojauto.rs
avatar
Petrucci
Globalni moderator
Globalni moderator

Broj poruka : 14776
Datum upisa : 13.12.2011
Godina : 51
Vozilo: : Peugeot 406 2.0 16v automatic
Raspolozenje : Nije loše, vi?

Nazad na vrh Ići dole

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu