Forum francuskih automobila
Dobrodosli na forum www.francuskiautomobili.com

Da bi ste videli ceo forum morate biti registrovani.

Zamolio bih vas da se registrujete i svoj profil popunite u celini!

Uzivajte!

Peugeot 208 1.6 eHDi Allure - Test -

Ići dole

Peugeot 208 1.6 eHDi Allure - Test -

Počalji od Elektra taj Sre Jul 11, 2012 11:35 am


[You must be registered and logged in to see this image.]

Jedan od najomiljenijih i najprodavanijih Peugeot vozila prvi put posle dugo godina napušta dizajn koji im je toliko puno godina donosio odlične prodajne rezultate i kreće sa potpuno novim modelom. Pored kozmetičkih poboljšanja, francuzi su na ovom modelu uradili mnogo više u konstrukcionom smislu.

Prva generacija Peugeot 205 startovala je 1984. godine i uspešno se prodavala sve do 1998. godine u raznim restilizacijama, što dovoljno govori o uspešnosti modela. Peugeot je predstavio i 205 GTI model sa 1.6 litre motorom od 104 konja i potom i 1.9 litre benzincem od 126 konja, što je za ekstremno laganu karoseriju predstavljala za to vreme izuzetno dobru kombinaciju koja je činila Peugeot 205 jednim od najbržih uličnih trkača. Potom na red dolazi najprodavaniji Peugeot 206 koji je oborio sve rekorde prodaje i napravio pravu malu revoluciju kada se pojavio 1998. godine, ljudi su ga prosto obožavali. Druga generacija je bila toliko uspešna da se proizvodila čak 11 godina za evropsko tržište gde je konačno 2009. godine bila obustavljena proizvodnja, da bi nedugo zatim bila ponovo pokrenuta u vidu Peugeot 206+ modela, koji je i danas u prodaji, tako da Peugeot 206 jednostavno odbija da ode u istoriju a razlog tome su verni ljubitelji ovog uspešnog Peugeota. Treća generacija Peugeot 207 model pojavio se 2006. godine i praktično do 2012. godine bio na proizvodnim trakama, a prodaja se podelila između i dalje aktivnog Peugeot 206 i novog 207 modela koji su u zbiru godišnje davali oko 800.000 prodatih jedinica.

Četvrta generacija, Peugeot 208 prvi put je predstavljen javnosti na sajmu automobila u Ženevi 2012. godine, i tom prilikom je predstavljen i koncept GTI modela kao i modne XY conept varijante. Nova generacija Peugeot 208 modela je smanjena za prosečno 110 kilograma, a negde i do 173 kilograma što predstavlja izuzetno veliku uštedu koja će se jasno odraziti i na nisku potrošnju goriva i bolje vozne karakteristike. Takođe, u odnosu na prethodnika on nudi veći gepek za 15 litara, kao i više prostora u kabini i za noge putnika. Dizajner automobila potpisuje Pierre Authier, sa Sylvain Henry kao potpisnikom dizajna eksterijera i Anna Costamagna koja je zadužena za enterijer.

Iako u trenutku pisanja testa nema zvaničnog cenovnika, poznat je raspon cena koji se kreće od 11.000 do oko 18.000€ u zavisnosti od izbora motorizacija i nivoa opreme.

Ključne karakteristike

Avangardni dizajn briše dodirne tačke sa prethodnikom
Ponuda prostora za putnike i prtljag na izuzetno visokom nivou
Fabričke presvlake sedišta se mogu lako skinuti i zameniti drugim na svim sedištima
Generalno dobar izbor materijala, daleko luksuzniji od prethodnika
Ekonomičnost u gradskim i umerenim brzinama ekstremno dobra, do 80km/h oko 3 litre
Instrument tabla pomerena iznad volana, neobično ali dobro rešenje
Značajno bolje vozne karakteristike, neuporedive sa prethodnicima
Živahan i okretan u gradskim uslovima, nisko opterećenje vozača
Oko 110 kilograma lakši nego prethodnik, u proseku

Ispod očekivanja
Trom na višim brzinama, izuzetno loše vreme ubrzanja do 100km/h
Odsjaj od instrument tablu često smeta pogledu vozača
Nagla korekcija pravca i simultano naglo kočenje može dovesti do neprijatnog zanošenja
Plitka reprodukcija, kvalitet zvuka, multimedijalnog sistema

Eksterijer

Opšti utisak
[You must be registered and logged in to see this image.]

Nesumnjivo da se i na najnovijoj generaciji Peugeot 208 naziru konture predaka, ali se tu sličnost i završava. Peugeot je napravio potpuno novi model do poslednjeg detalja, koji deli samo ideologiju sa svojim prethodnicima. Peugeot 208 spolja deluje dosta kompaktno, zapravo dosta manje nego što je to slučaj sa Peugeot 207 modelom. Dizajn novog Peugeot 208 deluje napregnuto, moderno i urbano, dakle tačno onako kako kupci očekuju.

Eksterijer napred

[You must be registered and logged in to see this image.]

Karakter koji su prethodnici nosili u svom dizajnu ovde je potpuno nestao. Velike svetlosne grupe nepravilnog oblika i izdignute nagore značajno daju na agresivnosti izgleda prednjeg dela. Neobična maska usisnika vazduha deluje drugačije nego što konkurencija to radi, a moguće je da je upravo ona najveći krivac za nekarakteran izgled prednjeg dela. Zakrivljenje haube u čijem centru stoji predimenzioniran logo Peugeot u skladu je sa ostalim novijim Peugeot automobilima. Branik je masivan, nizak i gotovo sportski definisan. Prelepe i originalne alu felne značajno dižu ukupan utisak o izgledu vozila.

Eksterijer bočno

[You must be registered and logged in to see this image.]

Bočno Peugeot 208 deluje još kompaktnije i preciznije urađen, kao da je iz jednog dela kreiran. Svetlosne grupe zalaze duboko u bok vozila, a neobično rešeno zadnje štop svetlo izuzetno lepo izgleda sa boka, originalno i moderno. Okvir prozora uokviren metaliziranom lajsnom produžava se i na prednje krilo vozila u vrlo elegantno rešenom elementu, koji podiže ukupan utisak.

Eksterijer pozadi

[You must be registered and logged in to see this image.]

Zadnji deo vozila je najsličniji prethodniku, ali se sa zakrivljenjem branika na krajevima nagore i modernom svetlosnom grupom dobija i agresivan i vrlo moderan izgled zadnjeg dela. Centralno postavljeno svetlo za maglu na sredini branika daje agresivnu notu. Pored logoa Peugeot, iznad se nalazi i metalizirana pločica, kao i napred, na kome piše Peugeot.

Bezbednost

[You must be registered and logged in to see this image.]

Punih pet zvezdica na EuroNCAP testu bezbednosti je svakako očekivan, kako zbog moderne konstrukcije tako i zbog smanjene ukupne mase vozila. Krov vozila je takođe profilisan što dodano učvršćuje rigidnost karoserije. Bočni udari su takođe dobro absorbovani, a čak ni najteži udar u stub bočno Peugeot 208 odlično rešava.

Pristupačnost motoru, rezervoaru, šlepovanju, zameni gume

[You must be registered and logged in to see this image.]

Hauba je laka, oslanja se na metalnu šipku. MOtorni prostor je uredno organizovan, mada relativno mali. Dosipanje tečnosti se nalazi tik uz motor i nije praktično rešenje.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Gorivo se sipa sa leve strane, a poklopac je jasno označe tako da neće doći do greške prilikom točenja. Postoji i mesto za ostavljanje zatvarača prilikom točenja.

[You must be registered and logged in to see this image.]

U gepeku se nalazi rezervni točak u koji je praktično upakovan kompletan alat potreban za zamenu gume.

Specifikacija

Oblik: Hečbek
Dimenzije D/Š/V: 3962x1829-2004x1460 mm
Razmak osovina: 2538 mm
Visina poda: 160 mm
Rezervoar: 50 litara
Broj vrata: 5 kom.
Broj sedišta: 5 kom.
Gepek: 285 litara
Vuča prikolice sa kočnicama: 1150 kg

Dimenzije vozila

[You must be registered and logged in to see this image.]

Spoljne dimenzije

Dužina vozila (D1): 3962 mm
Visina vozila (D2): 1460 mm
Širina vozila sa retrovizorima (D3): 2004 mm
Širina vozila bez retrovizora (D4): 1300 mm
Razmak osovina (D5): 2538 mm
Ramak točkova (D6): 1480 mm
Visina od tla (D7): 160 mm
Ulazni ugao (D8): 10.52 stepeni
Izlazni ugao (D9): 24.3 stepeni

Gepek

Širina gepeka (G1): 1045 mm
Visina gepeka (G2): 790 mm
Dubina gepeka (G3): 620 mm
Dubina gepeka proširena (G4): 1380-1550 mm
Otvor gepeka (G5): 780 mm
Visina utovarnog dela (G6): 690 mm

Prvi red sedišta

Širina enterijera napred (A1): 1365 mm
Širina oba prednja sedišta (A2): 1165 mm
Razmak između prednjih sedišta (A3): 160 mm
Širina pojedinačnog prednjeg sedišta (A4): 520 mm
Dužina sedalnog dela prednjih sedišta (A5): 515 mm
Visina naslona prednjih sedišta (A6): 825-910 mm
Visina od sedišta do krova prednjih sedišta (A7): 920-985 mm
Visina od vrha prednjeg sedišta do patosa (A8): 335-370 mm
Dužina od vrha prednjeg sedišta do kočnice (A9): 305-550 mm
Dužina od zgloba sedišta do vrha volana (A10): 390-680 mm
Dužina od vrha volana do šoferšajbne (A11): 625-655 mm
Visina od vrha volana do patosa (A12): 790-825 mm
Prečnik obruča volana (A13): 335-355 mm

Drugi red sedišta

Širina enterijera drugi red sedišta (B1): 1335 mm
Širina oba sedišta u drugom redu (B2): 1245 mm
Dužina sedalnog dela drugog reda sedišta (B3): 465 mm
Visina naslona drugog reda sedišta (B4): 650-795 mm
Visina od drugog reda sedišta do krova (B5): 940 mm
Visina od vrha sedišta drugog reda do patosa (B6): 350 mm
Dužina od vrha drugog reda sedišta do prednjeg (B7): 120-355 mm
Dužina od zgloba drugog do zgloba prvog sedišta (B8): 720-930 mm

Enterijer

Pristup kabini


[You must be registered and logged in to see this image.]

Vrata su relativno velika za ovaj tip vozila, pravilnog su oblika pa se dimenzije vozila koriste do krajnjih granica radi poboljšanja pristupačnosti vozilu. Brava je klasične konstrukcije, plastična i traži minimum sile prilikom otvaranja i zatvaranja. Zvuk je prijatan i bez previše buke, a slično je i sa otvaranjem na prednjim vratima. Sam otvor je pravilan i dosta visok, a jedini problem može praviti zakošenje linije krova. Kontrolna tabla je ekstremno visoko postavljena i čak i povučena unapred tako da će prostor za noge biti idealan. Volan iako stoji relativno nisko ipak ne smeta nogama prilikom ulaska, čak i kada je sedište povučeno unapred dosta.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Zadnja vrata su vrlo sličnih dimenzija kao i prednja, što dozvoljava odličnu pristupačnost zadnjem delu. Vrata se lako otvaraju, ali je zvuk dosta tanji i podseća na zvuk na prethodnoj generaciji. Pohvalno je što su brave sa unutrašnje strane na dobroj visini i dozvoljavaju ergonomski lak izlazak iz vozila. Ivica krova je maksimalno podignuta i nema zakošenje pa je i pristup odličan. Čak i stopala imaju dovoljno prostora za prolaz.

Prostor za putnike, sedišta

[You must be registered and logged in to see this image.]

Noge imaju dovoljno prostora, a čak je i oslanjanje bočno na vrata i centralnu konzolu vrlo prijatno. Pomerenost kontrolne table unapred i nagore je najekstremniji od svih testiranih vozila, tako da je i prostor za noge jedan od najboljih u ponudi. Ruke mogu na vrata osloniti samo osobe koje nisu povukle sedišet skroz unazad, dok sa druge strane na centralnom delu nema naslona za ruke, barem ne u ovom nivou opreme. Prostor i visini ramena je odličan, tako da će i osobe od 2 metra visine bez problema moći da se smeste na prednja sedišta, a isto važi i po pitanju prostora za glavu. Ono što je bitno je da se prednja sedišta mogu povući značajno unazad, da prime i najgabaritnije osobe vrlo komforno, a opet da pozadi ostane nešto mesta za noge pre svega za decu. Ipak, pravilnim konfigurisanjem prostora u Peugeot 208 može da se komforno smeste 4 krupne osobe.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Prednja sedišta su od kvalitetnog i dobro proštepanog materijala. Sedišta su zaista neobično mnogo profilisana što naglašava sportski karakter vozilu, ali se ti bočni delovi kada sednete savijaju i daju odličnu udobnost osobama svih gabarita. Središnji deo tekstila je prošaran tako da omogući bolje ventiliranje delova gde se inače najviše znojimo u kolima. Vozačevo sedište se podešava po visini, nagibu naslona i po dubini, a isto je važi i za suvozačko sedište. Ono što je ekskluzivnost ovog modela je činjenica da se sa svih sedišta može skinuti gornji sloj, kao obična presvlaka i kupiti potpuno nove i začas staviti na sedišta i dobijate potpuno novi enterijer u vozilu. Ovo je vrlo praktično rešenje, a dozvoljava i razne naknadne dorade na sedištima.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Zadnja klupa daje takođe dosta prostora za noge, a i vrhovi stopala mogu da se podvuku značajno ispod prednjih sedišta. Noge se idealno oslanjaju na vrata po pitanju udobnosti i ergonomije. Ruke se oslanjaju na vrata na maleni deo, ali dosta komforno. Lumbalna podrška sedišta je slična prednjim, dakle dobra. Interesantno je da pozadi mogu stati po visini i osobe oko 190 cm visine potpuno ispravljene, dakle i dvometraši pozadi nešto ležernije vrlo prijatno mogu da borave - sve zahvaljujući krovu koji je inteligentno zadebljan tamo gde je potrebno da bi se dobila strukturna jačina, a tamo gde su glave putnika tu je maksimalno stanjen i time se dobio ovako bogat prostor. Na sredini poda se nalazi izdignut stub pa je treći putnik na sredini u dosta nepovoljnijem položaju, iako je na sredini udobno, ali postoji i problem sa pojasevima koji nisu utopljeni u sedalni deo.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Sedišta su pozadi skoro potpuno ravna, za razliku od prednjih vlro profilisanih sedišta. Nasloni su moderne konstrukcije i kada se uvuku ne smetaju pogledu vozača.

Preglednost, retrovizori, prozori, brisači

[You must be registered and logged in to see this image.]

Vozač sedi relativno visoko, tačnije linija stakla je dosta spuštena pa se vrlo dobro vidi pored automobila. Šoferšajbna je dosta duboka i dozvoljava da se lepo vidi unapred. Prednji stub je debeo, ali je pomeren dosta unapred pa neće smetati pogledu vozača. Visoke osobe kada izvuku sedište unazad imaće problem što će im središnji stub zaklanjati pogled ulevo, a sam stub nije male debljine. Brisači su moderne generacije, a pranje prozora je automatizovano - sam određuje količinu vode i kretanje brisača. Brisači efikasno brišu, ali je veliki problem što pokrivaju svega 80% površine i kritični delovi kod vozača nisu do kraja pokiveni, a kod suvozača gornji desni ugao je potpuno nepokriven.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Spoljni retrovizori su odličnog oblika koji daju dobru preglednost, nisu zakrivljeni na krajevima da bi pokrivali bočni deo vozila ali ipak daju odličnu preglednost ka bokovima vozila.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Šoferšajbna je pomerena dosta unazad, a čak postoji i zakrivljenje u bočnim delovima koji proširuju vidno polje ka semaforu, tako da je generalna preglednost dobra i sam retrovizor ne zaklanja kritične delove. Preglednost unazad je odlična, čak iako su i zadnji nasloni podignuti.

[You must be registered and logged in to see this image.]

ako je zadnje staklo manjih dimenzija, ono je spušteno nadole maksimalno tako da dozvoljava odličnu preglednost, a sam brisač vam daje dobar orijentir gde se nalazi zadnji deo vozila.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Preglednost kroz zadnje bočno staklo je relativno dobra, a istu narušava staklo koje se u zadnjem delu izdiže, kao i masivan zadnji stub koji je nužnost kako bi se strukturno ojačao automobil.

Materijali i završna obrada

[You must be registered and logged in to see this image.]

Kontrolna tabla je na vrhu tvrda plastika sitne granulacije, u koju je utopljena sjajna tamna plastika koja uokviruje instrument tablu i multimedijalni uređaj na vrhu centralne konzole. Ispod toga se nalazi tanko gumirani segment koji je kvalitetno urađen, koji je praktičan u smislu da ukoliko dođe do udara glavom prilikom naglog kočenja nećete se povrediti. Centralna konzola se nastavlja u sjajnoj lakiranoj plastici, ali su tasteri od klasične plastike. U nastavku centralne konzole se nalazi klasična plastika, ali je perforacija vrlo prijatna na dodir. Vrata su na gornjem delu od tvrde plastike, pa ide lakirana ručka i dalje se nastavlja u klasičnoj plastici.

Volan, menjač, ručna kočnica

[You must be registered and logged in to see this image.]

Kvalitetna koža se nalazi na obruču upravljača, vrlo prijatna na dodir i sa dovoljno otpora da vam ne bi volan klizio kroz ruke. Servo pojačanje u mestu je snažno, a kako se bude povećavala brzina tako servo pojačanje slabi pa će pri većim brzinama pojačanje biti nešto manje nego što je očekivano kako bi se vozaču preko volana prenelo što više kvalitetnih informacija o dešavanjima na putu. Centralni deo volana je od plastike koja duboko zalazi iza obruča. Komande na volanu su simetrične i utopljene u profil volana tako da neće smetati pri vožnji. Na dnu volana se nalazi u metal ofarbani deo koji daje dozu luksuza ovom volanu. Njegov jajast oblik će nekima biti čudan i na trenutke će se činiti da je previše mali, ali će u svakodnevnoj vožnji videti da je i takav oblik dovoljno dobar.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Menjač je odlično pozicioniran, a sama ručica je urađena u kombinaciji materijala tako da je bočno metalize ofarbano. Sam oblik glave menjača je neobičan, ali vrlo prijatan za ruku. Suknjica je kvalitetno izrađena i savršeno uklopljena u centralnu konzolu. Sam menjač fluidno ide kroz brzine, nijansu teže u prvu od ostalih ali zanemarljivo. Menjač je lak i prilagođen rasterećenju u gradskoj vožnji. Ručna kočnica je klasičnog oblika, na dobroj poziciji.

Instrument tabla i komande

[You must be registered and logged in to see this image.]

Neobičnost ovog modela je što se na instrument tablu gleda preko, a ne kroz volan. Na slici se nalazi klasičan pogled kroz volan radi preglednosti, ali ćete u realnosti gledati u nju preko volana što će vas na prvi pogled malo zbuniti što će trajati kratko i prihvatićete to rešenje brzo. Prednost ovog rešenja jeste u tome da su instrumenti mnogo bliže pogledu vozača dok gleda ispred sebe na put, tako da će vreme koje vozač ne gleda u put biti minimizovano. Druga prednost je u tome što se oslobodio dodatni prostor ispred vozača pomeranjem instrument table nagore, što daje utisak većeg prostora ispred vozača. Sama kontrolna tabla ima dva velika problema, prvi je u tome što sjajna plastika koja ga uokviruje reflektuje sunce kako god da se okrenete prema njemu, a drugi je u tome što zasenčenje nije urađeno dobro tako da će se često dešavati da apsolutno ništa ne vidite na instrument tabli jer se sunce odbija od plastiku na donjem delu instrument sata i totalno blokira pogled u vrlo neprijatnom maniru. Tabla je moderno koncipirana sa četiri analogna pokazatelja i ekranom bord kompjutera koji se nalazi centralno.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Na vozačevim vratima se standardno nalazi kontrola prozora i retrovizora, dok je na levom delu od volana prazno izuzev dva tastera, ta elektronsku kontrolu stabilnosti i aktiviranje Eco moda koji na semaforu gasi motor dok čekate da se upali svetlo.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Ključ se nalazi desno od volana, visoko postavljen, a zgodni dodatak je taster za svetla kojim možete, ukoliko treba da dođete do vozila u potpunom mraku, lako možete sebi osvetliti put daljinskom komandom.

Klimatizacija

[You must be registered and logged in to see this image.]

Kontrole klime su pomalo čudno raspoređene u tri reda, ali brzo shvatite da su iste dobro grupisane. Sve komande su na dohvat ruke dok držite istu na menjaču pa je promena režima rada klime laka. Klima je efikasna, a sam protok vazduha snažan na najjačem pojačanju. Aktiviranje automatskog rada uglavnom dovodi do potpuno nečujnog rada, što smanjuje buku u kabini drastično. Najveći problem je što je u pitanju dvozonska klima koja nema mogućnost da preko, od sata na bočnim delovima, jedne polugice nameštate obe temperature već ćete morati zasebno da podešavate obe što može biti vrlo zamorno na duže staze.

Multimedija

[You must be registered and logged in to see this image.]

Ekran multimedije je postavljen dosta visoko, tako da mu je preglednost odlična čak i tokom vožnje. Iako nema zasenčenje, ekran se vrlo dobro vidi u svim uslovima, pre svega zbog vrlo kontrastne stilizacije izgleda multimedijalnog prikaza. Sa leve strane se nalazi potenciometar za regulisanje jačine reprodukcije, dok je ispod toga prvi taster namenjen prebacivanju između multimedijalnog uređaja i ispisa podataka sa bord kompjutera. Ispod njega je taster za ulazak u meni podešavanja multimedijalnog uređaja. Sve ostale komande se aktiviraju preko ekrana osetljivog na dodir i sve funkcioniše vrlo dobro i pre svega brzo. Na ekranu multimedije u gornjem delu ispisuje vreme i spoljašnju temperaturu vazduha. Generalno je sve maksimalno pojednostavljeno, tako da deluje i malo praznjikavo. Kvalitet reprodukcije je osrednji, a zvuk pomalo plitak i ne naročito snažan, ali će slušanje muzike na malom pojačanju biti kvalitetno i prijatno.

[You must be registered and logged in to see this image.]

spred menjača se nalazi priključak za 12V napajanje, a pored njega i multimedijalni priključci u vidu AUX audio ulaza i USB priključka, a pored njh je i jedna pregrada koja je kao stvorena za ostavljanje telefona koji povezujete preko USB kabla na multimediju.

Prostor za odlaganje

[You must be registered and logged in to see this image.]

U prednjim vratima se nalazi vrlo velika i duboka pregrada koja može da primi i flašicu i veliki broj raznih sitnica, a ono što je plus je njena širina pa se vrlo lako može videti šta se u njoj nalazi.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Na zadnjim vratima je situacija slična, samo je dužina nešto manjih dimenzija. Generalno vrlo praktična i upotrebljiva pregrada u vratima koja je dosta nisko postavljena da ne smeta nogama.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Ispred menjača se nalazi duboka pregrada dvostruke funkcije, ili može biti sa doduše plitkim držačem za limenke i manjom pregradom iza toga ili pak ako se ta plastika izvadi dobijate kockastu duboku pregradu u koju može i flaša da stane.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Iza menjača i ispod ručne kočnice postoji vrlo praktičan prostor pre svega za dokumenta.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Ka zadnjem delu sa prednje strane izviruje centralna konzola u kojoj se nalaze dve pozicije za flašice, ali nisu dobro profilisane pa ne drže dobro iste.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Ispred suvozača se nalazi osvetljena i hlađena pregrada izuzetno velikih dimenzija, vrlo iznenađujuće za ovaj tip vozila i obzirom da je kontrolna tabla značajno povučena unapred.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Na zadnjem delu prednjih sedišta nalaze se praktične ostave za časopise.

Gepek

[You must be registered and logged in to see this image.]


Navikli smo da Peugeot vozila ne škrtare na tovarnom prostoru, a po uzoru na svoje prethodnike i novi Peugeot 208 nudi obilje prostora u gepeku, ali je pre svega pravilna konfiguracija odgovorna za maksimizovanje upotrebljivosti.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Sam prostor je izuzetno pravilnog oblika, dok će jedini problem praviti nijansu viši utovarni prag.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Sedišta se obaraju u odnosu 60/40, vrlo lako jednim potezom ruke, a i samo vraćanje u prvobitan položaj je takođe brz.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Obaranjem oba sedišta ne dobija se idealno ravna površina čime se smanjuje upotrebljivost proširenog gepeka.

[You must be registered and logged in to see this image.]

Izbor materijala i završna obrada je na visokom nivou, što je neočekivano za automobil ovog segmenta.

Specifikacija

Allure oprema:

ABS
Aluminijumske felne 16"
Automatska klima
Bluetooth priprema za telefon
Bočni vazdušni jastuk napred
Bord kompjuter
Centralno otključavanje/zaključavanje
Daljinsko otključavanje/zaključavanje
ESP
Električni podizači prednjih stakala
Električno pomeranje retrovizora
Grejanje stakla spoljnih retrovizora
Kožni volan
Kolor konzolni ekran
Kontrolni tasteri na volanu
Metalik boja
Prednja svetla za maglu
Radio prijemnik
Senzor za kišu
Senzor za svetla
Servo volan
Start-Stop sistem
Tempomat
USB interfejs
Upravljač podesiv po visini i dubini
Vazdušni jastuk za suvozača
Vazdušni jastuk za vozača
Zadnja LED svetla

Vožnja

Performanse

[You must be registered and logged in to see this image.]

Entuzijastičan fabrički podatak o ubrzanju do 100km/h za 10.9 sekundi daluje vrlo nerealno, jer smo se mi vrlo namučili da bi izvukli i vreme od 13.17 sekundi, a to je uslovljeno činjenicom da automobil preko 60km/h vrlo slabo vuče bez obzira na broj obrtaja, a čak preko 4000 obrtaja lagano obara snagu motora tako da morate ranije da prebacujete brzinu. Generalno su ubrzanja vrlo slabašna što se u gradu ne primećuje do brzina od 60km/h na kojima Peugeot 208 vrlo agresivno startuje, dok je na otvorenom putu vrlo trom. Zaustavni put prelazi 4.65 metara preko idealnih 40 metara sa 100km/h, što bi moglo da bude nijansu bolje uz bolji izbor pneumatika. Buka u vozilu je iznenađujuće niska, pa je na 120km/h na svega 68 decibela, dok je bez motora na respektivnih 66.5. Na konstatnim brzinama do 60km/h buka ne prelazi 60-tak decibela pa se to smatra gotovo nečujnim radom po subjektivnom osećaju. Fabrički podaci o potrošnji jesu vrlo optimistični, ali ne daleko od istine što je prijatno iznenađenje, na magistralnom putu sa klimom auto neće preći okruglo 3.5 litre goriva ni u kom slučaju, dok će u najzahtevnijoj gradskoj vožnji potrošnja biti maksimalno do 6 litara na 100km. Dakle, do brzine od 80km/h Peugeot 208 će uz umereno opterećenje klimom biti na nivou od 3 litre okruglo što je rezultat za poštovanje, međutim na 120km/h potrošnja se duplira što nije prijatno videti toliku razliku u potrošnji za svega 40km/h razlike.

Ubrzanje / kočenje vreme

[You must be registered and logged in to see this image.]

Ubrzanje / kočenje distanca

[You must be registered and logged in to see this image.]

Buka vozila

[You must be registered and logged in to see this image.]

Potrošnja goriva u realnim uslovima

[You must be registered and logged in to see this image.]

Potrošnja goriva pri konstantnim brzinama

[You must be registered and logged in to see this image.]

Po gradu

[You must be registered and logged in to see this image.]

Definitivno najveća prednost novog Peugeot 208 modela je u njegovim gabaritima i dobroj preglednosti, tako da ćete se sa njim vrlo lako provlačiti i kroz najuže prostore i parkirati na najmanje prostore sa lakoćom. Sve komande su vrlo lagane i mekane, tako da će stres i zamor na vozača u gradskim uslovima biti minimalan. Letva volana je gusto nazubljena, što znači da traži relativno malo okretanje volana da bi se automobil značajno okrenuo što u gradskim uslovima dosta olakšava brze promene pravca i prestrojavanje. Servo pojačanje u mirovanju je izuzetno lagan, dok je u gradskim uslovima nešto slabije ali opet vrlo jako. Nagli start prvom brzinom do 50km/h je vrlo snažan, a automobil hoće da proklizava i u drugoj brzini prednjim pogonskim točkovima, ali čim se pređe u treći stepen prenosa snaga naglo pada. Do 2200 obrtaja motor nema puno snage i tu se ekonomiše, a kada pređe 2200 obrtaja počinje naglo povećanje snage tako da je turbo rupa izražena. U rasponu od 1500-2200 obrtaja se nalazi optimum između snage i potrošnje, ispod toga je motor previše slab, a preko aktivira turbinu koja vuče i dosta goriva. Udobnost vešanja je odlična, nalazi se u vrhu trenutne ponude u svom segmentu što se od franzuca i očekuje. Prijatan i luksuzan enterijer daje jedan urban i moderan izgled. Gradski uslovi su definitivno teritorija na kojoj Peugeot 208 pokazuje sve svoje kvalitete. Performanse su maksimizovane za umereni tempo vožnje, pa će svako siljenje agregata dati malo dodatnog efekta. Sve neravnine odlično priguši i po pitanju zvuka i vibracija, ali ako se pređe određena granica po pitanju udarne rupe u kolima će se vrlo jako osetiti i vibracija i buka.

Po putu

[You must be registered and logged in to see this image.]

Automobil izuzetno dobro drži pravac, ponaša se kao automobil iz segmenta iznad. Traži minimalnu korekciju volanom tokom vožnje, tako da praktično automobil ne predstavlja opterećenje vozaču ni na dugim relacijama. Korekcija volanom pri višim brzinama zahteva malo energije, pošto progresivni servo smanjuje pojačanje kako automobil povećava brzinu kako bi do vozača dolazila ispravna informacija šta se dešava na putu. Automobil se ponaša vrlo stabilno u svim situacijama. Održavanje brzine preko tempomata je laka, a komande naležu tačno na prste leve ruke. On dozvoljava komforno putovanje za četiri osobe i na dugim relacijama, što nije slučaj sa dosta vozila iz ovog segmenta. Pri velikim brzinama nagla korekcija pravca se odlično prenosi na podlogu, nema zanošenja izuzev ako pri naglim manevrima ne pritisnete snažno kočnicu kada zadnji kraj kreće u zanošenje koje aktivira elektronsku stabilnost, a sve to ne izgleda nimalo naivno subjektivno gledano. Sem toga, može se pohvaliti opšta stabilnost i upravljivost, a direktnost komandi je nešto što prethodna generacija nije imala. Karoserija se ne naginje značajno pri oštrim manevrima. Dakle, oslanjanje na ovom modelu je značajno bolje nego na Peugeot 207 modelu, a može se reći da donekle podseća na Peugeot 308 po tom pitanju. Najveći problem su svakako međuubrzanja na velikim brzinama, gde 1.6 eHDi agregat sporo ubrzava, ali konstantno bez zamaranja - ovo je posledica što je eHDi agregat u ovom modelu optimizovan za potrošnju pre nego za performanse. Naglo kočenje na pravolinijskom delu puta je snažno i bez neprijatnosti. Prenosni odnosi su dobro raspoređeni, a kompjuter vam sugeriše sledeći stepen prenosa čim pređete 2200 obrtaja.

Specifikacija

Gorivo: Dizel
Zapremina: 1560 ccm
Vrsta: Redni, 4 cilindra / 16 ventila
Snaga: 92ks/68KW @ 4000 obrtaja
Obrtni moment: 230Nm @ 1750 obrtaja
Sagorevanje: Četvorotaktno
Pogon: Prednji točkovi
Vrsta menjača: Manuelni
Stepeni prenosa: 6 brzina
Potrošnja (put,miks,grad) : 3.4/3.8/4.5 lit.
Izduvni gasovi: EURO5
Maksimalna brzina: 185 km/h
Ubrzanje 0-100km/h: 10.9 sekundi

Troškovi

Cena

Testirani model sa modernim eHDi agregatom i u Allure paketu opreme dostiže cenu oko 18.000€, dok će osnovna verzija biti na nivou od 11.000€.

Registracija i osiguranje
Godišnji troškovi registracije neće prelaziti 23.000 dinara pa su ti troškovi zaista svedeni na najmanju moguću meru, a uz vrlo mali utrošak goriva brzo postaje jasno da ovaj automobil jeste vrlo jeftin za eksploataciju.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Elektra
Administratorka
Administratorka

Broj poruka : 4412
Datum upisa : 23.12.2011
Godina : 36
Vozilo: : Renault Clio Energy 1.2 - Citroen Visa 11 RE 1.1
Raspolozenje : Sve je relativno

Nazad na vrh Ići dole

Re: Peugeot 208 1.6 eHDi Allure - Test -

Počalji od ske taj Sre Jul 11, 2012 11:09 pm

svidja mi se ovaj 208, spolja onako ali unutra je bas ok
avatar
ske
VIVA LA DIVA

Broj poruka : 3371
Datum upisa : 15.12.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Peugeot 208 1.6 eHDi Allure - Test -

Počalji od Elektra taj Sre Jul 11, 2012 11:31 pm

Napred mi deluje malo tupčasto,'fali mu onaj karakterističan" pogled" koji ima samo "mali lav" malo veće okice A što se tiče unutrašnjosti vozila

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[You must be registered and logged in to see this image.]

[You must be registered and logged in to see this image.]
avatar
Elektra
Administratorka
Administratorka

Broj poruka : 4412
Datum upisa : 23.12.2011
Godina : 36
Vozilo: : Renault Clio Energy 1.2 - Citroen Visa 11 RE 1.1
Raspolozenje : Sve je relativno

Nazad na vrh Ići dole

Re: Peugeot 208 1.6 eHDi Allure - Test -

Počalji od ske taj Čet Jul 12, 2012 8:35 am

mmmm, kako se ti i ja lepo slazemo Razz
avatar
ske
VIVA LA DIVA

Broj poruka : 3371
Datum upisa : 15.12.2011

Nazad na vrh Ići dole

Re: Peugeot 208 1.6 eHDi Allure - Test -

Počalji od CNC taj Čet Jul 12, 2012 9:56 am

da dam 18000e a nemam podizace pozadi, sranje limeno :majmunisanje :majmunisanje:
avatar
CNC

Broj poruka : 1488
Datum upisa : 16.12.2011
Godina : 37
Vozilo: : 206xs
Raspolozenje : snezno

Nazad na vrh Ići dole

Re: Peugeot 208 1.6 eHDi Allure - Test -

Počalji od Sponsored content


Sponsored content


Nazad na vrh Ići dole

Nazad na vrh


 
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu